• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шкільні меблі (меблі для оснащення кабінету інформатики) код ДК 021:2015-39160000-1-Шкільні меблі

Завершена

221 696.67 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 216.97 UAH
Період оскарження: 07.07.2025 15:15 - 15.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного скасування процедури закупівлі

Номер: f027933078ea48aebb301a21dc00f960
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-07-008152-a.b1
Назва: Скарга щодо неправомірного скасування процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.07.2025 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.08.2025 12:04
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2025 15:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі «Шкільні меблі (меблі для оснащення кабінету інформатики) код ДК 021:2015-39160000-1-Шкільні меблі» (далі — Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення аба скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі- Особливості). Закупівля зареєстрована за ідентифікатором : UA-2025-07-07-008152-a. Під час розгляду першого питання порядку денного: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 22.07.2025 року № 135 (далі- Рішення), згідно з яким було відмінено відкриті торги. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.08.2025 №12274-р/пк-пз зобов'язано Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 19 Полтавської міської ради Полтавської області» скасувати Рішення. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 22.07.2025 року № 135.
Автор: ФОП Харченко Вікторія Василівна, Вікторія Харченко +380934993991 alizeltm@gmail.com http://alizel.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9ad5ba826f24a2695811a446f81bda1
Заголовок пункту скарги: Прийняття неправомірного рішення щодо відміни процедури відкритих торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 22.07.2025 р. Замовником КЗ "Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 19 Полтавської міської ради Полтавської області" в електронній системі було опубліковано Протокол № 135 від 22.07.2025 р. про відміну процедури закупівлі UA-2025-07-07-008152-a.

Скаржник (ФОП Харченко Вікторія Василівна, код ЄДРПОУ: 3069506505, місцезнаходження 61066, Харківська обл., місто Харків, вул. Плідна, буд. 29) не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі, вважає його безпідставним та неправомірним, зважаючи на наступне.

07.07.2025 р. в електронній системі закупівель Замовником було оголошено процедуру закупівлі UA-2025-07-07-008152-a.

18.07.2025 р. пропозиція Скаржника була визначена системою за результатом електронного аукціону найбільш економічно вигідною, однак вже на другий робочий день розгляду пропозиції - Замовник скасував процедуру закупівлі.

Відповідно до заключної частини Протоколу № 135 від 22.07.2025 р., правовою підставою для відміни процедури закупівлі, на думку Замовника, став пп.2 п.50 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. Згідно з пп.2 п.50 зазначеної Постанови,  Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Замовник в оскаржуваному рішенні пояснює неможливості усунення порушень, пов'язуючи її з неправильним оформленням тендерної документації – а саме Замовник зазначає що "виявив що його тендерна документація складена без врахування чинних норм та не у відповідності до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей".

Крім того, в обгрунтування таких висновків Замовник додає що відміна здійснюється для уникнення відповідальності за порушення передбачені ст. 164-14 КупАП.

Вважаємо, такі дії є незаконними та необгрунтованими, такими що порушують основоположні принципи публічних закупівель, встановлені ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність.

У Скаржника викликають нерозуміння такі висновки та дії Замовника – а саме: яким чином відбувалось формування тендерної документації і чому Замовник у повному обсязі не провів дослідження на відповідність документації чинному законодавству України під час оголошення закупівлі? На нашу думку, тендерну документацію Замовник повинен був першочергово сформувати у відповідності до Постанови № 1178 від 12.10.2022 р., крім того він мав можливість внести зміни на стадії подання тендерних пропозицій у разі виявлення неузгодження документації з чинними нормами.

Крім того, виявлення цих обставин щодо неузгодженості документації з законодавством відбулось саме на етапі кваліфікації пропозиції Скаржника, а не до опублікування оголошення про проведення закупівлі.

Такі дії викликають сумніви щодо достовірності та обгрунтованості зазначених Замовником висновків та підстав.

Слід зазначити, що ФОП Харченко Вікторія Василівна надала пропозицію у суворій відповідності із вимогами тендерної документації. У процесі розгляду пропозиції Скаржника Замовником не було зазначено про наявність невідповідностей у пропозиції.

В разі необхідності, Замовник мав можливість внести необхідні зміни до тендерної документації під час прийому пропозицій, однак він не зробив цього, і така його бездіяльність не може бути законною підставою для відміни згідно пп.2 п.50 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. та свідчити про неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

  На нашу думку, дії Замовника щодо відміни процедури закупівлі пов'язані саме з тим, що переміг за результатом аукціону саме Скаржник - ФОП Харченко Вікторія Василівна. А так як пропозиція відповідає умовам тендерної документації і підстав для відхилення не знайшлось, Замовник вирішив розочати процедуру скасування закупівлі, щоб ухилитися від укладення Договору за результатом закупівлі з кандидатом, який в ній доброчесно переміг.

Пропозиція Скаржника є найбільш економічно вигідною серед усіх учасників. Її прийняття дозволило б Замовнику досягти суттєвої економії бюджетних коштів, що відповідає принципу максимальної економії, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Отже, вважаємо неналежним обґрунтування Замовника обставини, яка зазначена в пп. 2 п. 50 Особливостей, а саме:  неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Зважаючи на вищенаведене, просимо зобов'язати Замовника скасувати незаконне рішення та укласти договір з учасником пропозиція якого чесно визнана електронною системою найбільш економічно вигідною та документи якого відповідають усім вимогам замовника у даній процедурі закупівлі.

Наполягаємо, що дії Замовника є неправомірними, необґрунтованими та такими, що порушили наші права і завдали шкоду законним інтересам щодо участі в закупівлі, а також на тому, що Замовник зловживає своїм правом щодо відміни тендеру, чим порушує принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р.: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)