• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Оливи та мастила (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»– 09210000-4 мастильні засоби)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо Учасником, мають бути викладені українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками, можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача, якщо інше не передбачено цією тендерною документацією. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Допускається наявність у складі тендерної пропозиції Учасника та не потребують перекладу українською мовою документи на російській мові, складені Учасником в минулих періодах, або надані сторонніми підприємствами, організаціями чи установами, зокрема, але не виключно: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, можуть бути викладені мовою їх загально прийнятого застосування (англійська, російська, німецька тощо). Вид забезпечення тендерних пропозицій: має бути надане у формі електронної банківської гарантії з накладенням кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) уповноваженої особи гаранту (далі-банк-гарант) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) відповідно до вимог діючого законодавства. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Умови повернення та не повернення забезпечення тендерної пропозиції відповідно до статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі»з урахуванням особливостей. Детальні умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в п. 9 та 10 Додатку 1 тендерної документації.Вид закупівлі: процедура закупівлі - відкриті торги відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Застосовані критерії оцінки: Єдиним критерієм оцінки пропозицій на дану закупівлю є ціна– 100%.

Завершена

371 247.78 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 07.07.2025 11:39 - 12.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 0a94652fcb994532991e627199d0bab1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-07-003351-a.c2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Детальний опис скарги у вкладенних файлах
Дата розгляду скарги: 23.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2025 15:29
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.07.2025 11:50
Автор: ТОВ "СП ЮКОЙЛ", Чипіжко Ганна Сергіївна 380955213506 chipizko@yukoil.com https://yuko.ua/company

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4655f0988fc74d23aab33e41d29af4df
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: 07 липня 2025 року Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (далі — Замовник) розпочав процедуру
закупівлі Оливи та мастила за ідентифікатором закупівлі UA-2025-07-07-003351-a, за предметом: ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»– 09210000-4 мастильні засоби.
Тендерна документація, яку оприлюднив Замовник за закупівлею UA-2025-07-07-003351-a, затверджена Протоколом уповноваженої особи від 07 липня 2025 року № 37 (далі — Тендерна документація, ТД), містить вимоги, які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Скаржник зазначає, що у попередній аналогічній процедурі закупівлі (UA-2025-05-22-007774-a) скаржником вже була подана скарга до органу оскарження щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ розглянула цю скаргу та прийняла рішення у справі № 10186-р/пк-пз від 26.06.2025 року за результатами розгляду скарги ТОВ «СП ЮКОЙЛ» щодо процедури закупівлі, оголошеної Замовником Комунальним підприємством електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-22-007774-а), яким зобов’язала Замовника :
– скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» (код ЄДРПОУ:31852954) за процедурою закупівлі – «Оливи та мастила (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09210000-4 мастильні засоби)».
Разом з тим, після прийняття цього рішення Замовник оголосив нову процедуру закупівлі (UA-2025-07-07-003351-a) з абсолютно ідентичним предметом закупівлі, але збереженням у тендерній документації умов, які фактично і стали підставою для попереднього відхилення скаржника, що також свідчить про відсутність наміру з боку Замовника виконувати рішення АМКУ.
Таким чином, Замовник, оголошуючи нову процедуру, не усунув підстави для дискримінації скаржника та інших потенційних учасників та умисно не виконав рішення АМКУ, що є порушенням вимог частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою рішення органу оскарження є обов’язковим до виконання.
Дії Замовника та вимоги Тендерної документації за процедурою закупівлі (UA-2025-07-07-003351-a) є такими що обмежують право участі в закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно постачати товар за предметом закупівлі, чим, зокрема, порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема: -
- на участь у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на перемогу в аукціоні у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на отримання замовлення від замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності.
Наголошуємо! Такими діями (невиконання рішення АМКУ та оголошення нового тендеру з таким же предметом, з метою уникнення виконання рішення АМКУ) Замовник позбавив можливості ТОВ «СП ЮКОЙЛ» на отримання перемоги в аукціоні у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками та отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності та ін.
Таким чином, невиконання Замовником рішення АМКУ в аналогічній закупівлі призвело до повторного порушення прав скаржника, що є проявом дискримінації та свідомим обмеженням конкуренції всупереч вимогам Закону.
Підставою подання Скаржником скарги є: порушення Замовником процедури Закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, неправомірні дії Замовника стосовно встановлення ним дискримінаційних та таких, що суперечать законодавству, вимог до потенційних Учасників, порушення прав та законних інтересів Скаржника.
До того ж, з метою встановлення ідентичності предметів закупівлі за двома процедурами відкритих торгів, проведеними Замовником, нижче наводимо порівняльну таблицю закупівель.
Таблиця
щодо порівняння предметів закупівель за процедурами
UA-2025-07-07-003351-a та UA-2025-05-22-007774-a
Замовник:
Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло»
03067, м. Київ, вул. Машинобудівна, 40
1. Предмет закупівлі

№ Параметр UA-2025-05-22-007774-a UA-2025-07-07-003351-a
1 Назва предмета закупівлі Оливи та мастила (ДК 021:2015 – 09210000-4 мастильні засоби) Оливи та мастила (ДК 021:2015 – 09210000-4 мастильні засоби)
2 Перелік номенклатурних позицій Збігається повністю Збігається повністю
3 Загальний обсяг 2168 літрів та 32 кг 2168 літрів та 32 кг
В обох процедурах зазначено абсолютно однакові номенклатурні позиції, з однаковими кодами за Єдиним закупівельним словником та однаковими кількісними характеристиками.
2. Інші умови
№ Параметр UA-2025-05-22-007774-a UA-2025-07-07-003351-a
1 Тип процедури Відкриті торги Відкриті торги
2 Замовник КП «Київміськсвітло» КП «Київміськсвітло»
3 Місце поставки м. Київ, вул. Машинобудівна, 40 м. Київ, вул. Машинобудівна, 40
4 Джерело фінансування місцевий бюджет/кошти від господарської діяльності місцевий бюджет/кошти від господарської діяльності
5 Умови оплати протягом 15 к.дн. з дня прийняття товару протягом 15 к.дн. з дня прийняття товару
6 Кінцевий строк подання пропозицій 30.05.2025 до 10:00 15.08.2025 до 10:00
7 Строк поставки до 30.06.2025 до 15.08.2025
Таким чином, можна дійти висновку, що:
• Предмети закупівлі за обома процедурами ідентичні за своїм змістом, кодами CPV, номенклатурою та обсягом.
• Закупівлі проведені тим самим замовником за одними й тими ж умовами.
• Єдина відмінність – різні строки проведення процедури та різні строки поставки товару.
Це свідчить про фактичне дублювання закупівлі одного й того ж предмета, що може свідчити про порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, Замовник порушує норми чинного законодавства, а саме:
– частину 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»;
– статтю 5 цього ж Закону щодо обов’язку дотримуватись принципів недискримінації учасників.

З наведеного вбачається, що Замовник тендеру на закупівлю ставить Учасника в невигідне положення та умови тендерної документації є дискримінаційними.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 8fa07e499b5141e49f65bc4c70975704
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-07-003351-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Детальний опис скарги у вкладенних файлах
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 12.07.2025 00:00
Автор: ТОВ "СП ЮКОЙЛ", Чипіжко Ганна Сергіївна 380955213506 chipizko@yukoil.com https://yuko.ua/company

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 845b72fe3fb6403385d0860ade01dcb0
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: 07 липня 2025 року Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (далі — Замовник) розпочав процедуру
закупівлі Оливи та мастила за ідентифікатором закупівлі UA-2025-07-07-003351-a, за предметом: ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»– 09210000-4 мастильні засоби.
Тендерна документація, яку оприлюднив Замовник за закупівлею UA-2025-07-07-003351-a, затверджена Протоколом уповноваженої особи від 07 липня 2025 року № 37 (далі — Тендерна документація, ТД), містить вимоги, які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Скаржник зазначає, що у попередній аналогічній процедурі закупівлі (UA-2025-05-22-007774-a) скаржником вже була подана скарга до органу оскарження щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ розглянула цю скаргу та прийняла рішення у справі № 10186-р/пк-пз від 26.06.2025 року за результатами розгляду скарги ТОВ «СП ЮКОЙЛ» щодо процедури закупівлі, оголошеної Замовником Комунальним підприємством електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-22-007774-а), яким зобов’язала Замовника :
– скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» (код ЄДРПОУ:31852954) за процедурою закупівлі – «Оливи та мастила (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09210000-4 мастильні засоби)».
Разом з тим, після прийняття цього рішення Замовник оголосив нову процедуру закупівлі (UA-2025-07-07-003351-a) з абсолютно ідентичним предметом закупівлі, але збереженням у тендерній документації умов, які фактично і стали підставою для попереднього відхилення скаржника, що також свідчить про відсутність наміру з боку Замовника виконувати рішення АМКУ.
Таким чином, Замовник, оголошуючи нову процедуру, не усунув підстави для дискримінації скаржника та інших потенційних учасників та умисно не виконав рішення АМКУ, що є порушенням вимог частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою рішення органу оскарження є обов’язковим до виконання.
Дії Замовника та вимоги Тендерної документації за процедурою закупівлі (UA-2025-07-07-003351-a) є такими що обмежують право участі в закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно постачати товар за предметом закупівлі, чим, зокрема, порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема: -
- на участь у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на перемогу в аукціоні у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на отримання замовлення від замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності.
Наголошуємо! Такими діями (невиконання рішення АМКУ та оголошення нового тендеру з таким же предметом, з метою уникнення виконання рішення АМКУ) Замовник позбавив можливості ТОВ «СП ЮКОЙЛ» на отримання перемоги в аукціоні у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками та отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності та ін.
Таким чином, невиконання Замовником рішення АМКУ в аналогічній закупівлі призвело до повторного порушення прав скаржника, що є проявом дискримінації та свідомим обмеженням конкуренції всупереч вимогам Закону.
Підставою подання Скаржником скарги є: порушення Замовником процедури Закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, неправомірні дії Замовника стосовно встановлення ним дискримінаційних та таких, що суперечать законодавству, вимог до потенційних Учасників, порушення прав та законних інтересів Скаржника.
До того ж, з метою встановлення ідентичності предметів закупівлі за двома процедурами відкритих торгів, проведеними Замовником, нижче наводимо порівняльну таблицю закупівель.
Таблиця
щодо порівняння предметів закупівель за процедурами
UA-2025-07-07-003351-a та UA-2025-05-22-007774-a
Замовник:
Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло»
03067, м. Київ, вул. Машинобудівна, 40
1. Предмет закупівлі

№ Параметр UA-2025-05-22-007774-a UA-2025-07-07-003351-a
1 Назва предмета закупівлі Оливи та мастила (ДК 021:2015 – 09210000-4 мастильні засоби) Оливи та мастила (ДК 021:2015 – 09210000-4 мастильні засоби)
2 Перелік номенклатурних позицій Збігається повністю Збігається повністю
3 Загальний обсяг 2168 літрів та 32 кг 2168 літрів та 32 кг
В обох процедурах зазначено абсолютно однакові номенклатурні позиції, з однаковими кодами за Єдиним закупівельним словником та однаковими кількісними характеристиками.
2. Інші умови
№ Параметр UA-2025-05-22-007774-a UA-2025-07-07-003351-a
1 Тип процедури Відкриті торги Відкриті торги
2 Замовник КП «Київміськсвітло» КП «Київміськсвітло»
3 Місце поставки м. Київ, вул. Машинобудівна, 40 м. Київ, вул. Машинобудівна, 40
4 Джерело фінансування місцевий бюджет/кошти від господарської діяльності місцевий бюджет/кошти від господарської діяльності
5 Умови оплати протягом 15 к.дн. з дня прийняття товару протягом 15 к.дн. з дня прийняття товару
6 Кінцевий строк подання пропозицій 30.05.2025 до 10:00 15.08.2025 до 10:00
7 Строк поставки до 30.06.2025 до 15.08.2025
Таким чином, можна дійти висновку, що:
• Предмети закупівлі за обома процедурами ідентичні за своїм змістом, кодами CPV, номенклатурою та обсягом.
• Закупівлі проведені тим самим замовником за одними й тими ж умовами.
• Єдина відмінність – різні строки проведення процедури та різні строки поставки товару.
Це свідчить про фактичне дублювання закупівлі одного й того ж предмета, що може свідчити про порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, Замовник порушує норми чинного законодавства, а саме:
– частину 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»;
– статтю 5 цього ж Закону щодо обов’язку дотримуватись принципів недискримінації учасників.

З наведеного вбачається, що Замовник тендеру на закупівлю ставить Учасника в невигідне положення та умови тендерної документації є дискримінаційними.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі