-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 код 60170000-0 Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм (Оренда транспортних засобів без водія для перевезення персоналу ДСП ЧАЕС)
Оренда транспортних засобів без водія для перевезення персоналу ДСП ЧАЕС
Торги не відбулися
4 701 257.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 506.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 506.29 UAH
Період оскарження:
04.07.2025 15:54 - 11.07.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
b7a5393d93ac43e9bf81f58927a7899e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-04-009640-a.b1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Ліцензійні умови.pdf 10.07.2025 13:21
- Скарга.pdf.asice (1).zip 10.07.2025 13:21
- Додаток 1_Перелік документів учаснику.doc 10.07.2025 13:21
- Додаток 4_Технічні, якісні та кільк. характеристики.doc 10.07.2025 13:21
- sign.p7s 10.07.2025 13:22
- рішення від 14.07.2025 № 10964.pdf 14.07.2025 16:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.07.2025 14:15
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.07.2025 16:32
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
98ef9bb24b4d4a41b0908c4e5350ea34
Заголовок пункту скарги:
ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «БІРАНД» (далі по тексту – Скаржник) ознайомившись з вимогами тендерної документації вважає, що згадана документація містить вимоги, що є дискримінаційними та такими, що порушують вимоги чинного законодавства та обмежують можливість Скаржнику прийняти участь у цій закупівлі, зокрема:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В Додатку № 1 ТД зазначений ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, пунктом 1 встановлено вимогу щодо надання: «…- сертифікат або інший документ, виданий згідно із законодавством України, про підтвердження відповідності транспортного засобу екологічному стандарту Євро-5.». Окрім того, аналогічна вимога міститься у Додатку № 4 ТД. Та в технічному завдані Додатку № 4 ТД Замовником встановлено, що рік випуску транспортного засобу повинен бути не раніше 2005 року.
Вказана вимога є дискримінаційними, необґрунтованими та такими, що порушують принципи добросовісної конкуренції (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), з огляду на таке:
1) Неправомірною є вимога щодо екологічного стандарту «ЄВРО-5», відповідно зі статтею 2 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів», митне оформлення та перша реєстрація нових транспортних засобів здійснюється за умови відповідності екологічним стандартам: не нижче «ЄВРО – 5» - з 1 січня 2016 року для транспортних засобів, ввезених або вироблених і Україні до 31 грудня 2015 року, і не нижче «ЄВРО – 6» - з 1 січня 2020 року для тих, що ввезені або вироблені до 31 грудня 2019 року. Однак ця норма стосується лише ввезення транспортних засобів на митну територію України і не забороняє використання на території України транспортних засобів з іншим рівнем токсичності.
2) Рік випуску (2005) не корелює з екологічним стандартом «ЄВРО-5»: Відповідність еко стандарту «ЄВРО-5», на практиці застосовувалась щонайменше з 2008 року, що підтверджується як українськими, так і міжнародними нормативами. Таким чином, одночасна вимога відповідності «ЄВРО-5» і рік випуску з 2005 – є суперечливою та технічно неможливим до виконання, а отже дискримінаційною.
3) Відповідно до технологічних умов для надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачена обов’язкова наявність транспортних засобів, а тим більше «не менш ніж загальний універсал або вантажний спеціалізований фургон з екологічним стандартом не нижче «ЄВРО-5».
4) Закупівля стосується прокату транспорту, а не його придбання: Об’єктом закупівлі є послуга з оренди транспортних засобів, а не їх купівлі чи ввезення. Вимога щодо надання сертифікату екологічного стандарту є надмірною, адже транспорт вже експлуатується на території України і зареєстрований у встановленому порядку. Замовник не обґрунтував необхідність такої вимоги.
Ця вимога Тендерної документації суперечить вимогам чинного законодавства і порушує принцип недискримінації учасників.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є в наявності такий транспортний засіб, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні № 16116-р/пк-пз від 01.10.2024 року, та у рішенні № 927-р/пк-пз від 21.01.2025 року.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Норми, які порушено: ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - принцип недискримінації, добросовісної конкуренції; ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» - заборона встановлення дискримінаційних вимог для учасників; ч. 1 ст. 3 цього ж Закону – принцип рівного доступу до участі в закупівлі).
Вказана вимога є дискримінаційними, необґрунтованими та такими, що порушують принципи добросовісної конкуренції (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), з огляду на таке:
1) Неправомірною є вимога щодо екологічного стандарту «ЄВРО-5», відповідно зі статтею 2 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів», митне оформлення та перша реєстрація нових транспортних засобів здійснюється за умови відповідності екологічним стандартам: не нижче «ЄВРО – 5» - з 1 січня 2016 року для транспортних засобів, ввезених або вироблених і Україні до 31 грудня 2015 року, і не нижче «ЄВРО – 6» - з 1 січня 2020 року для тих, що ввезені або вироблені до 31 грудня 2019 року. Однак ця норма стосується лише ввезення транспортних засобів на митну територію України і не забороняє використання на території України транспортних засобів з іншим рівнем токсичності.
2) Рік випуску (2005) не корелює з екологічним стандартом «ЄВРО-5»: Відповідність еко стандарту «ЄВРО-5», на практиці застосовувалась щонайменше з 2008 року, що підтверджується як українськими, так і міжнародними нормативами. Таким чином, одночасна вимога відповідності «ЄВРО-5» і рік випуску з 2005 – є суперечливою та технічно неможливим до виконання, а отже дискримінаційною.
3) Відповідно до технологічних умов для надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачена обов’язкова наявність транспортних засобів, а тим більше «не менш ніж загальний універсал або вантажний спеціалізований фургон з екологічним стандартом не нижче «ЄВРО-5».
4) Закупівля стосується прокату транспорту, а не його придбання: Об’єктом закупівлі є послуга з оренди транспортних засобів, а не їх купівлі чи ввезення. Вимога щодо надання сертифікату екологічного стандарту є надмірною, адже транспорт вже експлуатується на території України і зареєстрований у встановленому порядку. Замовник не обґрунтував необхідність такої вимоги.
Ця вимога Тендерної документації суперечить вимогам чинного законодавства і порушує принцип недискримінації учасників.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є в наявності такий транспортний засіб, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні № 16116-р/пк-пз від 01.10.2024 року, та у рішенні № 927-р/пк-пз від 21.01.2025 року.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Норми, які порушено: ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - принцип недискримінації, добросовісної конкуренції; ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» - заборона встановлення дискримінаційних вимог для учасників; ч. 1 ст. 3 цього ж Закону – принцип рівного доступу до участі в закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Додаток 4_Технічні, якісні та кільк. характеристики
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4_Технічні, якісні та кільк. характеристики.doc
-
-
Назва доказу:
Додаток 1_Перелік документів учаснику
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1_Перелік документів учаснику.doc
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовник не мають права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Водночас, згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тому вважаємо, що замовник порушив правові норми статей 5 та 22 Закону та правові норми підпункту 4 пункту 10 статті 11 Закону, який зобов'язує замовника забезпечити рівний, об'єктивний та чесний відбір учасників процедур закупівель, встановивши в цій документації дискримінаційні умови для ПП «БІРАНД». Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України, п.3 ст. 8, ст. 18 Закону враховуючи вищезазначене ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу для розгляду. 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.