-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Капітальний ремонт зі встановленням та облаштуванням автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про виникнення пожежі в гуртожитку Комунального закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Київський професійний коледж залізничного транспорту імені В.С. Кудряшова», за адресою: м. Київ, вул. Платонівська, 18 »
Завершена
1 838 698.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 193.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 193.49 UAH
Період оскарження:
04.07.2025 11:19 - 23.07.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови
Номер:
5e0e513c50514e4d9e63f5d812ef031b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-04-003452-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Про звернення громадян - Закон № 393_96-ВР від 02.10.1996 - d11920-20231231.pdf 09.07.2025 15:02
- Скарга.docx 09.07.2025 15:02
- Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015 - d453145-20241023 (3).pdf 09.07.2025 15:02
- Скарга.pdf 09.07.2025 15:02
- сертифікат.pdf 09.07.2025 15:02
- рішення від 26.03.2024 № 5459.pdf 09.07.2025 15:02
- Ліцензійні умови.pdf 09.07.2025 15:02
- Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон № 222-VIII від 02.03.2015 - d440334-20250105.pdf 09.07.2025 15:02
- Про затвердження Положення про Державну службу України з н… - Постанова № 1052 від 16.12.2015 - d451193-20240817 (1).pdf 09.07.2025 15:02
- Договір поставки обладнання.pdf 09.07.2025 15:02
- рішення від 26.03.2024 №5443.pdf 09.07.2025 15:02
- Про захист прав споживачів - Закон № 1023-XII від 12.05.1991 - d23292-20241224.pdf 09.07.2025 15:02
- sign.p7s 09.07.2025 15:03
- рішення від 11.07.2025 № 10880.pdf 11.07.2025 16:20
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.07.2025 № 11286.pdf 21.07.2025 16:33
- рішення від 18.07.2025 № 11286.pdf 23.07.2025 15:30
- Перек змін що вносяться до тенедрної документації.docx 16.07.2025 23:08
- Лист про усунення порушень.docx 16.07.2025 23:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.07.2025 15:18
Дата розгляду скарги:
18.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.07.2025 16:21
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.07.2025 15:30
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.07.2025 15:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8a45d1d58c6c4774b68d53b562061ce3
Заголовок пункту скарги:
1. У Додатку № 1 п. 1.3 Тендерної документації ( та в п. 1.3 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі) від учасників вимагається надати дискримінаційними відносно Скаржника:
« 1.3 Копія чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при надані послуг. Документальне підтвердження про наявність власної (або орендованої)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. У Додатку № 1 п. 1.3 Тендерної документації ( та в п. 1.3 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі) від учасників вимагається надати дискримінаційними відносно Скаржника:
« 1.3 Копія чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при надані послуг. Документальне підтвердження про наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії, з чинним на дату розкриття, сертифікатом або свідоцтвом, або іншим дозвільним документом згідно чинного законодавства, та додатком до такого сертифікату/ свідоцтва, або іншого дозвільного документу про сферу вимірювань».
Скаржник зазначає, що діяльність з надання послуг які відносяться до предмету закупівлі відноситься до діяльності яка підлягає обов’язковому ліцензуванню , тоб-то передбачає виконання обов’язкових кадрових, організаційних та технологічних умов для надання ліцензії (дозволу) на провадження вказаного виду діяльності.
Порядок надання ліцензії та перелік необхідних кадрових та технологічних умов визначені та затверджені Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 «деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (надалі-Ліцензійні умови)
В статті 1. Ліцензійних умов зазначено наступне: «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Таким чином законодавчо визначено вичерпний перелік необхідних кадрових, організаційних та технологічних умов необхідних для зайняття вказаною діяльністю, що прямо визначено вказаним нормативно-правовим актом.
Згідно до предмету закупівлі у Учасників повинна буди матеріально-технічна база визначена пунктом 16 Ліцензійних умов зазначено перелік необхідних приладів:
пункт 16:-Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного
заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
- пристрою для провдення перевірки системи пожежної сигналізаціїе (імітатор тепла та диму);
-необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп
населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування
замовників.
Таким чином Ліцензійними умовами визначена наявність необхідних вимірювальних приладів, але жодним чином не визначено наявність, чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при надані послуг. Документальне підтвердження про наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії, з чинним на дату розкриття, сертифікатом або свідоцтвом, або іншим дозвільним документом згідно чинного законодавства, та додатком до такого сертифікату/ свідоцтва, або іншого дозвільного документу про сферу вимірювань.
Скаржник має в наявності нові та справні вимірювальні прилади у відповідності до вимог встановлених п. 16 Ліцензійних умов та взмозі повністю виконати умови закупівлі, але зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги Замовником, які не відповідають Ліцензійним умовам не передбачено отримання чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при надані послуг. Документальне підтвердження про наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії, з чинним на дату розкриття, сертифікатом або свідоцтвом, або іншим дозвільним документом згідно чинного законодавства, та додатком до такого сертифікату/ свідоцтва, або іншого дозвільного документу про сферу вимірювань. прийняти участь в закупівлі Скаржник не може.
Вказані вимоги в п.1.3 Додатку 1 до Тендерної документації являються дискримінаційними відносно Скражника та утворюють штучні першкоди для участі в закупівлі, окрім того Замовником жодним чином не доведено та не аргументовано необхідність вказаних Вимог.
Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
« 1.3 Копія чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при надані послуг. Документальне підтвердження про наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії, з чинним на дату розкриття, сертифікатом або свідоцтвом, або іншим дозвільним документом згідно чинного законодавства, та додатком до такого сертифікату/ свідоцтва, або іншого дозвільного документу про сферу вимірювань».
Скаржник зазначає, що діяльність з надання послуг які відносяться до предмету закупівлі відноситься до діяльності яка підлягає обов’язковому ліцензуванню , тоб-то передбачає виконання обов’язкових кадрових, організаційних та технологічних умов для надання ліцензії (дозволу) на провадження вказаного виду діяльності.
Порядок надання ліцензії та перелік необхідних кадрових та технологічних умов визначені та затверджені Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 «деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (надалі-Ліцензійні умови)
В статті 1. Ліцензійних умов зазначено наступне: «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Таким чином законодавчо визначено вичерпний перелік необхідних кадрових, організаційних та технологічних умов необхідних для зайняття вказаною діяльністю, що прямо визначено вказаним нормативно-правовим актом.
Згідно до предмету закупівлі у Учасників повинна буди матеріально-технічна база визначена пунктом 16 Ліцензійних умов зазначено перелік необхідних приладів:
пункт 16:-Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного
заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
- пристрою для провдення перевірки системи пожежної сигналізаціїе (імітатор тепла та диму);
-необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп
населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування
замовників.
Таким чином Ліцензійними умовами визначена наявність необхідних вимірювальних приладів, але жодним чином не визначено наявність, чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при надані послуг. Документальне підтвердження про наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії, з чинним на дату розкриття, сертифікатом або свідоцтвом, або іншим дозвільним документом згідно чинного законодавства, та додатком до такого сертифікату/ свідоцтва, або іншого дозвільного документу про сферу вимірювань.
Скаржник має в наявності нові та справні вимірювальні прилади у відповідності до вимог встановлених п. 16 Ліцензійних умов та взмозі повністю виконати умови закупівлі, але зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги Замовником, які не відповідають Ліцензійним умовам не передбачено отримання чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при надані послуг. Документальне підтвердження про наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії, з чинним на дату розкриття, сертифікатом або свідоцтвом, або іншим дозвільним документом згідно чинного законодавства, та додатком до такого сертифікату/ свідоцтва, або іншого дозвільного документу про сферу вимірювань. прийняти участь в закупівлі Скаржник не може.
Вказані вимоги в п.1.3 Додатку 1 до Тендерної документації являються дискримінаційними відносно Скражника та утворюють штучні першкоди для участі в закупівлі, окрім того Замовником жодним чином не доведено та не аргументовано необхідність вказаних Вимог.
Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Про затвердження Положення про Державну службу України
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Положення про Державну службу України з н… - Постанова № 1052 від 16.12.2015 - d451193-20240817 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Про ліцензування видів господарської діяльності
-
Повʼязаний документ:
Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон № 222-VIII від 02.03.2015 - d440334-20250105.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови.
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації видалення дискримінаційної умови
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
dd0fb8e4f48f48e89fb646b8ed5f65e5
Заголовок пункту скарги:
2. В пункті 1.4 Додатку № 1 (та в п. 1.4 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі) зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«1.4. Копія декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки або декларацію про провадження госпо
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. В пункті 1.4 Додатку № 1 (та в п. 1.4 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі) зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«1.4. Копія декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки або декларацію про провадження господарської діяльності, у якій повинна міститися інформація про наявність дозвільного документа, а саме: декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки».
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме « Капітальний ремонт зі встановленням та облаштуванням автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про виникнення пожежі, ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям Ліцензій них умов, встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом видалення з Тендерної документації.
«1.4. Копія декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки або декларацію про провадження господарської діяльності, у якій повинна міститися інформація про наявність дозвільного документа, а саме: декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки».
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме « Капітальний ремонт зі встановленням та облаштуванням автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про виникнення пожежі, ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям Ліцензій них умов, встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом видалення з Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Про затвердження Положення про Державну службу України з
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Положення про Державну службу України з н… - Постанова № 1052 від 16.12.2015 - d451193-20240817 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон
-
Повʼязаний документ:
Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон № 222-VIII від 02.03.2015 - d440334-20250105.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови.
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації шляхом видалення дискримінаційної умови
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
e3216284e78948b5a55dd31e0435f0c2
Заголовок пункту скарги:
3. В пункті 2.4 Додатку № 1 (та в п. 2.4 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі) зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«2.4.На всіх працівників з довідки, зазначених в довідці, надати посвідчення та витяги з протоколів про навчання з перевірки знань з питань:
- Правила безпечної експлуатації електроустанов
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3. В пункті 2.4 Додатку № 1 (та в п. 2.4 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі) зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«2.4.На всіх працівників з довідки, зазначених в довідці, надати посвідчення та витяги з протоколів про навчання з перевірки знань з питань:
- Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів
- Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів).
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме « Капітальний ремонт зі встановленням та облаштуванням автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про виникнення пожежі, ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям Ліцензій них умов, встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі в п.п. 14 та 15 встановлені необхідні вичерпні критерії до виконавців робіт, наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом видалення з Тендерної документації.
«2.4.На всіх працівників з довідки, зазначених в довідці, надати посвідчення та витяги з протоколів про навчання з перевірки знань з питань:
- Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів
- Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів).
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме « Капітальний ремонт зі встановленням та облаштуванням автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про виникнення пожежі, ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям Ліцензій них умов, встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі в п.п. 14 та 15 встановлені необхідні вичерпні критерії до виконавців робіт, наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом видалення з Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон
-
Повʼязаний документ:
Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон № 222-VIII від 02.03.2015 - d440334-20250105.pdf
-
-
Назва доказу:
Про затвердження Положення про Державну службу України з н
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Положення про Державну службу України з н… - Постанова № 1052 від 16.12.2015 - d451193-20240817 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови.
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації шляхом видалення дискримінаційної умови
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
0838449b07a043deae3493e843ee40ad
Заголовок пункту скарги:
4. В пункті 2.4 Додатку № 1 ( та в п. 2.4 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі) зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«2.4. Учасники мають надати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
4. В пункті 2.4 Додатку № 1 ( та в п. 2.4 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі) зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«2.4. Учасники мають надати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Така інформаційна довідка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях)
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме « Капітальний ремонт зі встановленням та облаштуванням автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про виникнення пожежі, ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям Ліцензій них умов, встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі в пункті 16 зазначені технологічні вимоги, щодо матеріально-технічної бази та пункті 17 зазначені організаційні вимоги, яким встановлені необхідні вичерпні критерії до організаційних та технологічних вимог, наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом видалення з Тендерної документації.
«2.4. Учасники мають надати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Така інформаційна довідка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях)
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме « Капітальний ремонт зі встановленням та облаштуванням автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про виникнення пожежі, ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям Ліцензій них умов, встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі в пункті 16 зазначені технологічні вимоги, щодо матеріально-технічної бази та пункті 17 зазначені організаційні вимоги, яким встановлені необхідні вичерпні критерії до організаційних та технологічних вимог, наявність документів зазначених Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом видалення з Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Про затвердження Положення про Державну службу України
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Положення про Державну службу України з н… - Постанова № 1052 від 16.12.2015 - d451193-20240817 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон
-
Повʼязаний документ:
Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон № 222-VIII від 02.03.2015 - d440334-20250105.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації шляхом видалення дискримінаційної умови
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
a5b43a1020ba4eb5b205a07e487a37a3
Заголовок пункту скарги:
5. В Додатку № 2 в розділі «Загальні вимоги» в абз. 2 ( та в п. 5.1. Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі ) зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«Учасник повинен надати у cкладi пропозиції копію документів, що підтверджують працевлаштування інженера проектувальника в частині кошторис
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
5. В Додатку № 2 в розділі «Загальні вимоги» в абз. 2 ( та в п. 5.1. Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі ) зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«Учасник повинен надати у cкладi пропозиції копію документів, що підтверджують працевлаштування інженера проектувальника в частині кошторисної документації (копія наказу про прийняття на роботу та/або копія трудової книжки та/або копія трудового договору та/або копія ЦПУ та/або копія ЦПД та/або інші документи згідно Кодексу Законів про працю України).»
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має документів що вказані в даному розділі (а саме щодо працевлаштування інженера проектувальника в частині кошторисної документації), вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме « Капітальний ремонт зі встановленням та облаштуванням автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про виникнення пожежі, ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям Ліцензій них умов, встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі в пункті 14 та пункті 15 зазначені необхідні Кадрові вимоги, наявність і інженера проектувальника в частині кошторисної документації зазначеного Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Скаржник з метою виготовлення кошторисної документації звертається до суб’єктів господарювання в яких в штаті є інженер проектувальник в частині кошторисної документації, які здійснюють відповідні розрахунки на підставі Договорів надання послуг з виготовлення кошторисної документації, але вказані договори не визначені Замовником, як підтвердження наявності договірних відноси, та можуть підтвердити наявність відповідно кваліфікованого фахівця по виготовленню кошторисної документації.
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом видалення з Тендерної документації.
«Учасник повинен надати у cкладi пропозиції копію документів, що підтверджують працевлаштування інженера проектувальника в частині кошторисної документації (копія наказу про прийняття на роботу та/або копія трудової книжки та/або копія трудового договору та/або копія ЦПУ та/або копія ЦПД та/або інші документи згідно Кодексу Законів про працю України).»
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має документів що вказані в даному розділі (а саме щодо працевлаштування інженера проектувальника в частині кошторисної документації), вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Згідно предмету закупівлі, а саме « Капітальний ремонт зі встановленням та облаштуванням автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення про виникнення пожежі, ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи»
Учасник закупівлі повинен відповідати критеріям Ліцензій них умов, встановлених в розділі «Вимоги, щодо виконання робіт з монтажу,підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень», у вказаному розділі в пункті 14 та пункті 15 зазначені необхідні Кадрові вимоги, наявність і інженера проектувальника в частині кошторисної документації зазначеного Замовником як вимоги для підтвердження кваліфікації учасника процедури закупівлі відсутня.
Скаржник з метою виготовлення кошторисної документації звертається до суб’єктів господарювання в яких в штаті є інженер проектувальник в частині кошторисної документації, які здійснюють відповідні розрахунки на підставі Договорів надання послуг з виготовлення кошторисної документації, але вказані договори не визначені Замовником, як підтвердження наявності договірних відноси, та можуть підтвердити наявність відповідно кваліфікованого фахівця по виготовленню кошторисної документації.
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуті шляхом видалення з Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Про затвердження Положення про Державну службу України
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Положення про Державну службу України з н… - Постанова № 1052 від 16.12.2015 - d451193-20240817 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон
-
Повʼязаний документ:
Про ліцензування видів господарської діяльності - Закон № 222-VIII від 02.03.2015 - d440334-20250105.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови.
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації шляхом видалення дискримінаційної умови
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
8d3be92a3e4b4083b96d04bbbb3432f0
Заголовок пункту скарги:
6. В Додатку № 2 в розділі «Загальні вимоги» в абз. 4 ( та в п. 5.2 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі ) зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне:
«Для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати завірені належним чином копії власних або залучених у субпідрядної організації наступ
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
6. В Додатку № 2 в розділі «Загальні вимоги» в абз. 4 ( та в п. 5.2 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі ) зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне:
«Для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати завірені належним чином копії власних або залучених у субпідрядної організації наступних сертифікатів відповідності:
1) сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації .
2) сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги на настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
3) сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ІSO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
5) сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації
6) сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) « Інжинiринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.»
У Скаржника відсутні вказані Сертифікати, які вимагає замовник, та Скаржник наголошує, що:
Ліцензійні умови не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які виконують роботи та надають послуги протипожежного призначення, усіх зазначених вище сертифікатів. Це підтверджується копією Ліцензійних умов. Ліцензійними умовами не передбачено наявності даних документів. Тому дані вимоги документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Вказана вимога в Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже мають такі документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, зокрема Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, але через зазначені вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Такі положення Тендерної документації суперечать чинним нормам законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
«Для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати завірені належним чином копії власних або залучених у субпідрядної організації наступних сертифікатів відповідності:
1) сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації .
2) сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги на настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
3) сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ІSO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
5) сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації
6) сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) « Інжинiринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.»
У Скаржника відсутні вказані Сертифікати, які вимагає замовник, та Скаржник наголошує, що:
Ліцензійні умови не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які виконують роботи та надають послуги протипожежного призначення, усіх зазначених вище сертифікатів. Це підтверджується копією Ліцензійних умов. Ліцензійними умовами не передбачено наявності даних документів. Тому дані вимоги документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Вказана вимога в Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже мають такі документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, зокрема Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, але через зазначені вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Такі положення Тендерної документації суперечать чинним нормам законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
рішення від 26.03.2024 № 5459
-
Повʼязаний документ:
рішення від 26.03.2024 № 5459.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення від 26.03.2024 №5443
-
Повʼязаний документ:
рішення від 26.03.2024 №5443.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
9ba7ade5826e4f8482ff87ea72f28de1
Заголовок пункту скарги:
7. В Додатку № 2 в розділі «Загальні вимоги» в абз. 4 ( та в п. 5.3 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі ) зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне:
«7) гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (сповіщувачі, гучномовці), або пред
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
7. В Додатку № 2 в розділі «Загальні вимоги» в абз. 4 ( та в п. 5.3 Переліку документів які мають бути надані учасниками процедури закупівлі ) зазначено дискримінаційні вимоги дискримінаційні відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне:
«7) гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (сповіщувачі, гучномовці), або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів), або дистриб’ютора (-ів), в якому виробник (-и), або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри), або дилер (-ри) або дистриб’ютор (-ри), гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру цієї закупівлі. У випадку, якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників вказати в листі від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або від імпортера, або від дилера або дистриб’ютора, інформацію про його офіційний статус (вказавши в листі назву виробника - дилером, представником, філією, імпортером, дистриб’ютором якого він є), за підписом уповноваженої особи та печаткою (у разі наявності), та надане йому від виробника право (з наданням документального підтвердження від виробника про таке право) здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання (сповіщувачів; гучномовців), зазначеного з тендерній документації (перелік та кількість всього обладнання потрібно зазначити у цьому гарантійному листі), а також зазначити про можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.»
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
По-перше:
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Ліцензійними умовам не передбачено наявність зазначених в даному пункті вимог для здійснення господарської діяльності в сфері протипожежного призначення.
По-друге:
Між Скаржником та ТОВ «ВІАТЕК», який є офіційним дилером продукції ТОВ «Тірас12» (виробник протипожежного обладнання бренд ТМ «TIRAS») укладено договір поставки № 01/05-25П від 01.05.2025 строком дії до 31.12.2025року в розділі 4 вказаного договору «Якість товару та гарантії» зазначено всі необхідні параметри щодо гарантійного обслуговування, які відповідають встановленим вимога згідно Закону України «Про захист прав споживачі», але не зважаючи на наявність даного договору, що фактично гарантує поставку товару від виробника та наявність гарантійних умов, які відповідають законодавчим нормам, скаржник не може брати участь у вказаній закупівлі, а у разі надання вказаних документів на підтвердження вимог зазначених у вказаному пункті пропозиція Скаржника буде дискваліфікована в зв’язку з невідповідністю умовам Тендерної документації.
По-третє:
відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»
Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Зазначена у вказаному пункті вимога не відповідає та не узгоджується з кваліфікаційними критеріями визначеними вказаним нормативно-правовим актом.
Окрім того всі в пункті 2 статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до продукції, таким чином, гарантія буде йти разом з паспортом в комплекті з виробом, обладнанням, яке буде встановлюватись у відповідності до предмету закупівлі.
Також Скаржник зазначає , що відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» який розповсюджується на юридичні особи, встановлений загальний строк розгляду звернень встановлений в розмірі одного місяця (у випадку Скаржника до 09.08.2025року), таким чином Скаржник звернувшись за листом визначеним замовником у вказаному пункті тендерної документації не зможе встигнути отримати вказаний лист у строк до закінчення прийому пропозицій по вказаній закупівлі ( 19.07.2025, до 23.00 ). Окрім того представник може на надати вказаний лист, оскільки на всі вироби відповідно до чинного законодавства (ст. 7 ЗУ «Про захист прав споживачів») повинен іти паспорт виробу та гарантія.
Таким чином прийняти участь в процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники у кого вже є гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (сповіщувачі, гучномовці), або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів), або дистриб’ютора (-ів), в якому виробник (-и), або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри), або дилер (-ри) або дистриб’ютор (-ри), гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру цієї закупівлі. У випадку, якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників вказати в листі від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або від імпортера, або від дилера або дистриб’ютора, інформацію про його офіційний статус (вказавши в листі назву виробника - дилером, представником, філією, імпортером, дистриб’ютором якого він є), за підписом уповноваженої особи та печаткою (у разі наявності), та надане йому від виробника право (з наданням документального підтвердження від виробника про таке право) здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання (сповіщувачів; гучномовців), зазначеного з тендерній документації (перелік та кількість всього обладнання потрібно зазначити у цьому гарантійному листі), а також зазначити про можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.»
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Просимо зобов’язати замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
«7) гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (сповіщувачі, гучномовці), або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів), або дистриб’ютора (-ів), в якому виробник (-и), або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри), або дилер (-ри) або дистриб’ютор (-ри), гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру цієї закупівлі. У випадку, якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників вказати в листі від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або від імпортера, або від дилера або дистриб’ютора, інформацію про його офіційний статус (вказавши в листі назву виробника - дилером, представником, філією, імпортером, дистриб’ютором якого він є), за підписом уповноваженої особи та печаткою (у разі наявності), та надане йому від виробника право (з наданням документального підтвердження від виробника про таке право) здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання (сповіщувачів; гучномовців), зазначеного з тендерній документації (перелік та кількість всього обладнання потрібно зазначити у цьому гарантійному листі), а також зазначити про можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.»
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі.
По-перше:
Дана вимога є надмірною та не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Ліцензійними умовам не передбачено наявність зазначених в даному пункті вимог для здійснення господарської діяльності в сфері протипожежного призначення.
По-друге:
Між Скаржником та ТОВ «ВІАТЕК», який є офіційним дилером продукції ТОВ «Тірас12» (виробник протипожежного обладнання бренд ТМ «TIRAS») укладено договір поставки № 01/05-25П від 01.05.2025 строком дії до 31.12.2025року в розділі 4 вказаного договору «Якість товару та гарантії» зазначено всі необхідні параметри щодо гарантійного обслуговування, які відповідають встановленим вимога згідно Закону України «Про захист прав споживачі», але не зважаючи на наявність даного договору, що фактично гарантує поставку товару від виробника та наявність гарантійних умов, які відповідають законодавчим нормам, скаржник не може брати участь у вказаній закупівлі, а у разі надання вказаних документів на підтвердження вимог зазначених у вказаному пункті пропозиція Скаржника буде дискваліфікована в зв’язку з невідповідністю умовам Тендерної документації.
По-третє:
відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»
Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Зазначена у вказаному пункті вимога не відповідає та не узгоджується з кваліфікаційними критеріями визначеними вказаним нормативно-правовим актом.
Окрім того всі в пункті 2 статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до продукції, таким чином, гарантія буде йти разом з паспортом в комплекті з виробом, обладнанням, яке буде встановлюватись у відповідності до предмету закупівлі.
Також Скаржник зазначає , що відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» який розповсюджується на юридичні особи, встановлений загальний строк розгляду звернень встановлений в розмірі одного місяця (у випадку Скаржника до 09.08.2025року), таким чином Скаржник звернувшись за листом визначеним замовником у вказаному пункті тендерної документації не зможе встигнути отримати вказаний лист у строк до закінчення прийому пропозицій по вказаній закупівлі ( 19.07.2025, до 23.00 ). Окрім того представник може на надати вказаний лист, оскільки на всі вироби відповідно до чинного законодавства (ст. 7 ЗУ «Про захист прав споживачів») повинен іти паспорт виробу та гарантія.
Таким чином прийняти участь в процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники у кого вже є гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (сповіщувачі, гучномовці), або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів), або дистриб’ютора (-ів), в якому виробник (-и), або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри), або дилер (-ри) або дистриб’ютор (-ри), гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру цієї закупівлі. У випадку, якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників вказати в листі від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або від імпортера, або від дилера або дистриб’ютора, інформацію про його офіційний статус (вказавши в листі назву виробника - дилером, представником, філією, імпортером, дистриб’ютором якого він є), за підписом уповноваженої особи та печаткою (у разі наявності), та надане йому від виробника право (з наданням документального підтвердження від виробника про таке право) здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання (сповіщувачів; гучномовців), зазначеного з тендерній документації (перелік та кількість всього обладнання потрібно зазначити у цьому гарантійному листі), а також зазначити про можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.»
Виходячи з зазначеного, Замовником встановлено кваліфікаційну вимогу, яка не узгоджується з предметом закупівлі, яка є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, вказана вимога не узгоджується з предметом закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Просимо зобов’язати замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Про захист прав споживачів - Закон
-
Повʼязаний документ:
Про захист прав споживачів - Закон № 1023-XII від 12.05.1991 - d23292-20241224.pdf
-
-
Назва доказу:
Про звернення громадян - Закон
-
Повʼязаний документ:
Про звернення громадян - Закон № 393_96-ВР від 02.10.1996 - d11920-20231231.pdf
-
-
Назва доказу:
Про публічні закупівлі - Закон
-
Повʼязаний документ:
Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015 - d453145-20241023 (3).pdf
-
-
Назва доказу:
сертифікат
-
Повʼязаний документ:
сертифікат.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір поставки обладнання
-
Повʼязаний документ:
Договір поставки обладнання.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації