-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень на вул. Т. Окуневського,1
Завершена
5 509 741.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 548.71 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 548.71 UAH
Період оскарження:
03.07.2025 20:24 - 15.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника (ТОВ "МАП-БУД")
Номер:
290d1abd84e848d59b37d08134dc4e4b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-03-012972-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника (ТОВ "МАП-БУД")
Скарга:
Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ідентифікаційний код: 00032767
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Замовник:
Будинок дитячої та юнацької творчості Шевченківського району м. Львова
ідентифікаційний код: 23888755
79032, Україна , Львівська обл., Львів, вул. Грінченка, 4-А
тел. +380632845544
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «МАП-БУД»
ідентифікаційний код 43255381
58018, Україна, Чернівецький р-н, Чернівецька обл., місто Чернівці, провулок Складський, будинок, 4
тел. +380508309458
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2025-07-03-012972-a
СКАРГА
на дії Замовника
03.07.2025 в системі публічних закупівель "ProZorro" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на виконання робіт: «Капітальний ремонт приміщень на вул. Т. Окуневського,1», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-03-012972-a (надалі – Процедура закупівлі).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у вищезазначеній Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• ТОВ «МАП-БУД» (далі – Скаржник);
• ТОВ «РОКСІС ГРУП».
За результатами аукціону, який відбувся 18.07.2025, цінова пропозиція Скаржника вартістю 4 869 229,37 грн була визначена системою публічних закупівель «ProZorro» як найбільш економічно вигідна.
Разом з тим, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника, про що опубліковано протокольне рішення від 25.07.2025.
Аналізом заявлених Замовником підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що безпосередньо порушило права та охоронювані законом інтереси Скаржника щодо розгляду його тендерної пропозиції у спосіб та у порядку, який передбачено законодавством у сфері публічних закупівель.
Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Відповідно до протокольного рішення від 25.07.2025, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало те, що, на думку Замовника, така пропозиція не відповідає вимогам встановленим Замовником у Додатку №2 та Додатку №1 то тендерної документації (не відповідає кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам щодо предмета закупівлі).
В якості обґрунтування Замовник стверджує, що у складі пропозиції ТОВ «МАП-БУД» відсутні документи, що підтверджують наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Також, у складі пропозиції ТОВ «МАП-БУД» подано довідку про незалучення субпідрядників із потрібною ліцензією для виконання робіт протипожежного призначення Вказує, що виконання робіт протипожежного призначення передбачені відомістю обсягів робіт (Додаток №1 до Тендерної документації Замовника).
Вважаємо, що пропозиція Скаржника неправомірно була відхилена із зазначених підстав, що підтверджується наступним.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації та які повинні містити:
- інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
- інформацію та документи про наявність/відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей, згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
- інформацію та документи щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації (необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації), згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
- документ, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації (у разі встановлення даної вимоги);
- документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- документи, які надає переможець торгів, згідно з умовами та вимогами тендерної документації.
- перелік інших документів, які учасник подає у складі тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації.
Визначені замовником згідно із статтею 16 кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в додатку №2 до цієї тендерної документації (пункт 6 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника).
У Додатку №2 до Тендерної документації Замовника міститься розділ 3 – «Інші вимоги до учасника», пунктом 7 якого визначено, що учасник у складі пропозиції подає Достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Копію чинної ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що видана учаснику та є чинною станом на дату подання пропозиції. У випадку отримання такої ліцензії в електронній формі та у встановленому законодавством порядку у складі пропозиції надається копія документу, згідно якого органом ліцензування на ім’я учасника видано відповідну ліцензію, або довідка у довільній формі, що містить інформацію про отримання такої ліцензії учасником в електронній формі. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом, якщо учасник не подає такої інформації – надати лист-пояснення).
Звертаємо увагу, що Замовник у вищезазначеному пункті 7 розділу 3 Додатку №2 Тендерної документації не визначив перелік видів господарської діяльності чи видів робіт, щодо яких Учасник повинен надати ліцензії чи документи дозвільного характеру.
На виконання вимог Тендерної документації у складі пропозиції Скаржник надав лист-пояснення від 17.07.2025 №8/09, яким вказує, що враховуючи вимоги Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» при виконанні робіт згідно з предметом закупівлі необхідність наявності ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності відсутня.
Таким чином, у складі пропозиції Скаржника були відсутні, зокрема ліцензія на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Повідомляємо, що ТОВ «МАП-БУД» мав можливість виправити наведені вище невідповідності, надавши Замовнику відповідні документи.
Таким чином, на переконання Скаржника, відхилення Замовником його тендерної пропозиції з цих підстав є неправомірним.
Така позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є сталою, що підтверджується рішеннями від 02.04.2024 №5899-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-04-009961-a), від 29.11.2022 №6991-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-01-007325-a).
Наявність порушених прав у Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому як учасник Процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
З огляду на зазначене, вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Виходячи з викладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами),
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити у діях Будинку дитячої та юнацької творчості Шевченківського району м.Львова порушення процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Будинок дитячої та юнацької творчості Шевченківського району м.Львова скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МАП-БУД», яке викладене у протокольному рішенні від 25.07.2025.
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка ліцензія.pdf 29.07.2025 20:53
- Довідка ліцензія.pdf.p7s 29.07.2025 20:53
- Додаток 2 КР БДЮТ.docx 29.07.2025 20:54
- Протокол відхилення БДЮТ.docx 29.07.2025 20:54
- Додаток 1 КР БДЮТ.rtf 29.07.2025 20:54
- Скарга АМКУ.pdf.asice 29.07.2025 20:54
- Скарга АМКУ.pdf 29.07.2025 20:54
- Тендерна документація Окуневського.rtf 29.07.2025 20:54
- Скарга АМКУ.docx 29.07.2025 20:54
- sign.p7s 29.07.2025 20:56
- рішення від 31.07.2025 № 11867.pdf 31.07.2025 14:30
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.08.2025 №12283.pdf 11.08.2025 12:42
- рішення від 08.08.2025 №12283.pdf 12.08.2025 14:54
- Відповідь на скаргу 04.08.2025 16:36
- Додаток 1 до тендерної документації 04.08.2025 16:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 20:59
Дата розгляду скарги:
08.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2025 14:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.08.2025 14:54
Дата виконання рішення Замовником:
12.08.2025 19:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Антимонопольного комітету України виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a7a91fed4cea4282827b042df6607447
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника (ТОВ "МАП-БУД")
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ідентифікаційний код: 00032767
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Замовник:
Будинок дитячої та юнацької творчості Шевченківського району м. Львова
ідентифікаційний код: 23888755
79032, Україна , Львівська обл., Львів, вул. Грінченка, 4-А
тел. +380632845544
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «МАП-БУД»
ідентифікаційний код 43255381
58018, Україна, Чернівецький р-н, Чернівецька обл., місто Чернівці, провулок Складський, будинок, 4
тел. +380508309458
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2025-07-03-012972-a
СКАРГА
на дії Замовника
03.07.2025 в системі публічних закупівель "ProZorro" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на виконання робіт: «Капітальний ремонт приміщень на вул. Т. Окуневського,1», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-03-012972-a (надалі – Процедура закупівлі).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у вищезазначеній Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• ТОВ «МАП-БУД» (далі – Скаржник);
• ТОВ «РОКСІС ГРУП».
За результатами аукціону, який відбувся 18.07.2025, цінова пропозиція Скаржника вартістю 4 869 229,37 грн була визначена системою публічних закупівель «ProZorro» як найбільш економічно вигідна.
Разом з тим, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника, про що опубліковано протокольне рішення від 25.07.2025.
Аналізом заявлених Замовником підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що безпосередньо порушило права та охоронювані законом інтереси Скаржника щодо розгляду його тендерної пропозиції у спосіб та у порядку, який передбачено законодавством у сфері публічних закупівель.
Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Відповідно до протокольного рішення від 25.07.2025, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало те, що, на думку Замовника, така пропозиція не відповідає вимогам встановленим Замовником у Додатку №2 та Додатку №1 то тендерної документації (не відповідає кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам щодо предмета закупівлі).
В якості обґрунтування Замовник стверджує, що у складі пропозиції ТОВ «МАП-БУД» відсутні документи, що підтверджують наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Також, у складі пропозиції ТОВ «МАП-БУД» подано довідку про незалучення субпідрядників із потрібною ліцензією для виконання робіт протипожежного призначення Вказує, що виконання робіт протипожежного призначення передбачені відомістю обсягів робіт (Додаток №1 до Тендерної документації Замовника).
Вважаємо, що пропозиція Скаржника неправомірно була відхилена із зазначених підстав, що підтверджується наступним.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації та які повинні містити:
- інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
- інформацію та документи про наявність/відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей, згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
- інформацію та документи щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації (необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації), згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
- документ, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації (у разі встановлення даної вимоги);
- документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- документи, які надає переможець торгів, згідно з умовами та вимогами тендерної документації.
- перелік інших документів, які учасник подає у складі тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації.
Визначені замовником згідно із статтею 16 кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в додатку №2 до цієї тендерної документації (пункт 6 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника).
У Додатку №2 до Тендерної документації Замовника міститься розділ 3 – «Інші вимоги до учасника», пунктом 7 якого визначено, що учасник у складі пропозиції подає Достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Копію чинної ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що видана учаснику та є чинною станом на дату подання пропозиції. У випадку отримання такої ліцензії в електронній формі та у встановленому законодавством порядку у складі пропозиції надається копія документу, згідно якого органом ліцензування на ім’я учасника видано відповідну ліцензію, або довідка у довільній формі, що містить інформацію про отримання такої ліцензії учасником в електронній формі. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом, якщо учасник не подає такої інформації – надати лист-пояснення).
Звертаємо увагу, що Замовник у вищезазначеному пункті 7 розділу 3 Додатку №2 Тендерної документації не визначив перелік видів господарської діяльності чи видів робіт, щодо яких Учасник повинен надати ліцензії чи документи дозвільного характеру.
На виконання вимог Тендерної документації у складі пропозиції Скаржник надав лист-пояснення від 17.07.2025 №8/09, яким вказує, що враховуючи вимоги Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» при виконанні робіт згідно з предметом закупівлі необхідність наявності ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності відсутня.
Таким чином, у складі пропозиції Скаржника були відсутні, зокрема ліцензія на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Повідомляємо, що ТОВ «МАП-БУД» мав можливість виправити наведені вище невідповідності, надавши Замовнику відповідні документи.
Таким чином, на переконання Скаржника, відхилення Замовником його тендерної пропозиції з цих підстав є неправомірним.
Така позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є сталою, що підтверджується рішеннями від 02.04.2024 №5899-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-04-009961-a), від 29.11.2022 №6991-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-01-007325-a).
Наявність порушених прав у Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому як учасник Процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
З огляду на зазначене, вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
ідентифікаційний код: 00032767
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Замовник:
Будинок дитячої та юнацької творчості Шевченківського району м. Львова
ідентифікаційний код: 23888755
79032, Україна , Львівська обл., Львів, вул. Грінченка, 4-А
тел. +380632845544
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «МАП-БУД»
ідентифікаційний код 43255381
58018, Україна, Чернівецький р-н, Чернівецька обл., місто Чернівці, провулок Складський, будинок, 4
тел. +380508309458
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2025-07-03-012972-a
СКАРГА
на дії Замовника
03.07.2025 в системі публічних закупівель "ProZorro" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на виконання робіт: «Капітальний ремонт приміщень на вул. Т. Окуневського,1», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-03-012972-a (надалі – Процедура закупівлі).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у вищезазначеній Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• ТОВ «МАП-БУД» (далі – Скаржник);
• ТОВ «РОКСІС ГРУП».
За результатами аукціону, який відбувся 18.07.2025, цінова пропозиція Скаржника вартістю 4 869 229,37 грн була визначена системою публічних закупівель «ProZorro» як найбільш економічно вигідна.
Разом з тим, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника, про що опубліковано протокольне рішення від 25.07.2025.
Аналізом заявлених Замовником підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що безпосередньо порушило права та охоронювані законом інтереси Скаржника щодо розгляду його тендерної пропозиції у спосіб та у порядку, який передбачено законодавством у сфері публічних закупівель.
Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Відповідно до протокольного рішення від 25.07.2025, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало те, що, на думку Замовника, така пропозиція не відповідає вимогам встановленим Замовником у Додатку №2 та Додатку №1 то тендерної документації (не відповідає кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам щодо предмета закупівлі).
В якості обґрунтування Замовник стверджує, що у складі пропозиції ТОВ «МАП-БУД» відсутні документи, що підтверджують наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Також, у складі пропозиції ТОВ «МАП-БУД» подано довідку про незалучення субпідрядників із потрібною ліцензією для виконання робіт протипожежного призначення Вказує, що виконання робіт протипожежного призначення передбачені відомістю обсягів робіт (Додаток №1 до Тендерної документації Замовника).
Вважаємо, що пропозиція Скаржника неправомірно була відхилена із зазначених підстав, що підтверджується наступним.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації та які повинні містити:
- інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
- інформацію та документи про наявність/відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей, згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
- інформацію та документи щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації (необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації), згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
- документ, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації (у разі встановлення даної вимоги);
- документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- документи, які надає переможець торгів, згідно з умовами та вимогами тендерної документації.
- перелік інших документів, які учасник подає у складі тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації.
Визначені замовником згідно із статтею 16 кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в додатку №2 до цієї тендерної документації (пункт 6 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника).
У Додатку №2 до Тендерної документації Замовника міститься розділ 3 – «Інші вимоги до учасника», пунктом 7 якого визначено, що учасник у складі пропозиції подає Достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Копію чинної ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що видана учаснику та є чинною станом на дату подання пропозиції. У випадку отримання такої ліцензії в електронній формі та у встановленому законодавством порядку у складі пропозиції надається копія документу, згідно якого органом ліцензування на ім’я учасника видано відповідну ліцензію, або довідка у довільній формі, що містить інформацію про отримання такої ліцензії учасником в електронній формі. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом, якщо учасник не подає такої інформації – надати лист-пояснення).
Звертаємо увагу, що Замовник у вищезазначеному пункті 7 розділу 3 Додатку №2 Тендерної документації не визначив перелік видів господарської діяльності чи видів робіт, щодо яких Учасник повинен надати ліцензії чи документи дозвільного характеру.
На виконання вимог Тендерної документації у складі пропозиції Скаржник надав лист-пояснення від 17.07.2025 №8/09, яким вказує, що враховуючи вимоги Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» при виконанні робіт згідно з предметом закупівлі необхідність наявності ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності відсутня.
Таким чином, у складі пропозиції Скаржника були відсутні, зокрема ліцензія на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Повідомляємо, що ТОВ «МАП-БУД» мав можливість виправити наведені вище невідповідності, надавши Замовнику відповідні документи.
Таким чином, на переконання Скаржника, відхилення Замовником його тендерної пропозиції з цих підстав є неправомірним.
Така позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є сталою, що підтверджується рішеннями від 02.04.2024 №5899-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-04-009961-a), від 29.11.2022 №6991-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2022-11-01-007325-a).
Наявність порушених прав у Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому як учасник Процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
З огляду на зазначене, вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Вимоги Тендерної документації Замовника, які передбачають кваліфікаційні критерії для учасників
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 КР БДЮТ.rtf
-
-
Назва доказу:
Вимоги Тендерної документації Замовника, які передбачають кваліфікаційні критерії для учасників
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація Окуневського.rtf
-
-
Назва доказу:
Вимоги Тендерної документації Замовника, які передбачають кваліфікаційні критерії для учасників
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 КР БДЮТ.docx
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення, який оскаржується
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення БДЮТ.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Виходячи з викладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами), ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити у діях Будинку дитячої та юнацької творчості Шевченківського району м.Львова порушення процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Будинок дитячої та юнацької творчості Шевченківського району м.Львова скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МАП-БУД», яке викладене у протокольному рішенні від 25.07.2025.