-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шкільні меблі: Стіл учнівський 2-місний ростова група № 4-6 на квадратній трубі + 2 стільці учнівські на квадратній трубі, регульовані по висоті, ростова група № 4-6 (комплект), парта 2-х місна нерегульована + 2 стільці учнівські нерегульовані 5 ростова група (комплект), стіл демонстраційний для кабінету хімії ( ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі)
Торги відмінено
845 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 452.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 452.00 UAH
Період оскарження:
03.07.2025 17:29 - 08.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Оскарження скасування закупівлі
Номер:
8e91187dbcf6412aa27bf6b20d5df444
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-03-012468-a.a2
Назва:
Оскарження скасування закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 02.09.2025 №13518.pdf 04.09.2025 15:48
- інформація про резолютивну частину рішення від 02.09.2025 №13518.pdf 03.09.2025 13:35
- рішення від 26.08.2025 №13059.pdf 26.08.2025 17:05
- Протокол №93.PDF 28.08.2025 14:47
- Пояснення по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями) 2.docx 28.08.2025 14:47
- Оголошення.pdf 28.08.2025 14:47
- Рішення сесії 08.08.2025 Про оренду комунального майна ПМТГ.pdf 28.08.2025 14:47
- Поясн. по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями)2.PDF 28.08.2025 14:47
- Протокол 78 про відміну відкритих торгів у зв язку з неможливістю усунути порушення за Особливостями.pdf 28.08.2025 14:47
- Протокол №91.PDF 28.08.2025 14:47
- Договір оренди вул. Івана Мазепи, 53, 1831,4 кв.м.pdf 28.08.2025 14:47
- Оскарження скасування закупівлі.docx 22.08.2025 18:20
- 03_Протокол затвердження річного плану закупівель.pdf 22.08.2025 18:20
- sign.p7s 22.08.2025 18:23
- 01_Протокол №93.PDF 22.08.2025 18:20
- Оскарження скасування закупівлі.pdf 22.08.2025 18:20
- 02_Електронний протокол скасування закупівлі_лота.pdf 22.08.2025 18:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.08.2025 18:26
Дата розгляду скарги:
02.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.08.2025 17:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.09.2025 15:48
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
23be1c925a9f4ef4bdcc57e2527b5c5e
Заголовок пункту скарги:
Оскарження скасування закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
03 липня 2025 року Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-03-012468-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з вимогами тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
За результатами аукціону Скаржником було надано найкращу пропозицію.
Втім для ухилення від укладання зі Скаржником договору, Замовник намагається безпідставно відмінити відкриті торги, посилаючись на підпункт 2 пункту 50 Особливостей, про що опубліковує Протокол №78 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.07.2025р., одночасно зазначаючи у системі закупівель:
«Причина скасування закупівлі: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Пояснення: Виявлено порушення в технічних вимогах до предмета закупівлі в додатку 6 до тендерної документації, а саме не вказано вимоги щодо надання сертифікату якості згідно товару по предмету закупівлі»
Скаржник не погодився з неправомірним рішенням Замовника, та 26.07.2025року подав до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), Скаргу щодо оскарження відміни закупівлі (Ідентифікатор UA-2025-07-03-012468-a.b1).
Рішенням Комісії № 12160-р/пк-пз від 06.08.2025 Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відміну закупівлі.
11.08.2025р. Замовником був опублікований Протокол №91 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого було скасовано рішення про відміну закупівлі, і закупівля повернулась на етап «Визначення переможця».
Проте 12.08.2025р. для повторного ухилення від укладання зі Скаржником договору, Замовником було знову прийнято безпідставне рішення про відміну відкритих торгів.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника, вважає, що дії Замовника порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
12.08.2025р. Замовником був опублікований Протокол №93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого Замовник почав скасування закупівлі. Проте у вищезазначеному протоколі Замовник жодним чином не пояснює, якими саме обставинами він керувався в прийнятті рішення про відміну відкритих торгів, та документально не підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
В електронній системі закупівель також відсутні обгрунтування щодо відміни закупівлі, які підтверджують відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів.
Крім того, ні повідомлення про скасування закупівлі, опубліковане в електронній системі закупівель, ні Протокол №93 від 12.08.2025р. не містять посилання на нормативні внутрішні документи Замовника щодо затвердження змін до річного плану закупівель на 2025 рік, згідно з яким уповноважена особа повинна розглядати питання про відміну торгів.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону про публічні закупівлі:
«1. Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.»
В той же час, відповідно до частини п’ятої статті 5 Закону, Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
У разі необхідності відміни процедури закупівлі, Замовник повинен керуватись річним планом та змінами до нього.
Змін до річного плану закупівель Замовника (Ідентифікатор плану закупівлі:
UA-P-2025-07-03-014965-a) не вносилось.
Станом на 22.08.2025 року дана закупівля відображена у річному плані Замовника за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/plan/UA-P-2025-07-03-014965-a
і має статус «Оголошено закупівлю». Даний рядок річного плану закупівель Замовника є активним, його не було скасовано, щодо нього не вносились зміни. Отже, даний рядок Річного плану закупівель Замовника є його актуальною невід'ємною частиною, що підтверджує наявність потреби у здійсненні Процедури закупівлі та наявність бюджетного призначення для її проведення.
Скаржник вважає, що відміна відкритих торгів Замовником у зв’язку з відсутністю потреби в закупівлі без додавання до протоколу підтверджуючих документів, без внесення змін до плану закупівлі, а також без зазначення відповідних законодавчих підстав для відміни закупівлі, є неправомірною та необґрунтованою підставою для відміни процедури закупівлі, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні №26282-р/пк-пз від 24.11.2021 року, №20834-р/пк-пз від 10.11.2020 року, № 27911-р/пк-пз від 17.12.2021 року та багатьох інших, що свідчить про сталу практику Органу оскарження з цього питання.
Приймаючи до уваги те, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі та неправомірна та необґрунтована відміна Процедури закупівлі, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об’єктивність визначення переможця Процедури закупівлі, позбавляють Скаржника можливості у чесний і конкурентний спосіб перемогти у Процедурі закупівлі та у подальшому укласти договір про закупівлю, призводять до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника як учасника і потенційного переможця Закупівлі, керуючись ст. 40 та ст.55 Конституції України, ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», –
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень порядку проведення Процедури закупівлі;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-07-03-012468-a (Протокол №93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.08.2025р.).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з вимогами тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
За результатами аукціону Скаржником було надано найкращу пропозицію.
Втім для ухилення від укладання зі Скаржником договору, Замовник намагається безпідставно відмінити відкриті торги, посилаючись на підпункт 2 пункту 50 Особливостей, про що опубліковує Протокол №78 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.07.2025р., одночасно зазначаючи у системі закупівель:
«Причина скасування закупівлі: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Пояснення: Виявлено порушення в технічних вимогах до предмета закупівлі в додатку 6 до тендерної документації, а саме не вказано вимоги щодо надання сертифікату якості згідно товару по предмету закупівлі»
Скаржник не погодився з неправомірним рішенням Замовника, та 26.07.2025року подав до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), Скаргу щодо оскарження відміни закупівлі (Ідентифікатор UA-2025-07-03-012468-a.b1).
Рішенням Комісії № 12160-р/пк-пз від 06.08.2025 Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відміну закупівлі.
11.08.2025р. Замовником був опублікований Протокол №91 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого було скасовано рішення про відміну закупівлі, і закупівля повернулась на етап «Визначення переможця».
Проте 12.08.2025р. для повторного ухилення від укладання зі Скаржником договору, Замовником було знову прийнято безпідставне рішення про відміну відкритих торгів.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника, вважає, що дії Замовника порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
12.08.2025р. Замовником був опублікований Протокол №93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого Замовник почав скасування закупівлі. Проте у вищезазначеному протоколі Замовник жодним чином не пояснює, якими саме обставинами він керувався в прийнятті рішення про відміну відкритих торгів, та документально не підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
В електронній системі закупівель також відсутні обгрунтування щодо відміни закупівлі, які підтверджують відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів.
Крім того, ні повідомлення про скасування закупівлі, опубліковане в електронній системі закупівель, ні Протокол №93 від 12.08.2025р. не містять посилання на нормативні внутрішні документи Замовника щодо затвердження змін до річного плану закупівель на 2025 рік, згідно з яким уповноважена особа повинна розглядати питання про відміну торгів.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону про публічні закупівлі:
«1. Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.»
В той же час, відповідно до частини п’ятої статті 5 Закону, Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
У разі необхідності відміни процедури закупівлі, Замовник повинен керуватись річним планом та змінами до нього.
Змін до річного плану закупівель Замовника (Ідентифікатор плану закупівлі:
UA-P-2025-07-03-014965-a) не вносилось.
Станом на 22.08.2025 року дана закупівля відображена у річному плані Замовника за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/plan/UA-P-2025-07-03-014965-a
і має статус «Оголошено закупівлю». Даний рядок річного плану закупівель Замовника є активним, його не було скасовано, щодо нього не вносились зміни. Отже, даний рядок Річного плану закупівель Замовника є його актуальною невід'ємною частиною, що підтверджує наявність потреби у здійсненні Процедури закупівлі та наявність бюджетного призначення для її проведення.
Скаржник вважає, що відміна відкритих торгів Замовником у зв’язку з відсутністю потреби в закупівлі без додавання до протоколу підтверджуючих документів, без внесення змін до плану закупівлі, а також без зазначення відповідних законодавчих підстав для відміни закупівлі, є неправомірною та необґрунтованою підставою для відміни процедури закупівлі, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні №26282-р/пк-пз від 24.11.2021 року, №20834-р/пк-пз від 10.11.2020 року, № 27911-р/пк-пз від 17.12.2021 року та багатьох інших, що свідчить про сталу практику Органу оскарження з цього питання.
Приймаючи до уваги те, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі та неправомірна та необґрунтована відміна Процедури закупівлі, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об’єктивність визначення переможця Процедури закупівлі, позбавляють Скаржника можливості у чесний і конкурентний спосіб перемогти у Процедурі закупівлі та у подальшому укласти договір про закупівлю, призводять до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника як учасника і потенційного переможця Закупівлі, керуючись ст. 40 та ст.55 Конституції України, ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», –
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень порядку проведення Процедури закупівлі;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-07-03-012468-a (Протокол №93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.08.2025р.).
×
-
Назва доказу:
Протокол затвердження річного плану закупівель
-
Повʼязаний документ:
03_Протокол затвердження річного плану закупівель.pdf
-
-
Назва доказу:
Електронний протокол скасування закупівлі_лота
-
Повʼязаний документ:
02_Електронний протокол скасування закупівлі_лота.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол №93 від 12.08.2025р.
-
Повʼязаний документ:
01_Протокол №93.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-07-03-012468-a (Протокол №93 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.08.2025р.).
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження відміни закупівлі
Номер:
7bf41df99f82481cac001ed61feb8833
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-03-012468-a.b1
Назва:
Оскарження відміни закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №91.PDF 11.08.2025 16:55
- Пояснення по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями).PDF 31.07.2025 13:12
- Пояснення по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями).docx 31.07.2025 13:12
- Протокол №91.PDF 11.08.2025 16:20
- рішення від 06.08.2025 № 12160.pdf 11.08.2025 11:04
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2025 № 12160.pdf 07.08.2025 10:56
- рішення від 29.07.2025 № 11725.pdf 29.07.2025 15:29
- sign.p7s 26.07.2025 23:03
- Протокол 78 про відміну відкритих торгів у зв язку з неможливістю усунути порушення за Особливостями.pdf 26.07.2025 23:00
- Оскарження відміни закупівлі.pdf 26.07.2025 23:00
- рішення від 16.01.2024 № 903.pdf 26.07.2025 23:00
- Оскарження відміни закупівлі.docx 26.07.2025 23:00
- рішення від 19.03.2024 № 4996.pdf 26.07.2025 23:00
- рішення від 09.02.2024 №2545.pdf 26.07.2025 23:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.07.2025 23:08
Дата розгляду скарги:
06.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 15:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.08.2025 11:04
Дата виконання рішення Замовником:
11.08.2025 16:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.08.2025 №12160-р/пк-пз зобов’язано Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 28 Полтавської міської ради Полтавської області» скасувати Рішення.
ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 16.07.2025 року № 78
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a92a3f30b1744bd28a0e19381ae00937
Заголовок пункту скарги:
Оскарження відміни закупівл
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-03-012468-a.
Скаржник виявив бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з вимогами тендерної документації подав свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі є: Шкільні меблі: Стіл учнівський 2-місний ростова група № 4-6 на квадратній трубі + 2 стільці учнівські на квадратній трубі, регульовані по висоті, ростова група № 4-6 (комплект), парта 2-х місна нерегульована + 2 стільці учнівські нерегульовані 5 ростова група (комплект), стіл демонстраційний для кабінету хімії ( ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі).
За результатами аукціону Скаржником було надано найкращу пропозицію.
Втім для ухилення від укладання зі Скаржником договору, Замовником було прийнято безпідставне рішення про відміну тендеру з наступним обґрунтуванням:
«Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Замовник виявив у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель. Опис порушення (порушень):
Виявлено порушення в технічних вимогах до предмета закупівлі в додатку 6 до тендерної документації, а саме не вказано вимоги щодо надання сертифікату якості згідно товару по предмету закупівлі ( частина 2 статті 22, стаття 23 Закону України про Публічні закупівлі № 922 ):
- інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
З огляду на зазначене є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.»
Також у системі закупівель зазначено –
«Причина скасування закупівлі: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Пояснення: Виявлено порушення в технічних вимогах до предмета закупівлі в додатку 6 до тендерної документації, а саме не вказано вимоги щодо надання сертифікату якості згідно товару по предмету закупівлі»
Вважаємо рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі безпідставним та таким, що порушує права Скаржника.
Зазначимо, що Скаржником надано усі необхідні документи у складі пропозиції, та зроблено усе необхідне для укладання договору із Замовником, втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон): Замовник відміняє тендер у разі - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Відповідно до п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022р: Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Зазначимо, що на нашу думку Замовник у власному рішенні та в інформації з порталу про відміну процедури так і не зазначив, яке саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та якої саме норми закону було здійснено.
Варто зауважити, що у відповідності до п.2 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі»
«2. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.»
Проте Замовник своїм правом не скористався, а після проведення аукціону безпідставно почав процедуру скасування закупівлі.
В зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що рішення Замовника про відміну тендеру має бути скасованим.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішеннях № 903-р/пк-пз від 16.01.2024, № 2545-р/пк-пз від 09.02.2024, № 4996-р/пк-пз від 19.03.2024.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №78 від 16.07.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на укладення договору з Замовником, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Скаржник виявив бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з вимогами тендерної документації подав свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі є: Шкільні меблі: Стіл учнівський 2-місний ростова група № 4-6 на квадратній трубі + 2 стільці учнівські на квадратній трубі, регульовані по висоті, ростова група № 4-6 (комплект), парта 2-х місна нерегульована + 2 стільці учнівські нерегульовані 5 ростова група (комплект), стіл демонстраційний для кабінету хімії ( ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі).
За результатами аукціону Скаржником було надано найкращу пропозицію.
Втім для ухилення від укладання зі Скаржником договору, Замовником було прийнято безпідставне рішення про відміну тендеру з наступним обґрунтуванням:
«Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Замовник виявив у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель. Опис порушення (порушень):
Виявлено порушення в технічних вимогах до предмета закупівлі в додатку 6 до тендерної документації, а саме не вказано вимоги щодо надання сертифікату якості згідно товару по предмету закупівлі ( частина 2 статті 22, стаття 23 Закону України про Публічні закупівлі № 922 ):
- інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
З огляду на зазначене є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.»
Також у системі закупівель зазначено –
«Причина скасування закупівлі: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Пояснення: Виявлено порушення в технічних вимогах до предмета закупівлі в додатку 6 до тендерної документації, а саме не вказано вимоги щодо надання сертифікату якості згідно товару по предмету закупівлі»
Вважаємо рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі безпідставним та таким, що порушує права Скаржника.
Зазначимо, що Скаржником надано усі необхідні документи у складі пропозиції, та зроблено усе необхідне для укладання договору із Замовником, втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон): Замовник відміняє тендер у разі - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Відповідно до п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022р: Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Зазначимо, що на нашу думку Замовник у власному рішенні та в інформації з порталу про відміну процедури так і не зазначив, яке саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та якої саме норми закону було здійснено.
Варто зауважити, що у відповідності до п.2 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі»
«2. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.»
Проте Замовник своїм правом не скористався, а після проведення аукціону безпідставно почав процедуру скасування закупівлі.
В зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що рішення Замовника про відміну тендеру має бути скасованим.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішеннях № 903-р/пк-пз від 16.01.2024, № 2545-р/пк-пз від 09.02.2024, № 4996-р/пк-пз від 19.03.2024.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №78 від 16.07.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на укладення договору з Замовником, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Протокол 78 від 16.07.2025 про відміну відкритих торгів
-
Повʼязаний документ:
Протокол 78 про відміну відкритих торгів у зв язку з неможливістю усунути порушення за Особливостями.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну закупівлі на придбання товару: Шкільні меблі: Стіл учнівський 2-місний ростова група № 4-6 на квадратній трубі + 2 стільці учнівські на квадратній трубі, регульовані по висоті, ростова група № 4-6 (комплект), парта 2-х місна нерегульована + 2 стільці учнівські нерегульовані 5 ростова група (комплект), стіл демонстраційний для кабінету хімії ( ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі), номер оголошення UA-2025-07-03-012468-a.