-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Захисний одяг та захисні засоби для медичного персоналу від рентгенівського випромінювання (код ДК 021:2015:33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні)
Завершена
764 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 820.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 820.00 UAH
Період оскарження:
02.07.2025 20:36 - 07.07.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
939308489b01460db96898d9883d5de4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-02-013381-a.c2
Назва:
Порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Шановні представники тендерного комітету!
ТОВ «Західно-Український центр «Медсервіс» висловлює занепокоєння щодо процедури закупівлі рентгенозахисного одягу відповідно до тендеру на очікувану вартість 764 000,00 грн, результати якої визнано такими, що ігнорують ключові принципи відкритості, економічності та обґрунтованості, закріплені в Законі України «Про публічні закупівлі».
Перед поданням тендерних пропозицій нами було надіслано обґрунтоване звернення з детальним аналізом технічної частини тендерної документації, в якому було висвітлено низку суттєвих зауважень. Зокрема:
Закупівля була сформована як один лот, незважаючи на те, що предмет включав дві принципово різні категорії товарів: рентгенозахисний одяг (ЗІЗ), та розсіювальну сітку, яка є елементом діагностичного обладнання і не має відношення до засобів індивідуального захисту. Ми аргументовано доводили, що розсіювальна сітка: вже вбудована в більшість сучасних рентгенапаратів, її додаткове використання є неприпустимим без технічного обґрунтування та погодження з виробником, створює ризики порушення технічних норм і радіологічної безпеки. Ми звертали увагу, що вимоги до матеріалів (вага, склад, покриття) сформульовані під конкретного імпортера, і не враховують сучасні розробки, зокрема безсвинцеві захисні матеріали. Ми просили розділити закупівлю на окремі лоти, що забезпечило б конкуренцію, усунути дискримінаційні вимоги до матеріалів і продукції; вимагати не зразки, а протоколи випробувань, як це передбачено міжнародними нормами (IEC 61331-1:2014).
Однак жодне з наших зауважень не було враховане. Тендерна документація залишилася незмінною, попри обґрунтованість наших вимог. Переможцем визнано ТОВ «Онкомедіка», чия тендерна пропозиція була лише на 876,00 гривень нижчою від очікуваної вартості (763 124,00 грн), у той час як наша пропозиція — 266 691,83 грн — була в 2,86 рази дешевшою(майже в три рази).
Загальна економія могла б скласти 496 432,17 гривень (майже пів мільйона) , але її було свідомо втрачено.
Ціна, вказана переможцем на розсіювальну сітку, — 25 198,50 гривень — викликає додаткові питання щодо доцільності, оскільки така сітка не узгоджена з апаратами лікарні, не має обґрунтованої потреби, і в реальності, найімовірніше, не буде використовуватися. На нашу думку дії тендерного комітету створюють враження упередженості, Замовник не діяв в інтересах пацієнтів, бюджету та закону, в такий тяжкий для країни час.
Якщо подібний підхід до закупівель є нормою для вашої установи, то виникає логічне питання: як проводилися інші закупівлі? Чи так само завищувалися ціни, чи так само "прописувались" умови під конкретних учасників? Чи так само бюджетні кошти витрачалися неефективно?
Ми звертаємось до громадськості, органів місцевого самоврядування, контролюючих і правоохоронних органів, журналістів — з проханням вивчити ситуацію, в якій обґрунтовані запити українського виробника було проігноровано, а закупівлю здійснено з мінімальною формальною економією, але з суттєвим перевищенням реальної ринкової вартості.
Майже у кожному тендері, де ми беремо участь без кінця відбувається свавілля, ми повинні доводити чому у нас така "аномально низька ціна". Але чому ніхто з тих посередників немає пояснювати чому у них такі аномально ВИСОКІ ціни?
Вимагаємо:
1. Скасувати результати закупівлі.
2. Здійснити перевірку відповідності вимог тендерної документації чинному законодавству України.
3. Внести зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог та забезпечення рівноправного доступу всіх виробників рентгенозахисного одягу та провести закупівлю заново згідно чинного законодавства. В подальшому прописуйте вимоги які необхідні при реєстрації рентгензахисного одягу в Україні
4. Повідомити: на підставі яких документів і рішень було включено розсіювальну сітку до складу лота.
5. Пояснити: яким чином забезпечується реальна експлуатація цієї сітки, з яким обладнанням вона сумісна, і хто нестиме відповідальність за радіаційні ризики, у разі її встановлення без узгодження з виробником апарата.
6. Передати матеріали щодо даної закупівлі на розгляд компетентних органів, у разі наявності ознак корупційної складової.
Ми залишаємо за собою право на звернення до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби України, а також ініціювати журналістське розслідування щодо цієї закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.07.2025 18:22
Вирішення:
Шановний учаснику торгів - ТОВ «Західно-Український центр «Медсервіс»!
Замовник дякує за подану на участь у цій процедурі закупівлі тендерну пропозицію та активну Вашу позицію щодо участі в публічних закупівлях.
Щодо порушених у Вашій вимозі питань повідомляємо наступне:
Щодо формування предмета закупівлі одним лотом
П. 10 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону. Визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури є правом, а не обов'язком Замовника.
Предмет закупівлі по цій процедурі закупівлі визначено як єдиний лот відповідно до частини 2 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням реальних клінічних потреб закладу охорони здоров’я, зокрема – забезпечення комплексного захисту персоналу під час роботи з рентгенологічним обладнанням, у тому числі з пристроями, що передбачають використання розсіювальної сітки.
Наявне в медичному закладі обладнання дозволяє використання розсіювальної сітки, що підтверджено службовими технічними актами. Таким чином, доцільність закупівлі відповідного компонента обґрунтована внутрішніми технічними документами закладу.
Щодо вимог до матеріалів, гарантій, декларацій
Згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» Замовник, керуючись пунктом 34 частини першої статті 1 визначає предмет закупівлі, вимоги до предмету закупівлі, самостійно визначає, які саме товари, йому потрібні, встановлює відповідні вимоги та характеристики до нього, використовуючи показник четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник самостійно встановлює вимоги до якості, технічних та функціональних характеристик, а також інших параметрів предмету закупівлі, які є важливими для його потреб.
Всі технічні характеристики предмету закупівлі, встановлені в тендерній документації, є обґрунтованими та розробленими відповідно до потреб Замовника, вимог Технічного регламенту щодо медичних виробів (постанова КМУ № 753 від 02.10.2013) та з урахуванням нормативів радіаційної безпеки.
Наголошуємо, що законодавство чинне у сфері публічних закупівель надає право Замовнику визначати вимоги до предмету закупівлі, у тому числі щодо наявності свинцевого наповнювача, відповідності технічним характеристикам, терміну гарантії тощо – за умови їх однакового застосування до всіх Учасників, що в даній процедурі було дотримано.
Після проведення електронною системою закупівель Prozorro процедури розкриття тендерних пропозицій, Вашої пропозиції вона була ретельно розглянута уповноваженою особою Замовника. Відповідно до Протоколу відхилення, встановлено численні невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Серед них:
• запропонований товар не відповідає обов’язковим технічним характеристикам, визначеним у Додатку 2 до тендерної документації (надання безсвинцевих виробів всупереч вимозі про наявність свинцю);
• у складі пропозиції відсутнє належне підтвердження відповідності товару встановленим вимогам – відсутні посилання на конкретні розділи чи сторінки технічної документації виробника, що прямо порушує вимогу тендерної документації про обов’язкове документальне підтвердження кожної технічної характеристики, що унеможливлює здійснення об’єктивної оцінки відповідності
• учасником не надано декларацію про відповідність, яка є обов’язковим документом для введення медичних виробів в обіг на території України відповідно до вимог пункту 5 Технічної специфікації тендерної документації та Додатку 1 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/753-2013-п).
Ці порушення є суттєвими та системними, що унеможливлюють прийняття Вашої пропозиції, навіть з найнижчою ціною. Замовник був зобов’язаний відхилити її на підставі ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.п.2 п. 44 Особливостей, як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Щодо цінових показників
Відповідно до чинного законодавства, ціновий критерій не є абсолютним. Закупівля може бути завершена з мінімальною економією, якщо інші пропозиції не відповідають вимогам тендерної документації. Замовник не має права укладати договір із учасником, пропозиція якого порушує встановлені умови тендерної документації, навіть у разі нижчої ціни.
Щодо обвинувачень у дискримінації
Замовник діяв виключно в межах чинного законодавства та на засадах неупередженості. Подання тендерної пропозиції є підтвердженням згоди Учасника з усіма умовами тендерної документації. Оскарження таких умов після подання пропозиції є безпідставним і незаконним.
Учасник торгів, який не згодний з умовами тендерної документації, керуючись п. 55- 67 Особливостей має право подати скаргу до органу оскарження, що стосуються тендерної документації, з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Учасник торгів, ознайомившись зі змістом тендерної документації самостійно приймає рішення про подання чи ні тендерної пропозиції на торги.
Щодо звернень до органів контролю
Замовник відкритий до будь-яких перевірок з боку уповноважених та контролюючих органів та готовий надати всю необхідну документацію на запит.
Висновок:
Законні підстави для скасування результатів закупівлі, внесення змін до тендерної документації або перегляду рішення про відхилення – відсутні.
Закупівля проведена у повній відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. та з дотриманням усіх принципів законності, відкритості, добросовісної конкуренції та ефективного використання бюджетних коштів.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
ce64b12e14a24e10963ee113d8cea710
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-02-013381-a.b1
Назва:
Порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Шановні представники тендерного комітету!
ТОВ «Західно-Український центр «Медсервіс» висловлює занепокоєння щодо процедури закупівлі рентгенозахисного одягу відповідно до тендеру на очікувану вартість 764 000,00 грн, результати якої визнано такими, що ігнорують ключові принципи відкритості, економічності та обґрунтованості, закріплені в Законі України «Про публічні закупівлі».
Перед поданням тендерних пропозицій нами було надіслано обґрунтоване звернення з детальним аналізом технічної частини тендерної документації, в якому було висвітлено низку суттєвих зауважень. Зокрема:
Закупівля була сформована як один лот, незважаючи на те, що предмет включав дві принципово різні категорії товарів: рентгенозахисний одяг (ЗІЗ), та розсіювальну сітку, яка є елементом діагностичного обладнання і не має відношення до засобів індивідуального захисту. Ми аргументовано доводили, що розсіювальна сітка: вже вбудована в більшість сучасних рентгенапаратів, її додаткове використання є неприпустимим без технічного обґрунтування та погодження з виробником, створює ризики порушення технічних норм і радіологічної безпеки. Ми звертали увагу, що вимоги до матеріалів (вага, склад, покриття) сформульовані під конкретного імпортера, і не враховують сучасні розробки, зокрема безсвинцеві захисні матеріали. Ми просили розділити закупівлю на окремі лоти, що забезпечило б конкуренцію, усунути дискримінаційні вимоги до матеріалів і продукції; вимагати не зразки, а протоколи випробувань, як це передбачено міжнародними нормами (IEC 61331-1:2014).
Однак жодне з наших зауважень не було враховане. Тендерна документація залишилася незмінною, попри обґрунтованість наших вимог. Переможцем визнано ТОВ «Онкомедіка», чия тендерна пропозиція була лише на 876,00 гривень нижчою від очікуваної вартості (763 124,00 грн), у той час як наша пропозиція — 266 691,83 грн — була в 2,86 рази дешевшою(майже в три рази).
Загальна економія могла б скласти 496 432,17 гривень (майже пів мільйона) , але її було свідомо втрачено.
Ціна, вказана переможцем на розсіювальну сітку, — 25 198,50 гривень — викликає додаткові питання щодо доцільності, оскільки така сітка не узгоджена з апаратами лікарні, не має обґрунтованої потреби, і в реальності, найімовірніше, не буде використовуватися. На нашу думку дії тендерного комітету створюють враження упередженості, Замовник не діяв в інтересах пацієнтів, бюджету та закону, в такий тяжкий для країни час.
Якщо подібний підхід до закупівель є нормою для вашої установи, то виникає логічне питання: як проводилися інші закупівлі? Чи так само завищувалися ціни, чи так само "прописувались" умови під конкретних учасників? Чи так само бюджетні кошти витрачалися неефективно?
Ми звертаємось до громадськості, органів місцевого самоврядування, контролюючих і правоохоронних органів, журналістів — з проханням вивчити ситуацію, в якій обґрунтовані запити українського виробника було проігноровано, а закупівлю здійснено з мінімальною формальною економією, але з суттєвим перевищенням реальної ринкової вартості.
Майже у кожному тендері, де ми беремо участь без кінця відбувається свавілля, ми повинні доводити чому у нас така "аномально низька ціна". Але чому ніхто з тих посередників немає пояснювати чому у них такі аномально ВИСОКІ ціни?
Вимагаємо:
1. Скасувати результати закупівлі.
2. Здійснити перевірку відповідності вимог тендерної документації чинному законодавству України.
3. Внести зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог та забезпечення рівноправного доступу всіх виробників рентгенозахисного одягу та провести закупівлю заново згідно чинного законодавства. В подальшому прописуйте вимоги які необхідні при реєстрації рентгензахисного одягу в Україні
4. Повідомити: на підставі яких документів і рішень було включено розсіювальну сітку до складу лота.
5. Пояснити: яким чином забезпечується реальна експлуатація цієї сітки, з яким обладнанням вона сумісна, і хто нестиме відповідальність за радіаційні ризики, у разі її встановлення без узгодження з виробником апарата.
6. Передати матеріали щодо даної закупівлі на розгляд компетентних органів, у разі наявності ознак корупційної складової.
Ми залишаємо за собою право на звернення до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби України, а також ініціювати журналістське розслідування щодо цієї закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.07.2025 18:20
Вирішення:
Шановний учаснику торгів - ТОВ «Західно-Український центр «Медсервіс»!
Замовник дякує за подану на участь у цій процедурі закупівлі тендерну пропозицію та активну Вашу позицію щодо участі в публічних закупівлях.
Щодо порушених у Вашій вимозі питань повідомляємо наступне:
Щодо формування предмета закупівлі одним лотом
П. 10 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону. Визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури є правом, а не обов'язком Замовника.
Предмет закупівлі по цій процедурі закупівлі визначено як єдиний лот відповідно до частини 2 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням реальних клінічних потреб закладу охорони здоров’я, зокрема – забезпечення комплексного захисту персоналу під час роботи з рентгенологічним обладнанням, у тому числі з пристроями, що передбачають використання розсіювальної сітки.
Наявне в медичному закладі обладнання дозволяє використання розсіювальної сітки, що підтверджено службовими технічними актами. Таким чином, доцільність закупівлі відповідного компонента обґрунтована внутрішніми технічними документами закладу.
Щодо вимог до матеріалів, гарантій, декларацій
Згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» Замовник, керуючись пунктом 34 частини першої статті 1 визначає предмет закупівлі, вимоги до предмету закупівлі, самостійно визначає, які саме товари, йому потрібні, встановлює відповідні вимоги та характеристики до нього, використовуючи показник четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник самостійно встановлює вимоги до якості, технічних та функціональних характеристик, а також інших параметрів предмету закупівлі, які є важливими для його потреб.
Всі технічні характеристики предмету закупівлі, встановлені в тендерній документації, є обґрунтованими та розробленими відповідно до потреб Замовника, вимог Технічного регламенту щодо медичних виробів (постанова КМУ № 753 від 02.10.2013) та з урахуванням нормативів радіаційної безпеки.
Наголошуємо, що законодавство чинне у сфері публічних закупівель надає право Замовнику визначати вимоги до предмету закупівлі, у тому числі щодо наявності свинцевого наповнювача, відповідності технічним характеристикам, терміну гарантії тощо – за умови їх однакового застосування до всіх Учасників, що в даній процедурі було дотримано.
Після проведення електронною системою закупівель Prozorro процедури розкриття тендерних пропозицій, Вашої пропозиції вона була ретельно розглянута уповноваженою особою Замовника. Відповідно до Протоколу відхилення, встановлено численні невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Серед них:
• запропонований товар не відповідає обов’язковим технічним характеристикам, визначеним у Додатку 2 до тендерної документації (надання безсвинцевих виробів всупереч вимозі про наявність свинцю);
• у складі пропозиції відсутнє належне підтвердження відповідності товару встановленим вимогам – відсутні посилання на конкретні розділи чи сторінки технічної документації виробника, що прямо порушує вимогу тендерної документації про обов’язкове документальне підтвердження кожної технічної характеристики, що унеможливлює здійснення об’єктивної оцінки відповідності
• учасником не надано декларацію про відповідність, яка є обов’язковим документом для введення медичних виробів в обіг на території України відповідно до вимог пункту 5 Технічної специфікації тендерної документації та Додатку 1 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/753-2013-п).
Ці порушення є суттєвими та системними, що унеможливлюють прийняття Вашої пропозиції, навіть з найнижчою ціною. Замовник був зобов’язаний відхилити її на підставі ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.п.2 п. 44 Особливостей, як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Щодо цінових показників
Відповідно до чинного законодавства, ціновий критерій не є абсолютним. Закупівля може бути завершена з мінімальною економією, якщо інші пропозиції не відповідають вимогам тендерної документації. Замовник не має права укладати договір із учасником, пропозиція якого порушує встановлені умови тендерної документації, навіть у разі нижчої ціни.
Щодо обвинувачень у дискримінації
Замовник діяв виключно в межах чинного законодавства та на засадах неупередженості. Подання тендерної пропозиції є підтвердженням згоди Учасника з усіма умовами тендерної документації. Оскарження таких умов після подання пропозиції є безпідставним і незаконним.
Учасник торгів, який не згодний з умовами тендерної документації, керуючись п. 55- 67 Особливостей має право подати скаргу до органу оскарження, що стосуються тендерної документації, з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Учасник торгів, ознайомившись зі змістом тендерної документації самостійно приймає рішення про подання чи ні тендерної пропозиції на торги.
Щодо звернень до органів контролю
Замовник відкритий до будь-яких перевірок з боку уповноважених та контролюючих органів та готовий надати всю необхідну документацію на запит.
Висновок:
Законні підстави для скасування результатів закупівлі, внесення змін до тендерної документації або перегляду рішення про відхилення – відсутні.
Закупівля проведена у повній відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. та з дотриманням усіх принципів законності, відкритості, добросовісної конкуренції та ефективного використання бюджетних коштів.
Статус вимоги:
Не задоволено