-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Обладнання для обслуговування кондиціонерів автомобільної техніки.
Завершена
446 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 230.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 230.00 UAH
Період оскарження:
02.07.2025 16:25 - 08.07.2025 16:30
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА щодо відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі ДК 021:2015 31720000-9 – Електромеханічне обладнання- ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 39803574, відміни вказаної закупівлі та притягнення винних осіб до відповідальності
Номер:
e9643b4e34424e0bb4986d4debcaa230
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-02-011501-a.a1
Назва:
ВИМОГА
щодо відхилення пропозиції учасника спрощеної закупівлі ДК 021:2015 31720000-9 – Електромеханічне обладнання- ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 39803574, відміни вказаної закупівлі та притягнення винних осіб до відповідальності
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛЛ КРАФТ», код ЄДРПОУ: 425045025 (далі за текстом - Товариство) стало учасником тендеру з пропозицією закупівлі електромеханічного обладнання (обладнання для обслуговування кондиціонерів автомобільної техніки), очікувана вартість закупівлі 446 000 грн з ПДВ, оприлюдненого на веб-порталі prozorro.gov.ua - UA-2024-07-11-007987-a, замовником якого є Військова частина А3336 (далі за текстом - Замовник).
В ході проведення вказаної закупівлі протоколом № 91 від 21.07.2025 пропозицію Товариства було відхилено на підставі того, що пропозиція УЧАСНИКА не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Ініціатором закупівлі перевірено документи тендерної пропозиції учасника на відповідність вимогам технічної специфікації до предмета закупівлі та надано письмовий документ щодо її невідповідності вимогам замовника, а саме:
1) Згідно з п. 13 Оголошення під час проведення закупівлі всі документи, що готуються УЧАСНИКОМ та ЗАМОВНИКОМ, викладаються українською мовою. ТОВ «Велл Крафт» надано декларації щодо товару без перекладу.
По-перше, п.43 Постанови № 1178 від 12.10.2022 р.(далі-Постанови) передбачено: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж 2 р. д. до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
По-друге, учасник, якого визнали переможцем, а саме ТОВ «Лаунч Україна» замість копії підтверджуючого авторизаційного листа від компанії виробника запропонованого товару, що підтверджує, що УЧАСНИК має право здійснювати постачання на території України товару, що є предметом закупівлі, надає довідку, яку видав сам же директор ТОВ «Лаунч Україна» Роман Федоренко, а сертифікати видані українською та російською мовами, хоча оригінал повинен бути англійською або італійською мовою. Це свідчить про нікчемність даних документів.
2) Згідно з підпунктом 14.2. пункту 14 учасник повинен надати в електронному (у кольоровому сканованому вигляді у форматі pdf та/або doc, та/або docx, та/або ppt, та/або pptx, та/або jpeg, та/або png, та/або в інших широко доступних форматах, та/або розширення програм, що здійснюють архівацію даних) вигляді в складі своєї пропозиції завізований проект договору.ТОВ «Велл Крафт» не надано завізований проект договору.
Замовник так само, згідно п.43 Постанови № 1178 від 12.10.2022 р.(далі-Постанови) повинен був надати 24 години на виправлення невідповідностей.
3) Згідно з п. 18 Оголошення учасник надає сертифікати (видані на його ім’я), що підтверджує впровадження на підприємстві системи менеджменту якості, системи екологічного менеджменту, системи менеджменту протидії корупції. Зазначені документи повинні бути видані уповноваженим на те органом. ТОВ «Велл Крафт» не надано зазначені документи, натомість надано довідку про те, що гарантує надати зазначені документи разом з поставкою товару. Однак, зазначені в п. 18 встановлено вимогу надати такі документи при подачі тендерної пропозиції.
По-перше, надайте обґрунтування та посилання на норму чи закон, де вказується, що дані сертифікати є обов’язковими.
ТОВ «Велл Крафт» вважає, що даною вимогою сертифікатів, Замовник дискримінує інших учасників закупівлі та надає перевагу учаснику ТОВ «Лаунч Україна», цим самим порушує принципи публічних закупівель, один з яких є недискримінація.
По-друге, у випадку визначення учасника закупівлі ТОВ «Велл Крафт», Товариство надало б зазначені сертифікати.
4) Пунктом 18 Оголошення визначено обов’язок учасника надати завіренні копії сертифікатів та декларації щодо відповідності запропонованого товару технічним вимогам.ТОВ «Велл Крафт» надано довідку про те, що товар, запропонований ним, як учасником, не підлягає обов’язковій сертифікації
ТОВ «Лаунч Україна» надає такий самий лист під назвою 5.ліцензування.pdf.
5) Пунктом 18 Оголошення визначено обов’язок учасника надати Інформаційний лист від виробника обладнання, або його офіційного представництва в Україні про наявність сертифікованих сервісних центрів на території України.
Наданий ТОВ «Велл Крафт» контракт від 03.01.2019 № 43 та Додаток 1 до даного контракту не містить підтвердження того, що на території України наявні сертифіковані сервісні центри.
Дана довідка додана до документів тендерної пропозиції під назвою « про продаж та сервісне обслуговування.pdf»
6) Учасник ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» пропонує Автоматичну станцію для заправки автокондиціонерів (вантажні) W.T.Engineering A/C-BUS та зазначає в порівняльній таблиці технічні характеристики, які не відповідають дійсності, а саме:
- Учасник зазначає вагу обладнання 90 кг (в Додатку 1 визначено вимогу до ваги обладнання – до 120 кг не більше) – фактично вага обладнання, що пропонується ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» становить 127 кг;
Замовник не може вказувати такі дискримінаційні вимоги, тому, що вага станції ні на що не впливає.
Учасник зазначає довжину шлангу 5 м (в Додатку 1 визначено вимогу до довжини шлангу – не менше 5 метрів) – фактично довжина шлангу обладнання, що пропонується ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» становить 3 м.
Характеристики запропонованого учасником обладнання було перевірено на сайті компанії ВЕЛЛ КРАФТ за посиланням: https://autocomplete.com.ua/ua/catalog/equipment_for_car_air_conditioners/car_air_conditioner_refills/a_c_bus/
Перевіряти дані технічні характеристики було би правильніше на сайті виробника, який легко знайти в мережі інтернет.
Фактична довжина шлангу обладнання, що пропонується ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» становить 5 м, як вказано у пропозиції Учасника ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ».
Учасник ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» пропонує Автоматичну станція для заправки автокондиціонерів W.T.Engineering Simal та зазначає в порівняльній таблиці технічні характеристики, які не відповідають дійсності, а саме:
- Учасник зазначає розміри обладнання: 1135х660х530 мм, тобто такі, як зазначено в Додатку 1, фактично розміри обладнання становлять 550 x 570 x 1220 мм – дані характеристики зазначено на сайті компанії ВЕЛЛ КРАФТ за посиланням: https://autocomplete.com.ua/ua/catalog/equipment_for_car_air_conditioners/car_air_conditioner_refills/avtomaticheskaya_stantsiya_dlya_zapravki_avtokonditsionerov_w_t_engineering_simal_r_134/?oid=24380
Так само, замовник не може вказувати такі дискримінаційні вимоги, тому, що габарити станції ГЛОБАЛЬНО ні на що не впливають.
Більше того, учасник ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» пропонує заправочні станції Італійського виробника, а не китайського, як учасник ТОВ «ЛАУНЧ Україна».
Навіть не володіючи спеціальними знаннями в технічній сфері, чітко видно, що технічні вимоги до товарів, які запропоновані Товариством явно кращі за технічні вимоги, які вимагаються Замовником.
Незважаючи на це, Замовником відхилено пропозицію ТОВ "ВЕЛЛ КРАФТ" з остаточною пропозицією 359 525 грн з ПДВ.
Наголошуємо, що на даний час Товариство вживатиме вичерпних і достатніх заходів щоб вимоги закону і конкурентна політика були дотримані і в майбутньому не мали місця.
Відомості, які зазначені у даній скарзі, а також інші фактичні обставини, наводять на думку про можливі антиконкурентні і узгоджені дії організатора закупівлі і окремих учасників. Натомість, інші військові частини, а також і багато інших державних органів і установ при закупівлі обладнання організовують конкурентні, чесні закупівлі і навіть якщо надають перевагу тому чи іншому виробнику або конкретним технічним вимогам, то розглядають можливість постачання відповідних аналогів. Як наслідок пропагується не тільки чесна, конкурентна гра, а й суттєво виграє державний бюджет, конкретні організатори і загалом держава, при цьому не отримується товар гіршої якості. За таких належних умов організації тендерних закупівель ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» неодноразово ставало переможцем тендерних закупівель, в тому числі і в період воєнного стану, і на цьому вигравали всі сторони.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тендерна документація Військової частини А3336 є дискримінаційною та такою, що не забезпечує конкуренцію учасників і зважаючи на аналіз поняття конкуренції, що надано в Законі України «Про захист економічної конкуренції» як змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Окрім цього, переможцем спрощеної закупівлі визнано ТОВ «ЛАУНЧ Україна», код ЄДРПОУ 39803574 з ціновою пропозицією 444 255 грн з ПДВ, що на 84 730 грн. більше ніж пропозиція ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ».
Таким чином, держава в особі Військової частини А3336, в період воєнного стану, за умови крайнього дефіциту грошових коштів, необхідності міжнародних запозичень державою, і інших багатьох негативних факторів сьогодення, за рахунок неправильної організації тендерної закупівлі або внаслідок особистої зацікавленості окремих суб’єктів, на одній тендерній закупівлі може втратити 84 730 грн., що враховуючи загальний бюджет закупівлі є особливо значною сумою.
Вказаними протиправними діями посадових осіб Військової частини А3336 може бути завдано шкоди державному бюджету України в особі Військової частини А3336 на суму 84 730 грн.
У вказаних діях вбачаються ознаки розтрати майна службовими особами Військової частини А3336 шляхом зловживання своїм службовим становищем в умовах воєнного стану за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 Кримінального кодексу України, що караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Враховуючи вищевикладене,
ПРОСИМО:
Військову частину А3336:
- відхилити пропозицію учасника спрощеної закупівлі- ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 39803574 та відмінити вказану закупівлю;
Міністерство оборони України:
- провести службову перевірку за фактом можливих неправомірних дій службових осіб Військової частини А3336 щодо підготовки та проведення закупівлі;
Офіс Генерального прокурора
Державне бюро розслідувань:
- внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо вчинення кримінального правопорушення - розтрати майна службовими особами Військової частини А3336 шляхом зловживання своїм службовим становищем в умовах воєнного стану за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 Кримінального кодексу України.
Директор ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» І.М. Чубко
21.07.2025
Пов'язані документи:
Учасник
- Doc_20250721_0004.pdf 21.07.2025 22:07
- Протокол №97 28.07.2025 15:52
Дата подачі:
21.07.2025 22:07
Вирішення:
Зазначені вище невідповідності свідчать про те, що пропозиція учасника ТОВ «Велл Крафт» не відповідає вимогам, визначеним Оголошенням про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, а відтак, пропозиція ТОВ «Велл Крафт» відхилена обґрунтовано та правомірно.
Статус вимоги:
Відхилено