• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Напівпричіп-платформа

Завершена

5 180 416.67 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 902.08 UAH
Період оскарження: 02.07.2025 09:51 - 15.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на протокольне рішення (ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 298) філії «ВП «Хмельницька АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» від 28 липня 2025 року

Номер: 04d56f8731e44836a5649c1f1ed8c96e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-02-001531-a.c1
Назва: СКАРГА на протокольне рішення (ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 298) філії «ВП «Хмельницька АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» від 28 липня 2025 року
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.08.2025 15:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.08.2025 16:06
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІАЛБУД ТРЕЙД", Слободян Олександр 380938073736 rialbudtreid@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e0badf539e5d40e781078bfac22ec963
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на протокольне рішення (ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 298) філії «ВП «Хмельницька АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» від 28 липня 2025 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Рішенням уповноваженої особи філії «ВП «Хмельницька АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» від «02» липня 2025 року протоколом №252 оголошено проведення процедури відкритих торгів відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі: Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери), унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель UA-2025-07-02-001531-a .
21.07.2025 року відбулось розкриття тендерних пропозицій стосовно закупівлі № UA-2025-07-02-001531-a за предметом: Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-07-02-001531-a.
До участі у відкритих торгах з особливостями на закупівлю подано 2 (дві) тендерні пропозиції:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІАЛБУД ТРЕЙД», Код ЄДРПОУ 40025827 (далі – Учасник, Скаржник).
2. ТОВ " ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ТРАНС-АВТО-Д», Код ЄДРПОУ 34412482.
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій від 21.07.2025 року стосовно закупівлі Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери) та за результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної електронною системою закупівель, найбільш економічно вигідною була тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІАЛБУД ТРЕЙД» (надалі – ТОВ «РІАЛБУД ТРЕЙД»).
За результатами розгляду уповноваженою особою Замовника розглянуто тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІАЛБУД ТРЕЙД». Проте, протокольним рішенням (ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 298) філії «ВП «Хмельницька АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» від 28 липня 2025 року тендерну пропозицію ТОВ «РІАЛБУД ТРЕЙД» стосовно закупівлі «Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери» було відхиллено на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна документація не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей в інформації та /або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

ОБГРУНТУВАННЯ ПОРУШЕННЯ ЗАМОВНИКОМ:
Відповідно до Інструкції для підготовки документу, що міститься в Додатку №4 до тендерної документації, учасник зазначає найменування запропонованого товару відповідно до своєї технічної пропозиції/технічної специфікації.
На виконання вимоги пункту 4 Додатку №1 у складі тендерної пропозиції учасником надано кілька документів: документ з назвою файлу «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Вих.№06- 04/77 від 04.06.2025 року на 1 арк.; документ з назвою файлу «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ відповідності товару» Вих.№07-17/81 від 17.07.2025 року на 2 арк.; документ з назвою файлу «03­ ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІН.Х-КИ» Вих.№07-17/03 від 17.07.2025року на 2 арк.
На виконання вимоги пункту 5 Додатку №1 у складі тендерної пропозиції учасником надано документ з назвою файлу «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» Вих.№07-17/01 від 17.07.2025 року на 2 арк.
Розглянувши вищезазначені документи учасника, замовником встановлено наступне:
в документі «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» Вих.№07-17/01 від 17.07.2025 року зазначено найменування товару «Напівпричіп-платформа GVN TRAILER GVN5», країна походження товару Туреччина.
в документі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Вих.№06-04/77 від 04.06.2025 року зазначено найменування запропонованого товару «Напівпричіп-трал марка GVN TRAILER модель GVN4 (Напівпричіп-трал чотирьохвісний. Для перевезення вантажів дорогами загального користування, не бувший у використанні)», що не відповідає інформації вказаній в тендерній пропозиції (ціновій). Також в даному документі відсутні технічні характеристики запропонованого товару.
в документі «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ відповідності товару» Вих.№07-17/81 від 17.07.2025 зазначено опис та технічні характеристики складових товару, що пропонуються учасником, проте найменування зазначено «Напівпричіп- платформа», що не відповідає інформації, яка зазначена в документі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Вих.№06-04/77 від 04.06.2025 року та документі «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» Вих.№07-17/01 від 17.07.2025 року.
в документі «ОЗ-ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІН.Х-КИ» Вих.№07-17/03 від 17.07.2025 року вказано найменування зазначено «Напівпричіп-платформа», що не відповідає інформації, яка зазначена в документі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Вих.№06- 04/77 від 04.06.2025 року та документі «ОІ-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» Вих.№07-17/01
від 17.07.2025 року. Також даний документ містить вираз «або еквівалент», що не відповідає вимогам замовника.
Аналізуючи надану тендерну пропозицію учасника, в документах якої зазначено різні найменування товару, а також міститься вираз «або еквівалент», неможливо встановити, який саме товар пропонує учасник.
Згідно з пунктом 8 Розділу ІІІ Тендерної документації відповідно до пункту 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а саме: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 пункту 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році - 25 відсотків.
Виробник товару несе персональну відповідальність за зміст, достовірність, актуальність повноту та коректність інформації, яка подається ним при заповненні форм заявки та калькуляції.
Інформація щодо ступеня локалізації виробництва товару міститься у Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації за посиланням: https://prozorro.gov.ua/search/products.
Станом на момент розкриття тендерних пропозицій запропонований Учасником товар має бути включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації та посилання на нього повинно відображатися на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим ніж 25 відсотків, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі Закону та пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вимога щодо підтвердження ступеню локалізації не застосовується, якщо країною походження товарів, що є предметом цієї закупівлі (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим ЗО березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі».
Інформацію, щодо ступеню локалізації виробництва запропонованого товару, учасник підтверджує шляхом надання документів, визначених в Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
пунктом 7 Додатку №1 передбачено:
1. Довідка в довільній формі із зазначенням запропонованого товару, що є предметом закупівлі, з ступенем локалізації (не менше 25 відсотків), та посиланням на відповідний товар у переліку, який оприлюднений на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника­ фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа та:
-Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо
виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
- Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, надати Сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера кошсного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).
Станом на момент розкриття тендерних пропозицій запропонований Учасником товар має бути включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації та посилання на нього повинно відображатися на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
Примітка: Учасник не надає документи зазтючені в підпункті 1 у випадку, коли локалізація не застосовується та виконує вимогу підпункту 2:
2. У разі, якщо товар, що є предметом закупівлі (у т.ч. у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару) визначений підпунктом 2 пункту 61 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, у разі його затвердження відповідно до підпункту З пункту 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, але країною походження запропонованого учасником товару є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим ЗО березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Лист-пояснення (згідно Додатку №9 до тендерної документації).
На виконання вимоги пункту 7 Додатку №1 у складі тендерної пропозиції учасником надано документ «ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ локалізація» Вих.№07-17/90 від 17.07.2025 року на 1 арк. в якому зазначено наступне: Ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІАЛБУД ТРЕЙД (далі - Учасник), не надаємо підтвердження ступеню локалізації Напівпричіп­ платформа GVN TRAILER GVN5 /, оскільки запропонований нами товар є товаром країною походження якого (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим ЗО березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі».
Гарантуємо, що одночасно з переданням товару надамо сертифікат(-и) про походження товару, виданий(-ні) компетентним органом країни походження товару.
Так, в документі «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)»Вих.№07-17/01 від 17.07.2025 року ТОВ «РІАЛБУД ТРЕЙД» зазначено, що країною походження товару є Туреччина.
Відповідно до офіційних документів / перекладів документів в сфері публічних закупівель, що розміщені на сайті Міністерства економіки України https://me.gov.ua/Documents/MoreDetails?lang=uk-UA&id=ade90a64-f7d7-4ed9-b20b- 4bdacfd38810&title=OfitsiiniDokumenti-legislation ➔ Перелік країн-учасниць міжнародних угод з Україною.dос, серед країн-учасниць міжнародних угод з Україною Туреччина відсутня.
Отже, учасник повинен був виконати вимогу підпункту 1 пункту 7 Додатку №1 до тендерної документації.
Станом на момент розкриття тендерних пропозицій запропонований Учасником товар не включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації та посилання на нього не відображається на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу; відсутня довідка в довільній формі із зазначенням запропонованого товару, що є предметом закупівлі, з ступенем локалізації (не менше 25 відсотків), та посиланням на відповідний товар у переліку, який оприлюднений на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу завірена підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника - фізичної особи, фізичної особи­ підприємця та скріплена печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа; сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві ISO 9001:2015 №QMS-25-0702-GVN від 07.02.2025 надано без перекладу на українську мову; відсутній сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера кошсного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).

ТОВ «РІАЛБУД ТРЕЙД» звертається з цією скаргою у зв’язку з тим, що Рішення Акціонерного товариства «Укртрансгаз» викладене у протокольному рішенні (ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 298) філії «ВП «Хмельницька АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» від 28 липня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІАЛБУД ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 40025827) по закупівлі Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери), є необґрунтованим та незаконним.
Ми не погоджуємося із прийнятим рішенням та вважаємо його незаконним і таким, що порушує наші права, законні інтереси та завдає економічної шкоди, оскільки останнє прийняте в порушення вимог тендерної документації, з порушенням вимог діючого законодавства, а отже є таким, що підлягає скасуванню з наступних причин:

ОБГРУНТУВАННЯ та ЗАПЕРЕЧЕННЯ СПРОСТУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА:
1. ЩОДО ЗАЗНАЧЕННЯ РІЗНИХ НАЙМЕНУВАНЬ ЗАПРОПОНОВАНОГО ТОВАРУ

ПРИЧИНА ВІДХИЛЕННЯ:
 в документі «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» Вих.№07-17/01 від 17.07.2025 року зазначено найменування товару «Напівпричіп-платформа GVN TRAILER GVN5», країна походження товару Туреччина.
 в документі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Вих.№06-04/77 від 04.06.2025 року зазначено найменування запропонованого товару «Напівпричіп-трал марка GVN TRAILER модель GVN4 (Напівпричіп-трал чотирьохвісний. Для перевезення вантажів дорогами загального користування, не бувший у використанні)», що не відповідає інформації вказаній в тендерній пропозиції (ціновій). Також в даному документі відсутні технічні характеристики запропонованого товару.

ОБГРУНТУВАННЯ та ЗАПЕРЕЧЕННЯ СПРОСТУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯ:
На виконання вимоги пункту 5 Додатку №1 у складі тендерної пропозиції Скаржником надано документ з назвою файлу «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» Вих.№07-17/01 від 17.07.2025 року на 2 арк.
В даному документі Файл «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» Скаржником чітко зазначено, що Учасник пропонує товар Напівпричіп-платформа GVN TRAILER GVN5», країна походження товару Туреччина – конкретну модель, а не абстрактний «еквівалент».
Поряд з вказаним документом Скаржником ТОВ «РІАЛБУД ТРЕЙД було завантажено та подано у складі тендерної пропозиції всі документи, які беззаперечно підтверджують відповідність предмета закупівлі технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам, наведеним Замовником у Додатку 3 до тендерної документації, а саме:
1. Файл «03-ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ» (вих. № 07-17/03 від 17.07.2025 р.) – надано детальний опис товару.
2. Файл «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТОВАРУ» (вих. № 07-17/81 від 17.07.2025 р.) – підтверджена повна відповідність усім технічним параметрам.
3. Файл «СЕРТИФІКАТ ЯКОСТІ_Напівпричіп-трал модель TRAILER GVN5» – додатково підтверджує відповідність вимогам.
4. Файл СЕРТИФІКАТ ТИПУ_напівпричеп_GVN 5.
5. Файл СЕРТИФІКАТ ПОХОДЖЕННЯ_GVN5.
6. Файл СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ виробника.
7. Файл 74-ДОВІДКА виробник товару.
8. Файл 04-ДОВІДКА згода із технічною специфікацією.
Вищезазначені документи у складі пропозиції підтверджують, що Скаржник пропонує саме товар Напівпричіп-платформа GVN TRAILER GVN5».

2. ЩОДО ЗАВАНТАЖЕННЯ УЧАСНИКОМ У ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ ДОКУМЕНТУ ЯКИЙ НЕ СТОСУЄТЬСЯ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ

ПРИЧИНА ВІДХИЛЕННЯ:
У складі своєї пропозиції Скражник надав файл «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Вих.№06-04/77 від 04.06.2025 року зазначено найменування запропонованого товару «Напівпричіп-трал марка GVN TRAILER модель GVN4 (Напівпричіп-трал чотирьохвісний. Для перевезення вантажів дорогами загального користування, не бувший у використанні)», що не відповідає інформації вказаній в тендерній пропозиції (ціновій). Також в даному документі відсутні технічні характеристики запропонованого товару.

ОБГРУНТУВАННЯ та ЗАПЕРЕЧЕННЯ СПРОСТУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯ:
До складу пропозиції було помилково завантажено файл під назвою "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ", який не стосується даної закупівлі.
Зазначене також було додатково повідомлено Замовнику.
У вказаному документі відсутні будь-які технічні, якісні, кількісні чи інші характеристики товару, який є предметом цієї закупівлі. Водночас документ містить відсилки до іншої закупівлі, включаючи іншого замовника та іншу дату, що однозначно підтверджує його неактуальність та нерелевантність до поточної процедури.
Поряд з цим у складі пропозиції Учасника в повному обсязі надано всі документи, що підтверджують відповідність вимогам технічної специфікації Замовника, зокрема:
Поряд з вказаним документом Скаржником ТОВ «РІАЛБУД ТРЕЙД було завантажено та подано у складі тендерної пропозиції всі документи, які беззаперечно підтверджують відповідність предмета закупівлі технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам, наведеним Замовником у Додатку 3 до тендерної документації, а саме:
1. Файл «03-ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ» (вих. № 07-17/03 від 17.07.2025 р.) – надано детальний опис товару.
2. Файл «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТОВАРУ» (вих. № 07-17/81 від 17.07.2025 р.) – підтверджена повна відповідність усім технічним параметрам.
3. Файл «СЕРТИФІКАТ ЯКОСТІ_Напівпричіп-трал модель TRAILER GVN5» – додатково підтверджує відповідність вимогам.
4. Файл СЕРТИФІКАТ ТИПУ_напівпричеп_GVN 5.
5. Файл СЕРТИФІКАТ ПОХОДЖЕННЯ_GVN5.
6. Файл СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ виробника.
7. Файл 74-ДОВІДКА виробник товару.
8. Файл 04-ДОВІДКА згода із технічною специфікацією.
Вищезазначені документи у складі пропозиції підтверджують, що Скаржник пропонує саме товар Напівпричіп-платформа GVN TRAILER GVN5».
Таким чином, випадкове завантаження стороннього документа жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції, а врахування його при оцінці є необґрунтованим та суперечить принципам об’єктивності розгляду пропозицій.
Усі документи, що підтверджують відповідність технічним вимогам, надані Скаржником у складі його тендерної пропозиції у повному обсязі згідно з вимогами тендерної документації.
ДОКУМЕНТИ, які повністю підтверджують технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі:
- 03-ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІН.Х-КИ;
- 04-ДОВІДКА згода із технічною специфікацією;
- ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ відповідності товару;
- СЕРТИФІКАТ ЯКОСТІ_Напівпричіп-трал модель TRAILER GVN5.

Враховуючи вищевикладене, Скаржником було повністю виконано вимогу Додатку 3 до тендерної документації.

3. ЩОДО ЗАЗНАЧЕННЯ НАЙМЕНУВАННЯ «НАПІВПРИЧІП- ПЛАТФОРМА», ЩО НЕ ВІДПОВІДАЄ ІНФОРМАЦІЇ

ПРИЧИНА ВІДХИЛЕННЯ:
У складі своєї пропозиції Скаржник надав файл ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ відповідності товару» Вих.№07-17/81 від 17.07.2025 зазначено опис та технічні характеристики складових товару, що пропонуються учасником, проте найменування зазначено «Напівпричіп- платформа», що не відповідає інформації, яка зазначена в документі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Вих.№06-04/77 від 04.06.2025 року та документі «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» Вих.№07-17/01 від 17.07.2025 року.

ОБГРУНТУВАННЯ та ЗАПЕРЕЧЕННЯ СПРОСТУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯ :
У складі пропозиції було завантажено файли:
- під назвою "03-ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ";
- під назвою ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ відповідності товару» Вих.№07-17/81 від 17.07.2025,
які повністю підтверджує технічні, якісні, кількісні та інші характеристики запропонованого учасником товару.
У таблиці вказаного документа "03-ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ" зазначено «Напівпричіп-платформа», так як і вимагалося Замовником відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери) Технічні характеристики предмета закупівлі».
Замовником у Таблиці 1 Додатку до тендерної документації Технічна специфікація до предмета закупівлі Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери) Технічні характеристики предмета закупівлі вимагалося та чітко було прописано «Напівпричіп-платформа» без вказання аналогу та еквіваленту.
Скаржник не відходив від вимог технічного завдання Замовника, яке могло розцінюватися останнім, як не відповідність технічному завданню, тому було прописано «Напівпричіп-платформа», як і вимагалося Замовником.
У документі під назвою ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ відповідності товару» Вих.№07-17/81 від 17.07.2025 також було зазначено «Напівпричіп-платформа», як і вимагалося Замовником.

Отже, Враховуючи вищевикладене, Скаржником було повністю виконано Додатку 3 до тендерної документації, тому Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію виходячи з власних безпідставних обґрунтувань.

4. ЩОДО ЗАУВАЖЕННЯ ЗАМОВНИКА ПРО СЛОВО "ЕКВІВАЛЕНТ" У КОЛОНЦІ ПРИМІТКИ":

ПРИЧИНА ВІДХИЛЕННЯ:
Учасник в документі «03-ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІН.Х-КИ» Вих.№07-17/03 від 17.07.2025 року вказано найменування зазначено «Напівпричіп-платформа», що не відповідає інформації, яка зазначена в документі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Вих.№06- 04/77 від 04.06.2025 року та документі «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» Вих.№07-17/01 від 17.07.2025 року. Також даний документ містить вираз «або еквівалент», що не відповідає вимогам замовника.

ОБГРУНТУВАННЯ та ЗАПЕРЕЧЕННЯ СПРОСТУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯ :
У складі пропозиції було завантажено файл під назвою "03-ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ", який повністю підтверджує технічні, якісні, кількісні та інші характеристики запропонованого учасником товару.
У файлі "03-ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ", а саме у колонці «Примітки» Таблиці 1 Додатку 3 до ТД вказаного документа зазначено «еквівалент», так як і вимагалося Замовником відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери) Технічні характеристики предмета закупівлі».
Замовником у Таблиці 1 Додатку до тендерної документації Технічна специфікація до предмета закупівлі Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери) Технічні характеристики предмета закупівлі вимагалося та чітко було прописано «еквівалент».
Скаржник не відходив від вимог технічного завдання Замовника, яке могло розцінюватися останнім, як не відповідність технічному завданню, тому було залишено слово «еквівалент», як і вимагалося Замовником.
Тому твердження Замовника про те, що неможливо встановити, який саме товар пропонує учасник є надуманим та таким що не відповідає дійсності. В документах Скаржник чітко зазначено найменування товару, а вираз «або еквівалент жодним чином не впливає на технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмету закупівлі.

Отже, Враховуючи вищевикладене, Скаржником було повністю виконано Додатку 3 до тендерної документації, тому Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію виходячи з власних безпідставних обґрунтувань.


5. ЩОДО НЕ НАДАННЯ У СКЛАДІ СВОЄЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ЛОКАЛІЗАЦІЇ

ПРИЧИНА ВІДХИЛЕННЯ:
Згідно з пунктом 8 Розділу ІІІ Тендерної документації відповідно до пункту 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а саме: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 пункту 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році - 25 відсотків.
Виробник товару несе персональну відповідальність за зміст, достовірність, актуальність повноту та коректність інформації, яка подається ним при заповненні форм заявки та калькуляції.
Інформація щодо ступеня локалізації виробництва товару міститься у Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації за посиланням: https://prozorro.gov.ua/search/products.
Станом на момент розкриття тендерних пропозицій запропонований Учасником товар має бути включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації та посилання на нього повинно відображатися на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим ніж 25 відсотків, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі Закону та пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вимога щодо підтвердження ступеню локалізації не застосовується, якщо країною походження товарів, що є предметом цієї закупівлі (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим ЗО березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі».
Інформацію, щодо ступеню локалізації виробництва запропонованого товару, учасник підтверджує шляхом надання документів, визначених в Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
пунктом 7 Додатку №1 передбачено:
1. Довідка в довільній формі із зазначенням запропонованого товару, що є предметом закупівлі, з ступенем локалізації (не менше 25 відсотків), та посиланням на відповідний товар у переліку, який оприлюднений на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника­ фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа та:
Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо
виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, надати Сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера кошсного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).
Станом на момент розкриття тендерних пропозицій запропонований Учасником товар має бути включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації та посилання на нього повинно відображатися на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
Примітка: Учасник не надає документи зазтючені в підпункті 1 у випадку, коли локалізація не застосовується та виконує вимогу підпункту 2:
2. У разі, якщо товар, що є предметом закупівлі (у т.ч. у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару) визначений підпунктом 2 пункту 61 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, у разі його затвердження відповідно до підпункту З пункту 61 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, але країною походження запропонованого учасником товару є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим ЗО березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною
Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Лист-пояснення (згідно Додатку №9 до тендерної документації).
На виконання вимоги пункту 7 Додатку №1 у складі тендерної пропозиції учасником надано документ «ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ локалізація» Вих.№07-17/90 від 17.07.2025 року на 1 арк. в якому зазначено наступне: Ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«РІАЛБУД ТРЕЙД (далі - Учасник), не надаємо підтвердження ступеню локалізації Напівпричіп­ платформа GVN TRAILER GVN5 /, оскільки запропонований нами товар є товаром країною походження якого (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим ЗО березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі».
Гарантуємо, що одночасно з переданням товару надамо сертифікат(-и) про походження товару, виданий(-ні) компетентним органом країни походження товару.
Так, в документі «01-ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)»Вих.№07-17/01 від 17.07.2025
року ТОВ «РІАЛБУД ТРЕЙД» зазначено, що країною походження товару є Туреччина.
Відповідно до офіційних документів / перекладів документів в сфері публічних закупівель, що розміщені на сайт Міністерства економіки України https://me.gov.ua/Documents/MoreDetails?lang=uk-UA&id=ade90a64-f7d7-4ed9-b20b- 4bdacfd38810&title=OfitsiiniDokumenti-legislation ➔ Перелік країн-учасниць міжнародних угод з Україною.dос, серед країн-учасниць міжнародних угод з Україною Туреччина відсутня.
Отже, учасник повинен був виконати вимогу підпункту 1 пункту 7 Додатку №1 до тендерної документації.
Станом на момент розкриття тендерних пропозицій запропонований Учасником товар не включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації та посилання на нього не відображається на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу; відсутня довідка в довільній формі із зазначенням запропонованого товару, що є предметом закупівлі, з ступенем локалізації (не менше 25 відсотків), та посиланням на відповідний товар у переліку, який оприлюднений на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу завірена підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника - фізичної особи, фізичної особи­ підприємця та скріплена печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа; сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві ISO 9001:2015 №QMS-25-0702-GVN від 07.02.2025 надано без перекладу на українську мову; відсутній сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера кошсного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).

ОБГРУНТУВАННЯ та ЗАПЕРЕЧЕННЯ СПРОСТУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯ :
У складі своєї пропозиції Учасник надав файл «У складі своєї пропозиції Учасник надав файл «СЕРТИФІКАТ походження товару.рdf»», файл «СЕРТИФІКАТ походження товару_переклад» та файл «76-ЛИСТ-ОБГРУНТУВАННЯ локалізація»
Країною походження запропонованого учасником товару - Напівпричіп-платформа GVN TRAILER GVN5 – являється Туреччина, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», зокрема, між Україною та Туреччиною діє Угода про вільну торгівлю (укладена 9 березня 2012 року, ратифікована 2017 року),
У складі своєї пропозиції Учасник надав файл під назвою «76-ЛИСТ-ОБГРУНТУВАННЯ локалізація» у якому зазначено, що країною походження запропонованого учасником товару - Напівпричіп-платформа GVN TRAILER GVN5 – являється Туреччина, тому даний Товар не підпадає під вимогу підтвердження ступеня локалізації, тому що:
1. Туреччина є стороною Угоди про державні закупівлі СОТ (GPA);
2. Україна приєдналася до GPA;
3. Україна має з Туреччиною інші міжнародні договори, ратифіковані Верховною Радою України, які містять положення про державні закупівлі (наприклад, Угода про вільну торгівлю):
- Угода про вільну торгівлю (FTA) (підписана 3 лютого 2022 року в Києві, ратифікована);
- Меморандум про взаємне визнання державного контролю якості оборонної продукції (Підписані 19.05.2023 та затверджені 8.03.2024: угоди забезпечують взаємне визнання систем контролю якості оборонних товарів за стандартами НАТО (AQAP));
- Рамкова угода про співпрацю у сфері високих технологій, авіації та космосу (Підписана 3 лютого 2022 нарівні з FTA);
Виробником Товару є країна-нерезидент (Туреччина), яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», зокрема, між Україною та Туреччиною діє Угода про вільну торгівлю (укладена 9 березня 2012 року, ратифікована 2017 року).
Україна і Туреччина як учасники GPA мають взаємні зобов’язання забезпечення справедливої участі в державних закупівлях (відкритість доступу, недискримінація тощо).
Товари з Туреччини, вироблені турецькими виробниками, які експортуються до України, не потребують підтвердження рівня локалізації (як «українських», «ПВК» і т.д.).
Даний товар не підпадає під вимогу підтвердження ступеня локалізації відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (у контексті постанови КМУ № 861 про локалізацію).
Відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» та положень частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», учасником закупівлі може бути особа, яка пропонує товари, країна походження яких є:
• членом Світової організації торгівлі (у т.ч. GPA);
• або країною, з якою Україна уклала угоду про вільну торгівлю, що містить положення про державні закупівлі.
Між Україною та Туреччиною діє Угода про вільну торгівлю, укладена 9 березня 2012 року, ратифікована Україною у 2017 році, яка також містить положення про допуск до участі у публічних закупівлях.
Отже, продукція турецького походження, а також сертифікати, видані відповідними органами Турецької Республіки, є легітимними та мають визнаватися на рівні з аналогічними документами країн – членів GPA або угод про вільну торгівлю.
Отже, Враховуючи вищевикладене, Скаржником було повністю виконано вимогу вимогами Додатку З Документи, які надаються учасниками виключно у випадку закупівлі товарів визначених пп. 2 п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону та товарів, які визначаються Кабінетом Міністрів України згідно пп. 3 п. 6-1 Закону і Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію виходячи з власних безпідставних обґрунтувань.

Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із наступними змінами та доповненнями), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Надання Сертифікату виробника без перекладу українською мовою не відноситься до «випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)».
Замовник, помилково вважаючи, що нами не були надані певні кваліфікаційні документи, не надав нам можливість усунути «невідповідності», що прямо передбачено законодавством.
Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника за предметом Напівпричіп-платформа (код 34220000-5 згідно ДК 021:2015 – Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери), на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, так як невідповідності у інформації та/або документах, могли бути усунені Скаржником (учасником процедури закупівлі) відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, чим Замовником необґрунтовано було застосовано вимоги пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178.
У зв’язку з чим тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІАЛБУД ТРЕЙД» підлягає задоволенню відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із наступними змінами та доповненнями).
Відповідно до пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами), замовник у тендерній документації зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі вимоги щодо технічних і функціональних його характеристик, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ УЧАСНИКА ТОВ «РІАЛБУД ТРЕЙД» ПОВНІСТЮ ВІДПОВІДАЄ ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ ТА КІЛЬКІСНИМ ВИМОГАМ, В ТОМУ ЧИСЛІ ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННЮ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ), ВСТАНОВЛЕНИМ ЗАМОВНИКОМ В ДОДАТКУ 1 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ».
Згідно з частиною першою статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Пункт 40 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, передбачає, що замовник має право вимагати усунення невідповідностей у тендерній пропозиції, за винятком випадків, коли відсутня інформація або документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. У таких випадках пропозиція підлягає відхиленню без права на виправлення.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність сертифікату походження у складі тендерної пропозиції не є істотною невідповідністю, підлягає виправленню, тому не є підставою для відхилення пропозиції і може бути усунена учасником відповідно до пункту 43 Особливостей.
У відповідності до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи зазначене, Пропозиція ТОВ «РІАЛБУД ТРЕЙД» була не неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція.
Разом з тим, Конституцією України та ст.ст. 18, 25 Господарського кодексу України органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою зловживання монопольним становищем на ринку.
З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Разом з тим, Конституцією України та ст.ст. 18, 25 Господарського кодексу України органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно абзацу 2 пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тому, рішення, яке прийняте уповноваженою особою Замовника, є неправомірним і підлягає скасуванню.
ЗВАЖАЮЧИ НА ВИЩЕВИКЛАДЕНЕ, РІШЕННЯ ПРИЙНЯТЕ ЗАМОВНИКОМ НЕОБ`ЄКТИВНЕ, УПЕРЕДЖЕНЕ, НЕЗАКОННЕ ТА НЕОБҐРУНТОВАНЕ.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника