• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1
  • Донорські кошти

"Встановлення системи автоматичної пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу і управління евакуацією людей, передавання тривожних сповіщень на пульт централізованого пожежного спостереження в найпростішому укритті Броварського ліцею №10 за адресою: Київська область, місто Бровари, вулиця Симона Петлюри, 17-Б (ДК 021:2015- 45310000-3 Електромонтажні роботи)"

Закупівля здійснюється на дотримання Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX. Всі умови та вимоги закупівлі, а також відповідні фінансові механізми, регулюються положеннями цієї угоди, яка спрямована на підтримку України.

Завершена

357 350.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 786.75 UAH
Період оскарження: 01.07.2025 17:52 - 08.07.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: f257f22721064435b3a330cf848d341d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-01-012304-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 08.07.2025 00:00
Автор: ПП "АЯКС", Андрій Печериця +380985094838 ajax_zahist@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a96395e688494cccbcae9058c9c84f60
Заголовок пункту скарги: 1)Відповідно до п.п. 5.4, 5.5 Додатку 1 до Тендерної документації («Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»), учасник повинен надати
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1)Відповідно до п.п. 5.4, 5.5 Додатку 1 до Тендерної документації («Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»), учасник повинен надати: Гарантійний лист учасника в довільній формі про те, що під час надання послуг, які є предметом закупівлі, ним будуть застосовуватись заходи із захисту довкілля; технологія та якість наданих послуг, якість застосованих матеріалів будуть відповідати вимогам діючих державних стандартів, будівельних, протипожежних та санітарних норм і правил встановлених для таких послуг. Додатково надати чинний сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 або аналогічний сертифікат, виданий на ім’я учасника або субпідрядника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), стосовно сфери діяльності: роботи електромонтажні. Для підтвердження володіння технологіями учасник або субпідрядник/співвиконавець (у разі його залучення) надає:
- Скан-копію чинного сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 або іншого аналогічного сертифікату, виданий органом сертифікації, що акредитований НААУ;
- Скан-копію чинного сертифікату ISO 45001:2019 або іншого аналогічного сертифікату, виданий органом сертифікації, що акредитований НААУ;
- Скан-копію чинного сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 або іншого аналогічного сертифікату, виданий органом сертифікації;
- Скан-копію чинного сертифікату ДСТУ ISO 23932:2018 або іншого аналогічного сертифікату, виданий органом сертифікації.
Надані сертифікати повинні бути видані стосовно сфери діяльності: роботи електромонтажні.
Сертифікати, зазначені в цьому пункті, повинні бути чинними на кінцеву дату подання пропозицій, а тому у разі отримання сертифікату більше, ніж за рік відносно кінцевої дати подання пропозицій – обов’язкове додавання наглядового або проміжного звіту органу сертифікації.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 передбачено, зокрема:
1. Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для
виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія). Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачають наявності у ліцензіата вищенаведених документів(сертифікатів Відповідно до п.п. 5.4, 5.5 Додатку 1 до Тендерної документації).
Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності
встановлення вищезазначеної вимоги у Тендерній документації, так і при зверненні до нього через систему закупівель.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які
зможуть надати вищенаведені документи(вищенаведені сертифікати), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Підтвердження, що така вимога дискримінаційна викладено в рішеннях АМКУ: Рішення №5459-р/пк-пз від 26.03.2024; Рішення №5443-р/пк-пз від 26.03.2024, рішення від №912-р/пк-пз від 21.01.2025 р.(додається) де у ході розгляду аналогічних вимог встановлено наступне: «… Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, не передбачена наявність у ліцензіата вищенаведених документів. Замовник не обгрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції….. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.».
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених
вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3058b0d1d5fc47bf9be8fa49b34ec670
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.п. 1.2.3, 1.2.4 Додатку 1 до Тендерної документації («Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»), учасник повинен надати
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.п. 1.2.3, 1.2.4 Додатку 1 до Тендерної документації («Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»), учасник повинен надати: Скан-копії протоколів або витягів з протоколів з перевірки знань з охорони праці та посвідчень, що мають бути видані спеціалізованим навчальним центром та/або організацією та/або установою, на всіх працівників, які зазначені в довідці відповідно до пункту 1.2.1. із загального курсу з ОП, НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 0.00-7.14-17, НПАОП 0.00-7.17-18. Керівник робіт або головний інженер повинен пройти навчання з НПАОП 45.2-7.02-12 (на підтвердження надати скан-копію протоколу або витяг з протоколу з перевірки знань/проходження навчання та посвідчення).На всіх зазначених в довідці працівників надати в складі пропозиції підтверджуючі документи: протокол (виписка або витяг з протоколу), що мають бути видані спеціалізованим навчальним центром та/або організацією та/або установою, про навчання з питань електробезпеки (ПБЕЕС, ПТЕЕС, ПЕЕЗ) та посвідчення про допуск до роботи в електроустановках з напругою до 1000 з групою не нижче ІІІ групи (працівників робітничих спеціальностей), посвідчення про допуск до роботи в електроустановках з напругою до 1000 з групою не нижче ІV групи (для керівника робіт або головного інженера), з відмітками про чинну перевірку знань з охорони праці, технології робіт.
Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі в тому числі права Скаржника.
В частині другій статті 16 Закону визначено право встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв для учасників закупівлі. Зазначені вимоги Документації не можуть відноситись до кваліфікаційних критеріїв учасника та дана вимога є дискримінаційною (оскільки розрахована на учасників в яких є відповідні витяги, протоколи та посвідчення) та надмірною, не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016 року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності" в статті 7
зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або
Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності.
Відповідно до Положення "Про державну службу з надзвичайних ситуацій", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 факт наявності ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв, встановлених Замовником, оскільки Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності" прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це органом центральної влади, в даному випадку – Державною службою України з надзвичайних ситуацій.
Так, Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання
послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених Постановою
Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, зокрема:14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань "Архітектура та будівництво","Цивільна безпека" (за спеціальностями "Цивільна безпека""Пожежна безпека"), "Автоматизація та приладобудування","Електроніка та телекомунікації","Електрична інженерія";стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю "Пожежна безпека") не менше п’яти років.15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності(технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повиннівідповідати таким вимогам:електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту таобслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговуванняапаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - ненижче 3-го розряду;налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю,регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з
надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачено
проходження працівниками ліцензіата (виконавцями робіт) навчання із загального курсу з охорони праці; з електробезпеки (Правил безпечної експлуатації електроустановок
споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98); з питань пожежної безпеки або пожежно – технічного
мінімуму; з НПАОП 0.00-1.15-07 "Правила охорони праці під час виконання робіт на
висоті" та НПАОП 0.00-1.71-13 "Правила охорони праці під час роботи з інструментом та
пристроями, посвідчення про допуск до роботи в електроустановках з напругою до 1000 В
(з результатами перевірки знань з охорони праці, з технології робіт (правил експлуатації).
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Підтвердження, що така вимога дискримінаційна викладено в рішеннях АМКУ № 9917-р/пк-пз від 23.06.2025(додається).
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених
вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вказане, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення в тендерної документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч. 4 ст. 5 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та права і інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ч. 1 ст. 5 Закону.
На підставі вказаного, керуючись статтями 5,18,22 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 55,56,59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. №1178 та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 55,56,59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. №1178.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації