• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Засіб протидії БПЛА ДеДрон Локі 4+ ДЖБ ДК 021:2015: 35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.

Завершена

720 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 600.00 UAH
Період оскарження: 01.07.2025 17:13 - 06.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо порушення БЛАГОДІЙНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ "БЛАГОДІЙНЕ ТОВАРИСТВО "МЕРЕЖА 100 ВІДСОТКІВ ЖИТТЯ ДНІПРО" законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 3036bfd80268424787d26f7cb1b105a4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-01-012023-a.c1
Назва: Скарга щодо порушення БЛАГОДІЙНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ "БЛАГОДІЙНЕ ТОВАРИСТВО "МЕРЕЖА 100 ВІДСОТКІВ ЖИТТЯ ДНІПРО" законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.07.2025 17:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.08.2025 12:22
Дата виконання рішення Замовником: 01.08.2025 13:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником прийнято рішення скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ДронХаб" (код ЄДРПОУ: 45349240) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "АЙ ТІ ДІ ХОЛДІНГ ЛТД" (код ЄДРПОУ: 39175007) переможцем процедури закупівлі — "Засіб протидії БПЛА ДеДрон Локі 4+ ДЖБ ДК 021:2015: 35730000- 0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-01-012023-a.
Автор: ТОВ "ДронХаб", Ігор Бєлінський +380443346775 ceo@dronehub.site

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0bf98724607e40abbb7b50fe1165067a
Заголовок пункту скарги: Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: БЛАГОДІЙНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ "БЛАГОДІЙНЕ ТОВАРИСТВО " МЕРЕЖА 100 ВІДСОТКІВ ЖИТТЯ ДНІПРО", ідентифікаційний код: 37899317 (надалі – Замовник), оголошено закупівлю № UA-2025-07-01-012023-a, про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом: ДК 021:2015: 35730000-0 — Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.
ТОВ «ДронХаб» (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі № UA-2025-07-01-012023-a за предметом: ДК 021:2015: 35730000-0 — Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту.
Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Нашим підприємством подано тендерну пропозицію у повній відповідності з нормами права та умовами тендерної документації цієї закупівлі.
Однак, рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу від 15.07.2025 № 15/07-1 (надалі – Протокол), пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав:
«Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин 2, 12, 16 абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Частиною 1 статті 29 Закону визначено, що оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Відповідно до частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій / пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Згідно з частиною 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. 09.07.2025 року в електронній системі закупівель автоматично оприлюднено інформацію про необхідність надання обґрунтування аномально низької ціни учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДронХаб" до 10.07.25, 23:59. Пунктом 3 розділу 5 тендерної документації було встановлено, що замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою. Проте, учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДронХаб" у визначені електронною системою закупівель строки надано обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції, яке не є належним оскільки надане обґрунтування загальне та не містить достатніх доказів фактичного зниження вартості товару відповідно до вимог законодавства, та не містить у собі фінансово-економічні розрахунки та/або документи, які б об’єктивно підтвердили можливість поставки товару за нижчою ціною, а саме: 1. Недостатньо деталізовані економічні розрахунки: В обґрунтуванні відсутні конкретні цифри, які б показували структуру ціни (собівартість, маржа, знижки тощо). Було б доцільно додати комерційні пропозиції/рахунки/прайси постачальників для підтвердження оптових цін. 2. Відсутні докази отримання мікрогранту: Згадується лише заява, але немає копії документу або витягу з реєстру. 3. Не надано додаткових технічних чи виробничих описів: як саме зниження ціни пов'язане з технологією виробництва - було б доречно хоча б коротко це описати. 11.07.2025 року Замовник за допомогою електронної пошти звернувся до учасника щодо надання додаткової підтверджуючої інформації яка б об’єктивно підтвердила можливість поставки товару за нижчою ціною, але у визначений термін (до 17.00 14.07.2025 року) учасник інформації не надав. Відповідно до підпункту 1 пункту 45 Особливостей визначено, що замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою. Керуючись підпунктом 1 пункту 45 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДронХаб"».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Відповідно до пункту 3 розділу 5 тендерної документації передбачено - Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Звертаємо вашу увагу на те, що це єдина умова тендерної документації яка містить згадку словосполучення «неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою».
Тендерна документація не містить визначення, що вважається належним обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою. Таким чином, учасники можуть на власний розсуд давати таке обґрунтування.
На веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднено повідомлення про надання Обґрунтування аномально низької ціни до 11 липня 2025 00:00.
Нашим підприємством 10.07.2025 о 16:14 було завантажено Обґрунтування аномально низької ціни (файл «ДХ_Обгрунтування_аномально_низька_БО_БТ.pdf»), яке містить чітке пояснення цін запропонованого товару.
Повідомляємо, що відповідно до частини чотирнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, зокрема, що учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
За таких умов, Законом та Особливостями передбачено надання учасником обгрунтування аномально низької ціни в довільній формі.

Підсумовуючи, вважаємо, що нашим підприємством у повному обсязі виконано умови тендерної документації, Особливостей та Закону надано усі необхідні документи, що вимагались для обгрунтування аномально низької ціни.
Повідомляємо, що аналогічної думки притримується і орган оскарження у своїх рішеннях № 495-р/пк-пз від 13.01.2025 (UA-2024-12-03-020334-a) та №6855-р/пк-пз
від 18.05.2023 (UA-2023-03-23-001053-a).
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДронХаб».

Відхиливши нашу тендерну пропозицію Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, а також законі права та інтереси Скаржника.
За цих умов прийняте Замовником у Протоколі рішення про невідповідність пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, прийнято з порушенням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, що як наслідок є дискримінацією Учасника, яка полягає у протиправній дискваліфікації його пропозиції.
Просимо задовльнити скаргу у повному обсязі.
Всі наявні докази вищенаведеним обставинам додаються до даної скарги.
На підставі вищевказаного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника