-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 36 робочих днів
12 972 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 64 860.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 64 860.50 UAH
Період оскарження:
01.07.2025 16:45 - 26.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 01.07.2025 Державний професійно-технічний навчальний заклад «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» (код ЄДРПОУ 05536076, категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громад) (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229, НК 018:2023 – 1263 Будівлі закладів освіти та дослідних закладів (ДК 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор: UA-2025-07-01-011599-a. . ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР". ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини 01.07.2025 Державний професійно-технічний навчальний заклад «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» (код ЄДРПОУ 05536076, категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громад) (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229, НК 018:2023 – 1263 Будівлі закладів освіти та дослідних закладів (ДК 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор: UA-2025-07-01-011599-a, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Рішенням уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р. Замовник за результатом розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-07-01-011599-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі другого абзацу підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (зі змінами).
Номер:
88ee37e62e56430f8ebffa4936eacfaa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-01-011599-a.b1
Назва:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
01.07.2025 Державний професійно-технічний навчальний заклад «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» (код ЄДРПОУ 05536076, категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громад) (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229, НК 018:2023 – 1263 Будівлі закладів освіти та дослідних закладів (ДК 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор: UA-2025-07-01-011599-a.
.
ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР".
ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
01.07.2025 Державний професійно-технічний навчальний заклад «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» (код ЄДРПОУ 05536076, категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громад) (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229, НК 018:2023 – 1263 Будівлі закладів освіти та дослідних закладів (ДК 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор: UA-2025-07-01-011599-a, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
Рішенням уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р. Замовник за результатом розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-07-01-011599-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі другого абзацу підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (зі змінами).
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 38.4 дефектний акт.pdf 08.08.2025 16:12
- Скарга_БІЛД_ЛІДЕР_UA_2025_07_01_011599_a_2 (1).pdf 08.08.2025 16:12
- 21 Ліцензія на програмний комплекс АВК-5.pdf 08.08.2025 16:12
- 38.6 Розрахунок адмін.витрат.pdf 08.08.2025 16:13
- 38.7 Розрахунок ЗВВ.pdf 08.08.2025 16:13
- 38.1 107_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.pdf 08.08.2025 16:13
- Скарга_БІЛД_ЛІДЕР_UA_2025_07_01_011599_a_2.docx 08.08.2025 16:13
- 38.3 107_ДЦ_ПВР.pdf 08.08.2025 16:13
- 38.2 107_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf 08.08.2025 16:13
- 38. 107_ДЦ_ДЦ_пояснюв.зап._розрахунки.pdf 08.08.2025 16:13
- sign.p7s 08.08.2025 16:16
- Рішення від 12.08.2025 №12393.pdf 12.08.2025 15:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.08.2025 №12861.pdf 21.08.2025 16:09
- Рішення від 20.08.2025 №12861.pdf 25.08.2025 12:15
- Пояснення_скарга_UA-2025-07-01-011599-a.b1.pdf 14.08.2025 20:10
- Пояснення_скарга_UA-2025-07-01-011599-a.b1.doc 14.08.2025 20:10
- Тендерна документація_приміщення_229_нова редакція_3.doc 14.08.2025 20:10
- Пояснення_скарга_UA-2025-07-01-011599-a.b1.pdf.p7s 14.08.2025 20:20
- Протокол про скасування Рішення про відхилення пропозиції.docx 17.09.2025 13:52
- Протокол про скасування Рішення про відхилення пропозиції.docx 17.09.2025 13:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.08.2025 17:57
Дата розгляду скарги:
20.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.08.2025 15:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.08.2025 12:15
Дата виконання рішення Замовником:
17.09.2025 13:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення №12861-р/пк-пз від 20.08.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись ч. 22 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ДПТНЗ «ДРЦПТО» прийнято рішення щодо скасування Рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р. та повернення тендерної пропозиції Учасника товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛД ЛІДЕР» на кваліфікацію
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
53f838cdca9d457bb82c6fe861361565
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Рішенням уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р. та інформації в електронній системі закупівель: «Учасник процедури закупівлі на виконання вимог замовника у складі тендерної пропозиції має підтвердити відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в тому числі підтвердити відповідність вимогам п.п. 1.2 п. 1 першої таблиці Додатку 2 до тендерної документації «Обов’язкова наявність програмного комплексу АВК або іншого програмного комплексу, який розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України. На підтвердження надати документи, що підтверджують використання ліцензійної програми АВК-5 (або аналогічної), чинні на момент розкриття пропозицій. Учасник у складі пропозиції повинен надати ліцензію на програмний комплекс або копію договору про поставку програмного забезпечення, або договір на користування, або акт здачі - прийняття послуг з встановлення програмного комплексу».
У відповідності до вимог Додатку 3 до тендерної документації на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника має бути наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).
Учасником для участі у процедурі закупівлі були подані документи тендерної пропозиції, Дата та час подання пропозиції: 28 липня 2025 23:44:52.
Учасником у складі пропозиції на вимогу замовника п.п. 1.2 п. 1 першої таблиці Додатку 2 до тендерної документації надані документи щодо використання ліцензійної програми, а саме: ліцензія № 6/8647 на використання ПК АВК-5 у власному виробництві, без права передачі третім особам, супроводом до 03.12.2025 р.
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації учасником надано кошторисні розрахунки станом на 18.07.2025 у складі: - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис.грн, включаючи розрахунок № 10. Кошти на покриття адміністративних витрат, тис.грн; - локальний кошторис; - підсумкова відомість ресурсів; - розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису.
Кошторисні розрахунки надані учасником у програмному комплексі АВК-5 в редакції 3.10.1. За інформацією на офіційному сайті Науково-виробничої фірми «АВК Созидатель» https://avk5.com.ua/ з 11.07.2025 розповсюджується оновлення ПК АВК-5 до редакції 3.10.2. Таким чином, надані на підтвердження відповідності технічній специфікації кошторисні розрахунки не відповідають вимогам замовника, бо мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника.
Згідно з умовою пункту 1.1 розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації, якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт з надання послуги або зміну обсягів та/або складу робіт з надання послуги (та/або не враховані в ціні пропозиції усі пункти дефектного акту та вимоги до предмету закупівлі), ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам закупівлі та відхиляється Замовником. Тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам до предмету закупівлі щодо підтвердження відповідності пропозиції учасника технічній специфікації замовника.
Зазначені невідповідності в тендерній пропозиції учасника не підлягають виправленню протягом 24 годин, бо виправлення даних помилок призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Висновок: тендерна пропозиція учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації і підлягає відхиленню на підставі другого абзацу підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (зі змінами).
Керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ "БІЛД ЛІДЕР"».
Відповідно до вимог Додатку 2 тендерної документації пункту 1 на виконання вимоги підтвердження Кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» вказано, що «1.2. Обов’язкова наявність програмного комплексу АВК або іншого програмного комплексу, який розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України. На підтвердження надати документи, що підтверджують використання ліцензійної програми АВК-5 (або аналогічної), чинні на момент розкриття пропозицій. Учасник у складі пропозиції повинен надати ліцензію на програмний комплекс або копію договору про поставку програмного забезпечення, або договір на користування, або акт здачі - прийняття послуг з встановлення програмного комплексу.»
Відповідно даної вимоги Учасником ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» в складі пакета тендерної пропозиції було надано файл «21 Ліцензія на програмний комплекс АВК-5.pdf», в котрому вказано:
Тобто, вимога Додатку 2 тендерної документації пункту 1 виконана Учасником в повній мірі.
Відповідно до Додатку 3 тендерної документації вказано, що «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника має бути наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).»
На підтвердження виконання даної вимоги учасником ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» в складі пакета тендерної пропозиції надано файл «27_Інформація_про_технічні_та_якісні (1).pdf» Вих.№ 28-07/8 Від 28.07.2025, в котрому вказано, що «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).»
На виконання вказаного факту надання документів, учасником в складі пакета документів тендерної пропозиції надано файли: «38. 107_ДЦ_ДЦ_пояснюв.зап._розрахунки.pdf», «38.4 дефектний акт.pdf», «38.1 107_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.pdf», «38.2 107_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf», «38.3 107_ДЦ_ПВР.pdf», «38.6 Розрахунок адмін.витрат.pdf», «38.7 Розрахунок ЗВВ.pdf», тобто:
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - договірна ціна;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38. 107_ДЦ_ДЦ_пояснюв.зап._розрахунки.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - дефектний акт;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38.4 дефектний акт.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - пояснювальна записка;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38. 107_ДЦ_ДЦ_пояснюв.зап._розрахунки.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - локальний кошторис;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38.2 107_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - відомість ресурсів;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38.3 107_ДЦ_ПВР.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файли «38.6 Розрахунок адмін.витрат.pdf», «38.7 Розрахунок ЗВВ.pdf»
Тобто, на підставі викладених фактів вище, в пакеті документів пропозиції учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» на вимогу Додатка 3 тендерної документації надані всі додатки розрахунків, вказані Замовником.
Тобто вказана інформація в рішенні уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р., а саме «Згідно з умовою пункту 1.1 розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації, якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт з надання послуги або зміну обсягів та/або складу робіт з надання послуги (та/або не враховані в ціні пропозиції усі пункти дефектного акту та вимоги до предмету закупівлі), ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам закупівлі та відхиляється Замовником. Тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам до предмету закупівлі щодо підтвердження відповідності пропозиції учасника технічній специфікації замовника.»
Вказана інформація не підтверджена наявними фактами файлів тендерної пропозиції учасника, тобто з даного твердження пропозиція ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» не мала бути відхилена Замовником та відповідно до вимоги відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до рішення уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р. вказано наступне: «Кошторисні розрахунки надані учасником у програмному комплексі АВК-5 в редакції 3.10.1. За інформацією на офіційному сайті Науково-виробничої фірми «АВК Созидатель» https://avk5.com.ua/ з 11.07.2025 розповсюджується оновлення ПК АВК-5 до редакції 3.10.2. Таким чином, надані на підтвердження відповідності технічній специфікації кошторисні розрахунки не відповідають вимогам замовника, бо мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника.».
Відповідно до Додатку 3 тендерної документації вказано, що «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника має бути наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).»
На підтвердження виконання даної вимоги учасником ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» в складі пакета тендерної пропозиції надано файл «27_Інформація_про_технічні_та_якісні (1).pdf», в котрому вказано, що «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).»
Ще раз звертаємо увагу комісії, що закупівля була оголошена Замовником 01.07.2025 року, з датою подання пропозицій до 29.07.2025 року, при цьому відповідно вимоги тендерної документації Додатку 3 Замовником не було вказано на яку дату враховується остання версія програмного комплексу. Хочемо додатково пояснити чому саме на цьому Скаржник акцентує увагу, термін подання пропозицій становив 28 календарних днів, конкретної вимоги на яку дату Замовник вважає версію програмного продукту останньою – дату оголошення або дату розкриття пропозицій учасників або період подання пропозицій. Так як даний період без конкретних акцентів був достатньо довгим, враховуючи переноси закупівлі Замовником 3 рази, за цей період в програмному продукті АВК-5 вийшли оновлення редакції, а саме до 11.07.2025 року діяла редакція АВК5 3.10.1. Відповідно до сайту розробника програмного продукту АВК5 (https://avk5.com.ua/news.html ) вказано наступне
«Розповсюджується», тобто «поширюється» оновлена редакція, звертаємо увагу, що слово «розповсюджується» використано в відмінку «що робить?», а не «що зробив», тобто дана новина на сайті розробника вказує на те, що розробник робить поширення оновлення, а не вже зробив.
Також звертаємо увагу, що відсутня законна норма, котра вказує в який період кошторисник має завантажити оновлення редакції, коли має прийти сповіщення програмного продукту. Тобто, інформація про розповсюджується є інформацією про процес, котрий немає законної норми її установлення/введення.
Тепер поглянемо докладніше, що було в змінах редакції програмного комплексу АВК-5, котре розповсюджується з 11.07.2025 року (https://avk5.com.ua/about_prog_ed_31002.html )
«Нове в АВК-5 редакції 3.10.2
1. Значення відпускних цін на матеріали та устаткування наведені станом на 1 червня 2025 р. з урахуванням індексів цін виробників промислової продукції (оприлюднених у розділі «Економічна діяльність» на сайті Державної служби статистики).
Примітка: Звертаємо увагу, що зазначені ціни запропоновані як орієнтовні та підлягають уточненню під час складання кошторисної документації відповідно до чинних нормативних вимог за результатами проведеного аналізу. – Пояснення Скаржника: тобто дана зміна одразу на сайті розробника вказана, як та що є орієнтовною, тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
2. Враховано усереднені показники вартості експлуатації дорожніх машин і механізмів станом на 24.06.2025 р. – Пояснення Скаржника: Предмет закупівлі «Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229», тобто дорожні машини і механізмі відсутні, що підтверджується кошторисом учасника, тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
3. Відповідно до Галузевої угоди між Міністерством розвитку громад та територій України та Профспілкою працівників будівництва і промисловості будівельних матеріалів України на 2025–2027 роки оновлено дані для розрахунку рівня заробітної плати.- Пояснення Скаржника: рівні заробітних плат вказані в розрахунках кошторису і відповідають діючим нормам в Україні, тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
4. В екрані розрахунку заробітної плати передбачена можливість редагування/ уточнення найменування параметрів для розрахунку - тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
5. При формуванні Довідки КБ-3 передбачено новий спосіб нарахування ПДВ. За цим способом ПДВ обчислюється як 20% від підсумкової вартості робіт та витрат за всіма Актами КБ-2в, що враховані у Довідці. Відповідний пункт додано до Ознак на рівні будови для будівельних робіт:
Якщо в одному з Актів КБ-2в знято ознаку актуалізації хоча б з однієї з витрат: П154, П155, П157 або П164, або якщо в будь-якій із цих витрат присутні задані вартісні показники, або актуалізовано кошторисний розрахунок, то можливість вибору способу розрахунку блокується.
Примітка: Цей спосіб запропоновано як альтернативу існуючому, за яким значення ПДВ у Довідці КБ-3 обчислювалося як підсумок відповідних значень ПДВ за всіма Актами КБ-2в. Вибір способу нарахування ПДВ у Довідці можливий лише у першому періоді для будов, що були перенесені в підсистему «Підрядник», починаючи з редакції 3.10.2.- тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
6. Оновлено екран для формування вихідного документа «Титул будови». Крім того, до розділу «Довідка» додано чинну редакцію «Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії», а також лист Міністерства економіки № 64-26/881а від 31.08.2001 «Щодо заповнення титулів будов (об'єктів), правила складання яких встановлені Порядком затвердження титулів будов». - тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
7. Внесено уточнення в розрахунки розмірів вартості проєктних робіт та експертизи для випадків, коли значення коефіцієнта збільшення вартості менше одиниці.
Крім того, змінено запропоновані за замовчуванням значення параметрів:
Питома вага заробітної плати в структурі проєктної організації (Пзп) — замість 1 прийнято значення 0,5;
Питома вага заробітної плати в структурі експертної організації (Пзпе) — замість 1 прийнято значення 0,7.
Зазначені значення прийнято на підставі аналізу фактичної структури витрат та середньогалузевих показників, із метою наближення розрахунків до реальних умов діяльності залучених організацій.
Примітка: Запропоновані значення параметрів питомої ваги заробітної плати є узагальненими орієнтовними показниками. Вони потребують уточнення при виконанні конкретних кошторисних розрахунків, виходячи із структури витрат та організаційних особливостей залучених проєктних і експертних організацій. Пояснення Скаржника: Предмет закупівлі «Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229», тобто оновлення в даній частині не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
8. На рівні будови додано новий вихідний документ «Підсумкова відомість вартості експлуатації машин та механізмів». У цьому документі розгорнуто наведено інформацію щодо складових ціни/вартості експлуатації машин, які передбачені під час складання кошторисної документації. Пояснення Скаржника: Предмет закупівлі «Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229», тобто оновлення в даній частині не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
9. Додана можливість друку стандартних протоколів АВК: тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
10. У вихідному документі «Договірна ціна» (за кошторисними нормами) додано примітку, яка інформує про наявність витрат на складання та розташування устаткування, що не монтується, меблів та інвентарю (враховуються у вартості експлуатації машин та механізмів). тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
11. В стандартну НДІ додані Кошторисні норми підприємств та оновлені ціни на матеріали до КНП:
11.1 КНП 03359018-001:2025 «Транспортні споруди» (за запитом Комунального підприємства по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст» № 053/282/01-16/871 від 29 квітня 2025 р.). Присвоєні позначки КВШ.
11.2 КНП 33653812-001:2025 «Заглиблення металевих паль віброзаглиблювачами» та КНП 33653812-002:2025 «Машини і механізми для заглиблення металевих паль віброзаглиблювачами» (за запитом ТОВ «Підприємство «МАСТ-БУД» № 35 від 30 квітня 2025 р.). Присвоєні позначки МСТ.
11.3 КНП 42381229-001:2025 «Транспортні споруди» та КНП 42381229-002:2025 «Машини і механізми для ремонтно-будівельних робіт на транспортних спорудах» (за запитом ТОВ «САНТОРІС» № 1905 від 19 травня 2025 р.). Присвоєні позначки ТОР.
11.4 КНП 45838154-001:2025 «Безнапірні трубопроводи» та КНП 45838154-002:2025 «Машини і механізми для ремонтно-будівельних робіт безнапірних трубопроводів» (за запитом ТОВ «БЕЗТРАНШЕЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» № 25/0530-01 від 30 травня 2025 р.). Присвоєні позначки БЗТ.
11.5 Оновлено ціни на матеріальні ресурси до КНП 02495431-001:2023 «Улаштування фасадної теплоізоляції та опорядження зовнішніх стін з використанням матеріалів ТМ CAPAROL» (за запитом ДП "КАПАРОЛ УКРАЇНА" ДП "НДІБК" №108 від 03 липня 2025 р.). Рівень цін станом на 09.06.2025 р.»
Пояснення Скаржника: Предмет закупівлі «Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229», тобто оновлення в даній частині не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
Враховуючи всі вказані вище оновлення редакції програми АВК, по котрих Замовник вирішив, що кошторис Скаржника не відповідає вимогам тендерної документації щодо оновлення версії, де в самих оновленнях редакції немає нічого, що впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вважаємо, що по факту, хоч з наявністю оновлення, хоч без нього відповідно до Предмета закупівлі кошторис по факту буде однаковим по складу, адже оновлення не впливають прямо на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та договірну ціну.
Хочемо звернути ще раз увагу на сайт розробника програмного продукту «з 11.07.2025 розповсюджується оновлення ПК АВК-5 до РЕДАКЦІЇ 3.10.2», а відповідно до тендерної документації вказано, що «(кошторисні розрахунки мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника):»
Важливо звернути увагу, що поняття «версія» програмного забезпечення АВК-5 згідно з загальноприйнятими технічними нормами визначається першим числом позначення (3.хх.хх), що є базовим показником версії програмного забезпечення. Наступні числа позначення є лише редакціями цієї ж самої версії і не утворюють нової версії програмного продукту.
Відповідно, редакція 3.10.1 та редакція 3.10.2 належать до однієї й тієї ж версії програмного забезпечення АВК-5.
Редакція та версія — це різні поняття, які не можна плутати. Версія (наприклад, 3.ХХ)—це базовий випуск програмного комплексу АВК, який має суттєві зміни функціоналу, нові можливості, значні покращення алгоритмів розрахунків, зміни методик або додаткові модулі. Зміна версії відбувається рідко і означає принципово новий функціонал.
Редакція (наприклад, 3.10.1 → 3.10.2)—це незначні зміни в межах однієї версії, спрямовані на виправлення помилок, оновлення нормативних баз, усунення неточностей, покращення стабільності програми. Вони не впливають принципово на алгоритми чи структуру програмного комплексу, а лише уточнюють наявні функції.
Отже, в контексті Документації використання редакції 3.10.1 або 3.10.2 не є зміною версії програми АВК, це саме - редакційні уточнення в межах однієї версії.
Таким чином, вимоги тендерної документації ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» не порушено, оскільки зміна редакції з 3.10.1 на 3.10.2 не є зміною самої версії програмного комплексу АВК-5. Відповідність Пропозиції учасника саме останній версії програмного комплексу підтверджено належними документами, наданими ТОВ "БІЛД ЛІДЕР". Будь-яке трактування редакції як нової версії суперечить технічним нормам та умовам самої тендерної документації.
Тобто, зазначені недоліки не змінюють технічної суті предмета закупівлі; не спотворюють кількісні або якісні характеристики робіт; не свідчать про відсутність розрахунків або спробу уникнення підтвердження вартості; не впливають на зміст пропозиції щодо предмета закупівлі; є несуттєвими. Таким чином, вказані помилки є формальними, не порушують принципів прозорості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
На підставі викладеного вище, Замовник не довів та документально не підтвердив, що вказана у наведеній вище договірній ціні версія програмного комплексу АВК-5 не була останньою версією програмного комплексу АВК-5 станом на момент складання розрахунку вартості пропозиції та інших документів кошторису відповідно Додатку 3 тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі, коли:
2. тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації
Надання Скаржником кошториса в редакції АВК-5 3.10.1, а не 3.10.2, що є однією «версією» програмного продукту відповідно тендерної документації, не є відсутністю забезпечення тендерної пропозиції та не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» з причини «надання кошторису не у версії актуальної на дату розкриття пропозицій».
Враховуючи вищевикладене, Скаржник виконав вимоги тендерної документації та надав усі документи, що визначені в тендерній документації, котрі повинен надати учасник процедури закупівлі.
Підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника відсутні.
Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у Рішенні уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Отже, рішення Замовника, оформлене Рішенням уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р., яким Замовник, діючи всупереч закону, неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БІЛД ЛІДЕР», є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
У відповідності до вимог Додатку 3 до тендерної документації на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника має бути наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).
Учасником для участі у процедурі закупівлі були подані документи тендерної пропозиції, Дата та час подання пропозиції: 28 липня 2025 23:44:52.
Учасником у складі пропозиції на вимогу замовника п.п. 1.2 п. 1 першої таблиці Додатку 2 до тендерної документації надані документи щодо використання ліцензійної програми, а саме: ліцензія № 6/8647 на використання ПК АВК-5 у власному виробництві, без права передачі третім особам, супроводом до 03.12.2025 р.
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації учасником надано кошторисні розрахунки станом на 18.07.2025 у складі: - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис.грн, включаючи розрахунок № 10. Кошти на покриття адміністративних витрат, тис.грн; - локальний кошторис; - підсумкова відомість ресурсів; - розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису.
Кошторисні розрахунки надані учасником у програмному комплексі АВК-5 в редакції 3.10.1. За інформацією на офіційному сайті Науково-виробничої фірми «АВК Созидатель» https://avk5.com.ua/ з 11.07.2025 розповсюджується оновлення ПК АВК-5 до редакції 3.10.2. Таким чином, надані на підтвердження відповідності технічній специфікації кошторисні розрахунки не відповідають вимогам замовника, бо мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника.
Згідно з умовою пункту 1.1 розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації, якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт з надання послуги або зміну обсягів та/або складу робіт з надання послуги (та/або не враховані в ціні пропозиції усі пункти дефектного акту та вимоги до предмету закупівлі), ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам закупівлі та відхиляється Замовником. Тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам до предмету закупівлі щодо підтвердження відповідності пропозиції учасника технічній специфікації замовника.
Зазначені невідповідності в тендерній пропозиції учасника не підлягають виправленню протягом 24 годин, бо виправлення даних помилок призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Висновок: тендерна пропозиція учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації і підлягає відхиленню на підставі другого абзацу підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (зі змінами).
Керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ "БІЛД ЛІДЕР"».
Відповідно до вимог Додатку 2 тендерної документації пункту 1 на виконання вимоги підтвердження Кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» вказано, що «1.2. Обов’язкова наявність програмного комплексу АВК або іншого програмного комплексу, який розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України. На підтвердження надати документи, що підтверджують використання ліцензійної програми АВК-5 (або аналогічної), чинні на момент розкриття пропозицій. Учасник у складі пропозиції повинен надати ліцензію на програмний комплекс або копію договору про поставку програмного забезпечення, або договір на користування, або акт здачі - прийняття послуг з встановлення програмного комплексу.»
Відповідно даної вимоги Учасником ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» в складі пакета тендерної пропозиції було надано файл «21 Ліцензія на програмний комплекс АВК-5.pdf», в котрому вказано:
Тобто, вимога Додатку 2 тендерної документації пункту 1 виконана Учасником в повній мірі.
Відповідно до Додатку 3 тендерної документації вказано, що «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника має бути наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).»
На підтвердження виконання даної вимоги учасником ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» в складі пакета тендерної пропозиції надано файл «27_Інформація_про_технічні_та_якісні (1).pdf» Вих.№ 28-07/8 Від 28.07.2025, в котрому вказано, що «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).»
На виконання вказаного факту надання документів, учасником в складі пакета документів тендерної пропозиції надано файли: «38. 107_ДЦ_ДЦ_пояснюв.зап._розрахунки.pdf», «38.4 дефектний акт.pdf», «38.1 107_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.pdf», «38.2 107_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf», «38.3 107_ДЦ_ПВР.pdf», «38.6 Розрахунок адмін.витрат.pdf», «38.7 Розрахунок ЗВВ.pdf», тобто:
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - договірна ціна;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38. 107_ДЦ_ДЦ_пояснюв.зап._розрахунки.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - дефектний акт;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38.4 дефектний акт.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - пояснювальна записка;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38. 107_ДЦ_ДЦ_пояснюв.зап._розрахунки.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - локальний кошторис;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38.2 107_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - відомість ресурсів;» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файл «38.3 107_ДЦ_ПВР.pdf»
На виконання вимоги тендерної документації надати «розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту у складі - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат» зі сторони учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у складі тендерної пропозиції надано файли «38.6 Розрахунок адмін.витрат.pdf», «38.7 Розрахунок ЗВВ.pdf»
Тобто, на підставі викладених фактів вище, в пакеті документів пропозиції учасника ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» на вимогу Додатка 3 тендерної документації надані всі додатки розрахунків, вказані Замовником.
Тобто вказана інформація в рішенні уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р., а саме «Згідно з умовою пункту 1.1 розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації, якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт з надання послуги або зміну обсягів та/або складу робіт з надання послуги (та/або не враховані в ціні пропозиції усі пункти дефектного акту та вимоги до предмету закупівлі), ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам закупівлі та відхиляється Замовником. Тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам до предмету закупівлі щодо підтвердження відповідності пропозиції учасника технічній специфікації замовника.»
Вказана інформація не підтверджена наявними фактами файлів тендерної пропозиції учасника, тобто з даного твердження пропозиція ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» не мала бути відхилена Замовником та відповідно до вимоги відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до рішення уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р. вказано наступне: «Кошторисні розрахунки надані учасником у програмному комплексі АВК-5 в редакції 3.10.1. За інформацією на офіційному сайті Науково-виробничої фірми «АВК Созидатель» https://avk5.com.ua/ з 11.07.2025 розповсюджується оновлення ПК АВК-5 до редакції 3.10.2. Таким чином, надані на підтвердження відповідності технічній специфікації кошторисні розрахунки не відповідають вимогам замовника, бо мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника.».
Відповідно до Додатку 3 тендерної документації вказано, що «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника має бути наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).»
На підтвердження виконання даної вимоги учасником ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» в складі пакета тендерної пропозиції надано файл «27_Інформація_про_технічні_та_якісні (1).pdf», в котрому вказано, що «На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації замовника наданий розрахунок вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, який розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України) у складі (кошторисні розрахунки надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника): - договірна ціна; - дефектний акт; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат (за наявності адміністративних витрат в учасника).»
Ще раз звертаємо увагу комісії, що закупівля була оголошена Замовником 01.07.2025 року, з датою подання пропозицій до 29.07.2025 року, при цьому відповідно вимоги тендерної документації Додатку 3 Замовником не було вказано на яку дату враховується остання версія програмного комплексу. Хочемо додатково пояснити чому саме на цьому Скаржник акцентує увагу, термін подання пропозицій становив 28 календарних днів, конкретної вимоги на яку дату Замовник вважає версію програмного продукту останньою – дату оголошення або дату розкриття пропозицій учасників або період подання пропозицій. Так як даний період без конкретних акцентів був достатньо довгим, враховуючи переноси закупівлі Замовником 3 рази, за цей період в програмному продукті АВК-5 вийшли оновлення редакції, а саме до 11.07.2025 року діяла редакція АВК5 3.10.1. Відповідно до сайту розробника програмного продукту АВК5 (https://avk5.com.ua/news.html ) вказано наступне
«Розповсюджується», тобто «поширюється» оновлена редакція, звертаємо увагу, що слово «розповсюджується» використано в відмінку «що робить?», а не «що зробив», тобто дана новина на сайті розробника вказує на те, що розробник робить поширення оновлення, а не вже зробив.
Також звертаємо увагу, що відсутня законна норма, котра вказує в який період кошторисник має завантажити оновлення редакції, коли має прийти сповіщення програмного продукту. Тобто, інформація про розповсюджується є інформацією про процес, котрий немає законної норми її установлення/введення.
Тепер поглянемо докладніше, що було в змінах редакції програмного комплексу АВК-5, котре розповсюджується з 11.07.2025 року (https://avk5.com.ua/about_prog_ed_31002.html )
«Нове в АВК-5 редакції 3.10.2
1. Значення відпускних цін на матеріали та устаткування наведені станом на 1 червня 2025 р. з урахуванням індексів цін виробників промислової продукції (оприлюднених у розділі «Економічна діяльність» на сайті Державної служби статистики).
Примітка: Звертаємо увагу, що зазначені ціни запропоновані як орієнтовні та підлягають уточненню під час складання кошторисної документації відповідно до чинних нормативних вимог за результатами проведеного аналізу. – Пояснення Скаржника: тобто дана зміна одразу на сайті розробника вказана, як та що є орієнтовною, тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
2. Враховано усереднені показники вартості експлуатації дорожніх машин і механізмів станом на 24.06.2025 р. – Пояснення Скаржника: Предмет закупівлі «Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229», тобто дорожні машини і механізмі відсутні, що підтверджується кошторисом учасника, тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
3. Відповідно до Галузевої угоди між Міністерством розвитку громад та територій України та Профспілкою працівників будівництва і промисловості будівельних матеріалів України на 2025–2027 роки оновлено дані для розрахунку рівня заробітної плати.- Пояснення Скаржника: рівні заробітних плат вказані в розрахунках кошторису і відповідають діючим нормам в Україні, тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
4. В екрані розрахунку заробітної плати передбачена можливість редагування/ уточнення найменування параметрів для розрахунку - тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
5. При формуванні Довідки КБ-3 передбачено новий спосіб нарахування ПДВ. За цим способом ПДВ обчислюється як 20% від підсумкової вартості робіт та витрат за всіма Актами КБ-2в, що враховані у Довідці. Відповідний пункт додано до Ознак на рівні будови для будівельних робіт:
Якщо в одному з Актів КБ-2в знято ознаку актуалізації хоча б з однієї з витрат: П154, П155, П157 або П164, або якщо в будь-якій із цих витрат присутні задані вартісні показники, або актуалізовано кошторисний розрахунок, то можливість вибору способу розрахунку блокується.
Примітка: Цей спосіб запропоновано як альтернативу існуючому, за яким значення ПДВ у Довідці КБ-3 обчислювалося як підсумок відповідних значень ПДВ за всіма Актами КБ-2в. Вибір способу нарахування ПДВ у Довідці можливий лише у першому періоді для будов, що були перенесені в підсистему «Підрядник», починаючи з редакції 3.10.2.- тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
6. Оновлено екран для формування вихідного документа «Титул будови». Крім того, до розділу «Довідка» додано чинну редакцію «Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії», а також лист Міністерства економіки № 64-26/881а від 31.08.2001 «Щодо заповнення титулів будов (об'єктів), правила складання яких встановлені Порядком затвердження титулів будов». - тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
7. Внесено уточнення в розрахунки розмірів вартості проєктних робіт та експертизи для випадків, коли значення коефіцієнта збільшення вартості менше одиниці.
Крім того, змінено запропоновані за замовчуванням значення параметрів:
Питома вага заробітної плати в структурі проєктної організації (Пзп) — замість 1 прийнято значення 0,5;
Питома вага заробітної плати в структурі експертної організації (Пзпе) — замість 1 прийнято значення 0,7.
Зазначені значення прийнято на підставі аналізу фактичної структури витрат та середньогалузевих показників, із метою наближення розрахунків до реальних умов діяльності залучених організацій.
Примітка: Запропоновані значення параметрів питомої ваги заробітної плати є узагальненими орієнтовними показниками. Вони потребують уточнення при виконанні конкретних кошторисних розрахунків, виходячи із структури витрат та організаційних особливостей залучених проєктних і експертних організацій. Пояснення Скаржника: Предмет закупівлі «Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229», тобто оновлення в даній частині не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
8. На рівні будови додано новий вихідний документ «Підсумкова відомість вартості експлуатації машин та механізмів». У цьому документі розгорнуто наведено інформацію щодо складових ціни/вартості експлуатації машин, які передбачені під час складання кошторисної документації. Пояснення Скаржника: Предмет закупівлі «Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229», тобто оновлення в даній частині не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
9. Додана можливість друку стандартних протоколів АВК: тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
10. У вихідному документі «Договірна ціна» (за кошторисними нормами) додано примітку, яка інформує про наявність витрат на складання та розташування устаткування, що не монтується, меблів та інвентарю (враховуються у вартості експлуатації машин та механізмів). тобто не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
11. В стандартну НДІ додані Кошторисні норми підприємств та оновлені ціни на матеріали до КНП:
11.1 КНП 03359018-001:2025 «Транспортні споруди» (за запитом Комунального підприємства по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст» № 053/282/01-16/871 від 29 квітня 2025 р.). Присвоєні позначки КВШ.
11.2 КНП 33653812-001:2025 «Заглиблення металевих паль віброзаглиблювачами» та КНП 33653812-002:2025 «Машини і механізми для заглиблення металевих паль віброзаглиблювачами» (за запитом ТОВ «Підприємство «МАСТ-БУД» № 35 від 30 квітня 2025 р.). Присвоєні позначки МСТ.
11.3 КНП 42381229-001:2025 «Транспортні споруди» та КНП 42381229-002:2025 «Машини і механізми для ремонтно-будівельних робіт на транспортних спорудах» (за запитом ТОВ «САНТОРІС» № 1905 від 19 травня 2025 р.). Присвоєні позначки ТОР.
11.4 КНП 45838154-001:2025 «Безнапірні трубопроводи» та КНП 45838154-002:2025 «Машини і механізми для ремонтно-будівельних робіт безнапірних трубопроводів» (за запитом ТОВ «БЕЗТРАНШЕЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» № 25/0530-01 від 30 травня 2025 р.). Присвоєні позначки БЗТ.
11.5 Оновлено ціни на матеріальні ресурси до КНП 02495431-001:2023 «Улаштування фасадної теплоізоляції та опорядження зовнішніх стін з використанням матеріалів ТМ CAPAROL» (за запитом ДП "КАПАРОЛ УКРАЇНА" ДП "НДІБК" №108 від 03 липня 2025 р.). Рівень цін станом на 09.06.2025 р.»
Пояснення Скаржника: Предмет закупівлі «Поточний ремонт приміщень, коридору, інженерних мереж, санітарних вузлів з заміною вікон та дверей в будівлі Державного професійно-технічного навчального закладу «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти» за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 229», тобто оновлення в даній частині не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та не є причиною невідповідності кошторису відповідно даного оновлення.
Враховуючи всі вказані вище оновлення редакції програми АВК, по котрих Замовник вирішив, що кошторис Скаржника не відповідає вимогам тендерної документації щодо оновлення версії, де в самих оновленнях редакції немає нічого, що впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вважаємо, що по факту, хоч з наявністю оновлення, хоч без нього відповідно до Предмета закупівлі кошторис по факту буде однаковим по складу, адже оновлення не впливають прямо на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та договірну ціну.
Хочемо звернути ще раз увагу на сайт розробника програмного продукту «з 11.07.2025 розповсюджується оновлення ПК АВК-5 до РЕДАКЦІЇ 3.10.2», а відповідно до тендерної документації вказано, що «(кошторисні розрахунки мають бути надані в останній версії програмного комплексу, інформацію та документи про який надано у складі пропозиції на вимогу замовника):»
Важливо звернути увагу, що поняття «версія» програмного забезпечення АВК-5 згідно з загальноприйнятими технічними нормами визначається першим числом позначення (3.хх.хх), що є базовим показником версії програмного забезпечення. Наступні числа позначення є лише редакціями цієї ж самої версії і не утворюють нової версії програмного продукту.
Відповідно, редакція 3.10.1 та редакція 3.10.2 належать до однієї й тієї ж версії програмного забезпечення АВК-5.
Редакція та версія — це різні поняття, які не можна плутати. Версія (наприклад, 3.ХХ)—це базовий випуск програмного комплексу АВК, який має суттєві зміни функціоналу, нові можливості, значні покращення алгоритмів розрахунків, зміни методик або додаткові модулі. Зміна версії відбувається рідко і означає принципово новий функціонал.
Редакція (наприклад, 3.10.1 → 3.10.2)—це незначні зміни в межах однієї версії, спрямовані на виправлення помилок, оновлення нормативних баз, усунення неточностей, покращення стабільності програми. Вони не впливають принципово на алгоритми чи структуру програмного комплексу, а лише уточнюють наявні функції.
Отже, в контексті Документації використання редакції 3.10.1 або 3.10.2 не є зміною версії програми АВК, це саме - редакційні уточнення в межах однієї версії.
Таким чином, вимоги тендерної документації ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» не порушено, оскільки зміна редакції з 3.10.1 на 3.10.2 не є зміною самої версії програмного комплексу АВК-5. Відповідність Пропозиції учасника саме останній версії програмного комплексу підтверджено належними документами, наданими ТОВ "БІЛД ЛІДЕР". Будь-яке трактування редакції як нової версії суперечить технічним нормам та умовам самої тендерної документації.
Тобто, зазначені недоліки не змінюють технічної суті предмета закупівлі; не спотворюють кількісні або якісні характеристики робіт; не свідчать про відсутність розрахунків або спробу уникнення підтвердження вартості; не впливають на зміст пропозиції щодо предмета закупівлі; є несуттєвими. Таким чином, вказані помилки є формальними, не порушують принципів прозорості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
На підставі викладеного вище, Замовник не довів та документально не підтвердив, що вказана у наведеній вище договірній ціні версія програмного комплексу АВК-5 не була останньою версією програмного комплексу АВК-5 станом на момент складання розрахунку вартості пропозиції та інших документів кошторису відповідно Додатку 3 тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі, коли:
2. тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації
Надання Скаржником кошториса в редакції АВК-5 3.10.1, а не 3.10.2, що є однією «версією» програмного продукту відповідно тендерної документації, не є відсутністю забезпечення тендерної пропозиції та не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» з причини «надання кошторису не у версії актуальної на дату розкриття пропозицій».
Враховуючи вищевикладене, Скаржник виконав вимоги тендерної документації та надав усі документи, що визначені в тендерній документації, котрі повинен надати учасник процедури закупівлі.
Підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника відсутні.
Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у Рішенні уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Отже, рішення Замовника, оформлене Рішенням уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р., яким Замовник, діючи всупереч закону, неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БІЛД ЛІДЕР», є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
×
-
Назва доказу:
38.7 Розрахунок ЗВВ.pdf
-
Повʼязаний документ:
38.7 Розрахунок ЗВВ.pdf
-
-
Назва доказу:
38.6 Розрахунок адмін.витрат.pdf
-
Повʼязаний документ:
38.6 Розрахунок адмін.витрат.pdf
-
-
Назва доказу:
38.4. дефектний акт.pdf
-
Повʼязаний документ:
38.4 дефектний акт.pdf
-
-
Назва доказу:
38.3 107_ДЦ_ПВР.pdf
-
Повʼязаний документ:
38.3 107_ДЦ_ПВР.pdf
-
-
Назва доказу:
38.2 107_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf
-
Повʼязаний документ:
38.2 107_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf
-
-
Назва доказу:
38.1 107_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.pdf
-
Повʼязаний документ:
38.1 107_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.pdf
-
-
Назва доказу:
38. 107_ДЦ_ДЦ_пояснюв.зап._розрахунки.pdf
-
Повʼязаний документ:
38. 107_ДЦ_ДЦ_пояснюв.зап._розрахунки.pdf
-
-
Назва доказу:
21 Ліцензія на програмний комплекс АВК-5.pdf
-
Повʼязаний документ:
21 Ліцензія на програмний комплекс АВК-5.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись п. 59 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-07-01-011599-a Визнати рішення Замовника, оформлене Рішенням уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р., про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР", неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 4. Зобов'язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР", оформлене Рішенням уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника № 9 від 05.08.2025 р.