-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
згідно Постанови № 1178 від 12.10.2022р. “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”(зі змінами)
Завершена
100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
Період оскарження:
01.07.2025 14:23 - 20.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендреної документації
Номер:
b922483c0bd34de88b589a3d4403dfe0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-01-007703-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендреної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга Кіровоградська №3.pdf.p7s 04.07.2025 13:05
- Про затвердження Порядку класифікації відходів та Націонал… - Постанова № 1102 від 20.10.2023 - d530078-20241107.docx 04.07.2025 13:05
- Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.pdf 04.07.2025 13:05
- Dodatok-A-Energo-pryhovana-adresa.pdf 04.07.2025 13:05
- A-ENERGO-Nakaz-329-vid-29.03.2024.pdf 04.07.2025 13:05
- скарга Кіровоградська №3.doc 04.07.2025 13:05
- скарга Кіровоградська №3.pdf 04.07.2025 13:06
- Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарсько… - Постанова № 1278 від 05.12.2023 - d531294-20231205 (3).docx 04.07.2025 13:06
- sign.p7s 04.07.2025 13:07
- рішення від 07.07.2025 №10615.pdf 07.07.2025 15:08
- інформація про резолютивну чатину рішення від 15.07.2025 №11086.pdf 16.07.2025 12:00
- рішення від 15.07.2025 №11086.pdf 17.07.2025 17:50
- Пояснення щодо скарги.pdf 08.07.2025 13:50
- Відповідь АМУ на скаргу А-енерго.docx 08.07.2025 13:50
- Тендерна документація відходи зі змінами.doc 08.07.2025 13:50
- Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарсько… - Постанова № 1278 від 05.12.2023.docx 08.07.2025 13:50
- Про управління відходами - Закон № 2320-IX від 20.06.2022.docx 08.07.2025 13:50
- Про затвердження Порядку класифікації відходів та Націонал… - Постанова № 1102 від 20.10.2023.docx 08.07.2025 13:50
- Наказ № 325 від 08.06.2015.docx 08.07.2025 13:50
- Протокол внсеення змін 18.07.pdf 18.07.2025 11:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.07.2025 13:26
Дата розгляду скарги:
15.07.2025 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.07.2025 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.07.2025 17:50
Дата виконання рішення Замовником:
18.07.2025 11:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно рішення АМКУ внесені зміни в тендерну документацію
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d9863858ad7e4e70b3131a48caad107f
Заголовок пункту скарги:
Уважно ознайомившись з умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
На умови тендерної документації
01.07.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №3" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: Послуги з управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. з очікуваною вартістю 100 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
- Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII ( далі –Закон );
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»
ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.
Відповідно до абзацу другого та третього пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу надання учасниками:
«Учасник у складі пропозиції повинен надати Наказ про видачу учаснику та/або субпідряднику (у разі залучення) ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням кодів відходів відповідно до Національного переліку відходів, додаток до наказу повинен містити коди відходів які зазначені в технічних вимогах (Додаток 2);
Учасник та /або субпідрядник (у разі залучення) повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 2) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу)»
Відповідно до Додатку 2 Замовником визначено такий код відходу
№ з/п Найменування послуг Код відповідно до національного переліку відходів Одиниця виміру К-ть послуг
1. Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03) 18 01 02 Кг 800
Постановою КМУ від 20 жовтня 2023 р. № 1102 «Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів» (далі – Національний перелік відходів) п.8 визначено:
8. Коди відходів поділяються на:
1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;
2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи;
3) дзеркальні коди - два коди для одного і того самого виду відходів, де один із них, позначений символом “*”, визначається як дзеркальний небезпечний, інший код, не позначений символом “*”, визначається як дзеркальний, що не є небезпечним.
Постановою КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» п.п.4 п. 6 визначено, що суб’єкт господарювання до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: перелік небезпечних відходів із зазначенням кодів, наведених у додатках VIII, IX до Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням, Національному переліку відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102, та переліку операцій з видалення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 1 до Закону України “Про управління відходами”, та переліку операцій з відновлення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 2 до Закону України “Про управління відходами”, згідно з додатком 8.
Проаналізувавши відомості, що зазначені в Додатку 2 до тендерної документації, вимоги абзацу другого та третього пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації та нормативно-правові акти, що згадуються вище, Скаржник вбачає невідповідність умов тендерної документації вимогам чинного законодавства та дискримінацію учасників, в тому числі Скаржника.
Замовником визначений код відходу відповідно до Національного переліку відходів 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03), що відповідно до пункту 8 Національного переліку відходів визначено «1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними». Проте вимоги щодо дозвільних документів (наказ про видачу ліцензії та Дозвіл на оброблення) Замовник встановлює як до небезпечних відходів.
Скаржник має чинну ліцензію на право здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, що підтверджується Наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №329 від 29.03.2024 року та Додаток до нього (надається як доказ) в якому зазначений перелік небезпечних відходів із зазначенням кодів, наведених у додатках VIII, IX до Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням, Національному переліку відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102, та переліку операцій з видалення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 1 до Закону України “Про управління відходами”, та переліку операцій з відновлення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 2 до Закону України “Про управління відходами” та Дозвіл на оброблення відходів №10334 від 09.05.2025 року – що повністю відповідає вимогам Ліцензійних умов та чинного законодавства у сфері управління небезпечними відходами.
Встановлюючи вимоги щодо надання учасниками Наказ про видачу учаснику та/або субпідряднику (у разі залучення) ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням кодів відходів відповідно до Національного переліку відходів, додаток до наказу повинен містити коди відходів які зазначені в технічних вимогах (Додаток 2); Учасник та /або субпідрядник (у разі залучення) повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 2) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу) Замовник створює колізію як між умовами самої тендерної документації, так і в умовах тендерної документації з чинним законодавством України. Через що відбувається дискримінація можливих учасників в тому числі Скаржника.
Відповідно до Ліцензійних умов неможливо отримати ліцензію на право здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами на відходи, що не є небезпечними, в тому числі на відходи 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03).
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
На умови тендерної документації
01.07.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №3" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: Послуги з управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, та такими, що не є небезпечними, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. з очікуваною вартістю 100 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
- Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII ( далі –Закон );
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»
ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.
Відповідно до абзацу другого та третього пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу надання учасниками:
«Учасник у складі пропозиції повинен надати Наказ про видачу учаснику та/або субпідряднику (у разі залучення) ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням кодів відходів відповідно до Національного переліку відходів, додаток до наказу повинен містити коди відходів які зазначені в технічних вимогах (Додаток 2);
Учасник та /або субпідрядник (у разі залучення) повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 2) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу)»
Відповідно до Додатку 2 Замовником визначено такий код відходу
№ з/п Найменування послуг Код відповідно до національного переліку відходів Одиниця виміру К-ть послуг
1. Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03) 18 01 02 Кг 800
Постановою КМУ від 20 жовтня 2023 р. № 1102 «Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів» (далі – Національний перелік відходів) п.8 визначено:
8. Коди відходів поділяються на:
1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;
2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи;
3) дзеркальні коди - два коди для одного і того самого виду відходів, де один із них, позначений символом “*”, визначається як дзеркальний небезпечний, інший код, не позначений символом “*”, визначається як дзеркальний, що не є небезпечним.
Постановою КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» п.п.4 п. 6 визначено, що суб’єкт господарювання до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: перелік небезпечних відходів із зазначенням кодів, наведених у додатках VIII, IX до Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням, Національному переліку відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102, та переліку операцій з видалення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 1 до Закону України “Про управління відходами”, та переліку операцій з відновлення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 2 до Закону України “Про управління відходами”, згідно з додатком 8.
Проаналізувавши відомості, що зазначені в Додатку 2 до тендерної документації, вимоги абзацу другого та третього пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації та нормативно-правові акти, що згадуються вище, Скаржник вбачає невідповідність умов тендерної документації вимогам чинного законодавства та дискримінацію учасників, в тому числі Скаржника.
Замовником визначений код відходу відповідно до Національного переліку відходів 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03), що відповідно до пункту 8 Національного переліку відходів визначено «1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними». Проте вимоги щодо дозвільних документів (наказ про видачу ліцензії та Дозвіл на оброблення) Замовник встановлює як до небезпечних відходів.
Скаржник має чинну ліцензію на право здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, що підтверджується Наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №329 від 29.03.2024 року та Додаток до нього (надається як доказ) в якому зазначений перелік небезпечних відходів із зазначенням кодів, наведених у додатках VIII, IX до Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням, Національному переліку відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102, та переліку операцій з видалення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 1 до Закону України “Про управління відходами”, та переліку операцій з відновлення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 2 до Закону України “Про управління відходами” та Дозвіл на оброблення відходів №10334 від 09.05.2025 року – що повністю відповідає вимогам Ліцензійних умов та чинного законодавства у сфері управління небезпечними відходами.
Встановлюючи вимоги щодо надання учасниками Наказ про видачу учаснику та/або субпідряднику (у разі залучення) ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням кодів відходів відповідно до Національного переліку відходів, додаток до наказу повинен містити коди відходів які зазначені в технічних вимогах (Додаток 2); Учасник та /або субпідрядник (у разі залучення) повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 2) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу) Замовник створює колізію як між умовами самої тендерної документації, так і в умовах тендерної документації з чинним законодавством України. Через що відбувається дискримінація можливих учасників в тому числі Скаржника.
Відповідно до Ліцензійних умов неможливо отримати ліцензію на право здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами на відходи, що не є небезпечними, в тому числі на відходи 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03).
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
A-ENERGO-Nakaz-329-vid-29.03.2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовольнити її. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №3" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ №3" КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до умов тендерної документації.