-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт даху Білоцерківського ліцею-гімназії №17 за адресою: вул. Зарічанська, 42, у м. Біла Церква Київської області.Коригування
Завершена
7 412 670.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 063.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 37 063.35 UAH
Період оскарження:
01.07.2025 10:07 - 13.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
78dd4cd32b894d3b8d09d4af933455c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-01-001525-a.b1
Назва:
скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол 23 (2).pdf 27.07.2025 18:24
- Скарга (UA-2025-07-01-001525-a).docx 27.07.2025 18:24
- Скарга (UA-2025-07-01-001525-a).docx.p7s 27.07.2025 18:24
- sign.p7s 27.07.2025 18:24
- рішення від 30.07.2025 № 11780.pdf 30.07.2025 17:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2025 № 12219.pdf 08.08.2025 11:38
- рішення від 07.08.2025 № 12219.pdf 11.08.2025 15:25
- Пояснення на скаргу АМКУ.docx 01.08.2025 13:45
- Пояснення на скаргу АМКУ.pdf 01.08.2025 13:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.07.2025 16:33
Дата розгляду скарги:
07.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.07.2025 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.08.2025 15:25
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2025 09:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення від 23 липня 2025 року Протокол № 23 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4a375e67999f4c569407f97a89426a19
Заголовок пункту скарги:
тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
01.07.2025 Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт даху Білоцерківського ліцею-гімназії №17 за адресою: вул. Зарічанська, 42, у м. Біла Церква Київської області. Коригування» (згідно ДК 021:2015 код CPV 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.07.2025 № 7 (зі змінами від 09.07.2025 № 11) (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедури закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 17.07.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 6 950 035,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЛВІ БУД» з остаточною ціновою пропозицією 7 261 801,20 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі уповноваженої особи від 23.07.2025 № 23, (далі – Рішення про відхилення), що оприлюднено 23.07.2025 тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Пунктом 1 розділу 3 Тендерної документації передбачено, що відповідно до пункту 31 Особливостей. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- розрахунки, зазначені у пункті 6 Розділу 3 – відповідно до інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання) викладеного у Додатку 2 до Тендерної документації.
Згідно з пунктом 6 розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до Тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна до неї: пояснювальна записка; підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни; локальні кошториси та розрахунки загальновиробничих витрат до них; підсумкова відомість ресурсів; розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, розрахунок однієї машино години будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання робіт (власної або орендованої); розрахунок прибутку та адміністративних витрат; розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат (відповідно до Настанови зі змінами), або довідку у довільній формі, якщо у попередньому періоді фінансова діяльність по підприємству не проводилась; розрахунок кошторисної заробітної плати, яка застосована учасником у розрахунку договірної ціни (згідно Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. № 281 (зі змінами).
За пунктами 3 та 18 Додатку 6 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- Розрахунки, зазначені у пункті 6 Розділу 3 – відповідно до інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання) викладеного у Додатку 2 до Тендерної документації;
- Документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі - згідно вимог пункту 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 2 до Тендерної документації.
У складі своєї тендерної пропозиції Скаржник надав локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 сформований за технічним завданням Додатку 2 до Тендерної документації.
В Рішенні про відхилення Замовник наголосив, що локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 містить роботу за позицією 4. КБ7-53-11 Демонтаж дрібних конструкцій [підвіконників, злитків, парапетів та ін.] масою до 0,5 т. Замовник зауважив, що даний вид робіт примінено із коефіцієнтом Н2=0,92 Н3=0,92 Н5=0,92 Н6=0
В Рішенні про відхилення Замовник зупинився на приписах пункту 2.8. Кошторисні норми України Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи, затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374, (далі – РЕКНб) за якими коефіцієнт при демонтажі збірних залізобетонних і бетонних конструкцій 0,8.
Тим самим на переконання Замовника у кошторисній документації було застосовано показники Н2=0,92 Н3=0,92 Н5=0,92, що перевищує нормативний – 0,8, а тому цінова пропозиція Скаржника не відповідає вимогам пунктів 5.3. та 5.4. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова).
Тобто Замовник вважає тендерну пропозицію Скаржника такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Наведені твердження Замовника є недостовірними і абсурдними.
По-перше: Тендерна документація не містила умов, що для роботи за позицією 4. КБ7-53-11 Демонтаж дрібних конструкцій [підвіконників, злитків, парапетів та ін.] масою до 0,5 т. має бути визначено саме з коефіцієнтом, що відповідає або не перевищує коефіцієнт за пунктом 2.8. РЕКНб, або РЕКНб для розрахунків в цілому.
По-друге: відповідно до пункту 1.1. Кошторисних норм України Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156, (далі – РЕКНр) РЕКНр застосовуються:
– для визначення складу і потреби в ресурсах (витрати труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, монтажників і робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів; будівельних машин і механізмів; будівельних матеріалів, виробів і конструкцій), необхідних при визначенні вартості ремонту житла, об'єктів соціальної сфери і комунального призначення і благоустрою (при визначенні прямих витрат):
б) на стадії визначення виконавця робіт – в ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні);
– для розроблення укрупнених ресурсних норм по конструктивних елементах і видах робіт на функціональну одиницю виміру.
Отримані на підставі РЕКНр дані про склад і обсяги ресурсів можуть бути використані для складання відомостей ресурсів, визначення тривалості робіт, норм витрати і списання матеріалів.
Так для визначення вартості робіт за предметом закупівлі має застосовуватись саме РЕКНр.
Згідно з пунктом 2.4. РЕКНр окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКНб на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтнобудівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за КНУ РЕКНб Збірник 46. «Роботи при реконструкції будівель та споруд» та нормами 9-70-1 – 9-75-2 КНУ РЕКНб Збірник 9. «Металеві конструкції» без застосування зазначеного коефіцієнта.
Для роботи за позицією 4. Демонтаж дрібних конструкцій [підвіконників, злитків, парапетів та ін.] масою до 0,5 т. визначається норматив КБ7-53-11, який розміщений в РЕКНб. При підготовці локального кошторису до нормативу з Ресурсних елементні кошторисні норми на будівельні роботи спочатку застосований коефіцієнт 1,15 для того щоб роботи нового будівництва прирівняти до робіт з капітального ремонту, а потім застосовується коефіцієнт 0,8 на демонтаж збірних залізобетонних і бетонних конструкцій. Виходячи з положень РЕКНб при одночасному застосуванні коефіцієнти перемножуються 1,15х0,8=0,92.
Таким чином договірну ціну, локальний кошторис та цінову пропозицію розраховано вірно розраховано враховуючи приписи РЕКНб і РЕКНр.
Варто також зазначити, що тендерна документація не містила вимог щодо розрахунків договірної ціни і локального кошторису як за РЕКНр, так і за РЕКНр.
По-третє: вимога щодо надання у складі пропозиції локального кошторису розміщена лише в пункті 6 розділу 3 Тендерної документації. Тобто в редакції основного тексту Тендерної документації, проте не в додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Зокрема Додаток 6 до Тендерної документації не передбачав вимоги такого документу.
Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці 10 пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Таким чином навіть відсутність та/або невідповідність локального кошторису не може бути підставою для відхилення Замовником пропозиції Скаржника.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.04.2025 № 6559-р/пк-пз.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки пропозицію Скаржника неправомірно відхилено, Рішення про відхилення порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення про відхилення підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав та законних Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41, 44 і 55-67 Особливостей
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.07.2025 № 7 (зі змінами від 09.07.2025 № 11) (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедури закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 17.07.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 6 950 035,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЛВІ БУД» з остаточною ціновою пропозицією 7 261 801,20 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі уповноваженої особи від 23.07.2025 № 23, (далі – Рішення про відхилення), що оприлюднено 23.07.2025 тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Пунктом 1 розділу 3 Тендерної документації передбачено, що відповідно до пункту 31 Особливостей. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- розрахунки, зазначені у пункті 6 Розділу 3 – відповідно до інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання) викладеного у Додатку 2 до Тендерної документації.
Згідно з пунктом 6 розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до Тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна до неї: пояснювальна записка; підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни; локальні кошториси та розрахунки загальновиробничих витрат до них; підсумкова відомість ресурсів; розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, розрахунок однієї машино години будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання робіт (власної або орендованої); розрахунок прибутку та адміністративних витрат; розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат (відповідно до Настанови зі змінами), або довідку у довільній формі, якщо у попередньому періоді фінансова діяльність по підприємству не проводилась; розрахунок кошторисної заробітної плати, яка застосована учасником у розрахунку договірної ціни (згідно Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. № 281 (зі змінами).
За пунктами 3 та 18 Додатку 6 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- Розрахунки, зазначені у пункті 6 Розділу 3 – відповідно до інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання) викладеного у Додатку 2 до Тендерної документації;
- Документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі - згідно вимог пункту 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 2 до Тендерної документації.
У складі своєї тендерної пропозиції Скаржник надав локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 сформований за технічним завданням Додатку 2 до Тендерної документації.
В Рішенні про відхилення Замовник наголосив, що локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 містить роботу за позицією 4. КБ7-53-11 Демонтаж дрібних конструкцій [підвіконників, злитків, парапетів та ін.] масою до 0,5 т. Замовник зауважив, що даний вид робіт примінено із коефіцієнтом Н2=0,92 Н3=0,92 Н5=0,92 Н6=0
В Рішенні про відхилення Замовник зупинився на приписах пункту 2.8. Кошторисні норми України Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи, затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374, (далі – РЕКНб) за якими коефіцієнт при демонтажі збірних залізобетонних і бетонних конструкцій 0,8.
Тим самим на переконання Замовника у кошторисній документації було застосовано показники Н2=0,92 Н3=0,92 Н5=0,92, що перевищує нормативний – 0,8, а тому цінова пропозиція Скаржника не відповідає вимогам пунктів 5.3. та 5.4. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова).
Тобто Замовник вважає тендерну пропозицію Скаржника такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Наведені твердження Замовника є недостовірними і абсурдними.
По-перше: Тендерна документація не містила умов, що для роботи за позицією 4. КБ7-53-11 Демонтаж дрібних конструкцій [підвіконників, злитків, парапетів та ін.] масою до 0,5 т. має бути визначено саме з коефіцієнтом, що відповідає або не перевищує коефіцієнт за пунктом 2.8. РЕКНб, або РЕКНб для розрахунків в цілому.
По-друге: відповідно до пункту 1.1. Кошторисних норм України Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156, (далі – РЕКНр) РЕКНр застосовуються:
– для визначення складу і потреби в ресурсах (витрати труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, монтажників і робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів; будівельних машин і механізмів; будівельних матеріалів, виробів і конструкцій), необхідних при визначенні вартості ремонту житла, об'єктів соціальної сфери і комунального призначення і благоустрою (при визначенні прямих витрат):
б) на стадії визначення виконавця робіт – в ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні);
– для розроблення укрупнених ресурсних норм по конструктивних елементах і видах робіт на функціональну одиницю виміру.
Отримані на підставі РЕКНр дані про склад і обсяги ресурсів можуть бути використані для складання відомостей ресурсів, визначення тривалості робіт, норм витрати і списання матеріалів.
Так для визначення вартості робіт за предметом закупівлі має застосовуватись саме РЕКНр.
Згідно з пунктом 2.4. РЕКНр окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКНб на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтнобудівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за КНУ РЕКНб Збірник 46. «Роботи при реконструкції будівель та споруд» та нормами 9-70-1 – 9-75-2 КНУ РЕКНб Збірник 9. «Металеві конструкції» без застосування зазначеного коефіцієнта.
Для роботи за позицією 4. Демонтаж дрібних конструкцій [підвіконників, злитків, парапетів та ін.] масою до 0,5 т. визначається норматив КБ7-53-11, який розміщений в РЕКНб. При підготовці локального кошторису до нормативу з Ресурсних елементні кошторисні норми на будівельні роботи спочатку застосований коефіцієнт 1,15 для того щоб роботи нового будівництва прирівняти до робіт з капітального ремонту, а потім застосовується коефіцієнт 0,8 на демонтаж збірних залізобетонних і бетонних конструкцій. Виходячи з положень РЕКНб при одночасному застосуванні коефіцієнти перемножуються 1,15х0,8=0,92.
Таким чином договірну ціну, локальний кошторис та цінову пропозицію розраховано вірно розраховано враховуючи приписи РЕКНб і РЕКНр.
Варто також зазначити, що тендерна документація не містила вимог щодо розрахунків договірної ціни і локального кошторису як за РЕКНр, так і за РЕКНр.
По-третє: вимога щодо надання у складі пропозиції локального кошторису розміщена лише в пункті 6 розділу 3 Тендерної документації. Тобто в редакції основного тексту Тендерної документації, проте не в додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Зокрема Додаток 6 до Тендерної документації не передбачав вимоги такого документу.
Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці 10 пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Таким чином навіть відсутність та/або невідповідність локального кошторису не може бути підставою для відхилення Замовником пропозиції Скаржника.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.04.2025 № 6559-р/пк-пз.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки пропозицію Скаржника неправомірно відхилено, Рішення про відхилення порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення про відхилення підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав та законних Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41, 44 і 55-67 Особливостей
×
-
Назва доказу:
навіть відсутність та/або невідповідність локального кошторису не може бути підставою для відхилення Замовником пропозиції Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Протокол 23 (2).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення про відхилення неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення про відхилення.