• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Піротехнічні машини важкого типу (ПМ-В)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 13 днів назад

401 600 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 008 000.00 UAH
Період оскарження: 30.06.2025 18:28 - 25.07.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга щодо порушення Управлінням забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 03d333391a2f4b7e8b3979ddb3cbfc4b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-30-009893-a.c3
Назва: Скарга щодо порушення Управлінням забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.09.2025 16:58
Автор: ТОВ "ВАЛІДУС СПЕЦАВТО ", Андрій Нагорний +380442931150 av@vsauto.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2693d0b7ff52475881f6d72706db4a71
Заголовок пункту скарги: Порушення вимог пункту 44 Особливостей, а також законих прав та інтересів Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Управлінням забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, ідентифікаційний код: 33945469 (надалі – Замовник), оголошено закупівлю № UA-2025-06-30-009893-a, про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом: ДК 021:2015: 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби.
ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО» (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі № UA-2025-06-30-009893-a за предметом: ДК 021:2015: 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби.
Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Нашим підприємством подано тендерну пропозицію у повній відповідності з нормами права та умовами тендерної документації цієї закупівлі.
Однак, рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу від 04.09.2025 № 284 (надалі – Протокол), пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав:
«Учасником у складі тендерної пропозиції надано детальний опис предмета закупівлі, який не відповідає вимогам тендерної документації в частині не зазначення марок, моделей, модифікацій комплектацій окремих пунктів, зокрема:
- "Лебідка" не зазначена марка, модель модифікація захисних рукавичок;
- "Кран-маніпуляторна установка" не зазначена марка, модель модифікація пульта дистанційного управління, зарядного пристрою та двох елементів живлення пульта дистанційного управління;
- "Прилад оглядовий" не зазначена марка, модель модифікація блоку з монітором 4,3, зонду з кольоровою відеокамерою з ІЧ підсвічуванням на телескопічній штанзі, акумулятора зарядного пристрою;
- "Мотопомпа" не зазначена марка, модель модифікація всмоктувального шлангу та напірного рукава д-25 мм. довжиною 20 метрів.
- "Бензопила" не зазначена марка, модель модифікація оливи для змащування ланцюга, моторної оливи та запасного ланцюга.
- "Бензоріз” не зазначена марка, модель модифікація диску абразивного із синтетичної смоли та диску з алмазним нанесенням.
Аналогічні рішення щодо зазначених порушень були винесені комісію АМКУ (рішення від 19.06.2025 № 9828, рішення від 19.06.2025 № 9829). Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам тендерної документації замовника. Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Керуючись абзацами 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО».

З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Відповідно до додатку №1.4 до тендерної документації передбачено детальний опис предмета закупівлі за всіма пунктами технічних вимог піротехнічної машини важкого типу (ПМ-В), у тому числі додаткового обладнання, піротехнічного обладнання (комплектації), що буде постачатись, його технічних та якісних характеристик із обов'язковим зазначенням марок, моделей, модифікацій, не допускається застосування висловів: «не менше», «не більше», «або», «аналог», «еквівалент», тощо.
*зазначення марок, моделей, модифікацій не застосовується до знаку аварійної зупинки, іскрогасника для системи випуску відпрацьованих газів автомобіля, противідкатних упорів, каністри для води КДВ.
Технічними вимогами до предмету закупівлі, наведеними у Додатку №1.4 до тендерної документації, встановлено:

Отже, відповідно до умов тендерної документації поняття «піротехнічне обладнання» та «комплектація» є тотожними.
Таким чином, марку, модель та модифікації треба зазначати щодо, зокрема, додаткового обладнання, піротехнічного обладнання (комплектації), а не складових частин зазначеного додаткового та піротехнічного обладнання!
Додатком 1.4 до тендерної документації передбачено технічні вимоги Піротехнічні машини важкого типу ПМ-В, зокрема:
- Лебідка - Тягове зусилля (максимальне) – не менше 9 тонн, iз металевим тросом довжиною не менше 30 м, у комплекті з блоком- поліспастом, стропою типу БР-71 (довжиною 6 метрів) або еквівалент, захисними рукавичками (1 пара). Лебідка встановлена відповідно до рекомендацій виробника обладнання. Передбачити захист від агресивної дії зовнішньої середи.
- Кран-маніпуляторна установка, з наступними характеристиками, зокрема: Керування кран-маніпуляторною установкою повинно здійснюватися за допомогою радіопульта дистанційного управління, з можливістю управління на відстані не менше 50 метрів. Резервне управління здійснюється за допомогою важелів з лівого боку колони. Комплектація: кабель довжиною не менше 15 метрів для аналогового підключення пульта д/у в разі необхідності; комплект такелажного обладнання (текстильні стропи типу павук з силовим вантажним кільцем, сумісним з гаком маніпулятора, що дозволяє піднімати вагу не менше 8 тонн, чалки ‒ 1 пара); комплект документів для реєстрації у відповідних державних органах, буде надано під час поставки (декларацію відповідності кран-маніпулятора чи інший документ на кран- маніпулятор тощо).
Також у додатку 1.4 до тендерної документації наведено комплектацію, а саме параметри піротехнічного обладнання та найменування, зокрема:
- Прилад оглядовий типу «ПОШУК ОП-1 mini» або еквівалент, з такими характеристиками, зокрема: Прилад призначений для огляду важкодоступних місць у ВНП У комплект входить блок з монітором 4,3", відеокамера з ІЧ-підсвічуванням на телескопічній штанзі, акумулятор і зарядний пристрій;
- Мотопомпа - Продуктивність – не менше 140 л/хв Потужність двигуна – не менше 1,5 к.с. Комлектація: мотопомпа – 1 шт., всмоктувальний шланг не менше 7 метрів на кінці із сіткою-фільтром – 1 шт., напірний рукав d-25 мм довжиною 20-30 метрів – 1 шт;
- Бензопила - Потужність – не менше 4,4 кВт/6 к.с.; максимальна кількість обертів не менше 10 000 об/хв Комплектація: олива для змащування ланцюга – не менше 1 л; моторна олива – не менше 1 л; запасний ланцюг – не менше 1 шт.
- Бензоріз Потужність – не менше 3,2 кВт /4,4 к.с. Діаметр відрізного круга – не менше 350 мм Глибина різання – не менше 125 мм Комплектація: диск абразивний із синтетичної смоли не менше 350 мм (для сталі, профілю та армованої сталі) – не менше 5 шт.; диск з алмазним нанесенням не менше 350 мм (по бетону) – не менше 1 шт.
У складі нашої тендерної пропозиції надано детальний опис де зазначено марку модель, модифікацію за всіма пунктами технічних вимог до товару, зокрема, і додаткового обладнання, піротехнічного обладнання (комплектації), а саме:
- лебідка Dragon Winch DWT 22000 HD;
- кран маніпуляторна установка HIAB sX 158 Hidua E-2;
- Прилад оглядовий серії «ПОШУК ОП-01 МІНІ»;
- мотопомпа «Konner & Sohnen» KS 80TW;
- бензопила Husqvarna 585;
- бензоріз Husqvarna К770.
Тендерна документація не містила окремих вимог щодо необхідності зазначення марки та моделі на кожен елемент додаткового обладнання Піротехнічної машини важкого типу ПМ-В, вимога стосується лише самого обладнання та складових самої ПМ-В!
Таким чином, наша тендерна пропозиція у повному обсязі відповідає вимогам тендерної документації, а тому відхилення нашої тендерної пропозиції є неправомірним.
Наголошуємо, що усі зазначені Замовником елементи, щодо яких не зазначено марки та модель (на думку Замовника) не відносяться до комплектації обладнання, а за деякими опозиціями такого обладнання взагалі відсутня комплектація, згідно з вимогами тендерної документації.
Отже, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВАЛІДУС СПЕЦАВТО».

Відхиливши нашу тендерну пропозицію Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, а також законі права та інтереси Скаржника.
За цих умов прийняте Замовником у Протоколі рішення про невідповідність пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, прийнято з порушенням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, що як наслідок є дискримінацією Учасника, яка полягає у протиправній дискваліфікації його пропозиції.
Просимо задовольнити скаргу у повному обсязі.
Всі наявні докази вищенаведеним обставинам додаються до даної скарги.
На підставі вищевказаного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 68539cccb1dc4853b30754fa3c32aebd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-30-009893-a.a2
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.08.2025 14:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.09.2025 15:07
Дата виконання рішення Замовником: 02.09.2025 18:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.08.2025 № 13253-р/пк-пз - виконано.
Автор: ТОВ "ВАЛІДУС СПЕЦАВТО ", Андрій Нагорний +380442931150 av@vsauto.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f659a95e005b49b89978c6857544dca4
Заголовок пункту скарги: НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "РЕФОРМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до вимог пункту 7 додатку 1.4 до тендерної документації у складі пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист від Учасника, що гарантійний строк експлуатації піротехнічних машин важкого типу (ПМ-В) та обладнання яким комплектуються піротехнічні машини важкого типу (ПМ-В) складає не менше ніж 24 (двадцять чотири) місяці, або 100 тис.км. пробігу та не менш, ніж встановлено виробником Товару.
ТОВ "РЕФОРМ" у складі тендерної пропозиції надало гарантійний лист № 1257/1413 від 08.07.2025, в якому зазначено – «Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕФОРМ» гарантує, що строк експлуатації піротехнічних машин (Спеціально піротехнічна машина важкого типу REFORM ПМ-В) складає не менше ніж 24 (двадцять чотири) місяці, або 100 тис.км. пробігу та не менш, ніж встановлено виробником Товару».
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції ТОВ "РЕФОРМ" відсутній лист від Учасника про те, що гарантійний строк експлуатації саме обладнання яким комплектуються піротехнічні машини важкого типу (ПМ-В) складає не менше ніж 24 (двадцять чотири) місяці, або 100 тис.км. пробігу та не менш, ніж встановлено виробником Товару, що не відповідає умовам тендерної документації.
Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію
ТОВ "РЕФОРМ" на підстав вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e156828fa1e84531a1887e50f6d3a344
Заголовок пункту скарги: НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "РЕФОРМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до вимог пункту 1 додатку 1.4 до тендерної документації у складі пропозиції учасник повинен надати Детальний опис предмета закупівлі за всіма пунктами технічних вимог піротехнічної машини важкого типу (ПМ-В), у тому числі додаткового обладнання, піротехнічного обладнання (комплектації), що буде постачатись, його технічних та якісних характеристик із обов'язковим зазначенням марок, моделей, модифікацій, не допускається застосування висловів: «не менше», «не більше», «або», «аналог», «еквівалент», тощо.
В розділі VIІ. Додаткове електрообладнання (електричне устаткування) Технічних вимог Піротехнічні машини важкого типу ПМ-В (додаток 1.4 до тендерної документації), зокрема передбачено: «перетворювач напруги інвертор з чистою синусоїдою, з номінальною потужністю 1000 Вт з вмонтованим приладом захисту від пониження напруги АКБ».
У складі пропозиції ТОВ "РЕФОРМ" надано Детальний опис Спеціальна піротехнічна машина важкого типу REFORM ПМ-В за кодом ДК 021:2015 – 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби № 2824/1040 від 25.07.2025 р в якому зазначено, що « перетворювач напруги інвертор «Mean Well NTS-1200-224 (4711287467313)» з чистою синусоїдою, з номінальною потужністю 1200 Вт з вмонтованим приладом захисту від пониження напруги АКБ», що не відповідає вимогам замовника.
Таким чином, учасник не підтвердив відповідність запропоновано товару технічним вимогам Замовника, зокрема за такою характеристикою - «перетворювач напруги інвертор з чистою синусоїдою, з номінальною потужністю 1000 Вт з вмонтованим приладом захисту від пониження напруги АКБ».
Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію
ТОВ "РЕФОРМ" на підстав вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3a6fe4bced46463eadb653edba3ad4a9
Заголовок пункту скарги: НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "РЕФОРМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до вимог пункту 8 додатку 1.4 до тендерної документації у складі пропозиції учасник повинен надати довідку в довільній формі про перелік робіт та витратних матеріалів для проведення першого (регламентного) технічного обслуговування на спеціалізованому сервісному центрі
У складі пропозиції ТОВ "РЕФОРМ" надано довідку про перелік робіт та витратних матеріалів для проведення першого (регламентного) технічного обслуговування на спеціалізованому сервісному центрі № 1247/1431 від 08.07.2025 р. в якій зазначено, що регламентне технічне обслуговування складається з наступних робіт, зокрема: «заміна фільтру водовітдільника». Однак, в переліку витратних матеріалів того ж документу, необхідних для проведення ТО не зазначено «фільтр водовітдільника», що не відповідає вимогам пункту 8 додатку 1.4 до тендерної документації.
Крім того, у наведеному вище документі зазначено – «Перевірити працездатність крана-маніпулятора та механізмів підйому/опускання апарельних дверей».
Разом з тим, відповідно до надано у складі тендерної пропозиції документу «Детальний опис» № 2824/1040 від 25.07.2025, учасник пропонує двері з механічним відкриттям.
Таким чином, ТОВ "РЕФОРМ" надано недостовірну інформацію у довідці
№ 1247/1431 від 08.07.2025 щодо наявності апарельних дверей, а також не підтверджено проведення технічного обслуговування щодо дверей з механічним відкриттям.
Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію
ТОВ "РЕФОРМ" на підстав вимог пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 7df3ae00dd754548b0c3e6baf72b2a04
Заголовок пункту скарги: НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "РЕФОРМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до пункту 1 додатку №1 до тендерної документації передбачено необхідність надання цінової пропозиції за формою наведеною в Додатку № 1.1. до тендерної документації.
Додаток №1.1 містить форму цінової пропозиції, яка передбачає, зокрема, рядок 3 «Телефон, електронна адреса».
У складі пропозиції ТОВ "РЕФОРМ" надано форму «цінова пропозиція» в якій в рядку 3 не зазначено електронної адреси, що не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник не звертався до Переможця за усуненням зазначеної невідповідності.
Таким чином, Замовник, не надавши учаснику 24 години на усунення зазначеної невідповідності порушив вимоги пункту 43 та 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 5b3ed656b77749708d8fb9a3c4f28ef1
Заголовок пункту скарги: НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "РЕФОРМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до пункту 3 розділу 2 додатку №1 передбачено необхідність надання, зокрема, скановані з оригіналу лист(и) - відгук(и) (не менше 1-го) від замовника про належне виконання договору (що вказаний(і) в Довідці). Відгук(и) повинен(нні) мати посилання на договір, який виконаний та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
У складі пропозиції ТОВ "РЕФОРМ" надано лист відгук №КНО-66.2.2/38 від 10.07.2025, в якому відсутня будь яка інформація про належне виконання договору, що не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник не звертався до Переможця за усуненням зазначеної невідповідності.
Таким чином, Замовник, не надавши учаснику 24 години на усунення зазначеної невідповідності порушив вимоги пункту 43 та 44 Особливостей.

6. Відповідно до пункту 3 розділу 2 додатку №1 - довідка складена на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за формою наведеною нижче, за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, завірена печаткою (у разі її вико-ристання), яка містить інформацію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Під аналогічним договором слід розуміти договір, який був укладений Учасником та виконаний в повному обсязі в терміни визначені в договорі, предметом закупівлі якого була поставка Товару згідно ДК 021:2015: 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби.
У складі пропозиції ТОВ "РЕФОРМ" надано довідку № 1039/1353 від 11.07.2025, в якій зазначено договір №Р4-23052/4453/15 від 09.05.2023, предметом якого є «Автомобіль спеціалізований інкасаційний з панцеровим захистом ПЗСА-4 Reform 0802032G на шасі MAN TGL.
Також у складі тендерної пропозиції надано договір №Р4-23052/4453/15 від 09.05.2023 та лист відгук до нього.
Разом з тим, жоден із зазначених вище документів не підтверджує постачання товару саме згідно ДК 021:2015: 34140000-0 «Великовантажні мототранспортні засоби», що не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник не звертався до Переможця за усуненням зазначеної невідповідності.
Таким чином, Замовник, не надавши учаснику 24 години на усунення зазначеної невідповідності порушив вимоги пункту 43 та 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 4e0f7492dc664b2fa8464c18342380ed
Заголовок пункту скарги: НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "РЕФОРМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 7. Відповідно до пункту 10 додатку №1.4 тендерної документації передбачено необхідність надання гарантійного листа від виробника на піротехнічні машини важкого типу (ПМ-В) (філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) щодо поставки Товару у кількості, якості та у відповідні строки визначені тендерною документацією. Гарантійний лист від виробника повинен містити: повну назву Учасника, адресуватися Замовнику торгів, мати назву предмету закупівлі, кількість, терміни поставки та містити інформацію про відповідність піротехнічних машин важкого типу (ПМ-В) технічним характеристики Товару, що пропонується Учасником.
У складі пропозиції ТОВ "РЕФОРМ" надано гарантійний лист № 1257/1406
від 08.07.2025, в якому відсутня інформація про відповідність піротехнічних машин важкого типу (ПМ-В) технічним характеристики Товару, що пропонується Учасником, що не відповідає умовам тендерної документації.
Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію
ТОВ "РЕФОРМ" на підстав вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 67814d95e3e74124b6724d921400ea6f
Заголовок пункту скарги: НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "РЕФОРМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 8. Відповідно до пункту 4 додатку №1.4 тендерної документації передбачено необхідність надання сертифікатів виданих органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містять інформацію про відповідність: кабіни особового складу ДСТУ 3975-2000 "Захист панцеровий спеціалізованих автомобілів. Загальні технічні вимоги", клас захисту – ПЗСА-4; скла, що встановлюється на вікна кабіни, клас не нижче СК 4”БО” ДСТУ 4546:2006 “Захисне скління. Випробовування та класифікація”; вантажного відсіку, клас захисту – ПЗСА-4 ДСТУ 3975-2000 “Захист панцеровий спеціалізованих автомобілів. Загальні технічні вимоги”; захисної стінки, клас захисту – ПЗСА-6 ДСТУ 3975-2000 "Захист панцеровий спеціалізованих автомобілів. Загальні технічні вимоги".
У складі пропозиції ТОВ "РЕФОРМ" надано:
- сертифікати відповідності №№ ДЦС ЗОП.1.1О071.0034-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027, ДЦС ЗОП.1.1О071.0036-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027, ДЦС ЗОП.1.1О071.0037-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027, в яких відсутня назва "Піротехнічна машина важкого типу (ПМ-В)";
- додатки до сертифікатів відповідності №№ ДЦС ЗОП.1.1О071.0034-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027 та ДЦС ЗОП.1.1О071.0037-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027, в яких наведено перелік загальних моделей автомобілів, у тому числі й легкі пікапи та кроссовери (наприклад, Land Rover Defender, Ford Ranger, Skoda Kodiaq, Ssang Yong Musso тощо), на які можуть встановлюватись броньовані компоненти, що виключає можливість встановлення на "Піротехнічна машина важкого типу (ПМ-В)";
- Сертифікат відповідності № ДЦС ЗОП.1.1О071.0036-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027 наданий на панцеровані деталі кузову (вантажного відсіку) Renault Trucks серій C та K, в якому відсутня інформація щодо "Піротехнічної машини важкого типу (ПМ-В)" та відсутні позначення автомобіля, який виготовляється ТОВ «РЕФОРМ»;
- Сертифікат відповідності № ДЦС ЗОП.1.1О071.0036-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027 наданий тільки на панцеровані деталі кузову (вантажного відсіку) Renault Trucks серій C та K та не розповсюджується на зварні з’єднання, біляшовні зони та рознімні з’єднання, як того вимагає п. 5.1.5 ДСТУ 3975-2000 «Захист панцеровий спеціалізованих автомобілів. Загальні технічні вимоги»;
- додаток до сертифікату відповідності № ДЦС ЗОП.1.1О071.0037-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027, який містить суттєві відмінності у типах та габаритних розмірах автомобілів— від легких пікапів і мікроавтобусів до важких вантажівок, що не підтверджує цільового призначення захисної стінки саме для Піротехнічної машини важкого типу (ПМ-В).
Таким чином, сертифікати відповідності №№ ДЦС ЗОП.1.1О071.0034-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027, ДЦС ЗОП.1.1О071.0036-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027, ДЦС ЗОП.1.1О071.0037-25 з терміном дії від 23.01.2025 до 09.09.2027 та додатки до них не підтверджують відповідність панцерованого захисту спеціальної піротехнічної машини важкого типу REFORM ПМ-В вимогам тендерної документації стосовно предмету закупівлі.
Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію
ТОВ "РЕФОРМ" на підстав вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні умови тендерної документації

Номер: c999d2f64b8e4b62b4687b2df6fe7a4f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-30-009893-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2025 15:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2025 16:57
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2025 14:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.07.2025 № 11241-р/пк-пз - виконано.
Автор: TIMAK SHPK, Arjeta Puca +355692056663 info@timak.com http://www.timak.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: eb7612c6179f4a9bb32c1e704fd9215d
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо забезпечення тендерних пропозицій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції.
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта.
Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Гарантія надається за формою (далі — Форма), наведеною в Додатку 1.2. до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції: - 3%
12 048 000,00 грн. (дванадцять мільйонів сорок вісім тисяч гривень 00 коп.)

Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
1. Вимоги визначають обов'язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — гарантія) з урахуванням Особливостей, банками (далі — гарант).
2. Терміни, зазначені у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (зі змінами).
3. Реквізити гарантії, визначені у Формі, є обов'язковими для складання гарантії.
4. У реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
— повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
— код банку (у разі наявності);
— адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування;
— адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
— SWIFT-адреса гаранта;
2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація:
— повне найменування — для юридичної особи;
— прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) — для фізичної особи;
— ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — для принципала юридичної особи – резидента;
— реєстраційний номер облікової картки платника податків — для принципала фізичної особи — резидента (у разі наявності);
— серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта);
— адреса місцезнаходження;
3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація:
— повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія*;
— адреса місцезнаходження;
4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти — словами;
5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34;
6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності;
7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане;
8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайт інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»;
9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються:
— дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація;
— назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі;
10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях;
5. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо:
— вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 Форми;
— вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
— можливості часткової сплати суми гарантії.
6. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно.
7. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії.
*Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії:
Назва Замовника: УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПЕРАТИВНО-РЯТУВАЛЬНОЇ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УЗ ОРС ЦЗ ДСНС УКРАЇНИ)
Юр. адреса : 04082, м. Київ, вул. Бережанська, 7.
Код ЄДРПОУ: 33945469.
IBAN № UA198201720343120001000009038 в ДКСУ м. Києва
Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника.
Замовник має право звернутися з відповідним запитом до установи, що надала гарантію, з метою підтвердження достовірності інформації щодо оформлення та надання учаснику гарантії згідно з вимогами чинного законодавства України.

Також, Замовником у пункту 6 Розділу IV тендерної документації передбачені вимоги до забезпечення виконання договору про закупівлю, а саме:
Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії).
Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – банківська гарантія.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 5% від вартості договору про закупівлю.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю протягом 5 (п’яти) робочих днів:
1) після виконання Постачальником цього Договору про закупівлю у повному обсязі стосовно якості, кількості та строків;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Замовник не повертає забезпечення виконання Договору у разі, якщо Постачальник не виконав умови Договору у повному обсязі стосовно якості, кількості та строків.
Назва Замовника: УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПЕРАТИВНО-РЯТУВАЛЬНОЇ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УЗ ОРС ЦЗ ДСНС УКРАЇНИ)
Юр. адреса : 04082, м. Київ, вул. Бережанська, 7.
Код ЄДРПОУ: 33945469.
IBAN № UA198201720343120001000009038 в ДКСУ м. Києва
Банківська гарантія повинна діяти протягом дії договору про закупівлю та не менше 5 календарних днів після закінчення строку його дії. У разі продовження строку дії договору про закупівлю, строк дії забезпечення виконання договору повинен бути продовжений на відповідний строк.
Банківська гарантія має відповідати нормам статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття) згідно чинного законодавства (шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом, завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту. Окрім цього, переможець закупівлі повинен надати разом з оригіналом гарантії платіжне доручення, завізоване уповноваженим працівником банку, що підтверджує перерахування розміру покриття гарантії з рахунку переможця на рахунки банківської установи.
До банківської гарантії додаються копії банківських документів; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком.
Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації.
Усі витрати пов’язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюються за рахунок коштів Переможця.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти — перераховуються на рахунок таких замовників.
У разі невиконання або неналежного виконання (як повністю, так і частково) принципалом зобов'язання, забезпеченого гарантією, бенефіціар має право протягом строку дії гарантії звернутися з вимогою до гаранта про сплату коштів відповідно до її умов. Підставою заявлення вимог до гаранта є настання гарантійного випадку, під яким розуміється факт порушення принципалом зобов'язання, забезпеченого гарантією. Вимога бенефіціара до гаранта про сплату грошової суми відповідно до виданої ним гарантії пред'являється у письмовій формі. У вимозі до гаранта або у доданих до неї документах бенефіціар зазначає, у чому полягає порушення принципалом основного зобов'язання, забезпеченого гарантією.
У разі ненадання або надання забезпечення виконання договору про закупівлю не у відповідності до вимог тендерної документації, замовник відхиляє переможця на підставі абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

Скаржник вважає такі вимоги тендерної документації дискримінаційними, оскільки у ній Замовником не надано можливість учасникам-нерезидентам надавати банківські гарантії від банків країн, де такі учасники зареєстровані.
Так, умовами пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що Гарантія надається за формою (далі — Форма), наведеною в Додатку 1.2. до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Однак, у випадку видачі банківської гарантії банком в Албанії (де зареєстрований і Скаржник, що підтверджується копією Витягу з державного реєстру юридичних осіб Албанії), такий банк не зможе накласти КЕП в розумінні українського законодавства на видану ним же гарантію, а також не зможе дотриматися форми згідно з додатком 1.2. до тендерної документації, оскільки видана ним банківська гарантія буде у вигляді swift-повідомлення, що не забезпечує виконання вимоги пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації.
Пунктом 2 Розділу ІІІ тендерної документації передбачена відсилка на постанову Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (зі змінами).
Пунктом 16 Постанови № 639 встановлено, що учасники операцій за гарантіями під час забезпечення виконання зобов’язань у національній та іноземних валютах мають право використовувати всі гарантії / контргарантії, що підпорядковуються уніфікованим правилам для гарантій або іншим міжнародним документам, що регулюють питання здійснення операцій за гарантіями / контргарантіями, з урахуванням міжнародної стандартної банківської практики та особливостей, визначених цим Положенням, і що не суперечать законодавству України.
Таким чином, можемо зробити висновок, що учасник-нерезидент може отримати гарантію у банку своєї країни, забезпечивши у ній інформацію, що є обов’язковою відповідно до Наказу № 2628, а форма, наведена в Додатку 1.2. до цієї Тендерної документації, дублює форму, що передбачена Наказом №2628.
НБУ листом від 18.12.2017 № 57-0007/84845 було повідомлено, що «надання гарантій за тендерними пропозиціями учасникам публічних закупівель, які є нерезидентами, у більшості випадків здійснюватимуть саме банки-нерезиденти. НБУ не встановлює вимог до порядку роботи банків-нерезидентів, у т. ч. і за операціями за гарантіями. Водночас Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах встановлює вимоги саме до банків-резидентів (розділ ІІ та розділ III Положення) щодо здійснення ними операцій за наданими та отриманими гарантіями. Копія згаданого листа додається до цієї Скарги.
Зважаючи на зазначене, Замовник повинен викласти вимоги тендерної документації в частині надання забезпечення тендерної пропозиції учасниками-нерезидентами у такому вигляді, щоб банки-нерезиденти мали змогу видати учаснику-нерезиденту банківську гарантію. Пропонуємо ознайомитися з можливим альтернативним варіантом вимоги про надання забезпечення тендерної пропозиції учасників-нерезидентів у файлі, що додається до цієї Скарги.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c241c3e1c000439592a3910f5ae017dc
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо накладення удосконаленого електронного підпису або кваліфікованого електронного підпису на тендерну пропозицію.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно з пунктом 1 Розділу ІІІ тендерної документації, Під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням удосконаленого електронного підпису або кваліфікованого електронного підпису.
Учасник під час подання тендерної пропозиції має накласти удосконалений електронний підпис або кваліфікований електронний підпис особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника.
У разі подання у складі тендерної пропозиції електронного(их) документа(ів) учасник має накласти удосконалений електронний підпис або кваліфікований електронний підпис особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника на кожен електронний документ.

Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що не може бути виконана учасником-нерезидентом, яким є Скаржник зважаючи на наступне:
Учасники-нерезиденти в електронній системі закупівель мають можливість подавати тендерну пропозицію без накладення електронного підпису (КЕП або УЕП), що підтверджується листом від електронного майданчика zakupivli.pro, що додається до скарги (або буде доданий після отримання відповіді від майданчика zakupivli.pro). Тож Скаржник в електронному кабінеті вказав не ЄДРПОУ, а реєстраційний номер відповідно до умов країни його реєстрації - Албанії та, відповідно, класифікується як учасник-нерезидент, то він зможе подати тендерну пропозицію, не накладаючи електронного підпису.
Однак така можливість не позбавляє необхідності дотримання Скаржником вимог тендерної документації, а замовник встановив вимогу накладати електронний підпис усіма учасниками закупівлі без винятку.
При цьому учасник-нерезидент не може накласти електронний підпис, виданий йому в Албанії, оскільки такий підпис не визнано Україною та центральним засвідчувальним органом України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: bc59df600dc64e41a61cea17eedaad8a
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо фінансової звітності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Щодо фінансової звітності.
Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації, Кваліфікаційні критерії, вимоги та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 4 Розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації, Для підтвердження інформації учасник повинен надати:
- копію Балансу підприємства та Звіту про фінансові результати за останній звітній період та/або Декларації про доходи для ФОПів у вигляді електронних документів з відмітками про прийняття фінансової звітності відповідним органом;
- копії документів, що підтверджують прийняття електронної звітності у вигляді електронних документів.
Обсяг річного доходу (виручки) Учасника за 2024 рік повинен складати не менше 90% очікуваної вартості закупівлі замовника (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота)).

Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що не може бути виконана учасником-нерезидентом, яким є Скаржник зважаючи на наступне:
Відповідно до законодавства країни-реєстрації Албанії, не передбачено складання суб’єктами господарювання саме балансу та звіту про фінансові результати, більше того законодавством Албанії не передбачено подання електронної звітності та, відповідно, документів, що підтверджують прийняття електронної звітності.
Компанія TIMAK SHPK здійснює свою діяльність у чіткій відповідності до законодавства Албанії та подає фінансову звітність, зокрема за 2024 рік (копія якої додається до цієї скарги), однак наявність вищевказаної вимоги в редакції Замовника позбавляє Скаржника взяти участь і бути акцептованим у даній закупівлі.
Вимагаємо виключити із тендерної документації вимогу щодо надання копії Балансу підприємства та Звіту про фінансові результати за останній звітній період та/або Декларації про доходи для ФОПів, а також копії документів, що підтверджують прийняття електронної звітності у вигляді електронних документів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: da8649a25d5c4e4bbc2a85e0c3a116ef
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо звіту з праці №1-ПВ (місячна).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації, Кваліфікаційні критерії, вимоги та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 2 Розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації, Довідка, складена на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за формою наведеною нижче за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, завірена печаткою (у разі її використання), яка містить інформацію про наявність працівників, їх чисельність, досвід роботи та кваліфікацію працівників, необхідних для здійснення поставки предмета закупівлі.
Для підтвердження інформації щодо кількості працівників, учасник повинен надати:
- копію звіту з праці №1-ПВ (місячна) з відміткою про прийняття звітності відповідним органом за останній звітній період.

Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що не може бути виконана учасником-нерезидентом, яким є Скаржник зважаючи на наступне:
Відповідно до законодавства країни-реєстрації Албанії, не передбачено складання суб’єктами господарювання звіту з праці №1-ПВ (місячна) з відміткою про прийняття звітності відповідним органом за останній звітній період.
Більше того, Замовником у тендерній документації не встановлено конкретної кількості працівників або конкретних посад працівників або інших вимог до працівників загалом.
Скаржнику не зрозуміло для чого Замовнику звіт з праці №1-ПВ (місячна) з відміткою про прийняття звітності відповідним органом і яким чином вказаний документ може підтвердити інформацію з довідки, що також вимагається.
Довідково - звіт з праці №1-ПВ містить інформацію про кількість працівників, фонд оплати праці і кількість відпрацьованого часу.
Наголошуємо, що албанським законодавством не передбачено складання та/або подання такої звітності.
Скаржник для виконання вимоги щодо надання звіту з праці №1-ПВ може надати Замовнику відомості про працівників (List of employees) на кшталт штатного розпису працівників Скаржника. Копія такого List of employees додається до цієї скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації