-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Камери відеоспостереження для охоронних систем код ДК 021:2015:35120000-1 Системи та пристрої нагляду та охорони
Торги не відбулися
870 588.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 352.94 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 352.94 UAH
Період оскарження:
30.06.2025 10:12 - 03.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
bca78b058335411e8e98ea947016653d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-30-001291-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у Тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженою протокольним рішенням уповноваженої особи 1 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Кіровоградській області № 148 від 30.06.2025, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників є дискримінаційними та такими, що порушують права та законні інтереси ФО-П Токар Р. А. (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію.
Пов'язані документи:
Учасник
- WiseStreamII_WhitePaper_укр.pdf 08.07.2025 19:56
- WiseStreamII_WhitePaper_En.pdf 08.07.2025 19:56
- Додаток 2 ТХ.docx 08.07.2025 19:56
- Скарга.pdf 08.07.2025 19:56
- Скарга.pdf (1).asice 08.07.2025 19:56
- Токар_Роман_скарга_1_ДПРЗ_ГУ_ДСНС_України_у_Кіровоградській_області.doc 08.07.2025 19:56
- ТД (3).docx 08.07.2025 19:56
- sign.p7s 08.07.2025 19:56
- Рішення від 10.07.2025 №10829.pdf 10.07.2025 14:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.07.2025 №11288.pdf 21.07.2025 16:13
- Рішення від 18.07.2025 №11288.pdf 23.07.2025 15:52
- Пояснення.pdf 14.07.2025 16:03
- Погодження тех вимог.pdf 14.07.2025 16:03
- Пояснення.docx 14.07.2025 16:03
- Порівняльна таблиця.docx 14.07.2025 16:03
- Протокол 193.pdf 01.08.2025 14:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.07.2025 19:57
Дата розгляду скарги:
18.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.07.2025 14:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.07.2025 15:52
Дата виконання рішення Замовником:
01.08.2025 14:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Замовник вніс зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ab6e240dd7674e0c9b020d9524c4a721
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ВВАЖАЮ ВИМОГИ ЗАМОВНИКА:
7. Підтримка LDC – Так
17. Підтримка смарт кодеку – WiseStream Ⅱ
19. Підтримка відкритих стандартів – ONVIF Profile S/G/T, SUNAPI (HTTP API)
20. Підтримка функцій безпеки – Firmware encryption, Digest Authentication, Prevent brute-force attack, 802.1X Authentication (EAP-TLS, EAP-LEAP, EAP-PEAP MSCHAPv2), HTTPS, SRTP, WSS(Websocket secure), Access control based on IP address, SDcard partition encrypt
ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ, З ОГЛЯДУ НА НАВЕДЕНІ НИЖЧЕ ДОВОДИ.
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з нормами статті 23 Закону :
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
2. У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Вимоги до технічних характеристик, які перелічені Замовником у пунктах 7, 17, 19, 20 щодо відеокамера циліндрична або еквівалент у кількості 27 штук та відеокамера купольна або еквівалент у кількості 27 штук відносяться (належать) виключно до обладнання одного виробника, а саме Hanwha Techwin!
Зазначення у Тендерній документації виразів – «або еквівалент» повністю нівелюється з твердженням самого Замовника, що «Саме цей Товар є сумісним з наявним обладнанням в складі централізованої системи відеоспостереження та забезпечить ефективну її роботу».
Інформація, зазначена Замовником щодо того, що деякі вказані ним протоколи «є розробкою Hanwha Techwin (тепер Hanwha Vision)» взагалі чітко визначає сумність шуканого ним обладнання із єдиним визначеним виробником - Hanwha Techwin.
Доказами вказаних вище дискримінаційних вимог Замовника є в тому числі інформація з всесвітньої мережі інтернет та власне з офіційного сайту виробника Hanwha Techwin, а саме:
1. Інформацію про те, що підтримка LDC належить Hanwha Techwin можна знайти за посиланням https://www.hanwhavision.com/ru/news-center/1020000/
та https://support.hanwhavision.com/hc/en-us/articles/26330160796441-About-Camera-LDC-Lens-Distortion-Correction (відповідні скріншоти додано)
2. Інформацію про те, що кодек WiseStream Ⅱ розроблений та належить Hanwha Techwin можна знайти за посиланням https://hanwhavision.eu/wp-content/uploads/2022/11/WiseStreamII_WhitePaper_En_-low.pdf та https://hanwhavisionamerica.com/technologies/intelligent-video-audio-technologies/wisestream-ii-technology/ (відповідні скріншоти та сам файл в оригіналі та з перекладом додано)
3. Інформацію про те, що стандарт SUNAPI відноситься також тільки до Hanwha Techwin можна знайти за посиланням https://hanwhavision.eu/product/wisenet-wave/ та https://www.hanwhavision.com/wp-content/uploads/2021/09/OpenPlatform_v4.pdf (відповідні скріншоти додано)
4. Інформацію про те, що всі разом шукані Замовником функції безпеки (Firmware encryption, Digest Authentication, Prevent brute-force attack, 802.1X Authentication (EAP-TLS, EAP-LEAP, EAP-PEAP MSCHAPv2), HTTPS, SRTP, WSS(Websocket secure), Access control based on IP address, SDcard partition encrypt) наявні тільки в обладнанні Hanwha Techwin можна знайти за ідентичним пошуковим запитом, де за посиланнями скрізь обладнання від вказаного єдиного виробника: https://www.google.com/search?q=Firmware+encryption,+Digest+Authentication,+Prevent+brute-force+attack,+802.1X+Authentication+(EAP-TLS,+EAP-LEAP,+EAP-PEAP+MSCHAPv2),+HTTPS,+SRTP,+WSS(Websocket+secure),+Access+control+based+on+IP+address,+SDcard+partition+encrypt&sca_esv=8b6a25ba0a48dae8&sxsrf=AE3TifNF9bTbmkIEXV7m-jeEM-0V1Ms2lw:1751636708490&tbas=0&source=lnt&sa=X&ved=2ahUKEwiL3aOeq6OOAxUgJBAIHUYnABUQpwV6BAgEEBc&biw=1707&bih=811&dpr=1.13 (відповідні скріншоти додано)
Зауважимо також, що вказаний виробник обладнання для відеоспостереження – Hanwha Vision або Hanwha Techwin, взагалі не представлений на території України, про що можна пересвідчитися на офіційному сайті: https://hanwhavision.eu/distributors/
Тож виникає питання, як взагалі Учасники можуть запропонувати обладнання від виробника, який офіційно не представлений в Україні?!
Скаржник вважає що Замовником штучно змодельовано ситуація коли прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки учасники, які запропонують товар, лише торгівельної марки Hanwha Vision або Hanwha Techwin, що є певною дискримінацією.
Скаржник вважає вимоги Замовника, які викладені у тендерної документації є такими, які обмежують участь інших потенційних учасників закупівлі.
Замовник зобов’язаний внести зміни до Тендерної документації та передбачити можливість надання пропозиції щодо предметів закупівлі і інших виробників (окрім Hanwha Vision або Hanwha Techwin) прибравши вказані дискримінаційні вимоги у технічних характеристиках.
Без застосування вищевказаних вимог дії Замовника суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі, обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі.
7. Підтримка LDC – Так
17. Підтримка смарт кодеку – WiseStream Ⅱ
19. Підтримка відкритих стандартів – ONVIF Profile S/G/T, SUNAPI (HTTP API)
20. Підтримка функцій безпеки – Firmware encryption, Digest Authentication, Prevent brute-force attack, 802.1X Authentication (EAP-TLS, EAP-LEAP, EAP-PEAP MSCHAPv2), HTTPS, SRTP, WSS(Websocket secure), Access control based on IP address, SDcard partition encrypt
ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ, З ОГЛЯДУ НА НАВЕДЕНІ НИЖЧЕ ДОВОДИ.
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з нормами статті 23 Закону :
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
2. У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Вимоги до технічних характеристик, які перелічені Замовником у пунктах 7, 17, 19, 20 щодо відеокамера циліндрична або еквівалент у кількості 27 штук та відеокамера купольна або еквівалент у кількості 27 штук відносяться (належать) виключно до обладнання одного виробника, а саме Hanwha Techwin!
Зазначення у Тендерній документації виразів – «або еквівалент» повністю нівелюється з твердженням самого Замовника, що «Саме цей Товар є сумісним з наявним обладнанням в складі централізованої системи відеоспостереження та забезпечить ефективну її роботу».
Інформація, зазначена Замовником щодо того, що деякі вказані ним протоколи «є розробкою Hanwha Techwin (тепер Hanwha Vision)» взагалі чітко визначає сумність шуканого ним обладнання із єдиним визначеним виробником - Hanwha Techwin.
Доказами вказаних вище дискримінаційних вимог Замовника є в тому числі інформація з всесвітньої мережі інтернет та власне з офіційного сайту виробника Hanwha Techwin, а саме:
1. Інформацію про те, що підтримка LDC належить Hanwha Techwin можна знайти за посиланням https://www.hanwhavision.com/ru/news-center/1020000/
та https://support.hanwhavision.com/hc/en-us/articles/26330160796441-About-Camera-LDC-Lens-Distortion-Correction (відповідні скріншоти додано)
2. Інформацію про те, що кодек WiseStream Ⅱ розроблений та належить Hanwha Techwin можна знайти за посиланням https://hanwhavision.eu/wp-content/uploads/2022/11/WiseStreamII_WhitePaper_En_-low.pdf та https://hanwhavisionamerica.com/technologies/intelligent-video-audio-technologies/wisestream-ii-technology/ (відповідні скріншоти та сам файл в оригіналі та з перекладом додано)
3. Інформацію про те, що стандарт SUNAPI відноситься також тільки до Hanwha Techwin можна знайти за посиланням https://hanwhavision.eu/product/wisenet-wave/ та https://www.hanwhavision.com/wp-content/uploads/2021/09/OpenPlatform_v4.pdf (відповідні скріншоти додано)
4. Інформацію про те, що всі разом шукані Замовником функції безпеки (Firmware encryption, Digest Authentication, Prevent brute-force attack, 802.1X Authentication (EAP-TLS, EAP-LEAP, EAP-PEAP MSCHAPv2), HTTPS, SRTP, WSS(Websocket secure), Access control based on IP address, SDcard partition encrypt) наявні тільки в обладнанні Hanwha Techwin можна знайти за ідентичним пошуковим запитом, де за посиланнями скрізь обладнання від вказаного єдиного виробника: https://www.google.com/search?q=Firmware+encryption,+Digest+Authentication,+Prevent+brute-force+attack,+802.1X+Authentication+(EAP-TLS,+EAP-LEAP,+EAP-PEAP+MSCHAPv2),+HTTPS,+SRTP,+WSS(Websocket+secure),+Access+control+based+on+IP+address,+SDcard+partition+encrypt&sca_esv=8b6a25ba0a48dae8&sxsrf=AE3TifNF9bTbmkIEXV7m-jeEM-0V1Ms2lw:1751636708490&tbas=0&source=lnt&sa=X&ved=2ahUKEwiL3aOeq6OOAxUgJBAIHUYnABUQpwV6BAgEEBc&biw=1707&bih=811&dpr=1.13 (відповідні скріншоти додано)
Зауважимо також, що вказаний виробник обладнання для відеоспостереження – Hanwha Vision або Hanwha Techwin, взагалі не представлений на території України, про що можна пересвідчитися на офіційному сайті: https://hanwhavision.eu/distributors/
Тож виникає питання, як взагалі Учасники можуть запропонувати обладнання від виробника, який офіційно не представлений в Україні?!
Скаржник вважає що Замовником штучно змодельовано ситуація коли прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки учасники, які запропонують товар, лише торгівельної марки Hanwha Vision або Hanwha Techwin, що є певною дискримінацією.
Скаржник вважає вимоги Замовника, які викладені у тендерної документації є такими, які обмежують участь інших потенційних учасників закупівлі.
Замовник зобов’язаний внести зміни до Тендерної документації та передбачити можливість надання пропозиції щодо предметів закупівлі і інших виробників (окрім Hanwha Vision або Hanwha Techwin) прибравши вказані дискримінаційні вимоги у технічних характеристиках.
Без застосування вищевказаних вимог дії Замовника суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі, обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Керуючись пунктом 56, 59 Особливостей та статтями 5, 8, 18, Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї зазначені вище дискримінаційні вимоги.