-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівлі лабораторії бджільництва Національного університету біоресурсів і природокористування України, пов’язаний з поліпшенням її експлуатаційних показників, що розташована за адресою: м .Київ, вул. Генерала Родимцева (Горіхуватський шлях), буд. №27
Торги не відбулися
2 686 313.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 863.00 UAH
мін. крок: 1% або 26 863.00 UAH
Період оскарження:
27.06.2025 15:29 - 13.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
705f6bac52034b499450b14ae2aa3262
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-27-008487-a.b1
Назва:
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
27.06.2025 Національний університет біоресурсів і природокористування України (далі – Замовник) оголосив процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт будівлі лабораторії бджільництва Національного університету біоресурсів і природокористування України, пов’язаний з поліпшенням її експлуатаційних показників, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Генерала Родимцева (Горіхуватський шлях), буд. №27), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації (зі змінами), затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.07.2025 № 258/05 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедури закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 17.07.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРГІДРОТЕХСЕРВІС» з остаточною ціновою пропозицією 2 486 407,00 грн.;
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 2 520 425,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Після відхилення тендерної пропозиції першого учасника найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі уповноваженої особи від 31.07.2025 № 258/07, (далі – Рішення про відхилення), що оприлюднено 31.07.2025 тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Пов'язані документи:
Учасник
- 4 кошторис (2).rar 05.08.2025 16:29
- 258_Протокол_відхилення_2.docx 05.08.2025 16:29
- Скарга (UA-2025-06-27-008487-a).docx 05.08.2025 16:29
- Скарга (UA-2025-06-27-008487-a).docx.p7s 05.08.2025 16:29
- sign.p7s 05.08.2025 16:30
- рішення від 07.08.2025 № 12185.pdf 07.08.2025 16:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.08.2025 № 12640.pdf 18.08.2025 15:35
- рішення від 15.08.2025 № 12640.pdf 20.08.2025 15:47
- Бланк листа_DLRKS9945__0DOVZBHZ2.pdf.zip 11.08.2025 16:15
- Пояснення по суті скарги UA-2025-06-27-008487-a.b1.docx 11.08.2025 16:15
- Бланк листа_DLRKS9945__0DOVZBHZ2.pdf 11.08.2025 16:15
- Протокол_виконання_АМК_258.docx 03.09.2025 15:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.08.2025 17:01
Дата розгляду скарги:
15.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.08.2025 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.08.2025 15:48
Дата виконання рішення Замовником:
03.09.2025 15:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Відповідно до ч. 22 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922–VІІІ від 25.12.2015 р. виконано рішення органу оскарження - скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕП КЕПІТАЛ" (код ЄДРПОУ: 45795996) за процедурою закупівлі — 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт будівлі лабораторії бджільництва Національного університету біоресурсів і природокористування України, пов’язаний з поліпшенням її експлуатаційних показників, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Генерала Родимцева (Горіхуватський шлях), буд. №27), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-06-27-008487-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b5a127e2f78e4891a3d918e7d5b0e6c4
Заголовок пункту скарги:
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерні пропозиції подаються в порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей.
Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в Додатку 1 до тендерної документації.
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Подані учасником документи та/або інформація після завершення кінцевого строку подання пропозицій не приймаються електронною системою закупівель, крім випадків, передбачених законодавством.
Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ Тендерної документації вимоги технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в Додатку 1.1 до Тендерної документації.
Пунктом 8 основних вимог Додатку 1.1. до Тендерної документації передбачено вимоги до кошторисної документації.
Так за цією умовою у складі ціни пропозиції, складеної згідно Наказом Міністерства розвитку громад та територій України за №281 від 01.11.2021р, учасник процедури закупівлі надає Замовнику у форматі АВК-5 та скановану з оригіналу та завірену печаткою і підписом уповноваженої особи (керівник, сертифікований кошторисник) відповідно, зокрема наступну документацію:
- договірну ціну;
- розрахунки до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції (розрахунок прибутку, розрахунок податку на додану вартість).
Відповідно до пункту 9 основних вимог Додатку 1.1. до Тендерної документації експертиза проектно-кошторисної документації проводиться переможцем тендерних торгів. Вартість експертизи закладається Учасником в договірну ціну.
У складі своєї пропозиції Скаржник надав:
- Договірну ціну;
- Розрахунки до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції.
В Рішенні про відхилення Замовник зазначив, що проектно-кошторисна документація (договірна ціна) надана Скаржником у складі тендерної пропозиції не містить інформація про вартість експертизи. Тим самим на переконання Замовника тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таке твердження Замовника не відповідає дійсності, є необґрунтованим та абсурдним.
За позицією 6 Договірної ціни визначено розрахунок № 8 «Інші супутні витрати» вартістю 5,34 тисяч гривень.
В розрахунках до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції, в тому числі щодо розрахунку № 8 «Інші супутні витрати», визначено вартість експертизи проектної документації, що становить 5,34 тисяч гривень. В поданих документах тендерної пропозиції Скаржника це файл «4 кошторис.rar» на сторінці 4 документу:
Таким чином в договірну ціну Скаржника все ж таки закладено вартість експертизи.
Варто зазначити, що Тендерна документація не містила окремих вимог щодо конкретного відображення розшифрування суми, наприклад суми розрахунку № 8 «Інші супутні витрати», саме в документі «Договірна ціна», що це включення саме експертизи. Натомість вимога за пунктом 9 основних вимог Додатку 1.1. до Тендерної документації передбачає саме закладення (врахування) такої суми, що і здійснено Скаржником виходячи з розрахунків до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції, а саме щодо розрахунку № 8 «Інші супутні витрати». Також Тендерна документація не містила обмеження щодо можливості подання пропозиції саме наведеним чином.
Крім того, як вже згадано вище у відповідності до пункту 8 основних вимог Додатку 1.1. до Тендерної документації передбачено, що кошторисна документація складається згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281. Згідно з цим наказом затверджено Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова).
Відповідно до пункту 1.2. Настанови договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі.
Згідно пункту 8.4. Настанови до складу пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються витрати на розроблення проектної документації (у тому числі її експертизи якщо за умовами договору замовником експертизи є підрядник), вартість будівельних робіт, інших витрат, устаткування, меблів та інвентарю.
8.4.1. Вартість проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво розраховується відповідно до завдання на проектування та пункту 4.34 Настанови.
За пунктом 4.34 Настанови правила визначення розміру витрат на проектні, вишукувальні роботи, експертизу, які враховуються в главі 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, встановлені Порядком застосування кошторисних норм та нормативів при визначенні вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво та Настановою з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Тобто за приписами Настанови конкретне визначення розміру експертизи відображається в главі 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. Водночас Натанова не передбачає можливість конкретного виділення вартості експертизи саме в договірній ціні. Ця вартість враховується в договірній ціні і відображається в розрахунку № 8 «Інші супутні витрати» і розшифровується вже в розрахунку до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції, а саме в розрахунку № 8 «Інші супутні витрати».
Таким чином тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Тендерної документації.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки пропозицію Скаржника неправомірно відхилено Рішення про відхилення порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення про відхилення підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей -
Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в Додатку 1 до тендерної документації.
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Подані учасником документи та/або інформація після завершення кінцевого строку подання пропозицій не приймаються електронною системою закупівель, крім випадків, передбачених законодавством.
Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ Тендерної документації вимоги технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в Додатку 1.1 до Тендерної документації.
Пунктом 8 основних вимог Додатку 1.1. до Тендерної документації передбачено вимоги до кошторисної документації.
Так за цією умовою у складі ціни пропозиції, складеної згідно Наказом Міністерства розвитку громад та територій України за №281 від 01.11.2021р, учасник процедури закупівлі надає Замовнику у форматі АВК-5 та скановану з оригіналу та завірену печаткою і підписом уповноваженої особи (керівник, сертифікований кошторисник) відповідно, зокрема наступну документацію:
- договірну ціну;
- розрахунки до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції (розрахунок прибутку, розрахунок податку на додану вартість).
Відповідно до пункту 9 основних вимог Додатку 1.1. до Тендерної документації експертиза проектно-кошторисної документації проводиться переможцем тендерних торгів. Вартість експертизи закладається Учасником в договірну ціну.
У складі своєї пропозиції Скаржник надав:
- Договірну ціну;
- Розрахунки до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції.
В Рішенні про відхилення Замовник зазначив, що проектно-кошторисна документація (договірна ціна) надана Скаржником у складі тендерної пропозиції не містить інформація про вартість експертизи. Тим самим на переконання Замовника тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таке твердження Замовника не відповідає дійсності, є необґрунтованим та абсурдним.
За позицією 6 Договірної ціни визначено розрахунок № 8 «Інші супутні витрати» вартістю 5,34 тисяч гривень.
В розрахунках до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції, в тому числі щодо розрахунку № 8 «Інші супутні витрати», визначено вартість експертизи проектної документації, що становить 5,34 тисяч гривень. В поданих документах тендерної пропозиції Скаржника це файл «4 кошторис.rar» на сторінці 4 документу:
Таким чином в договірну ціну Скаржника все ж таки закладено вартість експертизи.
Варто зазначити, що Тендерна документація не містила окремих вимог щодо конкретного відображення розшифрування суми, наприклад суми розрахунку № 8 «Інші супутні витрати», саме в документі «Договірна ціна», що це включення саме експертизи. Натомість вимога за пунктом 9 основних вимог Додатку 1.1. до Тендерної документації передбачає саме закладення (врахування) такої суми, що і здійснено Скаржником виходячи з розрахунків до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції, а саме щодо розрахунку № 8 «Інші супутні витрати». Також Тендерна документація не містила обмеження щодо можливості подання пропозиції саме наведеним чином.
Крім того, як вже згадано вище у відповідності до пункту 8 основних вимог Додатку 1.1. до Тендерної документації передбачено, що кошторисна документація складається згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281. Згідно з цим наказом затверджено Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова).
Відповідно до пункту 1.2. Настанови договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі.
Згідно пункту 8.4. Настанови до складу пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються витрати на розроблення проектної документації (у тому числі її експертизи якщо за умовами договору замовником експертизи є підрядник), вартість будівельних робіт, інших витрат, устаткування, меблів та інвентарю.
8.4.1. Вартість проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво розраховується відповідно до завдання на проектування та пункту 4.34 Настанови.
За пунктом 4.34 Настанови правила визначення розміру витрат на проектні, вишукувальні роботи, експертизу, які враховуються в главі 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, встановлені Порядком застосування кошторисних норм та нормативів при визначенні вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво та Настановою з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Тобто за приписами Настанови конкретне визначення розміру експертизи відображається в главі 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. Водночас Натанова не передбачає можливість конкретного виділення вартості експертизи саме в договірній ціні. Ця вартість враховується в договірній ціні і відображається в розрахунку № 8 «Інші супутні витрати» і розшифровується вже в розрахунку до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції, а саме в розрахунку № 8 «Інші супутні витрати».
Таким чином тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Тендерної документації.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки пропозицію Скаржника неправомірно відхилено Рішення про відхилення порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення про відхилення підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей -
×
-
Назва доказу:
Таким чином в договірну ціну Скаржника все ж таки закладено вартість експертизи
-
Повʼязаний документ:
4 кошторис (2).rar
-
-
Назва доказу:
твердження Замовника не відповідає дійсності, є необґрунтованим та абсурдним.
-
Повʼязаний документ:
258_Протокол_відхилення_2.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення про відхилення неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення про відхилення.