• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Хлорит натрію 7,5%, Кислота соляна 9% за кодом ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини.

Торги відмінено

286 080.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 430.40 UAH
Період оскарження: 27.06.2025 13:30 - 07.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: bf4c063da5224722b79fccf54e700253
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-27-005927-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Комунальним підприємством «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» (надалі за текстом – Замовник) 27 червня 2025 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-27-005927-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю Хлорид натрію 7,5%, Кислота соляна 9%. Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю Хлорид натрію 7,5%, Кислота соляна 9% за кодом ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини», що «ЗАТВЕРДЖЕНО» протоколом Уповноваженої особи Замовника від 28 червня 2025 №246. Очікувана вартість закупівлі становить 286 080,00 гривень з ПДВ. Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей (далі – Особливості). Відповідно до п. 28. Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕО-ХІМ» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «НЕО-ХІМ» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Дата розгляду скарги: 11.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.07.2025 14:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.07.2025 17:13
Дата виконання рішення Замовником: 05.08.2025 09:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено зміни згідно протоколу №249 від 05.08.2025 року з урахуванням рішення №10906-р/пк-пз від 11.07.2025 року Комісіі Антимоноольного комітету України.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕО-ХІМ", СЕРГІЙ АСТАХОВ 380662391508 neohimllc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b532aed838224d7594fcaaf1796d58ba
Заголовок пункту скарги: Щодо висновку Державної санітарно-епідеміологічної на товари по закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до додатку №1 тендерної документації у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи:
3. На запропонований товар учасник надає Висновок державної санітарно – епідеміологічної експертизи на товар виробника якого пропонується учасником.

Скаржник має не має висновку Державної санітарно-епідеміологічної на товари по закупівлі та не має можливості їх отримати, оскільки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи вже не видається державними органами. І тому зазначені вище умови тендерної документації щодо надання непередбаченого законодавством документу є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, оскільки їх відсутність стане підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НЕО-ХІМ».
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Зазначена вимога не відповідає вимогам чинного законодавства України виходячи з наступного.
01.10.2023 р. було введено в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я».
Відповідно до п. 2 Розділу "IX. Прикінцеві та перехідні положення" зазначеного закону втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким було встановлено обов’язковість наявності Висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Крім того, згідно з пп. 30 п. 3 Розділу "IX. Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про систему громадського здоров’я» з Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", були виключені п.п. 7, 8, 9, якими висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на документацію, техніку, продукцію, речовини, матеріали, небезпечні фактори тощо визначалися обов'язковим дозвільним документом для їх використання.
Отже з втратою чинності Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та внесення змін до Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», такий документ як Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, фактично є таким, наявність якого у суб’єкта господарювання не передбачена вимогами чинного законодавства.
Порядок отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи також скасовано.
За таких умов, вимога документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c333bae5942147458de5e29b5d55c593
Заголовок пункту скарги: Щодо порядоку проведення закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-06-27-005927-a торги оголошено 27.06.2025.
Тендерну документацію на закупівлю Хлорид натрію 7,5%, Кислота соляна 9% за кодом ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини» затверджено протоколом Уповноваженої особи Замовника від 28 червня 2025 р. №246.
Відповідно до п. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Згідно з п. 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Таким чином, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, оскільки в день оголошення закупівлі (27.06.2025) опублікував документацію по іншій закупівлі (28.06.2025), а також порушив права учасника на строк оскарження документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2cb56808e6b7493c90c649429d19c1ad
Заголовок пункту скарги: Щодо надання аналогічних договорів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до додатку №1 тендерної документації у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи:
На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати аналогічний договір з усіма додатками до нього та документ(и), що підтверджують його виконання в повному обсязі.
Виконанням договору в повному обсязі є надання видаткових накладних та / або актів приймання-передачі та / або актів наданих послуг та / або актів виконаних робіт, які підтверджують кількість (обсяг) товарів / робіт / послуг та суму, які визначені в аналогічному договорі.
Також, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати позитивний лист – відгук в якому має бути вказана інформація про договір у відповідності до якого здійснювалася поставка товару (або договір про надання послуг в рамках якого передавався товар тощо) та про відповідність поставленого товару якісним характеристикам визначених умовами договору.
Аналогічним договором вважається договір щодо поставки Хлорид натрію 7,5% та/або Кислота соляна 9%.

Скаржник вважає дискримінаційною вимогу щодо надання аналогічних договорів саме щодо поставки Хлорид натрію 7,5% та/або Кислота соляна 9%, що позбавляє можливості нашого підприємства прийняти участь не зважаючи на досвід поставки хімічних товарів.
Скаржник має досвід постачання хімічних речовин на підприємства України (гіпохлорит натрію Марки А, гіпохлорит натрію марки Б, гідроксихлорид алюмінію, тощо). На підтвердження цього факту надаємо аналогічні договори. Однак, Скаржник ніколи не здійснював постачання хлорид натрію 7,5% та/або кислота соляна 9%, Даний товар як за своїми фізичними властивостями, так і за правилами перевезення не відрізняється від інших товарів в сфері питного водоочищення.
Однак, не зрозуміло чому Замовник вимагає надати на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів саме на хлорид натрію 7,5% та/або кислота соляна 9%,
За таких обставин для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» вимога про надання аналогічних договорів саме хлорид натрію 7,5% та/або кислота соляна 9%, є дискримінаційною для Скаржника, яке має досвід виконання інших товарів по закупівлі в межах однієї групи товарів Код ДК 021:2015: 2431.

На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «НЕО-ХІМ» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації