-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Котел харчоварочний КПЕ-100, код - 39310000-8 - Обладнання для закладів громадського харчування
Завершена
59 390.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 593.90 UAH
мін. крок: 1% або 593.90 UAH
Період оскарження:
26.06.2025 09:49 - 02.07.2025 09:54
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
2cd504ab6ce4464da1b35ee8cce4a91a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-26-001337-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Цим листом повідомляємо, що ми - Фізична особа-підприємець Любченко Юрій Михайлович, як учасник процедури закупівлі Котел харчоварочний КПЕ-100, UA-2025-06-26-001337-a, категорично не погоджуємось з рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції, яке обґрунтовано тим, що документи нібито не підписані кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Повідомляємо, що всі подані нами документи були належним чином підписані КЕП уповноваженої особи, відповідно до вимог чинного законодавства України. Зокрема: Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі», електронний документ, що подається в електронній системі закупівель, має бути підписаний кваліфікованим електронним підписом, і це нами було дотримано. Всі відповідні файли, включно з документами, що підтверджують відповідність учасника технічним, кваліфікаційним та іншим вимогам, підписані КЕП та розміщені у розділі "документи до комерційної пропозиції", що відповідає технічним особливостям системи Prozorro. Факт накладення КЕП на відповідні документи можливо перевірити за допомогою вбудованих засобів перегляду цифрового підпису в системі Prozorro або за допомогою офіційного сервісу перевірки електронного підпису. Звертаємо вашу увагу, що законодавство не вимагає жорсткого розподілу документів за технічними категоріями в межах комерційної пропозиції, якщо документи належно підписані КЕП і доступні для перегляду. Таким чином, відхилення нашої пропозиції лише через розміщення документів у «документах до комерційної пропозиції», а не в окремому розділі – є формальним та необґрунтованим. Такі дії можуть мати ознаки порушення принципів добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку з вищевикладеним, вимагаємо повторного та об’єктивного розгляду нашої пропозиції, з урахуванням дійсного підписання всіх документів КЕП. У разі залишення нашої вимоги без належного реагування, ми залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України із скаргою на неправомірні дії замовника, а також використати інші правові інструменти захисту.
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист вимога.docx 10.07.2025 13:40
- Протокол 11.07.2025 10:15
Дата подачі:
10.07.2025 13:40
Вирішення:
Відповідно до абзацу 2 частини 14 статті 14 Закону у разі коли учасник процедури закупівлі, пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
10.07.2025 року в електронній системі закупівель оприлюднено Вимогу, яка зареєстрована за ідентифікатором UA-2025-06-26-001337-а, такого змісту:
«Вимога: Шановний Замовнику! Цим листом повідомляємо, що ми - Фізична особа-підприємець Любченко Юрій Михайлович, як учасник процедури закупівлі Котел харчоварочний КПЕ-100, UA-2025-06-26-001337-a, категорично не погоджуємось з рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції, яке обґрунтовано тим, що документи нібито не підписані кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Повідомляємо, що всі подані нами документи були належним чином підписані КЕП уповноваженої особи, відповідно до вимог чинного законодавства України. Зокрема: Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі», електронний документ, що подається в електронній системі закупівель, має бути підписаний кваліфікованим електронним підписом, і це нами було дотримано. Всі відповідні файли, включно з документами, що підтверджують відповідність учасника технічним, кваліфікаційним та іншим вимогам, підписані КЕП та розміщені у розділі "документи до комерційної пропозиції", що відповідає технічним особливостям системи Prozorro. Факт накладення КЕП на відповідні документи можливо перевірити за допомогою вбудованих засобів перегляду цифрового підпису в системі Prozorro або за допомогою офіційного сервісу перевірки електронного підпису. Звертаємо вашу увагу, що законодавство не вимагає жорсткого розподілу документів за технічними категоріями в межах комерційної пропозиції, якщо документи належно підписані КЕП і доступні для перегляду. Таким чином, відхилення нашої пропозиції лише через розміщення документів у «документах до комерційної пропозиції», а не в окремому розділі – є формальним та необґрунтованим. Такі дії можуть мати ознаки порушення принципів добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку з вищевикладеним, вимагаємо повторного та об’єктивного розгляду нашої пропозиції, з урахуванням дійсного підписання всіх документів КЕП. У разі залишення нашої вимоги без належного реагування, ми залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України із скаргою на неправомірні дії замовника, а також використати інші правові інструменти захисту»
Виходячи зі змісту Вимоги та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, необхідно надати додаткову інформацію на Вимогу такого змісту:
«Шановник Учасник. Відповідно до 16.2. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (умови визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимоги до предмета закупівлі) встановлено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Учасники спрощеної закупівлі подають пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) пропозиція учасника повинна бути підписана Кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
3) якщо пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Винятки:
1) якщо електронні документи пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП.
Зверніть увагу: документи пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням КЕП. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання пропозиції (власника ключа).
Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Частиною 6 статті 18 даного Закону передбачено, що кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 11.06.2020 року № 1082 (далі – Порядок) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ ЦЗО/ учасником/ постачальником/ органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ ЦЗО/ учасника/ постачальника/ органу оскарження/ органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Тобто даним нормативним актом чітко прописано, що замовник/ ЦЗО/ учасник/ постачальник/ орган оскарження / орган державного фінансового контролю після внесення інформації в електронні поля накладає саме кваліфікований електронний підпис.
На виконання даної вимоги Учасником було розміщено інформацію в електронній системі закупівель шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантажено 03.07.2025 року у 17:28:13 годині відповідні документи пропозиції через автоматизоване робоче місце учасника.
Відповідно до пункту 11 статті 14 Закону Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону визначена найбільш економічно вигідною, у тому числі перевіряє накладення електронного підпису на пропозицію Учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Після перевірки було отримано даний результат, а саме:
Онлайн сервіс створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного
підпису
ПРОТОКОЛ
створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису
Дата та час: 15:34:24 08.07.2025
Назва файлу з підписом: sign.p7s
Розмір файлу з підписом: 85.4 КБ
Назва файлу без підпису: sign
Розмір файлу без підпису: 54.5 КБ
Результат перевірки підпису: Підпис створено та перевірено успішно. Цілісність даних підтверджено
Підписувач: Любченко Юрій Михайлович
П.І.Б.: Любченко Юрій Михайлович
Країна: Україна
РНОКПП: 2830913519
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача): 17:28:13 03.07.2025
Сертифікат виданий: КНЕДП ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер: 0BE3020800000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа: Незахищений
Алгоритм підпису: ДСТУ 4145
Тип підпису: Удосконалений
Тип контейнера: Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису: З повними даними для перевірки (CAdES-X Long)
Сертифікат: Кваліфікований
Версія від: 2025.07.03 13:00
Згідно з пунктом 3 розділу 2 Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в Особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженої наказом ДП «Прозорро» № 25 від 20.10.2022, якщо замовником під час розгляду пропозиції учасника закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником закупівлі у пропозиції та/або подання яких передбачалося умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовником 09.07.2025 року було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі пропозиції Учасника та/або подання яких передбачалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
На виконання даної вимоги Учасником 09.07.2025 12:19 та 09.07.2025 14:14 було розміщено інформацію в електронній системі закупівель та накладений електронний підпис, який після перевірки має наступний зміст:
Онлайн сервіс створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного
підпису
ПРОТОКОЛ
створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису
Дата та час: 09:35:21 10.07.2025
Назва файлу з підписом: sign(4).p7s
Розмір файлу з підписом: 85.4 КБ
Назва файлу без підпису: sign (4)
Розмір файлу без підпису: 54.5 КБ
Результат перевірки підпису: Підпис створено та перевірено успішно. Цілісність даних підтверджено
Підписувач: Любченко Юрій Михайлович
П.І.Б.: Любченко Юрій Михайлович
Країна: Україна
РНОКПП: 2830913519
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача): 17:28:13 03.07.2025
Сертифікат виданий: КНЕДП ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер: 0BE3020800000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа: Незахищений
Алгоритм підпису: ДСТУ 4145
Тип підпису: Удосконалений
Тип контейнера: Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису: З повними даними для перевірки (CAdES-X Long)
Сертифікат: Кваліфікований
Версія від: 2025.07.03 13:00
Інша інформація стосовно електронного підпису в електронній системі закупівель відсутня.
Тобто Замовник не встановив дискримінаційних вимог в частині інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Для відома повідомляємо, що питання правильного трактування та виконання учасниками деяких вимог щодо електронного підпису було відображено у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3734-р/пк-пз від 28.02.2024 року.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.07.2025 10:15