• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пульс лаваж одноразовий (інтегрований), Контейнер для стерилізації (ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків суглобу (НК 024:2023 44810-Аспіраційна система для промивання ран ручна; 13730-Стерилізаційний контейнер))

Торги не відбулися

105 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 525.00 UAH
Період оскарження: 25.06.2025 16:48 - 30.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 6258953e8c824d3f95903ba97cf017c2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-25-012282-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2025 18:16
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.07.2025 15:26
Автор: ФОП "ЮЗЕФЧУК ІГОР ЙОСИПОВИЧ", Ігор Юзефчук +380674071263 igoruzefcuk@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 91ca26386ee741878350a6566e4f3553
Заголовок пункту скарги: Порушення Порядку визначення предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовником оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі товарів під назвою "Пульс лаваж одноразовий (інтегрований), Контейнер для стерилізації" з присвоєнням коду ДК 021:2015: 33160000-9.
Аналіз Додатку 2 до тендерної документації (Доказ-1 додається) свідчить про включення до єдиного предмета закупівлі двох категорій товарів з різним функціональним призначенням:
• Пульс лаваж одноразовий (інтегрований) у кількості 20 штук (код НК 024:2023: 44810 - Аспіраційна система для промивання ран ручна);
• Контейнер для стерилізації у кількості 1 штука (код НК 024:2023: 13730 - Стерилізаційний контейнер).
Зазначені товари характеризуються відмінними технічними характеристиками, функціональним призначенням та належать до різних категорій медичних виробів відповідно до Національного класифікатора України НК 024:2023 "Класифікатор медичних виробів".
Замовником не здійснено поділ предмета закупівлі на окремі частини (лоти), незважаючи на суттєві відмінності товарів та їх належність до різних класифікаційних груп.

ПРАВОВІ ПІДСТАВИ ОСКАРЖЕННЯ
Порушення принципів здійснення публічних закупівель:
Дії Замовника суперечать основоположним принципам здійснення публічних закупівель, встановленим частиною першою статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме:
• максимальної економії та ефективності - внаслідок штучного обмеження кола потенційних учасників;
• недискримінації учасників - через створення бар'єрів для участі спеціалізованих постачальників;
• запобігання корупційним діям і зловживанням - шляхом необґрунтованого звуження конкурентного середовища.

Порушення Порядку визначення предмета закупівлі:
Замовником допущено порушення вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 15.04.2020 № 708, зокрема:
Пункт 3 розділу І встановлює, що предмет закупівлі товарів визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому товари з різним функціональним призначенням та різними кодами класифікації НК 024:2023 не можуть бути об'єднані в єдиний предмет закупівлі без порушення зазначеної норми.
Пункт 4 розділу І надає Замовнику право визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою. Реалізація такого права у випадку наявності товарів з різними характеристиками та призначенням є необхідною для дотримання принципів недискримінації.

Неправомірність кодування предмета закупівлі:
Згідно з роз'ясненнями уповноваженого органу у сфері публічних закупівель, товари, які належать до різних кодів за четвертим знаком класифікатора, складають різні предмети закупівлі та підлягають окремому визначенню.
Пульс лаваж як аспіраційна система для промивання ран має специфічне медичне призначення та технічні характеристики, що кардинально відрізняються від контейнерів для стерилізації, призначених для зберігання та стерилізації медичних інструментів.

Дискримінаційний характер умов тендерної документації:
Частиною четвертою статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено заборону включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Об'єднання товарів з різним функціональним призначенням в єдиний предмет закупівлі без поділу на лоти:
• обмежує доступ до участі спеціалізованих постачальників, які мають кваліфікацію та досвід у постачанні окремих категорій товарів;
• створює необґрунтовані бар'єри для розвитку добросовісної конкуренції;
• призводить до дискримінації суб'єктів малого та середнього підприємництва.


ПОРУШЕННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ'ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Суб'єкт оскарження є потенційним учасником процедури закупівлі, що підтверджується наявністю відповідних дозвільних документів та досвіду здійснення господарської діяльності у сфері постачання медичного обладнання.
Суб'єкт оскарження спеціалізується на постачанні пульс лаважів (аспіраційних систем для промивання ран) та має можливість забезпечити конкурентоспроможні умови поставки цієї категорії медичного обладнання, включаючи необхідну кількість товару (20 штук), що зазначена в технічному завданні.
Включення до предмета закупівлі "блокуючої позиції" у вигляді контейнера для стерилізації створює непереборний бар'єр для участі суб'єкта оскарження в процедурі закупівлі, оскільки:
1. Суб'єкт оскарження не здійснює діяльність з постачання стерилізаційних контейнерів, які мають принципово інше функціональне призначення та технологію виготовлення;
2. Вимога забезпечити поставку обох категорій товарів одночасно унеможливлює подання тендерної пропозиції суб'єктом оскарження навіть щодо товару, який він може поставити якісно та за конкурентними цінами;
3. Замовник штучно звужує коло потенційних учасників до тих постачальників, які можуть забезпечити весь асортимент товарів, що не відповідає принципу максимальної конкуренції;
4. Порушується право суб'єкта оскарження на рівну участь у процедурі закупівлі, гарантоване частиною 2 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі".

Економічні наслідки дискримінації:
Внаслідок неправомірного об'єднання різних категорій товарів в єдиний предмет закупівлі без поділу на лоти:
• Суб'єкт оскарження позбавлений можливості реалізації права на участь у процедурі закупівлі на засадах рівності та недискримінації;
• Замовник втрачає можливість отримати конкурентні пропозиції від спеціалізованих постачальників пульс лаважів;
• Порушується принцип максимальної економії через штучне обмеження конкуренції.

Поділ предмета закупівлі на два окремі лоти дозволив би суб'єкту оскарження взяти участь у закупівлі пульс лаважів (Лот 1), не будучи зобов'язаним постачати стерилізаційні контейнери (Лот 2), що відновило б його порушені права та забезпечило б дотримання принципів публічних закупівель.

На підставі викладеного та керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", пунктом 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178,

ПРОШУ:
Зобов'язати Замовника усунути виявлені порушення шляхом:
• внесення змін до тендерної документації із встановленням поділу предмета закупівлі на два окремі лоти:
o Лот 1: Пульс лаваж одноразовий (інтегрований) - 20 шт.;
o Лот 2: Контейнер для стерилізації - 1 шт.;
• визначення відповідних кодів ДК 021:2015 для кожного лота окремо відповідно до їх функціонального призначення;
• приведення тендерної документації у відповідність із вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.

ДОКАЗИ:
1. Копія Додатку 2 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації