• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплект навчальний з вогневої підготовки Командирський ящик

Завершена

175 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 750.00 UAH
Період оскарження: 25.06.2025 14:44 - 16.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 52f4dd870db844e2a20c7365c10ee5fc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-25-008343-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
На підставі ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), ТОВ «НВЦ «АЛЕКС-РУБІН» звертається з цією скаргою щодо порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель. Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-06-25-008343-a, Ідентифікатор - UA-2025-06-25-008343-a. Замовник здійснює закупівлю за процедурою Відкриті торги з особливостями, за предметом: Симулятори бойових дій (Комплект навчальний з вогневої підготовки Командирський ящик (КЯ2022)) (ДК 021:2015: 35740000-3 — Симулятори бойових дій). НАЙМЕНУВАННЯ ЗАМОВНИКА. Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка , Код ЄДРПОУ: 22994521, Адреса: 01601, Україна , Київська обл., місто Київ, вулиця Володимирська, 60, Уповноважена особа: Кушвид Микола Петрович, Телефон +380445213289, Електронна пошта: deinega_natalia@ukr.net СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ. Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробничий центр «Алекс-Рубін», ТОВ «НВЦ «АЛЕКС-РУБІН», ЄДР: 37778172, Адреса: Україна, 69124, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Дорошенка, будинок 14, квартира 24, +380 (95) 548-84-94, alex_rubin@ukr.net ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ. 25 червня 2025 року Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями і завантажено файли тендерної документації. Зі змісту якої вбачається наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі. Загалом положення документації суперечать Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Дата розгляду скарги: 08.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2025 18:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.07.2025 17:19
Дата виконання рішення Замовником: 11.07.2025 15:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.07.2025 № 10722-р/пк-пз Замовником внесено зміни до документації торгів (Тендерна_документація нова редакція від 11.07.2025, Перелік змін_ що вносяться до документації торгів_ від 11.07.2025), а саме Замовник усуває невідповідності, вказані у пункті 4, підпункті 4.2 рішення (видалено посилання на конкретне найменування товару конкретного виробника, а саме (КЯ2022) в оголошенні і документації торгів, а також змінено характеристику лотків та їх кількість (видалено характеристику: які з’єднані з корпусом рухомими важільними пластинами не менше 4шт при цьому один лоток-вкладиш з’єднаний з кришкою петлями). Враховано вимогу Скаржника до лотка командирського ящика щодо надання ящика (аналога), зокрема з 1 лотком, без рухомих важільних петель.
Автор: ТОВ НВЦ "Алекс-Рубін", Лясота Галина Павлівна +380955488494 alex-rubin@ukr.net https://alex-rubin.pro

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e6ee8e97a7b04940963495320a43127d
Заголовок пункту скарги: Сертифікат відповідності
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1) Відповідно до вимог тендерної документації учасник повинен надати:

Скан-копію сертифіката відповідності, виданого на ім’я Учасника або Виробника на навчально-тренувальний комплект для вогневої підготовки (командирський ящик КЯ2022) про відповідність вимогам:

- ДСТУ EN 62368-1:2017;
- ДСТУ EN IEC 61000-3-2:2019;
- ДСТУ EN 61000-3-3:2017;
- ДСТУ EN 61000-6-1:2018;
- ДСТУ EN 61000-6-3:2018;
- ДСТУ EN 55032:2017;
- ДСТУ EN 55035:2019.

Таку вимогу вважаємо дискримінаційною з огляду на наступне. В нас наявний сертифікат відповідності на командирський ящик нашого виробництва, який має назву КНВП «РУБІН-У/КЯ-2017». Ми не є виробниками командирського ящика КЯ2022 та не співпрацюємо із компанією-виробником даного товару. Ми реалізовуємо власний товар. Водночас виходячи з умов документації замовник зобовʼязує нас надати сертифікат відповідності саме на продукцію командирський ящик КЯ2022. Це є грубим порушенням принципів вільної конкуренції, оскільки передбачає фактично можливість участі у торгах лише того виробника, що пропонує командирський ящик КЯ2022. Виробником даної продукції є ТОВ «Інтерактивні системи плюс» (на підтвердження цього додаємо сертифікат).

Більш того, замовник вимагає сертифікат відповідності саме на командирський ящик. При цьому ДСТУ на які посилається замовник взагалі жодного відношення до командирського ящика не мають.

- ДСТУ EN 62368-1:2017 - Обладнання аудіо-, відео-, інформаційних та комунікаційних технологій
- ДСТУ EN IEC 61000-3-2:2019 - Електромагнітна сумісність
- ДСТУ EN 61000-3-3:2017 - Електромагнітна сумісність
- ДСТУ EN 61000-6-1:2018 - Електромагнітна сумісність
- ДСТУ EN 61000-6-3:2018 - Електромагнітна сумісність
- ДСТУ EN 55032:2017 - Електромагнітна сумісність. Обладнання мультимедіа. Вимоги до емісії завад
- ДСТУ EN 55035:2019- Електромагнітна сумісність мультимедійного обладнання. Вимоги до несприйнятливості.

Ця інформація знаходиться у вільному доступі в інтернеті та її дуже просто перевірити. Замовник же жодним чином не обґрунтовує чому вимагаючи сертифікат відповідності на командирський ящик, який у своєму складі не має мультимедійного обладнання, він вимагає його відповідність вимогам ДСТУ щодо мультимедійного обладнання та електромагнітного сумісництва.

З огляду на це вбачається, що такі стандарти відносяться до мультимедійного, інтерактивного обладнання, електроніки. Але до командирського ящика вони не мають жодного відношення, бо він не має в собі складових електроніки.

Подібна вимога вже виникала в різних спрощених закупівлях, які не підлягали оскарженню до Антимонопольного комітету України. Хитрість даної вимоги полягає в тому, що на ринку є лише одна компанія, яка має такий сертифікат із зазначенням усіх цих ДСТУ – і це ТОВ «ІСП» (ТОВ «Інтерактивні системи плюс»). Зумовлено це тим, що в їх сертифікаті командирський ящик та тренажерний комплекс тренажер Т1 поєднані. Фактично ж посилання на ДСТУ у сертифікаті відповідності ТОВ «ІСП» має відношення не до командирського ящика, а саме до тренажерного комплексу тренажеру Т1, який і складається з електроніки, мультимедійних пристроїв.
Така вимога фактично слугує засобом штучного обмеження конкуренції. Оскільки ми не є виробниками тренажерного комплексу (інтерактивного тиру, який включає в себе мультимедійне обладнання), ми є виробниками виключно командирського ящика. Тому в нашому сертифікаті відповідності і не вказані ці ДСТУ. Бо вони не мають жодного відношення до командирського ящика. Замовник не може вимагати посилання у сертифікаті відповідності на такі ДСТУ, оскільки в такому випадку він фактично зобов’язує нас виробляти не тільки командирський ящик, але і тир який складається з мультимедійного обладнання, електроніки на які поширюються ці ДСТУ. Бо тільки в тому разі якби ми були виробниками одночасно і командирського ящика і тиру, і звернулися б до органу сертифікації за для видачі сертифікату відповідності одночасно на ці два різні товари, тільки тоді б в нашому сертифікаті з’явилися вказані ДСТУ.

Нещодавно така вимога була визнана АМКУ як дискримінаційна у наступних торгах - UA-2025-05-20-013751-a. Ми надаємо посилання на цей тендер для розуміння, що подібна вимога виписана під конкретного учасника, адже вже вбачається систематичність появи такого формулювання у торгах різних замовників. І саме в цих торгах поряд із цією вимогою було пряме посилання на командирський ящик КЯ-2022, яке виробляється ТОВ «ІСП» саме у сертифікаті такого виробника і є вказані стандарти ДСТУ.

З урахуванням вказаного, вважаємо таку вимогу дискримінаційною, незаконною та такою, що не дозволяє нам взяти участь у закупівлі, створюючи одночасно перевагу для компанії ТОВ «ІСП», яка одночасно є і виробником тиру, і виробником командирського ящика, та прямо посилаючись на продукцію даного виробника КЯ2022. Замовник безальтернативно вимагає надання сертифікату відповідності саме на КЯ2022 (виробником якого, та я к наслідком власником такого сертифікату в Україні є лише одна компанія – ТОВ «ІСП»). Це є грубим обмеженням конкуренції у тендері.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 48b2df1359574cbbb1843b3465ee8d29
Заголовок пункту скарги: ІСО
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2) Відповідно до вимог тендерної документації учасник повинен надати Сертифікат на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001:2023, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 45001:2019, виданий уповноваженим органом на території України, на учасника процедури закупівлі або виробника.

Таку вимогу вважаємо дискримінаційною з огляду на наступне. Ми є виробником командирського ящика та потенційним учасником закупівлі. Такий сертифікат в нас відсутній, оскільки він не має жодного відношення до закупівлі.
Окремо вказуємо на те, що стандарт 27001 є стандартом інформаційної безпеки та застосовується у банківських установах. Підтвердженням цьому є відкрита інформація на сайті: https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=104398#:~:text=ДСТУ%20ISO%2FIEC%2027001%3A2023,Системи%20керування%20інформаційною%20безпекою.

Це сертифікат інформаційної безпеки, що застосовується не у будь-яких субʼєктах господарювання, а саме у банках. Більш того, закупівля не повʼязана із придбанням товару чи послуги, які б потребували впровадження інформаційної системи. Інформаційна безпека не має жодного відношення до командирського ящика чи військової топографії. При цьому, замовник фактично вимагає надати такі сертифікати не обовʼязково на мультимедійний тир (тренажерний навчальний комплекс), але і на командирський ящик, військову топографію. Ми як виробник командирського ящика та комплекту військової топографії подібного сертифікату не маємо та не зобовʼязані його отримувати, бо він не відноситься до даної закупівлі.

Це чергова спроба замовника звузити коло потенційних учасників закупівлі, яка позбавляє нас можливості взяти участь у тендері.

Крім того, відсутніми у нас є і наступні ІСО ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 45001:2019. Вважаємо, що вони не мають відношення до постачання даного предмету закупівлі. Та не повинні вимагатися у цих торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3aed7ee9429a4f2493f5871198d0a854
Заголовок пункту скарги: КЯ2022
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3) За текстом тендерної документації замовник робить неодноразові посилання на конкретне найменування товару конкретного виробника. А саме:

Сертифікат відповідності та висновок державної санітарно-епідеміологічної служби на Технічні умови (проект технічних умов) комплекту навчального вогневої підготовки (командирський ящик КЯ2022) виписані відповідним органом з сертифікації.

Скан-копію сертифіката відповідності, виданого на ім’я Учасника або Виробника на навчально-тренувальний комплект для вогневої підготовки (командирський ящик КЯ2022) про відповідність вимогам:
- ДСТУ EN 62368-1:2017;
- ДСТУ EN IEC 61000-3-2:2019;
- ДСТУ EN 61000-3-3:2017;
- ДСТУ EN 61000-6-1:2018;
- ДСТУ EN 61000-6-3:2018;
- ДСТУ EN 55032:2017;
- ДСТУ EN 55035:2019.

Комплект навчальний з вогневої підготовки Командирський ящик (КЯ2022).

Виробником командирського ящика КЯ2022 є ТОВ «Інтерактивні системи плюс» (ТОВ «ІСП»).

Ми є виробником командирського ящика КНВП «РУБІН-У»/КЯ-2017», ми не є виробником командирського ящика КЯ2022 та пропонує продукцію власного виробництва.

При цьому посилання на КЯ2022 є не просто в технічній специфікації, а саме в предметі закупівлі, в предметі договору, в інформації, яка оприлюднена на веб-порталі Прозорро у вигляді заповнених даних про торги. Тобто це не просто посилання на торгову марку, на що поширюються загальні норми щодо застосування еквіваленту, оскільки фраза «КЯ2022» міститься в самому предметі закупівлі, оголошенні. А отже ми безальтернативно повинні поставити саме «КЯ2022». Більш того, посилання на КЯ2022 міститься і у назвах документів, які ми повинні надати, зокрема у сертифікаті відповідності безальтернативно повинно бути вказати КЯ2022.

Замовник фактично змушує нас співпрацювати із ТОВ «ІСП» (виробник командирського ящика КЯ2022) та пропонувати виключно їх продукцію, що звичайно є неможливим. Тому фактично замовник прописує тендер під конкретного виробника, виключаючи вільну конкуренцію та можливість іншим виробникам, іншим фірмам, що пропонують товарі інших виробників, взяти участь у закупівлі.

Додаємо до скарги сертифікат відповідності, виданий на ТОВ «ІСП», який підтверджує те, що саме ця компанія є виробником командирського ящика КЯ2022.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 1a317307271c4e0a9fb6581df28f3ba0
Заголовок пункту скарги: ВИСНОВОК СЕС
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4) Відповідно до умов тендерної документації учасник повинен надати Сертифікат відповідності та висновок державної санітарно-епідеміологічної служби на Технічні умови (проект технічних умов) комплекту навчального вогневої підготовки (командирський ящик КЯ2022) виписані відповідним органом з сертифікації.

Таку вимогу вважаємо незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне.

Ми є самі виробниками командирського ящика, який має назву КНВП «РУБІН-У/КЯ-2017». Тож у закупівлі ми пропонуємо командирський ящик нашого виробництва.

Посилання ж у документах на командирський ящик КЯ2022 фактично дозволяє взяти участь у закупівлі виключно компаніям, які пропонують товар виробництва ТОВ «ІСП». Оскільки саме ця компанія є виробником КЯ2022 (підтверджуємо наданим сертифікатом відповідності). Тож така безальтернативність замовника до того, на яку саме продукцію повинні бути видані документи, робить нашу участь у закупівлі неможливою. Натомість ставить у домінуюче положення ТОВ «ІСП», оскільки саме назва його обладнання повинна бути у документах, які вимагає замовник.

З урахуванням вказаного, просимо зобовʼязати замовника виключити посилання на КЯ2022 у вказаних вище документах.

Більш того, замовник вимагає висновок державної санітарно-епідеміологічної служби на Технічні умови (проект технічних умов) комплекту навчального вогневої підготовки (командирський ящик КЯ2022) виписані відповідним органом з сертифікації.

По-перше, висновок державної санітарно-епідеміологічної служби вже не видається. Цей документ скасовано та отримати його немає жодної можливості.

Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя» від 24.02.1994 № 4004-XII, яким було передбачено висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, втратив чинність згідно із Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 № 2573-IX (далі — Закон № 2573).

Більш того, такі документи видаються санітарно-епідеміологічною службою, а не органом сертифікації як вказує замовник.

Таким чином у нас немає можливості отримати його саме на проект технічних умов (технічні умови), як вимагає замовник. Тож ми позбавлені можливості взяти участь у закупівлі за таких умов.

А отже, замовник вимагає від нас висновок СЕС, який отримати неможливо. Як наслідок взяти участь у закупівлі ми також не зможемо.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 84f41507784d462782a782a49eda9cb4
Заголовок пункту скарги: ТУ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 5) Відповідно до вимог тендерної документації учасник повинен надати Технічні умови (сторінки: титульна, з основними показниками та характеристиками) на командирський ящик, погоджені висновком державної санітарно-епідеміологічної служби та перевірені відповідним державним підприємством стандартизації метрології та сертифікації, розроблені виробником запропонованого товару.

Таку вимогу вважаємо дискримінаційною з огляду на наступне. висновок державної санітарно-епідеміологічної служби вже не видається. Цей документ скасовано та отримати його немає жодної можливості.

Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя» від 24.02.1994 № 4004-XII, яким було передбачено висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, втратив чинність згідно із Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 № 2573-IX (далі — Закон № 2573).

А отже, таке положення не підлягає виконанню, що позбавляє нас можливості взяти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 5c5e89fcccf84d01a8285954eb9509f4
Заголовок пункту скарги: ЛОТОК
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 6) Замовник розділі ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ вказує вимогу: «П.1.1. Містить в собі лотки-вкладиші які з’єднані з корпусом рухомими важільними пластинами не менше 4шт при цьому один лоток-вкладиш з’єднаний з кришкою петлями. Виготовлений з металу, повинен мати захисне полімерне покриття» та «П.1.3. Лоток-вкладиш для збереження приладів. Розмір не менше (мм) 520*110*40 , повинні бути з’єднані з корпусом рухомими важільними пластинами не менше 4шт при цьому один лоток-вкладиш з’єднаний з кришкою петлями. Виготовлений з металу, повинен мати захисне полімерне покриття».

Таку вимогу вважаємо дискримінаційною з огляду на наступне.

Ми як виробник командирського ящика можемо пропонувати 1 лоток, без рухомих важільних петель, що зменшує знос виробу, дає зручність та спрощеність у користуванні. Лоток вільний для окремого переносу на навчальні місця (тобто, не зʼєднаний лоток з корпусом тари), але при цьому забезпечує розміщення в ньому всіх необхідних пристроїв та пристосувань для навчання, згідно переліку.

При цьому замовник жодним чином не обґрунтовує такі технічні вимоги та для чого саме його потрібне таке кріплення. Наша ж технологія є набагато кращою, ніж те що вимагає замовник.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 2db760027e424eadaf3ea67b7786f32a
Заголовок пункту скарги: ПАТЕНТ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до умов тендерної документації учасник повинен надати Патент на корисну модель, а саме на командирський ящик. Із зазначенням у формулі корисної моделі того, що командирський ящик містить в собі лотки-вкладиші які з’єднані з корпусом рухомими важільними пластинами не менше 4шт при цьому один лоток-вкладиш з’єднаний з кришкою петлями.
Таку вимогу вважаємо дискримінаційною з огляду на наступне.

Замовник вказує не просто посилання на патент, до якого потенційно може застосовуватися еквівалент. Замовник вказує конкретну формулу, що повинна бути вказана у патенті.

Це є опис конкретної конструкції, петель, яка притаманна конкретному виробнику, а саме ящику виробництва ТОВ «ІСП». Цією вимогою замовник звужує коло потенційних учасників т виключає нашу можливість участі у торгах.

Ми як виробник командирського ящика теж маємо свій патент, однак формула у ньому вказана зовсім інша. Додаємо до скарги.

З урахуванням вказаного, ми позбавлені можливості взяти участь у торгах за таких умов. Більш того, замовник жодним чином не обґрунтовує для чого саме йому потрібен ящик саме із таким кріпленням, та чим йому не підійде ящик нашого виробництва із іншим типом кріплення, про що ми вказували у попередньому пункті скарги.

Тож замовник значним чином впливає на конкуренцію та позбавляє нас права взяти участь у торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації