-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія без розподілу
Завершена
5 740 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 57 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 57 400.00 UAH
Період оскарження:
25.06.2025 13:03 - 05.07.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
0a117b316a354317ab5eacdddadcc2b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-25-006268-a.c1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Додатком 5 до тендерної документації є Анкета – опитувальник учасника.
Згідно анкети необхідно зазначити підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, штрафи за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалося, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг призупинення ліцензії за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Учасник
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 02.07.2025 16:26
- скарга_на_ліцензійні_умови_тендерна_документація (1).pdf 02.07.2025 16:26
- Проєкт договору електроенергія без роподілу нова редакція від 01.07.2025 року.docx 02.07.2025 16:26
- скарга_на_ліцензійні_умови_тендерна_документація (1).docx 02.07.2025 16:26
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 02.07.2025 16:26
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 02.07.2025 16:26
- скарга_на_ліцензійні_умови_тендерна_документація (1).pdf.p7s 02.07.2025 16:26
- Тендерна документація електрична енергія без розподілу корпуси НОВА РЕДАКЦІЯ від 01.07.2025 року.doc 02.07.2025 16:26
- sign.p7s 02.07.2025 16:27
- Протокол №67.pdf 03.07.2025 14:00
- Протокол №67.pdf 03.07.2025 14:36
- Перелік змін електрична енегія від 03.07.2025р.docx 03.07.2025 14:36
- рішення від 04.07.2025 №10566.pdf 04.07.2025 15:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.07.2025 17:06
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
04.07.2025 15:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4262da3206754d8095089ffe601cdbf2
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Додатком 5 до тендерної документації є Анкета – опитувальник учасника.
Згідно анкети необхідно зазначити підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, штрафи за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалося, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг призупинення ліцензії за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
Виявлення під час перевірки НКРЕКП порушень ліцензійних умов має наслідком не тільки притягнення до відповідальності учасника, а і встановлення строку на усунення цих порушень. У випадку невиконання вимог НКРЕКП ліцензіат позбавляється ліцензії.
Станом на 01.07.2025 року ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» має діючу ліцензію і відносно нього не порушено процедур її припинення.
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень чи штрафів НКРЕКП.
Санкції НКРЕКП носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необґрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Таким чином, Замовником встановлені кваліфікаційні вимоги до учасників тендерної закупівлі, що протирічать вимогам Закону та позбавлене права взяти участь в цій закупівлі ряду учасників.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Згідно анкети необхідно зазначити підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, штрафи за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалося, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг призупинення ліцензії за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
Виявлення під час перевірки НКРЕКП порушень ліцензійних умов має наслідком не тільки притягнення до відповідальності учасника, а і встановлення строку на усунення цих порушень. У випадку невиконання вимог НКРЕКП ліцензіат позбавляється ліцензії.
Станом на 01.07.2025 року ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» має діючу ліцензію і відносно нього не порушено процедур її припинення.
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень чи штрафів НКРЕКП.
Санкції НКРЕКП носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необґрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Таким чином, Замовником встановлені кваліфікаційні вимоги до учасників тендерної закупівлі, що протирічать вимогам Закону та позбавлене права взяти участь в цій закупівлі ряду учасників.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши додаток 5 із тендерної документації («Анкета учасника») та особливі вимоги до предмету закупівлі визначені абз. 5 розділом 3 додатку 2 Тендерної документації: Технічна специфікація. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі. Електрична енергія без розподілу. (код за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія).