• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з проведення вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій елементів горища та покрівлі вогнезахисною речовиною в учбовому корпусі за адресою: пр.-т Миру, 15, м. Миколаїв, Миколаївська обл., Україна. ДК 021:2015: 45340000-2 - Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів (45343100-4 Роботи із забезпечення вогнезахисту)

Закупівля здійснюється щодо предмету закупівлі в цілому, поділ предмету закупівлі на окремі частини (лоти) не передбачається, площа обробки 1861,61 м2

Завершена

222 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 111.00 UAH
Період оскарження: 25.06.2025 11:56 - 03.07.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Послуги з проведення вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій елементів горища та покрівлі вогнезахисною речовиною в учбовому корпусі за адресою: пр.-т Миру, 15, м. Миколаїв, Миколаївська обл., Україна. ДК 021:2015: 45340000-2 - Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів (45343100-4 Роботи із забезпечення вогнезахисту)»

Номер: d2e4d8d742ee41f38e2e3727f1324800
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-25-004940-a.c2
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Послуги з проведення вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій елементів горища та покрівлі вогнезахисною речовиною в учбовому корпусі за адресою: пр.-т Миру, 15, м. Миколаїв, Миколаївська обл., Україна. ДК 021:2015: 45340000-2 - Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів (45343100-4 Роботи із забезпечення вогнезахисту)»
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 04.07.2025 15:38
Автор: ТОВ "ВБ СТРАЖ", В'ячеслав Максимович +380972767827 strag_vb@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e064f61a9a0748a28bf8716c6b2dd229
Заголовок пункту скарги: Щодо гарантійніних зобов’язань
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до IV Розділу Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Додатку 1, а також Додатку 1 до Проекту договору (Додаток № 2 до тендерної документації), зазначено:
«Гарантійні зобов’язання: термін експлуатації вогнезахисного покриття (просочування, обробки) для дерев'яних конструкцій - не менше 10 років.»

Така вимоги є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, ми маємо Вогнезахисну речовину повинна для утворення вогнезахисного покриття на виробах з деревини, дерев’яних будівельних конструкціях, яка підвищує їх вогнестійку ефективність до І групи, захищає від загоряння, розповсюдження полум’я, створює біологічний захист від утворення гниття, виникнення плісняви, грибку, мхів та враження дерево руйнуючими комахами; для обробки різних типів будівельних дерев’яних елементів конструкцій згідно ДБН В.1.1.7-2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги».
При цьому, термін експлуатації вогнезахисного покриття (просочування, обробки) для дерев'яних конструкцій становить менше 10 років»

Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до вимог тендерної документації: послуги з вогнезахисту виконуються суб’єктами господарювання на підставі проектної документації, розробленої і затвердженої згідно з чинним законодавством та з урахуванням вимог Регламентів.

Відповідно до пп. 4.1, 4.12 нашого Регламенту,
«Деревина, що підлягає вогнезахисній обробці, повинна відповідати вимогам ГОСТ 30219-95. Вологість деревини відповідно до ГОСТ 20022.6-93 не повинна перевищувати 10 % для забезпечення строку збереження вогнебіозахисної ефективності обробленої деревини не менше 5 років. Вимірювання вологості деревини здійснюють за допомогою вологоміра.
Відповідно до протоколу випробувань від 21.05.2020 р. № 162/1-2020 НДЦ «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА» УкрНДІЦЗ (атестат акредитації № 20278) строк збереження вогнебіозахисної ефективності деревини обробленої засобом при витраті 250 г/м2 (без урахування технологічних втрат) складає 5 (п’ять) років (за умови дотримання умов нанесення та подальшого утримання). При підвищеній вологості деревини, що складає понад 10 % строк збереження вогнебіозахисної ефективності деревини обробленої засобом при витраті 250 г/м2 (без урахування технологічних втрат) орієнтовно складає 3 (три) роки. Засіб є стійким до старіння згідно з ДСТУ 4479:2005.»


Просимо врахувати, що термін експлуатації покриття залежить від умов експлуатації, впливу сонячної радіації, атмосферних опадів, перепадів температур, агресивних чинників, а також застосовуваного покривного матеріалу.

Фактори, що впливають на термін служби вогнезахисного покриття:
• Тип вогнезахисного матеріалу:
Різні типи покриттів мають різну довговічність. Наприклад, інтумесцентні покриття можуть служити менше в атмосферних умовах (7-12 років).
• Умови експлуатації:
Вологість, температура, вплив ультрафіолету та механічні навантаження можуть скорочувати термін служби покриття.
• Якість нанесення:
Правильне нанесення покриття, включаючи підготовку поверхні та дотримання технології, є важливим для забезпечення його довговічності.
• Регулярне обслуговування:
Перевірка стану покриття, очищення від пилу та бруду, а також ремонт пошкоджень можуть значно продовжити термін його служби.

Відповідно до підпункту 9.14.1 пункту 9.14 розділу 9 ДСТУ 4479:2005 зазначено, що строк експлуатування захищеної деревини декларують у нормативній документації на конкретну захисну речовину, що оформлюється відповідним протоколом випробування.

Згідно п.7.1. ГОСТ 30219-95: Гарантійний термін експлуатації вогнезахищеної деревини залежить від способу та засоби її вогнезахисту та регламентується технічними умовами на неї.

Згідно п. 9.14 .1. ДСТУ 4479_2005 : Строк експлуатування захищеної деревини декларують у нормативній документації на конкретну захисну речовину.

Отже, Термін експлуатації вогнезахисного покриття залежить від належних умовах експлуатації замовником, встановлений для кожної речовини окремо.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не у повному обсязі враховано норми чинного законодавства України.

Також, така вимоги є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, предметом закупівлі є Послуги з проведення вогнезахисної обробки.
Даний вид робіт/послуг виконується на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме, згідно п.29-32:

Вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення)
Кадрові вимоги
29. Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
30. Виконавці робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинні мати:
для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) - маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду;
для виконання робіт з вогнезахисного обробляння (обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення - робітника не нижче 3-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
31. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
виробничого та/або складського приміщення для використання та зберігання вогнезахисних засобів;
ваг товарних для зважування до 100 кілограмів;
приладів для визначення вологості деревини (електронний вологомір), показників концентрації водневих іонів (pH-метр), густини (ареометр), температури (термометр);
приладів для визначення товщини покриву (електронний товщиномір, мікрометр, штангенциркуль);
обладнання, устатковання та приладів відповідно до регламентів робіт з вогнезахисту для вогнезахисних засобів у частині їх застосування;
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
Організаційні вимоги
32. Ліцензіат зобов’язаний листом повідомляти органу ліцензування про всі зміни даних, що зазначені у його документах, які додавалися до заяви про отримання ліцензії, у місячний строк після виникнення таких змін.
Ліцензіат протягом строку дії ліцензії забезпечує зберігання у паперовому та/або електронному вигляді документів:
які використовувалися (складалися) під час надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення;
копії яких подавалися органу ліцензування;
які підтверджують достовірність даних, що зазначалися здобувачем ліцензії у документах, які подавалися органу ліцензування.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити присутність керівника ліцензіата, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування перевірки додержання ліцензіатом вимог цих Ліцензійних умов.
Заява про зупинення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до зупинення діяльності.
Заява про відновлення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до відновлення діяльності разом з відомостями про усунення підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії (повністю або частково).

Враховуючи зазначене, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, не передбачений конкретний термін експлуатації вогнезахисного покриття (просочування, обробки) для дерев'яних конструкцій , строком не менше 10 років.

Таким чином, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

Отже, ми маємо весь необхідний перелік обладнання, працівників відповідної кваліфікації, ліцензію на виконання робіт, ми маємо необхідну речовину, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу Гарантійного зобов’язання щодо терміну експлуатації вогнезахисного покриття (просочування, обробки) для дерев'яних конструкцій - не менше 10 років.

Отже, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких є речовина зі строком експлуатації вогнезахисного покриття (просочування, обробки) для дерев'яних конструкцій - не менше 10 років.

Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Документації, виклавши її в наступній редакції: гарантійні зобов’язання: термін експлуатації вогнезахисного покриття (просочування, обробки) для дерев'яних конструкцій – згідно наданого Регламенту.

Докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text ;
- Ліцензія (Наказ ДСНС Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення )
- документи на речовину (регламент)
- ГОСТ 30219-95 «Древесина огнезащищенная...»\
- ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения...»
- ДСТУ 4479_2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини...»

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 19fc492dd411444f99b003fa5cdc956f
Заголовок пункту скарги: Щодо аналогічного досвіду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1 розділу 2. Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
«*Аналогічним вважається договір відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у Учасника досвіду щодо надання послуг з обробки дерев’яних конструкцій дахових приміщень вогнезахисною речовиною».

Така вимоги є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, ми маємо досвід виконання аналогічних послуг, ми маємо значну кількість аналогічних договорів щодо надання послуг щодо вогнезахисноїобробки дерев'яних конструкцiй, в тому числі, щодо виконання послуги з вогнезахисного обробляння дерев'яних конструкцій горищних приміщень, але ми не маємо договору саме за предметом закупівлі щодо надання послуг з обробки дерев’яних конструкцій дахових приміщень вогнезахисною речовиною.

Адже, Замовник просить надати саме договір, який підтверджує наявність в Учасника досвіду щодо надання послуг з обробки дерев’яних конструкцій дахових приміщень вогнезахисною речовиною».

При цьому, предметом закупівлі є Послуги з проведення вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій елементів горища та покрівлі вогнезахисною речовиною.

Ми маємо аналогічний договір, в тому числі, щодо виконання послуги з вогнезахисного обробляння дерев'яних конструкцій горищних приміщень, який повністю відповідає предмету закупівлі.

Отже, ми маємо весь необхідний досвід виконання аналогічних договорів, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу надання аналогічного договору саме за предметом закупівлі щодо надання послуг з обробки дерев’яних конструкцій дахових приміщень вогнезахисною речовиною.

Таким чином, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких є договір саме щодо надання послуг з обробки дерев’яних конструкцій дахових приміщень вогнезахисною речовиною.

Вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник встановив вимогу щодо надання підтвердження досвіду не аналогічного договору, а ідентичного визначенню, передбаченого в п.1 . розділу 2. Додатку 1

Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Документації, виклавши її в наступній редакції: Аналогічним вважається договір відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у Учасника досвіду щодо надання послуг з обробки дерев’яних конструкцій або послуг щодо вогнезахисноїобробки дерев'яних конструкцiй.

Докази:
Аналогічний договір на послуги з вогнезахисного обробляння дерев'яних конструкцій горищних приміщень.
Аналогічний договір на послуги щодо вогнезахисноїобробки дерев'яних конструкцiй.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: de584ed25eee4183a215cd8d2a3d08e3
Заголовок пункту скарги: Щодо забезпечення виконання договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до Додатку 6 та до розділу 6 тендерної документації вимагається :
«Забезпечення виконання договору про закупівлю Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю: 5 (п’ять) відсотків вартості договору про закупівлю.
Вид забезпечення виконання договору про закупівлю: застава (грошова)
Строк дії забезпечення виконання договору про закупівлю: з дати набуття Договором чинності до закінчення строку дії цього Договору
Умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: шляхом перерахунку замовнику коштів на розрахунковий рахунок замовника: UA438201720355179002092047800 в ДКСУ м. Київ, Комунальний заклад «Миколаївський спортивний ліцей» Миколаївської обласної ради.
Переможець у строк , що не перевищує 7 (сім) календарних днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю надає через електронну систему закупівель платіжне доручення та підписаний договір про забезпечення виконання договору (Договір застави), викладений у Додатку 6 проєкту договору про закупівлю.
Умови повернення забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Умови неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю:
невиконання Виконавцем умов Договору;
дострокового розірвання Договору за ініціативою Замовника в разі, якщо Виконавець неналежно виконував умови договору»


Така вимоги є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, предметом закупівлі є Послуги з проведення вогнезахисної обробки.
Даний вид робіт/послуг виконується на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме, згідно п.29-32:

Вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення)
Кадрові вимоги
29. Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
30. Виконавці робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинні мати:
для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) - маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду;
для виконання робіт з вогнезахисного обробляння (обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення - робітника не нижче 3-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
31. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
виробничого та/або складського приміщення для використання та зберігання вогнезахисних засобів;
ваг товарних для зважування до 100 кілограмів;
приладів для визначення вологості деревини (електронний вологомір), показників концентрації водневих іонів (pH-метр), густини (ареометр), температури (термометр);
приладів для визначення товщини покриву (електронний товщиномір, мікрометр, штангенциркуль);
обладнання, устатковання та приладів відповідно до регламентів робіт з вогнезахисту для вогнезахисних засобів у частині їх застосування;
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
Організаційні вимоги
32. Ліцензіат зобов’язаний листом повідомляти органу ліцензування про всі зміни даних, що зазначені у його документах, які додавалися до заяви про отримання ліцензії, у місячний строк після виникнення таких змін.
Ліцензіат протягом строку дії ліцензії забезпечує зберігання у паперовому та/або електронному вигляді документів:
які використовувалися (складалися) під час надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення;
копії яких подавалися органу ліцензування;
які підтверджують достовірність даних, що зазначалися здобувачем ліцензії у документах, які подавалися органу ліцензування.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити присутність керівника ліцензіата, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування перевірки додержання ліцензіатом вимог цих Ліцензійних умов.
Заява про зупинення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до зупинення діяльності.
Заява про відновлення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до відновлення діяльності разом з відомостями про усунення підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії (повністю або частково).

Враховуючи зазначене, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, не передбачене надання забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді застави.

Таким чином, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

Отже, ми маємо весь необхідний перелік обладнання, працівників відповідної кваліфікації, ліцензію на виконання робіт, ми маємо необхідну речовину, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу надання Забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді застави.

Також, просимо врахувати, що відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник має право, а не обов`язок, вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.

Ті документи, надання яких вимагається після закінчення кінцевого строку подання пропозицій, не можуть вважатись такими, що надані у складі Пропозиції до кінцевого строку подання Пропозицій, отже, не повинні вимагатися Замовником.

Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Документації, видаливши вимогу про надання Забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді застави.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 7078251858c24de6a3932da59464d527
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-25-004940-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2025 18:20
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 10.07.2025 17:01
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 10.07.2025 17:01
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f92e243daa0e4737b9b03cb05fb34d4d
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 6 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації: для підтвердження якості складу засобу для обробки дерев'яних поверхонь учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів: -висновок санітарно-епідеміологічної експертизи щодо відповідності вогнетривкої речовини (суміші, засобу тощо) для обробки дерев’яних конструкцій вимогам ТУ на вогнезахисний засіб.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 6 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації: для підтвердження якості складу засобу для обробки дерев'яних поверхонь учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів: -висновок санітарно-епідеміологічної експертизи щодо відповідності вогнетривкої речовини (суміші, засобу тощо) для обробки дерев’яних конструкцій вимогам ТУ на вогнезахисний засіб.

Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України №2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я":
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності.
2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 218 із наступними змінами). Надаємо копію.
В учасників торгів відсутня можливість отримати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи щодо відповідності вогнетривкої речовини (суміші, засобу тощо) для обробки дерев’яних конструкцій вимогам ТУ на вогнезахисний засіб.
Вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявний діючий висновок санітарно-епідеміологічної експертизи щодо відповідності вогнетривкої речовини (суміші, засобу тощо) для обробки дерев’яних конструкцій вимогам ТУ на вогнезахисний засіб, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації