• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

наручні годинники

Завершена

345 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 456.00 UAH
Період оскарження: 24.06.2025 16:24 - 29.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможцем учасника ФОП Лукашова Т.С.

Номер: 0743a83c2f284c39acc33dd29ccf7e36
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-24-012239-a.b2
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможцем учасника ФОП Лукашова Т.С.
Скарга:
Вих. №08/07-02 від «08» липня 2025 р. Замовник: Суб’єкт оскарження: Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Головне управління справами Міністерства оборони України 03168, Україна, Київська область, Київ, проспект Повітрофлотський 6 Товариство з обмеженою відповідальністю «Київський годинниковий завод» 04080, м. Київ, вул. Кирилівська, 69, (044) 462-58-58, kwf@kleynod.ua СКАРГА на рішення Головного управління справами Міністерства оборони України про визначення переможцем у закупівлі UA-2025-06-24-012239-a учасника - Фізичної особи-підприємця Лукашової Тетяни Сергіївни Товариство з обмеженою відповідальністю «Київський годинниковий завод» бере участь у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: ДК 021:2015:18522000-4 – наручні годинники (годинники наручні чоловічі в подарунковому футлярі), номер у Prozorro UA-2025-06-24-012239-a (https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-06-24-012239-a) (надалі – Закупівля). Згідно з оприлюдненим Рішенням Замовника про визначення Переможця від 03.07.2025р., Головним управлінням справами Міністерства оборони України (надалі – Замовник) прийнято рішення про визначення переможцем Закупівлі учасника Фізичну особу-підприємця Лукашову Тетяну Сергіївну (надалі – ФОП Лукашова). Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «Київський годинниковий завод» (надалі - ТОВ «КГЗ») не погоджується із таким рішенням Замовника з наступних підстав. За результатом аналізу документів Тендерної пропозиції учасника ФОП Лукашова виявлено наступні невідповідності: 1) Учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості). Згідно з п.40 Особливостей, «Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей». Такі ж самі положення містяться в п.2 Розділу 4 Тендерної документації. Відповідно до пп.1,2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», «1.Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Додатком №1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено, що «для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»», а саме: для підтвердження «наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» має бути надано: - «1.3.1. довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір Аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору. Їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника. - 1.3.2. не менше однієї копії договору, зазначеного в довідці, в повному обсязі. - 1.3.3. лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.». На виконання зазначеної вище вимоги ФОП Лукашова надано наступні документи (файли): - «7.3 Довідка про виконання аналогічних договорів»; - «10.1. Договір_305_25_18.04.2024 з видатковою накладною»; - «10.2 Лист-відгук». При цьому, документи «10.1. Договір_305_25_18.04.2024 з видатковою накладною» та «10.2 Лист-відгук», всупереч вимогам закону та тендерної документації, визначено конфіденційними (знімок екрана із системи Prozorro додається). Згідно з абзацом сьомим підпункту 1 пункту 44 Особливостей та пунктом 3 Розділу 5 Тендерної документації, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей». Враховуючи зазначене, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Лукашова на підставі того, що учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей (абзац сьомий підпункту 1 пункту 44 Особливостей). 2) Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п.1. «Технічні, якісні та інші вимоги предмета закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації передбачено, зокрема, наступні, чітко визначені, вимоги: - Механізм - Швейцарський кварцовий Ronda (Swiss made) (або аналог) з функцією дати календаря, з центральною секундною стрілкою»; - «* Характеристики, запропоновані Учасником, повинні бути не гіршими за визначені Замовником»; - «Матеріал корпусу - Нержавіюча сталь, позолота IPG»; - «Ремінець - Натуральна шкіра»; - «Циферблат - Циферблат світлого кольору, тип індикації – накладні значки золотистого кольору: арабські цифри / арабські цифри та позначки між ними»; - «Нанесення гравіювання на задню кришку - Посередині кришки розміщено логотип та напис по колу “ВІД МІНІСТРА ОБОРОНИ УКРАЇНИ”; - «Доповнення та уточнення до опису годинників: - у Тендерній пропозиції Учасник має надати зразок Паспорту(ів), що надається на кожну номенклатурну одиницю товару». А абзацом 3 п.1.3. Додатку 2 до Тендерної документації та п.5.2. Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, зокрема, що «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником …» «… якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника». Всупереч зазначеним вище вимогам Замовника учасником ФОП Лукашова в складі тендерної пропозиції зазначено наступні технічні характеристики на запропонований товар: 1) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик» (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Механізм – Швейцарський кварцовий механізм Miyota з функцією дати календаря, з центральною секундною стрілкою». В Паспорті на запропонований товар (файл «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678») у технічних характеристиках зазначено – «Механізм Miyota Gr12». В першу чергу, треба зазначити, що учасником ФОП Лукашова зазначено недостовірну інформацію про механізм Miyota, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Виробником механізмів Miyota є японська (!) компанія Citizen Watch Co., Ltd., а Miyota - це дочірня компанія, яка спеціалізується на розробці та виробництві годинникових механізмів. Власне, фабрика, де виготовляють Miyota, була заснована Citizen ще у 1959 році в місті Мійота, Японія. За посиланням: https://thewatch.ua/blog/gid-po-istorii-miyota-i-ee-naibolee-rasprostranennym-mehanizmam/?srsltid=AfmBOoqSWIqtn51Nx8FZN9DsXP4VlFGMhnwrEvdCzZNJFRLcImyR2A3w можна ознайомитися із детальною історією Miyota. Також, за посиланням: https://correa.com.ua/mehanizm-miyota-gr12 можна ознайомитися із технічними характеристиками механізму Miyota GR12, де, також, зазначений його виробник - Japan (Японія). Таким чином, «Швейцарський кварцовий механізм Miyota», як це зазначив учасник ФОП Лукашова, не існує взагалі! І, тим більше, не може бути Swiss made. По-друге, механізм годинника Miyota не є аналогом / еквівалентом швейцарського кварцового механізму Ronda (Swiss made). Так, наприклад, відхилення ходу зазначених механізмів має відмінності. Кварцові механізми Ronda, відомі своєю точністю та надійністю, зазвичай мають відхилення ходу в межах -10/+20 секунд на місяць, в той час як у механізмів Miyota показник є гіршим, за Ronda, а саме - ± 20 секунд на місяць (є загальнодоступною інформацією), що, до речі, і зазначено в Паспорті на запропонований товар (файл «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678»). Зазначене свідчить про те, що запропонований учасником ФОП Лукашова еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, а саме: японський механізм Miyota, за своїми характеристиками є гіршим за визначені Замовником, а отже, його якість не відповідає якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника. 2) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Матеріал корпусу - Нержавіюча сталь, позолота IPG». Проте (!), в Паспорті на запропонований товар (файл «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678») у технічних характеристиках зазначено - «Матеріал корпусу: Нержавіюча сталь». Тобто паспорт на товар не підтверджує матеріал покриття корпусу – повинно бути «позолота IPG». А отже, окрім технічної невідповідності заявлених характеристик вимогам Замовника, зазначене свідчить про те, що учасником ФОП Лукашова, у складі тендерної пропозиції взагалі не надано зразок Паспорту на запропоновану Замовнику модель годинника. Аналогічне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9915-р/пк-пз від 23.06.2025 (додається). 3) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Ремінець - Нержавіюча сталь», всупереч тому, що Замовником прямо зазначалося, що «Ремінець - Натуральна шкіра», без можливості вибору учасником варіантів. 4) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Циферблат – Циферблат світлого кольору, тип індикації – накладні значки золотистого кольору: арабські цифри та позначки між ними». Вимогами Замовника передбачений такий варіант – «арабські цифри / арабські цифри та позначки між ними», але (!), на циферблаті запропонованого учасником ФОП Лукашова годинника є лише одна арабська цифра «12», а все інше – позначки. А отже, такий вигляд циферблату ніяк не може відповідати вимозі – «арабські цифри та позначки між ними». 5) Замовником визначено чіткий порядок нанесення гравіювання на задню кришку – «Посередині кришки розміщено логотип та напис по колу “ВІД МІНІСТРА ОБОРОНИ УКРАЇНИ”». В той час, коли зображення гравіювання, запропоноване учасником ФОП Лукашова на Ескізі годинника та футляру (файл «2.2 Ескіз»), по-перше, розміщено у два рядки, а не по колу, як вимагалося. А, по-друге, кришка одночасно містить інформацію про торговельну марку годинника та його модель, в той час, коли вимогами до розміщення гравіювання на задній кришці таке не допускалося. І, при цьому, документами «16. лист гарантія Лукашова Т.С.» та «16.1 Лист гарантія про намір Лукашова Т.С.», ФОП Лукашова надала підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації . Отже, враховуючи викладене, тендерна пропозиція ФОП Лукашова не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та містить недостовірну інформацію. Згідно з абзацом третім підпункту 1 пункту 44 Особливостей та пунктом 3 Розділу 5 Тендерної документації, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пунктом 3 Розділу 5 Тендерної документації, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей». Враховуючи зазначене, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Лукашова на підставі того, що: - учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів (абзац третій підпункту 1 пункту 44 Особливостей); - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (абзац другий підпункту 2 пункту 44 Особливостей). З усього зазначеного вище вбачається, що Замовником прийнято незаконне рішення про визначення переможцем учасника Фізичну особу-підприємця Лукашову Тетяну Сергіївну, чим порушено права та законні інтереси учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Київський годинниковий завод», яке має бути скасоване для захисту порушених прав та законних інтересів ТОВ «КГЗ». Враховуючи все вищевикладене, керуючись пунктами 55-59, 62 Особливостей, ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Задовольнити Скаргу та: - зобов’язати Головне управління справами Міністерства оборони України скасувати Рішення Замовника про визначення Переможця від 03.07.2025 р. у закупівлі (номер у Prozorro) UA-2025-06-24-012239-a; - зобов’язати Замовника Головне управління справами Міністерства оборони України прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Фізичної особи-підприємця Лукашової Тетяни Сергіївни (код за ЄДРПОУ/ІПН - 3227312305) у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:18522000-4 - наручні годинники (годинники наручні чоловічі в подарунковому футлярі), номер у Prozorro UA-2025-06-24-012239-a. Додатки: - завантажений Учасником ФОП Лукашова Т.С. в систему закупівель файл з документом «2.1Дод_2_Технічна специфікація»; - завантажений Учасником ФОП Лукашова Т.С. в систему закупівель файл з документом «2.2 Ескіз»; - завантажений Учасником ФОП Лукашова Т.С. в систему закупівель файл з документом «2.3 Порівняльна таблиця»; - завантажений Учасником ФОП Лукашова Т.С. в систему закупівель файл з документом «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678»; - завантажений Учасником ФОП Лукашова Т.С. в систему закупівель файл з документом «16. лист гарантія Лукашова Т.С.»; - завантажений Учасником ФОП Лукашова Т.С. в систему закупівель файл з документом «16.1 Лист гарантія про намір Лукашова Т.С.»; - завантажений Учасником ФОП Лукашова Т.С. в систему закупівель файл з документом «7.3 Довідка про виконання аналогічних договорів»; - знімок екрана із системи Prozorro з назвою «Знімок екрана_конфіденційні файли_ФОП Лукашова»; - завантажений Замовником в систему Prozorro рішення про визначення пеереможця «РІШЕННЯ годинники 5»; - завантажений Замовником в систему Prozorro файл «Тендерна документація з особливостями»; - завантажений Замовником в систему Prozorro файл «Додаток 1»; - завантажений Замовником в систему Prozorro файл «Додаток 2»; - рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9915-р/пк-пз від 23.06.2025 (файл «рішення від 23.06.2025 № 9915»). Директор О.Б. Золотарьов
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.07.2025 14:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2025 15:20
Дата виконання рішення Замовником: 29.07.2025 09:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення АМКУ виконано.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Київський годинниковий завод", Золотарьов Олексій Борисович 380444625858 ZAKAZ3@WATCH.KIEV.UA https://kleynodwatches.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7c56cf47f2aa48a0bb517d7487416032
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможцем учасника ФОП Лукашова Т.С.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1) Учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості).

Згідно з п.40 Особливостей, «Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей».
Такі ж самі положення містяться в п.2 Розділу 4 Тендерної документації.

Відповідно до пп.1,2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», «1.Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Додатком №1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено, що «для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»», а саме: для підтвердження «наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» має бути надано:
- «1.3.1. довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір Аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору. Їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника.
- 1.3.2. не менше однієї копії договору, зазначеного в довідці, в повному обсязі.
- 1.3.3. лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.».

На виконання зазначеної вище вимоги ФОП Лукашова надано наступні документи (файли):
- «7.3 Довідка про виконання аналогічних договорів»;
- «10.1. Договір_305_25_18.04.2024 з видатковою накладною»;
- «10.2 Лист-відгук».
При цьому, документи «10.1. Договір_305_25_18.04.2024 з видатковою накладною» та «10.2 Лист-відгук», всупереч вимогам закону та тендерної документації, визначено конфіденційними (знімок екрана із системи Prozorro додається).

Згідно з абзацом сьомим підпункту 1 пункту 44 Особливостей та пунктом 3 Розділу 5 Тендерної документації, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей».

Враховуючи зазначене, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Лукашова на підставі того, що учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей (абзац сьомий підпункту 1 пункту 44 Особливостей).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9350b5879fd34f34b5b8ef3045c3a69b
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможцем учасника ФОП Лукашова Т.С.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2) Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до п.1. «Технічні, якісні та інші вимоги предмета закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації передбачено, зокрема, наступні, чітко визначені, вимоги:
- Механізм - Швейцарський кварцовий Ronda (Swiss made) (або аналог) з функцією дати календаря, з центральною секундною стрілкою»;
- «* Характеристики, запропоновані Учасником, повинні бути не гіршими за визначені Замовником»;
- «Матеріал корпусу - Нержавіюча сталь, позолота IPG»;
- «Ремінець - Натуральна шкіра»;
- «Циферблат - Циферблат світлого кольору, тип індикації – накладні значки золотистого кольору: арабські цифри / арабські цифри та позначки між ними»;
- «Нанесення гравіювання на задню кришку - Посередині кришки розміщено логотип та напис по колу “ВІД МІНІСТРА ОБОРОНИ УКРАЇНИ”;
- «Доповнення та уточнення до опису годинників: - у Тендерній пропозиції Учасник має надати зразок Паспорту(ів), що надається на кожну номенклатурну одиницю товару».
А абзацом 3 п.1.3. Додатку 2 до Тендерної документації та п.5.2. Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, зокрема, що «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником …» «… якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника».

Всупереч зазначеним вище вимогам Замовника учасником ФОП Лукашова в складі тендерної пропозиції зазначено наступні технічні характеристики на запропонований товар:

1) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик» (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Механізм – Швейцарський кварцовий механізм Miyota з функцією дати календаря, з центральною секундною стрілкою».
В Паспорті на запропонований товар (файл «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678») у технічних характеристиках зазначено – «Механізм Miyota Gr12».

В першу чергу, треба зазначити, що учасником ФОП Лукашова зазначено недостовірну інформацію про механізм Miyota, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів.
Виробником механізмів Miyota є японська (!) компанія Citizen Watch Co., Ltd., а Miyota - це дочірня компанія, яка спеціалізується на розробці та виробництві годинникових механізмів. Власне, фабрика, де виготовляють Miyota, була заснована Citizen ще у 1959 році в місті Мійота, Японія. За посиланням: https://thewatch.ua/blog/gid-po-istorii-miyota-i-ee-naibolee-rasprostranennym-mehanizmam/?srsltid=AfmBOoqSWIqtn51Nx8FZN9DsXP4VlFGMhnwrEvdCzZNJFRLcImyR2A3w можна ознайомитися із детальною історією Miyota.
Також, за посиланням: https://correa.com.ua/mehanizm-miyota-gr12 можна ознайомитися із технічними характеристиками механізму Miyota GR12, де, також, зазначений його виробник - Japan (Японія).
Таким чином, «Швейцарський кварцовий механізм Miyota», як це зазначив учасник ФОП Лукашова, не існує взагалі! І, тим більше, не може бути Swiss made.

По-друге, механізм годинника Miyota не є аналогом / еквівалентом швейцарського кварцового механізму Ronda (Swiss made). Так, наприклад, відхилення ходу зазначених механізмів має відмінності. Кварцові механізми Ronda, відомі своєю точністю та надійністю, зазвичай мають відхилення ходу в межах -10/+20 секунд на місяць, в той час як у механізмів Miyota показник є гіршим, за Ronda, а саме - ± 20 секунд на місяць (є загальнодоступною інформацією), що, до речі, і зазначено в Паспорті на запропонований товар (файл «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678»).
Зазначене свідчить про те, що запропонований учасником ФОП Лукашова еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, а саме: японський механізм Miyota, за своїми характеристиками є гіршим за визначені Замовником, а отже, його якість не відповідає якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника.

2) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Матеріал корпусу - Нержавіюча сталь, позолота IPG».
Проте (!), в Паспорті на запропонований товар (файл «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678») у технічних характеристиках зазначено - «Матеріал корпусу: Нержавіюча сталь». Тобто паспорт на товар не підтверджує матеріал покриття корпусу – повинно бути «позолота IPG».
А отже, окрім технічної невідповідності заявлених характеристик вимогам Замовника, зазначене свідчить про те, що учасником ФОП Лукашова, у складі тендерної пропозиції взагалі не надано зразок Паспорту на запропоновану Замовнику модель годинника.

Аналогічне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9915-р/пк-пз від 23.06.2025 (додається).

3) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Ремінець - Нержавіюча сталь», всупереч тому, що Замовником прямо зазначалося, що «Ремінець - Натуральна шкіра», без можливості вибору учасником варіантів.

4) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Циферблат – Циферблат світлого кольору, тип індикації – накладні значки золотистого кольору: арабські цифри та позначки між ними». Вимогами Замовника передбачений такий варіант – «арабські цифри / арабські цифри та позначки між ними», але (!), на циферблаті запропонованого учасником ФОП Лукашова годинника є лише одна арабська цифра «12», а все інше – позначки. А отже, такий вигляд циферблату ніяк не може відповідати вимозі – «арабські цифри та позначки між ними».

5) Замовником визначено чіткий порядок нанесення гравіювання на задню кришку – «Посередині кришки розміщено логотип та напис по колу “ВІД МІНІСТРА ОБОРОНИ УКРАЇНИ”».
В той час, коли зображення гравіювання, запропоноване учасником ФОП Лукашова на Ескізі годинника та футляру (файл «2.2 Ескіз»), по-перше, розміщено у два рядки, а не по колу, як вимагалося. А, по-друге, кришка одночасно містить інформацію про торговельну марку годинника та його модель, в той час, коли вимогами до розміщення гравіювання на задній кришці таке не допускалося.

І, при цьому, документами «16. лист гарантія Лукашова Т.С.» та «16.1 Лист гарантія про намір Лукашова Т.С.», ФОП Лукашова надала підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації .

Отже, враховуючи викладене, тендерна пропозиція ФОП Лукашова не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та містить недостовірну інформацію.

Згідно з абзацом третім підпункту 1 пункту 44 Особливостей та пунктом 3 Розділу 5 Тендерної документації, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пунктом 3 Розділу 5 Тендерної документації, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».

Враховуючи зазначене, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Лукашова на підставі того, що:
- учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів (абзац третій підпункту 1 пункту 44 Особливостей);
- тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (абзац другий підпункту 2 пункту 44 Особливостей).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Лукашова

Номер: 55fc7f918ba14dc0ac98194bee63590d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-24-012239-a.a1
Назва: Вимога про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Лукашова
Вимога:
За результатом аналізу документів Тендерної пропозиції учасника ФОП Лукашова у закупівлі UA-2025-06-24-012239-a виявлено наступні невідповідності: 1) Учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості). Згідно з п.40 Особливостей, «Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей». Такі ж самі положення містяться в п.2 Розділу 4 Тендерної документації. Відповідно до пп.1,2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», «1.Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Додатком №1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено, що «для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»», а саме: для підтвердження «наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» має бути надано: - «1.3.1. довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір Аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору. Їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника. - 1.3.2. не менше однієї копії договору, зазначеного в довідці, в повному обсязі. - 1.3.3. лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.». На виконання зазначеної вище вимоги ФОП Лукашова надано наступні документи (файли): - «7.3 Довідка про виконання аналогічних договорів»; - «10.1. Договір_305_25_18.04.2024 з видатковою накладною»; - «10.2 Лист-відгук». При цьому, документи «10.1. Договір_305_25_18.04.2024 з видатковою накладною» та «10.2 Лист-відгук», всупереч вимогам закону та тендерної документації, визначено конфіденційними. Згідно з абзацом сьомим підпункту 1 пункту 44 Особливостей та пунктом 3 Розділу 5 Тендерної документації, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей». Враховуючи зазначене, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Лукашова на підставі того, що учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей (абзац сьомий підпункту 1 пункту 44 Особливостей). 2) Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п.1. «Технічні, якісні та інші вимоги предмета закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації передбачено, зокрема, наступні, чітко визначені, вимоги: - Механізм - Швейцарський кварцовий Ronda (Swiss made) (або аналог) з функцією дати календаря, з центральною секундною стрілкою»; - «* Характеристики, запропоновані Учасником, повинні бути не гіршими за визначені Замовником»; - «Матеріал корпусу - Нержавіюча сталь, позолота IPG»; - «Ремінець - Натуральна шкіра»; - «Циферблат - Циферблат світлого кольору, тип індикації – накладні значки золотистого кольору: арабські цифри / арабські цифри та позначки між ними»; - «Нанесення гравіювання на задню кришку - Посередині кришки розміщено логотип та напис по колу “ВІД МІНІСТРА ОБОРОНИ УКРАЇНИ”; - «Доповнення та уточнення до опису годинників: - у Тендерній пропозиції Учасник має надати зразок Паспорту(ів), що надається на кожну номенклатурну одиницю товару». А абзацом 3 п.1.3. Додатку 2 до Тендерної документації та п.5.2. Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, зокрема, що «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником …» «… якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника». Всупереч зазначеним вище вимогам Замовника учасником ФОП Лукашова в складі тендерної пропозиції зазначено наступні технічні характеристики на запропонований товар: 1) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик» (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Механізм – Швейцарський кварцовий механізм Miyota з функцією дати календаря, з центральною секундною стрілкою». В Паспорті на запропонований товар (файл «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678») у технічних характеристиках зазначено – «Механізм Miyota Gr12». В першу чергу, треба зазначити, що учасником ФОП Лукашова зазначено недостовірну інформацію про механізм Miyota, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Виробником механізмів Miyota є японська (!) компанія Citizen Watch Co., Ltd., а Miyota - це дочірня компанія, яка спеціалізується на розробці та виробництві годинникових механізмів. Власне, фабрика, де виготовляють Miyota, була заснована Citizen ще у 1959 році в місті Мійота, Японія. За посиланням: https://thewatch.ua/blog/gid-po-istorii-miyota-i-ee-naibolee-rasprostranennym-mehanizmam/?srsltid=AfmBOoqSWIqtn51Nx8FZN9DsXP4VlFGMhnwrEvdCzZNJFRLcImyR2A3w можна ознайомитися із детальною історією Miyota. Також, за посиланням: https://correa.com.ua/mehanizm-miyota-gr12 можна ознайомитися із технічними характеристиками механізму Miyota GR12, де, також, зазначений його виробник - Japan (Японія). Таким чином, «Швейцарський кварцовий механізм Miyota», як це зазначив учасник ФОП Лукашова, не існує взагалі! І, тим більше, не може бути Swiss made. По-друге, механізм годинника Miyota не є аналогом / еквівалентом швейцарського кварцового механізму Ronda (Swiss made). Так, наприклад, відхилення ходу зазначених механізмів має відмінності. Кварцові механізми Ronda, відомі своєю точністю та надійністю, зазвичай мають відхилення ходу в межах -10/+20 секунд на місяць, в той час як у механізмів Miyota показник є гіршим, за Ronda, а саме - ± 20 секунд на місяць (є загальнодоступною інформацією), що, до речі, і зазначено в Паспорті на запропонований товар (файл «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678»). Зазначене свідчить про те, що запропонований учасником ФОП Лукашова еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, а саме: японський механізм Miyota, за своїми характеристиками є гіршим за визначені Замовником, а отже, його якість не відповідає якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника. 2) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в «Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Матеріал корпусу - Нержавіюча сталь, позолота IPG». Проте (!), в Паспорті на запропонований товар (файл «3. Інструкція-паспорт FESTINA F20678») у технічних характеристиках зазначено - «Матеріал корпусу: Нержавіюча сталь». Тобто паспорт на товар не підтверджує матеріал покриття корпусу – повинно бути «позолота IPG». А отже, окрім технічної невідповідності заявлених характеристик вимогам Замовника, зазначене свідчить про те, що учасником ФОП Лукашова, у складі тендерної пропозиції взагалі не надано зразок Паспорту на запропоновану Замовнику модель годинника. Аналогічне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9915-р/пк-пз від 23.06.2025. 3) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Ремінець - Нержавіюча сталь», всупереч тому, що Замовником прямо зазначалося, що «Ремінець - Натуральна шкіра», без можливості вибору учасником варіантів. 4) В «Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики пропозиції (файл «2.1Дод_2_Технічна специфікація») та в Порівняльній таблиці технічних та якісних характеристик (файл «2.3 Порівняльна таблиця») зазначено: «Циферблат – Циферблат світлого кольору, тип індикації – накладні значки золотистого кольору: арабські цифри та позначки між ними». Вимогами Замовника передбачений такий варіант – «арабські цифри / арабські цифри та позначки між ними», але (!), на циферблаті запропонованого учасником ФОП Лукашова годинника є лише одна арабська цифра «12», а все інше – позначки. А отже, такий вигляд циферблату ніяк не може відповідати вимозі – «арабські цифри та позначки між ними». 5) Замовником визначено чіткий порядок нанесення гравіювання на задню кришку – «Посередині кришки розміщено логотип та напис по колу “ВІД МІНІСТРА ОБОРОНИ УКРАЇНИ”». В той час, коли зображення гравіювання, запропоноване учасником ФОП Лукашова на Ескізі годинника та футляру (файл «2.2 Ескіз»), по-перше, розміщено у два рядки, а не по колу, як вимагалося. А, по-друге, кришка одночасно містить інформацію про торговельну марку годинника та його модель, в той час, коли вимогами до розміщення гравіювання на задній кришці таке не допускалося. І, при цьому, документами «16. лист гарантія Лукашова Т.С.» та «16.1 Лист гарантія про намір Лукашова Т.С.», ФОП Лукашова надала підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації . Отже, враховуючи викладене, тендерна пропозиція ФОП Лукашова не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та містить недостовірну інформацію. Згідно з абзацом третім підпункту 1 пункту 44 Особливостей та пунктом 3 Розділу 5 Тендерної документації, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пунктом 3 Розділу 5 Тендерної документації, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей». Враховуючи зазначене, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Лукашова на підставі того, що: - учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів (абзац третій підпункту 1 пункту 44 Особливостей); - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (абзац другий підпункту 2 пункту 44 Особливостей). З усього зазначеного вище вбачається, що Замовником прийнято незаконне рішення про визначення переможцем учасника Фізичну особу-підприємця Лукашову Тетяну Сергіївну, яке має бути скасоване. Враховуючи все вищевикладене, просимо усунути виявлені порушення процедури закупівлі та: - скасувати Рішення Замовника про визначення Переможця від 03.07.2025 р. у закупівлі UA-2025-06-24-012239-a; - прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Фізичної особи-підприємця Лукашової Тетяни Сергіївни (код за ЄДРПОУ/ІПН - 3227312305) у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:18522000-4 - наручні годинники (годинники наручні чоловічі в подарунковому футлярі), номер у Prozorro UA-2025-06-24-012239-a.
Вирішення: АМКУ ПОСТАНОВИЛА: Зобов'язати Головне управління справами Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ: 24978319) скасувати рішення про визначення фізичної особи-підприємця Лукашової Тетяни Сергіївни (код ЄДРПОУ: 3227312305) переможцем за процедурою закупівлі — "наручні годинники", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-06-24-012239-a.
Статус вимоги: Задоволено