• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт внутрішніх та зовнішніх мереж КНП "КМКЛ №9" вул. Ризька, буд. 1

Торги відмінено

3 185 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 925.00 UAH
Період оскарження: 23.06.2025 19:57 - 29.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).

Номер: 96f42a630bcb4112a83e478206b91191
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-23-013385-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.07.2025 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.07.2025 17:15
Дата виконання рішення Замовником: 29.07.2025 09:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Голомах В.В. скасовано, згідно рішення АМКУ № 11428-р/пк-пз від 22.07.25
Автор: ФОП "ГОЛОМАХ ВІКТОР ВОЛОДИМИРОВИЧ", Вiктор Голомах +380503804452 golomah.w@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 25f9c343a5eb4b41874658cf7319dc0c
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).

КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 9" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (код ЄДРПОУ 25680295) (далі – Замовник) від 23 червня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Поточний ремонт внутрішніх та зовнішніх мереж КНП "КМКЛ №9" вул. Ризька, буд. 1» за кодом ДК 021:2015:45330000-9: Водопровідні та санітарно-технічні роботи.

Фактичні обставини
ФОП «ГОЛОМАХ ВІКТОР ВОЛОДИМИРОВИЧ» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 03 липня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ФОП "ГОЛОМАХ ВІКТОР ВОЛОДИМИРОВИЧ" (далі – Скаржник) 3 100 000,00
UAH з ПДВ 2 824 000,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕРВІС.БУД" 3 141 090,01
UAH з ПДВ 2 825 000,00
UAH з ПДВ
Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «2 824 000,00 грн. із пдв» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 45330000-9 — Водопровідні та санітарно-технічні роботи, чим його пропозиція зберігає більше 15 % кошторису Замовника.
08 липня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 41) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення «неналежним чином надано інформацію та документи на підтвердження наявності аналогічного досвіду, довідки ДПСУ про рахунки, інформації про працівників, та дозвільних документів, згідно технічного завдання.», та невиконання вимог повідомлення про усунення невідповідностей у період 24 годин, що було надано в неділю(вихідний день) 06 липня 2025 року, о 9-11, із повідомлення незаконного змісту, а саме із вимогами, що були виконані учасником, про що детально далі.
Скаржник, ФОП «ГОЛОМАХ ВІКТОР ВОЛОДИМИРОВИЧ», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:

1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:

Протокол № 41 від 08 липня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:

«Замовник виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Голомах В.В. у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією о 09 год.11 хв. 06.07.2025 року розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, а саме:
невідповідність вимогам пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації:
Учасник має надати скан-копію відповідного аналогічного за предметом закупівлі договору з усіма додатками до нього та копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) виконання такого договору.
Відповідно до документів Учасника, не всі надані документи, підтверджують виконання договорів, а саме:
аналогічний договір № 60 від 08.05.2020 року, сума виконаних робіт, згідно актів, не відповідає сумі договору, що підтверджено виконання договору;
аналогічний договір б/н від 26.07.2021 року, сума виконаних робіт, згідно актів, не підтверджено виконання договору;
аналогічний договір № 34-6 від 25.06.2019 року, сума виконаних робіт, згідно актів, не підтверджено виконання договору;
аналогічний договір № 100 від 11.10.2021 року, сума виконаних робіт, згідно актів, не підтверджено виконання договору.
невідповідність вимогам пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації:
Учасник має надати усі документи, які зазначені у додатку 1.1 до тендерної документації, надання яких вимагається у складі пропозиції, в тому числі, кошториси розрахунків, гарантійні листи, сертифікати відповідності, дозвільні документи, довідки, листи та інші документи.
Наявність кошторису є важливим елементом при закупівлі послуг з поточного ремонту, що забезпечує прозорість, контроль та ефективність процесу. У складі Учасника не надано жодного кошторисного розрахунку.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (ч. 9 ст. 26 Закону).
Станом на 10 год.00 хв. 08.07.2025 року учасник ФОП Голомах В.В. не виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених документів.
На вимогу до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в протоколі, якщо після закінчення зазначеного у рішенні строку учасник процедури закупівлі не виправив виявлені невідповідності після розкриття тендерних пропозицій шляхом завантаження в інформації та/або документів, що подані у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення невідповідностей в електронній системі закупівель, розміщенням в електронній системі закупівель повідомлення із вимогою про усунення таких невідповідностей.».


Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

Відповідно до пункту 11 Додатку 7 Тендерної документації встановлено: 11. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація відповідно до Додатку № 4:
- Учасник у складі тендерної пропозиції має надати документ, що підтверджує якість товару (сертифікат якості, відповідності, копію паспорту або іншого документу, що підтверджує якість та походження товарів тощо).

Додатку 4 Тендерної документації: Особливі вимоги: учасник у складі тендерної пропозиції має надати документ, що підтверджує якість товару (сертифікат якості, відповідності, копію паспорту, або іншого документу, що підтверджує якість та походження товарів), який обов’язково додається при поставці товару. Якщо товар не підлягає сертифікації, надається довідка про те, що дана продукція не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.
При поставці товар повинен мати інструкцію по використанню, викладену українською мовою.

Окремо Скаржник звертає Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей встановлено, що Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Скаржник звертає увагу Колегії, що встановлений замовником строк у 24 години на усунення так званих “невідповідностей” розпочався у вихідний день (06 липня 2025 року), що саме по собі ускладнює реалізацію права учасника на належне усунення таких невідповідностей. Однак ключове полягає у наступному: усі вимоги замовника щодо надання додаткових документів та інформації є безпідставними та суперечать вимогам тендерної документації і закону з наступних причин.

1. Щодо надання аналогічних договорів
Відповідно до Додатку 1 ТД встановлено:

1.Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям
1.1.На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за формою 1.
Для підтвердження інформації, наведеної в довідці за формою 1, учасник має надати скан-копію відповідного аналогічного за предметом закупівлі договору з усіма додатками до нього та копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) виконання такого договору.

Вимогами тендерної документації було передбачено обов’язок учасника надати один аналогічний договір, який підтверджує виконання робіт, що є предметом закупівлі. ФОП Голомах В.В. для більш повного і прозорого підтвердження досвіду надав у складі тендерної пропозиції 15 аналогічних договорів разом із відповідною довідкою (“аналогічні договори,довідка.rar”, “довідка про аналогічні договори.pdf”). Кожен із цих договорів супроводжується належним документальним підтвердженням факту виконання (акти приймання-передачі робіт, інші фінансові документи). Таким чином, не лише виконано, а й перевиконано вимогу тендерної документації, а кількість та форма підтвердження повністю покриває кваліфікаційний критерій щодо досвіду виконання аналогічних робіт.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права вимагати від учасника надати більше документів, ніж визначено тендерною документацією. Оскільки учасник надав усі документи в повному обсязі, додаткові вимоги замовника щодо надання ще інших або додаткових підтверджень або уточнення по кожному з договорів є безпідставними та такими, що суперечать принципу правової визначеності та передбачуваності процедури закупівлі. Відсутність у вимогах тендерної документації обов’язкового подання підтвердження виконання робіт по кожному договору із детальним розписом сум, актів та іншого, не дає права замовнику дискваліфікувати учасника з таких підстав, якщо хоча б один договір підтверджений у повному обсязі.

У складі тендерної пропозиції ФОП Голомах В.В., а також у довідці про виконання аналогічних договорів, надано вичерпну та повну інформацію щодо виконаних робіт за аналогічними договорами, що повністю відповідає вимогам пункту 1.1 тендерної документації щодо підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Зокрема, у довідці та у файлах пропозиції наведені такі договори, як:

Дитячий спеціалізований санаторій «Салют» (01054, м. Київ, вул. Гоголівська, 28, договір № 207 від 18.12.2020, предмет закупівлі – генеральний підряд за ДК 021:2015: 45330000-9 «Водопровідні та санітарно-технічні роботи», вид робіт – ремонт інженерних мереж котельні, акти виконаних робіт додаються, контактна особа – Коваль Л.М., UA-2020-12-17-009551-c);

Відділ освіти виконавчого комітету Коростенської міської ради (м. Коростень, вул. Грушевського, 66, договір № 78 від 16.05.2019, ДК 021:2015: 45330000-9 «Водопровідні та санітарно-технічні роботи», предмет – капітальний ремонт системи водопостачання ДНЗ №21 по вул. Шевченка, 60, акти виконаних робіт додаються, контактна особа – Орлова М.Г., UA-2019-04-17-000217-a).

Зазначені договори повністю відповідають визначеному тендерною документацією предмету закупівлі (код ДК 021:2015: 45330000-9), супроводжуються актами виконаних робіт, що підтверджує їх реальне виконання, а також містять повний перелік необхідних реквізитів, згідно з вимогою щодо форми 1.
Таким чином, Скаржником виконано вимоги щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт у повному обсязі, а всі відповідні документи були подані у складі тендерної пропозиції та належним чином завантажені до електронної системи закупівель.

Варто додати, що замовник не надсилав вимоги про усунення “невідповідностей” стосовно цих договорів у порядку 24 годин, а самі документи відповідають вимогам тендерної документації як за змістом, так і за формою. Отже, вимога щодо надання аналогічних договорів Скаржником повністю виконана, і підстав для відхилення пропозиції з цього питання не існує.

2. Щодо підтвердження кваліфікації працівників
Відповідно до Додатку 1 ТД встановлено:
1.3. На підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, учасник має надати довідку за формою 3.
Учаснику необхідно підтвердити наявність кваліфікованого персоналу, необхідного для виконання будівельних робіт а саме:
- виконроб - не менше 1 особи;
- робітники: слюсар, слюсар сантехнік – не менше 6 осіб;
- електрозварник – не менше 2 осіб.
Для підтвердження необхідно надати:
- копії наказів про прийняття на роботу працівників або копії чинних цивільно-правових договорів.
Учасник повинен підтвердити фах електрозварників шляхом надання копій усіх сторінок діючого посвідчення зварника, виданого відповідно до «Правил атестації зварників» ДНАОП 0. 00-1.16-96.
Надати на керівника підприємства, копію посвідчення "Про проходження навчання з питань пожежної безпеки".
На кожного працівника, зазначеного в довідці, що буде надавати послуги безпосередньо на об’єктах Замовника, надати у пропозиції копію документу про одержання кваліфікації (свідоцтво або диплом або посвідчення).

У тендерній документації чітко визначено перелік документів, що мають бути подані для підтвердження кваліфікації персоналу учасника, зокрема дипломи, посвідчення, накази, відповідні довідки (“довідка робітники.pdf”, “дипломи,посвідчення,накази робітники.rar”). Учасник повністю виконав цю вимогу та подав у складі пропозиції всі зазначені документи.
Вимога замовника про надання додаткового “Протоколу засідання атестаційної комісії” щодо посвідчення зварника № 18/ТО-8 на Свірчевського О.М. не міститься у тендерній документації та, відповідно, є незаконною і такою, що була сформульована вже після розкриття тендерних пропозицій, тобто штучно створеною підставою для дискваліфікації. Замовник не має права вимагати документи, які не зазначені у тендерній документації, що прямо заборонено абзацом 4 частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та останнім абзацом пункту 44 Особливостей (Постанова КМУ № 1178).
Таким чином, всі документи щодо кваліфікації працівників учасником надано у повному обсязі, а відсутність додаткових документів, які не вимагалися тендерною документацією, не може бути підставою для відхилення пропозиції.

Відповідно до пункту 1.3 тендерної документації, учасник зобов’язаний підтвердити наявність у штаті кваліфікованого персоналу, необхідного для виконання робіт, шляхом надання довідки за встановленою формою та відповідних підтверджуючих документів. Зокрема, тендерна документація чітко вимагає надати: копії наказів про прийняття на роботу або цивільно-правові договори, копії чинних посвідчень електрозварників (виданих відповідно до «Правил атестації зварників» ДНАОП 0.00-1.16-96), копії посвідчень про проходження навчання з пожежної безпеки керівника та документи про одержання кваліфікації кожного працівника.

Учасник ФОП Голомах В.В. у складі тендерної пропозиції надав всі передбачені тендерною документацією документи, що підтверджують кваліфікацію персоналу, зокрема — копії наказів, посвідчення електрозварників, посвідчення з пожежної безпеки, дипломи та свідоцтва, які повністю відповідають вимогам та охоплюють усіх заявлених у довідці працівників. Всі ці документи містяться у файлах “дипломи,посвідчення,накази робітники.rar” та “довідка робітники.pdf”, що вже було завантажено до системи.

Водночас протокол перевірки містить вимогу надати додатково “Протокол засідання атестаційної комісії щодо посвідчення зварника”, хоча така вимога жодним чином не була передбачена тендерною документацією. Замовник фактично створив нову вимогу під час розгляду пропозиції, що є прямим порушенням принципу правової визначеності, а також абзацу останнього пункту 44 Особливостей (Постанова КМУ № 1178), згідно з яким вимагати додаткові документи, які не були прямо зазначені у тендерній документації, заборонено. Таким чином, всі документи на підтвердження кваліфікації електрозварників та іншого персоналу були належним чином надані, а вимоги замовника щодо додаткового протоколу є штучно створеною підставою для відхилення, що є незаконним.

3. Щодо надання довідки про відкриті банківські рахунки
Пункт 3 Додатку 1 ТД встановлює:
Замовник просить надати довідку, видану Державною Податковою Службою України чи структурним підрозділом із зазначенням переліку відкритих банківських рахунків.

Відповідно до вимог пункту 3 Додатку 1 тендерної документації, учасник мав надати довідку, видану Державною податковою службою України чи структурним підрозділом, із зазначенням переліку відкритих банківських рахунків. У складі пропозиції учасником надано документ “витяг рахунки ДПС”, що підтверджує виконання цієї вимоги. Документ є чинним, містить усі необхідні реквізити та відомості щодо рахунків.
Будь-які додаткові вимоги щодо форми, складу чи змісту цієї довідки, які не визначені тендерною документацією, є неправомірними, а відсутність повторного завантаження документу за 24 години у вихідний день не може бути розцінена як порушення з боку учасника. Замовник не має права вимагати надання додаткових чи уточнених документів, якщо відповідний документ вже був наданий у складі пропозиції та відповідає вимогам документації.
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 тендерної документації, для підтвердження наявності відкритих банківських рахунків учасник мав надати довідку, видану Державною податковою службою України чи її структурним підрозділом, із зазначенням переліку таких рахунків. ФОП Голомах В.В. у складі своєї тендерної пропозиції належним чином надав відповідний документ — “витяг рахунки ДПС”. Даний витяг містить всі необхідні реквізити, відповідає вимогам тендерної документації та є чинним на момент подання пропозиції.

Варто окремо наголосити, що жодних додаткових вимог щодо форми, структури чи змісту цієї довідки тендерна документація не містить. Будь-які вимоги замовника надати інший зразок документа або повторно завантажити ідентичний документ, якщо він вже був поданий у складі пропозиції, є протиправними і такими, що прямо суперечать принципу правової визначеності та вимогам законодавства.

Замовник, всупереч очевидній наявності у складі пропозиції файлу “витяг рахунки ДПС”, свідомо проігнорував поданий документ, вказавши “невідповідність” і незаконно надавши учаснику строк у 24 години для його повторного подання. Така поведінка є не лише формальною, але й дискримінаційною по суті, адже створює для учасника штучні перепони і не відповідає нормам Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178. Особливо неприпустимим є те, що вимогу щодо усунення “невідповідності” було виставлено у вихідний день, що ускладнює оперативне реагування та порушує права учасника.

Таким чином, всі вимоги тендерної документації щодо підтвердження наявності відкритих рахунків ФОП Голомах В.В. виконано у повному обсязі, а дії замовника щодо формального ігнорування наданого документу та встановлення додаткового строку на його повторне завантаження є незаконними та не можуть слугувати підставою для відхилення пропозиції.


4. Щодо надання кошторису
Додаток 1 ТД встановлює:
2. Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації (технічного завдання)
Документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції погодження про відповідність його пропозиції усім технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, згідно додатку 1.1 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписану технічну специфікацію та загальні вимоги за формою, викладеною в додатку 1.1 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції надає усі документи, які зазначені у в додатку 1.1 до тендерної документації, надання яких вимагається у складі пропозиції, в тому числі, кошторисні розрахунки, гарантійні листи, сертифікати відповідності, дозвільні документи, довідки, листи та інші документи.
Додаток 1.1 до тендерної документації встановлює:
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі
Код ДК 021:2015 – 45330000-9 «Водопровідні та санітарно-технічні роботи»
Поточний ремонт внутрішніх та зовнішніх мереж КНП "КМКЛ №9" вул. Ризька, буд. 1

1. Обсяги послуг по об’єкту в електронній версії цієї тендерної документації додаються окремим файлом:
1.1. Дефектний акт

ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ
Гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику :
- виконати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни встановлені замовником. Також в листі Учасник має зазначити, що матеріали та вироби, від яких залежить якість продукції (щодо зносостійкості, терміну служби, екологічної чистоти), буде відповідати вимогам ДСТУ.
- при надані послуг суворо дотримуватись вимог норм та протипожежних правил техніки безпеки;
- виконавець несе повну відповідальність за безпечне надання послуг, дотримання правил, норм і інструкцій з охорони праці і пожежної безпеки.
Надати:
- скан-копію кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера – проектувальника в частині кошторисної документації завірена печаткою та підписом інженера – проектувальника, дійсного на дату подання документів (відповідно до Закону України від 20.05.1999 № 687-ХІV «Про архітектурну діяльність»).
- копію діючого дозволу виданого Державною службою України з питань праці на початок (виконання) робіт підвищеної небезпеки (разом з відповідним додатком у разі його наявності) або декларації відповідності матеріально-технічної бази з питань охорони праці, згідно із нормами чинного законодавства.

Замовником у складі претензій до пропозиції учасника зазначено відсутність кошторисного розрахунку. Проте, аналіз тендерної документації показує, що вимоги щодо обов’язкового надання кошторису у складі тендерної пропозиції відсутні. Всі документи, які були визначені як обов’язкові згідно технічного завдання, у тому числі дозволи, декларації, ліцензії, учасником надано (файл «Ліцензія,дозвіл,декларація.pdf”, файл сертифікат «кошторисник.pdf”,) .
Відповідно до положень Додатку 1.1 до тендерної документації, учасник зобов’язаний надати перелік документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі. Аналіз вимог Додатку 1.1 свідчить, що серед обов’язкових документів для подання не міститься прямої вимоги щодо подання кошторисного розрахунку у складі тендерної пропозиції. Додатком 1.1 чітко визначено перелік документів, зокрема підписана технічна специфікація, дефектний акт, гарантійний лист, сертифікат інженера-проектувальника, дозвільні документи з питань охорони праці та інші документи, які мають бути надані учасником.

Усі зазначені документи ФОП Голомах В.В. було належним чином підготовлено та подано у складі своєї тендерної пропозиції. Жодних вимог щодо обов’язковості подання кошторису Додатком 1.1 не встановлено, а отже, відсутність такого документа не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції. Всі інші документи, які прямо передбачені Додатком 1.1 до тендерної документації, учасником надано у повному обсязі, що повністю підтверджує відповідність пропозиції вимогам замовника.
Таким чином, вимога замовника про надання кошторису є такою, що була сформульована поза межами тендерної документації, а тому суперечить принципу прозорості та недискримінації учасників. Надання документа, який не вимагався тендерною документацією, не може бути підставою для дискваліфікації. Окрім того, якщо така вимога з’явилася тільки у процесі розгляду, вона не є обов’язковою до виконання.

5. Щодо процедури усунення невідповідностей (24 години у вихідний день)
Замовник надіслав вимогу про усунення “невідповідностей” о 09:11 год 06.07.2025 року, що припадає на вихідний день. Такий підхід ускладнює доступ учасника до оперативного реагування, що порушує принципи рівності прав та можливостей. Водночас, відповідно до частини 9 статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі”, учасник виправляє невідповідності, шляхом завантаження нових/уточнених документів протягом 24 годин з моменту розміщення вимоги замовником. Якщо всі документи вже були подані у складі пропозиції, вимога про повторне їх завантаження є надуманою та створює додаткові, не передбачені законом, перешкоди для учасника. Крім того, завантаження нових документів у вихідний день може бути обмежено організаційно-технічними чинниками.

6. Щодо штучного створення додаткових вимог
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Будь-які вимоги замовника щодо подання документів, які не визначені тендерною документацією, не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції. Це прямо передбачено абзацом 10 пункту 28 та останнім абзацом пункту 44 Особливостей (Постанова КМУ № 1178). Усі додаткові вимоги щодо уточнення посвідчень, надання протоколів, розпису по аналогічних договорах тощо є незаконними та створені виключно для обмеження конкуренції. Такі дії замовника суперечать принципам законності, рівності, прозорості та недискримінації, визначеним у статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.

Скаржник у повному обсязі та належно виконав усі вимоги тендерної документації. Всі надані документи відповідають умовам закупівлі, а вимоги замовника щодо додаткового подання чи повторного завантаження документів не мають правових підстав. Дії замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника є незаконними і мають бути скасовані для забезпечення законності процедури закупівлі.

З метою підтвердження своєї позиції, а також для повного, об’єктивного і неупередженого розгляду скарги, Скаржник подає до Колегії перелік документів, які вже були надані у складі тендерної пропозиції та підтверджують повне виконання вимог тендерної документації:
• “дипломи, посвідчення, накази робітники.rar” Містить скан-копії дипломів, посвідчень та наказів, що підтверджують кваліфікацію працівників, які залучаються до виконання робіт відповідно до предмета закупівлі.
• “довідка робітники.pdf” Містить інформацію щодо складу робітників, їх досвіду та кваліфікації, що підтверджує відповідність персоналу вимогам замовника.
• “Ліцензія,дозвіл,декларація.pdf” Містить чинні ліцензії, дозвільні документи та декларації, необхідні для законного виконання робіт відповідно до предмета закупівлі.
• “витяг рахунки ДПС” Документ, що підтверджує наявність відкритих банківських рахунків учасника, як цього вимагає тендерна документація.
• “аналогічні договори,довідка.rar” Містить копії виконаних аналогічних договорів, а також відповідні акти, що підтверджують фактичне виконання робіт.
• “довідка про аналогічні договори.pdf” Містить довідку щодо виконання аналогічних договорів із зазначенням обсягів і строків виконання, відповідно до вимог тендерної документації.
• “лист відповідь.pdf” Містить офіційне пояснення Скаржника щодо повноти та відповідності наданих у складі пропозиції документів усім вимогам тендерної документації.

Вказані документи беззаперечно підтверджують відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції ФОП Голомах В.В. та засвідчують повне і належне виконання всіх умов тендерної документації. Дані матеріали додаються до цієї скарги та є невід’ємною її частиною як докази правомірності дій Скаржника і безпідставності рішення замовника щодо дискваліфікації.

Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), встановлено, що відсутність документів або інформації, які не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Це означає, що Замовник не має права вимагати від учасника надання будь-яких документів або інформації понад ті, що прямо та чітко передбачені тендерною документацією і її додатками. Відповідно, відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі ненадання певної інформації чи параметрів, які не були визначені як обов’язкові у тендерній документації, є незаконним та суперечить вимогам чинного законодавства. Дії Замовника свідчать про розширене трактування вимог до змісту документів, що прямо заборонено вказаною нормою, і призводять до порушення прав учасника на участь у процедурі закупівлі на рівних умовах.


2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «2 824 000,00 грн. із ПДВ» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 45330000-9 — Водопровідні та санітарно-технічні роботи, чим його пропозиція зберігає більше 15 % кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)