• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з організації харчування осіб комунального закладу "Рівненський центр соціально-психологічної допомоги" Рівненської обласної ради

Торги не відбулися

439 095.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 195.48 UAH
Період оскарження: 23.06.2025 17:43 - 28.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 465bdea25fd04f79b38e7de54d451a6f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-23-012969-a.a1
Назва: СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.07.2025 15:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.07.2025 11:12
Дата виконання рішення Замовником: 26.08.2025 12:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.07.2025 №11663-р/пк-пз рішення про відміну процедури закупівлі UA-2025-06-23-012969-a від 07.07.2025 №41 скасоване»,оскільки не доведено правомірність відміни Процедури закупівлі, та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності.
Автор: ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", Ярослав Буряков +380504249424 ramedas.ukraine@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4b041fad28cb4b338d391ddbf23977e8
Заголовок пункту скарги: Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Комунальним закладом «Рівненський центр соціально-психологічної допомоги» Рівненської обласної ради (далі – Замовник) згідно оголошення UA-2025-06-23-012969-a про проведення відкритих торгів з особливостями, що оприлюднене в електронній системі закупівель (далі, також - ЕСЗ), було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями з закупівлі Послуг з організації харчування осіб комунального закладу «Рівненський центр соціально-психологічної допомоги» Рівненської обласної ради, код за ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування», далі – Процедура закупівлі, Закупівля, а також Відкриті торги.
В даній Процедурі закупівлі взяло участь ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі, також – Скаржник).
Згідно оприлюдненої 07.07.2025 в ЕСЗ інформації про відміну Відкриті торги були відмінені з причин неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, з зазначенням у коментарях Замовник прийняв рішення про відміну торгів задля усунення порушень законодавства, а саме дискримінаційних вимог.
Згідно розміщеного в ЕСЗ Протоколу № 41 від 07.07.2025 (далі – Протокол про відміну), Замовником було прийнято рішення відмінити відкриті торги за предметом закупівлі Послуги з організації харчування осіб комунального закладу «Рівненський центр соціально-психологічної допомоги» Рівненської обласної ради за ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (предмет закупівлі), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-06-23-012969-а, на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості).
В обґрунтування такого рішення в Протоколі про відміну, серед іншого, зазначене наступне:
«На підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
На етапі розкриття тендерної пропозиції замовник виявив порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: у вимогах до тендерної документації (у технічних вимогах було встановлено місце надання послуг: м. Рівне, але не далі 7 км від місцезнаходження Замовника, а також у пп. 11 переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції було встановлено вимогу про надання інформації у довільній формі про наявність матеріально-технічної бази для виконання основних умов договору щодо предмету закупівлі та документи щодо права власності (кафе, їдальня,тощо) з надання послуг харчування, який знаходиться не далі 5 км від місцезнаходження Замовника).
Участь у закупівлі взяв лише 1 учасник. Дослідивши тендерну пропозицію учасника було виялено, що він орендує частину приміщення, що розташоване за адресою: 330200, м. Рівне, Міцкевича, 30, що відповідає технічним вимогам тендерної документації (не далі 5 км від місцезнаходження Замовника). Відповідно до цього було зроблено висновок, що у замовника встановлена дискримінаційна вимога, чим обмежено коло учасників у закупівлі.
Даний висновок замовника, підтверджено рішеннями Антимонопольного комітету України з розгялу скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
1) Рішення №1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
2) Рішення №389-р/пк-пз від 31.01.2017.
3) Рішення №10445-р/пк-пз від 10.10.2018.
Зважаючи на те, що внести зміни до тендерної документації можливо лише на етапі подання тендерних пропозицій бо прийняте рішення про відміну відкрити торгів».
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника про відміну Відкритих торгів необґрунтованим й протиправним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Як зазначено вище, Відкриті торги були відмінені на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, згідно якого замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Цілком обґрунтовано вважати, що відміна торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей може бути правомірною лише у випадку, коли наявне відповідне порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель носить характер очевидного й однозначного.
Відзначимо, що Особливостями чи Законом України «Про публічні закупівлі» не визначено поняття «дискримінаційні вимоги/умови», а так само не встановлено норми, які б прямо визначали критерії «дискримінаційності».
Отже, дискримінація завжди є оціночним поняттям, тобто в кожному конкретному випадку повинно бути встановлено в чому саме полягає дискримінація (дискримінаційність умов), яким чином та чиї саме права й законні інтереси порушуються такими умовами, тощо.
В той же час, Замовник не довів в чому саме полягає дискримінаційність, чиї конкретно права та інтереси порушуються та в чому саме полягає таке порушення, в т.ч. в контексті положень пп. 2 п. 50 Особливостей.
При цьому, як зазначалось вище, висновок, що у Замовника встановлена дискримінаційна вимога, було зроблено останнім тільки на підставі того, що у Закупівлі взяв участь лише 1 учасник (Скаржник).
Втім таке обґрунтування є неспроможним, оскільки Замовником, серед іншого, не доведено, що подання лише однієї тендерної пропозиції в Процедурі закупівлі є прямим і безпосереднім наслідком виключно лише однієї обставини, а саме - наявності умов тендерної документації, на які Замовник посилається в Протоколі про відміну.
В той же самий час, якраз відміна Відкритих торгів вже після розкриття тендерних пропозицій, встановлення переліку учасників, яким виявився Скаржник, та фактичним розглядом тендерної пропозиції Скаржника (як це випливає із тез Протоколу про відміну про те, що тендерна пропозиція Скаржника була досліджена) є безпосереднім проявом дискримінаційного підходу та упередженого ставлення саме до Скаржника.
Адже такі дії певною мірою можуть свідчити про небажання Замовника визначити Скаржника переможцем в даній Закупівлі та укласти договір про закупівлю.
Отже, дії Замовника з відміни цих Відкритих торгів носять штучний характер, не відповідають таким основним принципам здійснення публічних закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, тощо, та фактично направлені на усунення Скаржника від участі в даній Процедурі закупівлі та спотворення результатів торгів.
В будь-якому випадку, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
В той же час, враховуючи, що тендерна пропозиція Скаржника була досліджена та фактично розглянута, безпідставне та неправомірне рішення Замовника про відміну Відкритих торгів, як зазначено вище, також фактично порушує потенційне право Скаржника бути визначеним переможцем Процедури закупівлі та укласти договір про закупівлю за результатами проведення Процедури закупівлі.
Таким чином, відміна Замовником Відкритих торгів з підстав, визначених підпунктом 2 пункту 50 Особливостей - неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, як зазначено в ЕСЗ та Протоколі про відміну, не лише не обґрунтована, а повністю неправомірна.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відміну Відкритих торгів є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на участь у відкритих торгах у передбаченому законом порядку, на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тощо.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)