• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Інші завершальні будівельні роботи

Завершена

14 678 911.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 394.56 UAH
Період оскарження: 23.06.2025 16:46 - 10.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення замовника про відміну відкритих торгів, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей

Номер: bafd8d123dfe40e48aa82ce59aaa5ccc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-23-012308-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення замовника про відміну відкритих торгів, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2025 14:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.08.2025 16:49
Дата виконання рішення Замовником: 08.08.2025 15:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Повідомляємо про виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.08.2025 № 11982-р/пк-пз у повному обсязі.
Автор: ТОВ "БЛІЦ БУД ІНВЕСТ", Олеся Олійник +380933902126 tovbigalfa@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 51518df4434b4ad982546a7b534df727
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Фактичні обставини
23.06.2025 Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-23-012308-a, Інші завершальні будівельні роботи.
Найменування учасника Ідентифікаційний код
учасника в ЄДР

ТОВ "БЛІЦ БУД ІНВЕСТ" 45505322
ТОВ "АРАКА" 39232179
ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.

Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколом уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції від 18.07.2025 № 114.

23 липня 2025 року Замовником Протоколом уповноваженої особи № 119 визначено переможцем процедури ТОВ «АРАКА».

При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.

Вважаємо, що незаконними та таким, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» по закупівлі UA-2025-06-23-012308-a, а саме: Протокол уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції від 18.07.2025 № 114.

Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Звертаємо увагу Комісії, скарга на рішення Замовника подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ»

Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколом уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції від 18.07.2025 № 114:
«Згідно проведеного розгляду тендерної пропозиції Учасника на відповідність її вимогам Тендерної документації Замовника, на сьогоднішній день, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції.
Тендерна пропозиція Учасника ТОВ "БЛІЦ БУД ІНВЕСТ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та надані документи до тендерної пропозиції не відповідають встановленим вимогам Тендерної документації Замовника, крім того встановлені наявні невідповідності які не можуть бути усунені протягом 24 годин, а саме:
І) Оглянувши договірну ціну (файл «327_ДЦ_ДЦ.pdf») та зведений кошторисний розрахунок (файл «327_ДЦ_ЗКР.pdf») виявлена невідповідність в загальній вартості
Договірна ціна Учасника Зведений кошторисний розрахунок Учасника Невідповідність
Всього по Розділу І - 14477,33603 грн. Всього по зведеному кошторисному розрахунку 14477,42316 грн. 87,13 грн.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі».

Додатком № 1 до тендерної документації "Інформація та документи, які підтверджують відповідність учасника", передбачено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього, копію документу(ів), що підтверджують його виконання та/або позитивний відгук від організації замовника про виконання такого договору або звіт про виконання договору з системи Прозорро. У розумінні цієї тендерної документації аналогічний договір - це договір, що був виконаний учасником за тим самим предметом закупівлі, такими можуть бути: договори (договір) на закупівлю робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації чи капітального ремонту.
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, надано договір від 02.12.2024 року № 117 укладеного із закладом дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Барвінок" Броварської міської ради Броварського р-ну Київської області за предметом закупівлі "ПОСЛУГИ", а предметом договору є ПОТОЧНИЙ РЕМОНТ, що не відповідає наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору;
Додатком № 1 до тендерної документації "Інформація та документи, які підтверджують відповідність учасника", передбачено, що Загальний стаж роботи в будівництві на інженерно-технічних посадах для «виконавця робіт» має становити не менше 2-х років. Стосовно «виконавця робіт» в складі пропозиції надається або копія трудової книжки, або копія наказів про призначення на посаду, або інші документи, які підтверджують інформацію щодо трудових відносин між працівником і Учасником та стаж роботи.
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, надано договір від 01.07.2025 року №01/07 укладеного з фізичною особою Томашевським Іваном Михайловичем про надання послуг виконавця робіт. Документів які б підтверджували загальний стаж роботи на посаді виконавця робіт Томашевського Івана Михайловича учасником не надано.
Додатком № 1 до тендерної документації "Інформація та документи, які підтверджують відповідність учасника", передбачено, що учасник надає докази сертифікації інженера з охорони праці (будівництво) згідно вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (надається сертифікат компетентності і кваліфікаційне посвідчення).
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, надано посвідчення на ім'я Йосипенка Сергія Григоровича (інженер з охорони праці) № 011-23.С1 яке дійсне до 27.04.2024 р. Крім цього відсутнє кваліфікаційне посвідчення та сертифікат на ім'я Йосипенка Сергія Григоровича;
Додатком № 1 до тендерної документації "Інформація та документи, які підтверджують відповідність учасника", передбачено, що на кожного штатного працівника або працівника залученого на підставі цивільно-правової угоди, учасник повинен надати копії Повідомлень про прийняття на роботу, складених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» від 17.06.2015 № 413 разом з квитанцією № 2 про прийняття пакету на кожного такого працівника.
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, надані повідомлення та квитанції, окрім працівників залучених на підставі цивільно-правових угод (Йосипенко С. Г. та Пушкарська А. С.), а також на керівника товариства - Олійник З. Ю.
Додатком № 3 до тендерної документації "Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції" передбачено обв'язок учасника надати "Копію ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності або витяг з реєстру будівельної діяльності щодо інформації про ліцензії Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (у разі якщо отримання такої ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством)". Крім цього, у Додатком № 2 до тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі" передбачені роботи з "Нанесення механізованим способом в один шар покриття з вогнезахисного матеріалу на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій". Згідно п. 13 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. На виконання вищевказаних робіт відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», Наказу Міністерства внутрішніх справ від 26.12.2018 № 1064, потрібно мати відповідну ліцензію.
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, не надано чинної ліцензії на зазначені види робіт.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі та іншим вимогам тендерної документації».

І) Щодо першої підстави для відхилення
Відповідно до п. 3 Додатку № 3 до тендерної документації визначено, що Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку № 2 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, що складені, заповнені з вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (з урахуванням змін) - далі Настанова, технічним завданням в форматі PDF та повинні містити печатку, підпис Учасника, а саме:
- договірна ціна (вид договірної ціни - тверда);
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальна записка;
- об’єктні та локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
- розрахунок загально-виробничих витрат;
- розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат;
- розрахунком на прибуток;
- розрахунок заробітної плати;
- проєкт календарного графіку виконання робіт.
Учасник в кошторисній документації має передбачити витрати, пов’язані з вивезенням будівельного сміття з території замовника.

В складі тендерної пропозиції учасника містяться наступні розрахунки, а саме:
- договірна ціна (файл «327_ДЦ_ДЦ.pdf»);
- зведений кошторисний розрахунок (файл «327_ДЦ_ЗКР.pdf»);
- пояснювальна записка (файл «327_ДЦ_ДЦ.pdf»);
- об’єктний кошторис 02-01 (файл «327_ДЦ_ОК_02-01.pdf»)
- локальний кошторис 02-01-01 (файл «327_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf»);
- локальний кошторис 02-01-02 (файл «327_ДЦ_ЛК1_02-01-02.pdf»)
- підсумкова відомість ресурсів (файл «327_ДЦ_ПВР.pdf»);
- розрахунок загально-виробничих витрат (файл «327_ДЦ_ЗВВОК_02_01.pdf»);
- розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат (файл «327_ДЦ_ДЦ.pdf»);
- розрахунком на прибуток (файл «327_ДЦ_ДЦ.pdf»);
- розрахунок заробітної плати (файл «ЗП розрах.pdf»);
- проєкт календарного графіку виконання робіт (файл «Календарний план.pdf»).

Пунктом 9 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачені Вимоги щодо формування ціни тендерної пропозиції (договірної ціни), а саме: Відповідно до Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162, кошторисних норм України у будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (із змінами) (далі – Настанова), ціна пропозиції учасника (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень щодо об’єкта будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією.
У договірній ціні учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання робіт, необхідних для здійснення проєктних рішень щодо об’єкта замовлення відповідно до Додатка № 2 до тендерної документації, у тому числі робіт, виконання яких передбачається субпідрядниками/співвиконавцями.
Вид договірної ціни за умовами цієї закупівлі: тверда.
Учасник повинен включити до розрахунку договірної ціни кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Сума цих коштів у договірній ціні повинна бути розрахована відповідно до вимог Настанови. Порядок врахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, при взаєморозрахунках за виконані роботи встановлюється умовами проєкту договору про закупівлю.
Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати вартість зворотних матеріалів без відрахування їх із загальної суми пропозиції. До договірної ціни не включаються витрати, пов’язані з підготовкою тендерної пропозиції та укладенням договору про закупівлю.

Разом з тим, Замовник посилаючись на те, що тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі та іншим вимогам тендерної документації, оскільки є невідповідність між договірною ціною Учасника в Розділі І Договірної ціни та всього по зведеному кошторисному розрахунку:
Оглянувши договірну ціну (файл «327_ДЦ_ДЦ.pdf») та зведений кошторисний розрахунок (файл «327_ДЦ_ЗКР.pdf») виявлена невідповідність в загальній вартості
Договірна ціна Учасника Зведений кошторисний розрахунок Учасника Невідповідність
Всього по Розділу І - 14477,33603 грн. Всього по зведеному кошторисному розрахунку 14477,42316 грн. 87,13 грн.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі».

Категорично не погоджуємось з даним твердженням з наступних підстав:
Відповідно до п. 3 Додатку № 3 до тендерної документації визначено, що Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку № 2 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, що складені, заповнені з вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (з урахуванням змін) - далі Настанова ….

Згідно п. 1.2 Настанови «У цій Настанові терміни вживаються у такому значенні: …зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат».

Згідно п. 3.3 Настанови Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва розробляється на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР, П, РП за формою, наведеною в додатку 7 цієї Настанови, схвалюється на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР, затверджується на стадії П (РП) в установленому порядку. Розподіл об’єктів, робіт і витрат, в залежності від виду об’єкта будівництва, наведено в примірній номенклатурі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 8 цієї Настанови). Додаток 8 обов’язковий в частині нумерації та найменування глав і граф зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, розподілу об’єктів, робіт та витрат за його розділами і главами, а також розподілу вартісних показників по графах зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
У випадку відсутності об’єктів, робіт і витрат, що передбачаються відповідною главою, ця глава пропускається без зміни номерів наступних глав.
Для окремих галузей господарства і видів об’єктів будівництва найменування і
номенклатура глав зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, а також найменування, кількість і порядок розташування граф у ньому та у формах іншої кошторисної документації можуть бути уточнені.
Пункт 3.31 Настанови передбачає, що до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва у відповідні глави включаються окремими рядками підсумки по усіх об’єктних кошторисах, об’єктних кошторисних розрахунках і кошторисних розрахунках.
Позиції зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва повинні мати посилання на номер зазначених кошторисних документів.
Кошторисна вартість кожного об’єкта, передбаченого на стадії ЕП, ТЕО, ТЕР, П, РП, розподіляється по графах, які визначають вартість: «будівельних робіт», «устаткування, меблів та інвентарю»; «інших витрат»; «загальну кошторисну вартість».
У зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва кошти розподіляються по главах, що наведені в додатку 8 цієї Настанови.
При здійсненні капітального ремонту, якщо вартість робіт може бути визначена за одним локальним або об’єктним кошторисом, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва не складається. У цьому випадку роль зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва виконує відповідно локальний або об’єктний кошторис.
Скаржником наданий зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкту будівництва у відповідності до вимог п. 1.2, 3.3, 3.31 Настанови враховуючи всі витрати (файл «327_ДЦ_ЗКР.pdf») (скрін додається):

Згідно п. 1.2 Настанови «У цій Настанові терміни вживаються у такому значенні: договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі».

Пункт 5.2 Розділу V Настанови передбачає, що «Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови».

При формуванні зведеного кошторисного розрахунку Учасником враховані вимоги Замовника в частині того, що ціна тендерної пропозиції повинна враховувати вартість зворотних матеріалів без відрахування їх із загальної суми пропозиції, а саме в загальні вартості.

Учасником надана договірна ціна у відповідності до вимог п. 1.2, 3.3, 3.31 Настанови враховуючи всі витрати (файл «327_ДЦ_ЗКР.pdf») (скрін додається):


Щодо невідповідності про яку зазначає в Протоколі уповноважена особа від 18.07.2025 р. № 114 в розмірі 87,13 грн. яка міститься в зведеному кошторисному розрахунку.

Позиція 282 Додатку № 2 до тендерної документації містить брухт металевий (зворотній матеріал)


Пункт 3.19 Настанови визначає, що у випадках, коли проектними рішеннями передбачено розбирання конструкцій (металевих, залізобетонних, дерев’яних тощо), знесення будівель та споруд, внаслідок чого виникає можливість одержання комплектів, виробів та матеріалів, придатних для повторного застосування, або провадиться супутнє будівництву добування окремих матеріалів (камінь, гравій, ліс тощо), за підсумком локальних кошторисів на розбирання, знесення будівель і споруд та інші роботи довідково наводяться зворотні суми, що враховують реалізацію таких матеріальних ресурсів.

Зворотні суми позначаються окремим рядком під назвою «Зворотні суми» і визначаються на підставі номенклатури і кількості комплектів, матеріалів і виробів, що придатні для подальшого використання. Матеріали, вироби та комплекти, що враховуються у зворотних сумах, слід відрізняти від матеріалів, що обертаються (опалубка, кріплення тощо), які застосовуються відповідно до технології будівельного виробництва багаторазово при виконанні окремих видів будівельних робіт. Багаторазова їх оборотність врахована в КНУ РЕКН на відповідні конструкції та види робіт.

Вартість матеріалів, виробів та комплектів у складі зворотних сум приймається як за нові за поточними відпускними цінами із застосуванням коефіцієнта зносу 0,5, крім тих, на які ціни реалізації можуть бути визначені. Вартість матеріалів, одержуваних у порядку попутного добування, у разі неможливості використання їх на даному будівництві, але за можливості реалізації враховується за поточними цінами франко-місце заготівлі (франко- кар’єр для місцевих матеріалів і викопних; франко-лісосіка для деревини, одержуваної від вирубування лісу тощо).

При формуванні зведеного кошторисного розрахунку Учасником враховані вимоги Замовника в частині того, що ціна тендерної пропозиції повинна враховувати вартість зворотних матеріалів без відрахування їх із загальної суми пропозиції, а саме в загальні вартості. Це означає, що під час взаєморозрахунків між підрядником і Замовником буде визначено, щодо вартості зворотніх матеріалів, тобто вони будуть вирахувані із загальної вартості об’єкту чи прийняті на баланс Замовником.

При розрахунку коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами в зведеному кошторисному розрахунку в базу для нарахування вартість зворотніх матеріалів включається, оскільки зведений кошторисний розрахунок – це один із документ інвесторської кошторисної документації на стадії розроблення проектної документації.
Відповідно на зворотні матеріали кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами нараховуються, оскільки зворотні матеріали включаються в загальну вартість об’єкту і не можуть бути вирахувані із загальної вартості.

Розрахунок коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами на зворотні матеріали здійснюється шляхом коригування їхньої вартості на рівень інфляції за певний період.

Таким чином, пунктами 5.2, 1.2 Настанови чітко визначено, що договірна ціна визначає вартість підрядних робіт та використовується при проведенні взаєморозрахунків, обумовлених договором між Замовником та Підрядником. Тож, договірна ціна враховує лише зворотні матеріали, але не передбачає нарахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами на них.

Виходячи з вищенаведеного, в Договірній ціні та Зведеному кошторисному розрахунку загальна вартість не може співпадати, оскільки інфляційні будуть нараховані по різному. Але, до уваги Замовником приймається Договірна ціна з визначенням вартісних показників об’єкту.

Тобто, з вищевикладеного слідує, що Скаржник дотримався вимог тендерної документації та кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (з урахуванням змін) в частині кошторисних розрахунків.

Також, слід зазначити, що тендерна документація не містила вимог, що загальна вартість в зведеному кошторисному розрахунку ввртості об’єкта будівництва повинна співпадати, бути ідентичною та не відрізнятись по відношенню до договірної ціни.

Отже, сума договірної ціни та зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва не можуть співпадати, оскільки останній включає в себе більше складових ніж договірна ціна.

Тому, вважаємо, що надані Скаржником ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ», відповідали вимогам Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами) та технічному завданні.

Враховуючи вищевикладене, твердження Замовника щодо невідповідності Договірної ціни Скаржника Зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва є безпідставними, а тому тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d4c6d7a4b4df467bafee2dffc3e364b3
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ІІ) Щодо другої підстави для відхилення пропозиції Скаржника:
«Додатком № 1 до тендерної документації "Інформація та документи, які підтверджують відповідність учасника", передбачено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього, копію документу(ів), що підтверджують його виконання та/або позитивний відгук від організації замовника про виконання такого договору або звіт про виконання договору з системи Прозорро. У розумінні цієї тендерної документації аналогічний договір - це договір, що був виконаний учасником за тим самим предметом закупівлі, такими можуть бути: договори (договір) на закупівлю робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації чи капітального ремонту.
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, надано договір від 02.12.2024 року № 117 укладеного із закладом дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу "Барвінок" Броварської міської ради Броварського р-ну Київської області за предметом закупівлі "ПОСЛУГИ", а предметом договору є ПОТОЧНИЙ РЕМОНТ, що не відповідає наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору;
Додатком № 1 до тендерної документації "Інформація та документи, які підтверджують відповідність учасника", передбачено, що Загальний стаж роботи в будівництві на інженерно-технічних посадах для «виконавця робіт» має становити не менше 2-х років. Стосовно «виконавця робіт» в складі пропозиції надається або копія трудової книжки, або копія наказів про призначення на посаду, або інші документи, які підтверджують інформацію щодо трудових відносин між працівником і Учасником та стаж роботи.
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, надано договір від 01.07.2025 року №01/07 укладеного з фізичною особою Томашевським Іваном Михайловичем про надання послуг виконавця робіт. Документів які б підтверджували загальний стаж роботи на посаді виконавця робіт Томашевського Івана Михайловича учасником не надано.
Додатком № 1 до тендерної документації "Інформація та документи, які підтверджують відповідність учасника", передбачено, що учасник надає докази сертифікації інженера з охорони праці (будівництво) згідно вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (надається сертифікат компетентності і кваліфікаційне посвідчення).
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, надано посвідчення на ім'я Йосипенка Сергія Григоровича (інженер з охорони праці) № 011-23.С1 яке дійсне до 27.04.2024 р. Крім цього відсутнє кваліфікаційне посвідчення та сертифікат на ім'я Йосипенка Сергія Григоровича;
Додатком № 1 до тендерної документації "Інформація та документи, які підтверджують відповідність учасника", передбачено, що на кожного штатного працівника або працівника залученого на підставі цивільно-правової угоди, учасник повинен надати копії Повідомлень про прийняття на роботу, складених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» від 17.06.2015 № 413 разом з квитанцією № 2 про прийняття пакету на кожного такого працівника.
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, надані повідомлення та квитанції, окрім працівників залучених на підставі цивільно-правових угод (Йосипенко С. Г. та Пушкарська А. С.), а також на керівника товариства - Олійник З. Ю.
Додатком № 3 до тендерної документації "Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції" передбачено обв'язок учасника надати "Копію ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності або витяг з реєстру будівельної діяльності щодо інформації про ліцензії Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (у разі якщо отримання такої ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством)". Крім цього, у Додатком № 2 до тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі" передбачені роботи з "Нанесення механізованим способом в один шар покриття з вогнезахисного матеріалу на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій". Згідно п. 13 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. На виконання вищевказаних робіт відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», Наказу Міністерства внутрішніх справ від 26.12.2018 № 1064, потрібно мати відповідну ліцензію.
ТОВ "Бліц Буд Інвест", у складі тендерної пропозиції, не надано чинної ліцензії на зазначені види робіт».

Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи викладене, Замовник, не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.

Враховуючи викладене, відхиливши пропозицію Скаржника ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ», Замовник продемонстрував дискримінаційний підхід до розгляду тендерних пропозицій та порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, чим було грубо порушено наші законні права й інтереси, як учасника процедури закупівлі; проявив упереджене ставлення, а також необ’єктивний розгляд тендерних пропозицій.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 8e3dc878698e4381ae3390de269fa547
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «АРАКА» та прийняття рішення про намір укласти договір
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.07.2025. Скаржник не погоджується з визначенням ТОВ «АРАКА» переможцем закупівлі.
Вважаємо, що Замовником не в повному обсязі було досліджено документи тендерної пропозиції переможця, а відтак, пропозиція ТОВ «АРАКА» підлягала відхиленню з огляду на наступне:

І) Перша підстава для відхилення пропозиції переможця ТОВ «АРАКА»

Відповідно до п. 3 Додатку № 3 до тендерної документації визначено, що Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку № 2 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, що складені, заповнені з вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (з урахуванням змін) - далі Настанова, технічним завданням в форматі PDF та повинні містити печатку, підпис Учасника, а саме:
- договірна ціна (вид договірної ціни - тверда);
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальна записка;
- об’єктні та локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
- розрахунок загально-виробничих витрат;
- розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат;
- розрахунком на прибуток;
- розрахунок заробітної плати;
- проєкт календарного графіку виконання робіт.
Учасник в кошторисній документації має передбачити витрати, пов’язані з вивезенням будівельного сміття з території замовника.

В Додатку № 2 до тендерної документації визначена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, а саме ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ з п. 1. Відомості обсягів робіт та п. 2. Підсумкова відомість ресурсів.

Таким чином, Замовник визначив відомість обсягів робіт та відомість ресурсів для розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, відповідно до якоих витрати труда становлять:

Ч.ч. Найменування Одиниця
виміру Кількість
I. Витрати труда
1 Витрати труда робітників-будівельників люд.год 13275,27
2 Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками розряд 3,5
3 Витрати труда робітників-монтажників люд.год 680,37
4 Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками розряд 3,8
5 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин люд.год 390,59
6 Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням
та обслуговуванням машин розряд 4,3
7 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням автотранспорту при перевезенні ґрунту и
будівельного сміття люд.год 24,15
8 Витрати труда пусконалагоджувального персоналу люд.год 90
9 Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується.в складі:
9.1 загальновиробничих витрат люд.год 1695,49
9.2 коштів на зведення та розбирання тимчасових будівель і споруд люд.год -
коштів на виконання будівельних робіт:
9.3 у зимовий період люд.год -
9.4 у літній період люд.год -
9.5 Разом кошторисна трудомісткість люд.год 16155,87
9.6 Середній розряд робіт розряд 3,5
Таким чином, загальна кошторисна трудомісткість відповідно до вимог тендерної документації становить 16 155,87 люд.год.

В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АРАКА» містяться наступні розрахунки (файл «Кошторис.pdf»), а саме:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальна записка;
- об’єктний кошторис 02-01;
- локальний кошторис 02-01-01;
- локальний кошторис 02-01-02;
- підсумкова відомість ресурсів;
- розрахунок загально-виробничих витрат;
- розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат;
- розрахунком на прибуток;
- розрахунок заробітної плати;
та проєкт календарного графіку виконання робіт (файл «Календарний графік.jpg»).

У складі тендерної пропозиції ТОВ «АРАКА» надано підсумкову відомість ресурсів (файл «Кошторис.pdf»), відповідно до якої витрати труда (загальна кошторисна трудомісткість) становлять всього 15 971,61 люд.год.

Ч.ч. Найменування Одиниця
виміру Кількість
I. Витрати труда
1 Витрати труда робітників-будівельників люд.год 13275,27
2 Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками розряд 3,5
3 Витрати труда робітників-монтажників люд.год 680,37
4 Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками розряд 3,8
5 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин люд.год 238,54
6 Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням
та обслуговуванням машин розряд 4,0
7 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням автотранспорту при перевезенні ґрунту и
будівельного сміття люд.год 24,15
8 Витрати труда пусконалагоджувального персоналу люд.год 76,5
9 Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується.в складі:
9.1 загальновиробничих витрат люд.год 1695,49
9.2 коштів на зведення та розбирання тимчасових будівель і споруд люд.год -
коштів на виконання будівельних робіт:
9.3 у зимовий період люд.год -
9.4 у літній період люд.год -
9.5 Разом кошторисна трудомісткість люд.год 15971,61
9.6 Середній розряд робіт розряд 3,5

Крім того, у підсумковій відомості ресурсів, наданій учасником ТОВ «АРАКА», наявні й інші відмінності в розділі ІІ. Порівняльна таблиця відомості ресурсів, наданої Замовником у складі тендерної документації та наданої ТОВ «АРАКА» у складі тендерної пропозиції з кількісним вираженням відхилень у значеннях приведено нижче:
Найменування Од.вим. Вимоги замовника Пропозиція учасника Різниця
Крани на автомобільному ходу при роботі на
монтажі технологічного устаткування,
вантажопідйомність 10 маш.год 24,9353184 відсутній
Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 40 т люд.год 12,5379072 відсутній

Підіймачі вантажопасажирські, вантажопідйомність 0,8 т маш.год 22,65923016 33,78469 +11,1254598

Навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність 1 т маш.год 5,3754408 відсутній

Крани на пневмоколісному ходу, вантажопідйомність 16 г маш.год 2,266704 відсутній
Підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5 т маш.год 11,12545674 відсутній

Автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т маш.год 1,1860803 відсутній -

Крани баштові, вантажопідйомність 8 т маш.год 0,506736 відсутній

Крани козлові при роботі на монтажі технологічного устаткування,
вантажопідйомність 32 т маш. год 0,185472 відсутній
Крани на автомобільному ходу для спорудження ліній електропередачі,
вантажопідйомність 10 т маш. год 0,1175328 відсутній
Котки дорожні самохідні гладкі, маса 5 т маш. год 0,005616 відсутній
Витрати енергоносiїв машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат ( Бензин) кг
569,249 123,111
-446,138

Витрати енергоносiїв машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат (Електроенергія) кВт-год
2431,506 2401,744

-29,762

Витрати енергоносiїв машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат (мастильні матеріали) кг 80,044 56,658 -23,386
Витрати енергоносiїв машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат (Гідравлічна рідина) кг 5,887 1,973 -3,914

Таким чином, наявна невідповідність у тендерній пропозиції учасника ТОВ «АРАКА».

Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а у Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності. Тендерна пропозиція ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СТАТУС ЛІДЕР" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АРАКА» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 5cf6bbb02ccb4e8abb1762ebea930cf3
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «АРАКА» та прийняття рішення про намір укласти договір
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ІІ) Друга підстава для відхилення пропозиції переможця ТОВ «АРАКА»

Відповідно до п. 3 Додатку № 3 до тендерної документації визначено, що Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку № 2 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, що складені, заповнені з вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (з урахуванням змін) - далі Настанова, технічним завданням в форматі PDF та повинні містити печатку, підпис Учасника, а саме:
- договірна ціна (вид договірної ціни - тверда);
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальна записка;
- об’єктні та локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
- розрахунок загально-виробничих витрат;
- розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат;
- розрахунком на прибуток;
- розрахунок заробітної плати;
- проєкт календарного графіку виконання робіт.
Учасник в кошторисній документації має передбачити витрати, пов’язані з вивезенням будівельного сміття з території замовника.

В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АРАКА» містяться наступні розрахунки (файл «Кошторис.pdf»), а саме:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальна записка;
- об’єктний кошторис 02-01;
- локальний кошторис 02-01-01;
- локальний кошторис 02-01-02;
- підсумкова відомість ресурсів;
- розрахунок загально-виробничих витрат;
- розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат;
- розрахунком на прибуток;
- розрахунок заробітної плати;
та проєкт календарного графіку виконання робіт (файл «Календарний графік.jpg»).

Переможцем надані розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат та розрахунком на прибуток (файл «Кошторис.pdf»), які не містять містять печатку, підпис Учасника (скрін додається).





Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а у Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності. Тендерна пропозиція ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СТАТУС ЛІДЕР" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АРАКА» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Отже, Замовник не мав права визнавати ТОВ «АРАКА» переможцем і приймати рішення про намір укласти договір з ТОВ «АРАКА», а мав обов’язок відхилити тендерну пропозицію ТОВ «АРАКА». Натомість, Замовником Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.07.2025 було визначено переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - ТОВ «АРАКА».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір