-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
«Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту, обліковий номер №14184 за адресою: вулиця Поперечна, будинок 1А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50049»
Торги не відбулися
5 106 194.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 530.97 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 530.97 UAH
Період оскарження:
23.06.2025 16:30 - 09.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 23.06.2025 Управління капітального будівництва виконкому Криворізької міської ради (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту, обліковий номер №14184 за адресою: вулиця Поперечна, будинок 1А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50049», ідентифікатор: UA-2025-06-23-011904-a. ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР". ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини 23.06.2025 Замовник оголосив закупівлю за предметом: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту, обліковий номер №14184 за адресою: вулиця Поперечна, будинок 1А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50049», ідентифікатор: UA-2025-06-23-011904-a, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протокольним рішенням уповноваженої особи від 17.07.2025 року № 84 (опублікованого в електронній системі закупівель 17.07.2025 року) Замовник за результатом розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-06-23-011904-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Номер:
21e06857da134bc0a1104c0f6a58a184
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-23-011904-a.b1
Назва:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
23.06.2025 Управління капітального будівництва виконкому Криворізької міської ради (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту, обліковий номер №14184 за адресою: вулиця Поперечна, будинок 1А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50049», ідентифікатор: UA-2025-06-23-011904-a.
ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР".
ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
23.06.2025 Замовник оголосив закупівлю за предметом: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту, обліковий номер №14184 за адресою: вулиця Поперечна, будинок 1А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50049», ідентифікатор: UA-2025-06-23-011904-a, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
Протокольним рішенням уповноваженої особи від 17.07.2025 року № 84 (опублікованого в електронній системі закупівель 17.07.2025 року) Замовник за результатом розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-06-23-011904-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_БІЛД_ЛІДЕР_UA_2025_06_23_011904_a.pdf 22.07.2025 18:22
- 26 Довідка товари.pdf 22.07.2025 18:23
- Скарга_БІЛД_ЛІДЕР_UA_2025_06_23_011904_a.docx 22.07.2025 18:23
- 22. Довідка персонал.pdf 22.07.2025 18:23
- 7 Витяг ЄДР.pdf 22.07.2025 18:23
- sign.p7s 22.07.2025 18:24
- рішення від 24.07.2025 № 11526.pdf 24.07.2025 16:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.07.2025 № 11930.pdf 04.08.2025 13:53
- рішення від 01.08.2025 № 11930.pdf 05.08.2025 17:56
- Тендерна_документація.pdf 28.07.2025 11:32
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ.doc 28.07.2025 11:32
- Протокол_УО№84.pdf 28.07.2025 11:32
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ.pdf 28.07.2025 11:32
- Протокол_УО№99.pdf 08.08.2025 10:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.07.2025 18:29
Дата розгляду скарги:
01.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.07.2025 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.08.2025 17:56
Дата виконання рішення Замовником:
08.08.2025 10:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
05.06.2025 оприлюднено рішення Комісії від 01.08.2025 № 11930-р/пк-пз. Даним рішенням Комісія зобов’язала замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "БІЛД ЛІДЕР".
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Рішення скасовано відповідно протокольного рішення від 08.08.2025 №99.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dd547769a4d84c1883dd67d3ba61e29c
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Протокольним рішенням уповноваженої особи від 17.07.2025 року № 84 (опублікованого в електронній системі закупівель 17.07.2025 року) та інформації в електронній системі закупівель: «Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин 2, 12, 16 абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону визначено, що оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій І пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно з частиною 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції І пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економі1 но вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Пунктом 15 Додатку 1 Тендерної документації зазначено, в тому числі: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання - для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». У разі, якщо місцезнаходження (місце проживання) учасника зареєстроване на тимчасово (купованій території, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом.
У разі ненадання учасником довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора або, у випадку якщо учасник зареєстрований на тимчасово окупованій території та не надав у складі тендерної пропозиції підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом, замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.».
Учасником ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" у складі тендерної пропозиції не надано довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання - для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».
Абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Керуючись абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ "БІЛД ЛІДЕР"».
Відповідно до вимог пункту 15 Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» вказано, що «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». У разі, якщо місцезнаходження (місце проживання) учасника зареєстроване на тимчасово окупованій території, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом.
Тимчасово окупованою територією є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
У разі ненадання учасником довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора або, у випадку якщо учасник зареєстрований на тимчасово окупованій території та не надав у складі тендерної пропозиції підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом, замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.»
В складі пакета документів ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» відповідно до вимог Додатку 1 пункту 15 дослівно довідку з формулюванням «довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження» не надано, проте в складі пакета документів учасника міститься довідка вих.№ 07-07/17 від 10.07.2025 (файл «26 Довідка товари.pdf.p7s») про те, що «Ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІЛД ЛІДЕР» підтверджуємо, що усі товари, обладнання та матеріали, які використовуються для виконання Робіт та / або Замовником набуваються у власність за результатами виконання робіт походять із прийнятних країн, зазначених у пункті 1(a) та (b) статті 5 Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility ратифікована Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі - Рамкова угода), крім випадків, коли товари, обладнання та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн. Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги, та самостійно несе всі витрати на отримання таких дозволів, ліцензій, сертифікатів.»
Відповідно до частини 1 статті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Згідно з пунктом 11 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, зокрема про види діяльності.
В нашому випадку господарською діяльністю компанії відповідно до КВЕД є послуги з будівництва та ремонтів, тобто надаючи довідку щодо товару з прийнятних країн для виконання послуги з ремонту потрібен лише кваліфікований персонал, довідку щодо котрого також надано в складі пакета документів учасника - файл «22.Довідка персонал.pdf».
Крім того, відповідно до місцезнаходження учасника, то в складі пакета документів надано витяг з ЄДР (файл «7 Витяг ЄДР.pdf.p7s»), котрий сформовано 02.07.2025 року, в котрому вказано, що місцезнаходження учасника: 03142, Україна, місто Київ, вулиця Кримського Академіка, будинок, 4а, офіс 200.
Тобто фактично кількома документами в складі пакета документів учасника надано підтвердження місцезнаходження, не надання товарів з країни-агресора і підтверджена кваліфікація персоналу, котрий також не походить з країни-агресора.
Тобто відсутність або невідповідність (у тому числі відсутність) документа, що стосується нездійснення господарської діяльності з країною-агресором (а не предмета закупівлі), відповідно до норм чинного законодавства, є підставою для надання учаснику права на усунення невідповідності в порядку п. 43 Особливостей. Замовник під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції, а тому він зобов’язаний був надати Скаржнику відповідно до п. 43 Особливостей можливість виправлення таких невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ненадання Скаржником довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, визначену пунктом 15 Додатку №1 до тендерної документації, не є відсутністю забезпечення тендерної пропозиції та не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, пунктом 43 Особливостей визначено обов’язок Замовника надати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин через електронну систему закупівель, чого вчинено не було.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» з причини «ненадання довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, визначену пунктом 15 Додатку №1 до тендерної документації».
Просимо звернути увагу Комісії на те, що в цій ситуації Замовник має керуватися, зокрема, статтею 19 Конституції України і діяти відповідно до, в межах, та у спосіб передбачений законом. Законодавство у сфері публічних закупівель зобовʼязує нас керуватися тендерною документацією, проте вищу юридичну силу має саме закон. У цьому випадку в правовому полі:
1) У Учасника першочергово виник обов’язок надати вказаний документ (довідку з пункту 15 Додатку №1 до ТД);
2) Учасник його не надав, відповідно у Замовника виник обов’язок відреагувати на цей юридичний факт, керуючись передовсім пунктом 43 Особливостей (або розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, або відхилити – якщо це стосується технічних та якісних характеристик або відсутності забезпечення тендерної пропозиції);
3) У разі, якщо Учасник все ж не скористався можливістю усунути невідповідності та не завантажив в електронну систему відповідну довідку протягом 24 годин, тільки тоді у Замовника виникає обовʼязок щодо відхилення учасника і тоді вже у Замовника виникає дискреція повноважень щодо визначення підстави для такого відхилення – наприклад, невідповідність саме абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Отже, до моменту неусунення Скаржником вказаних невідповідностей, про що йому має бути надана можливість, Замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, навіть якщо про це вказано у пункті 15 Додатку №1 до ТД, оскільки юридична сила пункту 43 Особливостей є вищою за юридичну силу тендерної документації, в якій Замовник просто не деталізував можливість усунення невідповідностей у конкретній вимозі, попри її фактичну наявність.
Враховуючи вищевикладене, Замовник мав звернутися до ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у порядку пункту 43 Особливостей з повідомленням з вимогою про усунення невідповідності через електронну систему закупівель – надати довідку в довільній формі. У порушення пункту 43 Особливостей, Замовник не надав можливості Учаснику усунути невідповідності та відхилив тендерну пропозицію.
Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у Протокольному рішенні №84 від 17.07.2025 року.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Отже, рішення Замовника, оформлене Протокольним рішенням №84 від 17.07.2025 року, яким Замовник, діючи всупереч закону, неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БІЛД ЛІДЕР», є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Частиною 1 статті 29 Закону визначено, що оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій І пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно з частиною 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції І пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економі1 но вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Пунктом 15 Додатку 1 Тендерної документації зазначено, в тому числі: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання - для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». У разі, якщо місцезнаходження (місце проживання) учасника зареєстроване на тимчасово (купованій території, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом.
У разі ненадання учасником довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора або, у випадку якщо учасник зареєстрований на тимчасово окупованій території та не надав у складі тендерної пропозиції підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом, замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.».
Учасником ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" у складі тендерної пропозиції не надано довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання - для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».
Абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Керуючись абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ "БІЛД ЛІДЕР"».
Відповідно до вимог пункту 15 Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» вказано, що «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». У разі, якщо місцезнаходження (місце проживання) учасника зареєстроване на тимчасово окупованій території, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом.
Тимчасово окупованою територією є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
У разі ненадання учасником довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора або, у випадку якщо учасник зареєстрований на тимчасово окупованій території та не надав у складі тендерної пропозиції підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом, замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.»
В складі пакета документів ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» відповідно до вимог Додатку 1 пункту 15 дослівно довідку з формулюванням «довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження» не надано, проте в складі пакета документів учасника міститься довідка вих.№ 07-07/17 від 10.07.2025 (файл «26 Довідка товари.pdf.p7s») про те, що «Ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІЛД ЛІДЕР» підтверджуємо, що усі товари, обладнання та матеріали, які використовуються для виконання Робіт та / або Замовником набуваються у власність за результатами виконання робіт походять із прийнятних країн, зазначених у пункті 1(a) та (b) статті 5 Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility ратифікована Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі - Рамкова угода), крім випадків, коли товари, обладнання та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн. Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги, та самостійно несе всі витрати на отримання таких дозволів, ліцензій, сертифікатів.»
Відповідно до частини 1 статті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Згідно з пунктом 11 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, зокрема про види діяльності.
В нашому випадку господарською діяльністю компанії відповідно до КВЕД є послуги з будівництва та ремонтів, тобто надаючи довідку щодо товару з прийнятних країн для виконання послуги з ремонту потрібен лише кваліфікований персонал, довідку щодо котрого також надано в складі пакета документів учасника - файл «22.Довідка персонал.pdf».
Крім того, відповідно до місцезнаходження учасника, то в складі пакета документів надано витяг з ЄДР (файл «7 Витяг ЄДР.pdf.p7s»), котрий сформовано 02.07.2025 року, в котрому вказано, що місцезнаходження учасника: 03142, Україна, місто Київ, вулиця Кримського Академіка, будинок, 4а, офіс 200.
Тобто фактично кількома документами в складі пакета документів учасника надано підтвердження місцезнаходження, не надання товарів з країни-агресора і підтверджена кваліфікація персоналу, котрий також не походить з країни-агресора.
Тобто відсутність або невідповідність (у тому числі відсутність) документа, що стосується нездійснення господарської діяльності з країною-агресором (а не предмета закупівлі), відповідно до норм чинного законодавства, є підставою для надання учаснику права на усунення невідповідності в порядку п. 43 Особливостей. Замовник під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції, а тому він зобов’язаний був надати Скаржнику відповідно до п. 43 Особливостей можливість виправлення таких невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ненадання Скаржником довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, визначену пунктом 15 Додатку №1 до тендерної документації, не є відсутністю забезпечення тендерної пропозиції та не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, пунктом 43 Особливостей визначено обов’язок Замовника надати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин через електронну систему закупівель, чого вчинено не було.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» з причини «ненадання довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, визначену пунктом 15 Додатку №1 до тендерної документації».
Просимо звернути увагу Комісії на те, що в цій ситуації Замовник має керуватися, зокрема, статтею 19 Конституції України і діяти відповідно до, в межах, та у спосіб передбачений законом. Законодавство у сфері публічних закупівель зобовʼязує нас керуватися тендерною документацією, проте вищу юридичну силу має саме закон. У цьому випадку в правовому полі:
1) У Учасника першочергово виник обов’язок надати вказаний документ (довідку з пункту 15 Додатку №1 до ТД);
2) Учасник його не надав, відповідно у Замовника виник обов’язок відреагувати на цей юридичний факт, керуючись передовсім пунктом 43 Особливостей (або розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, або відхилити – якщо це стосується технічних та якісних характеристик або відсутності забезпечення тендерної пропозиції);
3) У разі, якщо Учасник все ж не скористався можливістю усунути невідповідності та не завантажив в електронну систему відповідну довідку протягом 24 годин, тільки тоді у Замовника виникає обовʼязок щодо відхилення учасника і тоді вже у Замовника виникає дискреція повноважень щодо визначення підстави для такого відхилення – наприклад, невідповідність саме абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Отже, до моменту неусунення Скаржником вказаних невідповідностей, про що йому має бути надана можливість, Замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, навіть якщо про це вказано у пункті 15 Додатку №1 до ТД, оскільки юридична сила пункту 43 Особливостей є вищою за юридичну силу тендерної документації, в якій Замовник просто не деталізував можливість усунення невідповідностей у конкретній вимозі, попри її фактичну наявність.
Враховуючи вищевикладене, Замовник мав звернутися до ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» у порядку пункту 43 Особливостей з повідомленням з вимогою про усунення невідповідності через електронну систему закупівель – надати довідку в довільній формі. У порушення пункту 43 Особливостей, Замовник не надав можливості Учаснику усунути невідповідності та відхилив тендерну пропозицію.
Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у Протокольному рішенні №84 від 17.07.2025 року.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Отже, рішення Замовника, оформлене Протокольним рішенням №84 від 17.07.2025 року, яким Замовник, діючи всупереч закону, неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БІЛД ЛІДЕР», є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
×
-
Назва доказу:
26 Довідка товари.pdf
-
Повʼязаний документ:
26 Довідка товари.pdf
-
-
Назва доказу:
22. Довідка персонал.pdf
-
Повʼязаний документ:
22. Довідка персонал.pdf
-
-
Назва доказу:
7 Витяг ЄДР.pdf
-
Повʼязаний документ:
7 Витяг ЄДР.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись п. 59 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-06-23-011904-a 3. Визнати рішення Замовника, оформлене Протокольним рішенням №84 від 17.07.2025 року, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР", неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 4. Зобов'язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР", оформлене Протокольним рішенням №84 від 17.07.2025 року.