• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги (Послуги з охорони об`єктів Шахтарського міського житлово-комунального підприємства)

Завершена

2 898 750.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 493.75 UAH
Період оскарження: 20.06.2025 15:01 - 25.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення про визначення переможця прцедури закупівлі охоронних послуг UA-2025-06-20-009363-a

Номер: a5daa8dde4a549fa8743bee6b1ee6687
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-20-009363-a.c1
Назва: Скарга на рішення про визначення переможця прцедури закупівлі охоронних послуг UA-2025-06-20-009363-a
Скарга:
ТОВ "НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ОХОРОНИ ТА БЕЗПЕКИ" вважає, що Замовник неправомірно визнав тендерну пропозицію ПП "ОХОРОННО-ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ ШЕРИФ" такою, що відповідає встановленим статтею 22 Закону вимогам, визначеним Замовником в тендерній документації та відсутності підстав щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника, зокрема встановлені пунктом 44 Особливостей, чим порушив наше право на об'єктивний розгляд тендерних пропозицій у відповідності до принципів Закону.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2025 17:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.07.2025 17:11
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ОХОРОНИ ТА БЕЗПЕКИ", Хом′як Інна 380501918148 TOVNCOB2011@I.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 159a37a5dd424b97ae7c5df931874888
Заголовок пункту скарги: Відповідно до умов пункту 1.1.3. Додатку №1 до тендерної документації Замовником вимагалось наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до умов пункту 1.1.3. Додатку №1 до тендерної документації від Учасників вимагалося надати оригінали позитивних листів відгуків, які видані суб’єктами господарювання (з яким було укладено договір) з інформацією про номер та дату договору, назву предмету закупівлі, ціну (вартість) договору, термін виконання договору та наявність/відсутність претензій щодо невиконання або неналежного виконання умов договору.
Проте, у файлі «Аналогічний досвід 1.pdf» (стор.10) міститься сканована копія з копії листа відгука. Така невідповідність згідно з умовами тендерної документації (стор.6-8) Замовником не віднесена до формальних помилок, а отже на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не виявив невідповідності та відповідно до Протоколу №49 визнав пропозицію учасника такою, що відповідає умовам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 61c2f84240eb488493cc9ec0f61ce365
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 1.2.1 умов Додатку №1 до тендерної документації Замовником вимагалось наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.2.1 умов Додатку №1 до тендерної документації від Учасників вимагалося надати Довідку у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою суб’єкта охоронної діяльності ( у разі наявності): «Про забезпечення персоналу охорони спеціальними засобами, необхідними для охорони об’єкту замовника, включених до Переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2013 року №97».
Учасник надав довідку у файлі «Довідка про МТБ.pdf», проте така довідка не містить підтвердження щодо переліку таких спецзасобів. Відповідно до довідок ф.100-2/0 та довідок про проходження медичного огляду, які містяться у файлі «Документи на працівників.pdf», працівники, інформація щодо яких міститься у файлі «Довідка про працівників.pdf», придатні для роботи за професією «Охоронець без зброї».
Згідно з приписами Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 р. № 97 ПЕРЕЛІК спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності містить наступні засоби:
Бронежилети
Захисні каски
Газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії
Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
Гумові кийки
Наручники пластикові (текстильні) одноразового використання
Електрошокові пристрої*
Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*
__________
*Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Отже, Учасником інформація не підтверджена. Постає питання: Якими саме спецзасобами забезпечені охоронці для виконання послуг з охорони об’єктів Замовника? На порушення пункту 43 Особливостей Замовник не виявив невідповідності та відповідно до Протоколу №49 визнав пропозицію учасника такою, що відповідає умовам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: cf3d7b9297d243c7b5049cd3aee138a1
Заголовок пункту скарги: Відповідно до умов Додатку №1 до тендерної документаії (розділ 4, пункт 6) Замовником вимагальсь наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до умов Додатку №1 до тендерної документації (розділ 4, пункт 6), на підтвердження відповідності вимогам технічної специфікації до предмета закупівлі Учасник надає кошторис, розрахунок, який відповідає технічній специфікації в частині наданих послуг.
Учасник надав у файлі «Пропозиція, кошторис, розрахунок.pdf.» кошторис взагалі за предметом закупівлі та розрахунок, який містять по кожному об’єкту окремо загальну вартість послуги. При цьому відповідно до Додатку №2 до тендерної документації замовник зауважив, що учасником: «Мають бути забезпечені одним постом охорони, за спостереженням системою відеоспостереження та виїздом групи швидкого реагування, яка знаходиться на цілодобовому чергуванні, на випадок надзвичайної ситуації, щоденно, цілодобово (24 години) з дня укладання договору до 24-00 годин 31 грудня 2025 року.».
Розрахунок вартості послуг з охорони для кошторису включає визначення вартості робочої сили, обладнання, матеріалів, транспортних витрат та інших супутніх витрат, пов'язаних з наданням охоронних послуг. Необхідно враховувати специфіку об'єкта, вимоги до рівня безпеки та інші індивідуальні особливості.
Основні етапи розрахунку вартості послуг з охорони для кошторису:
1. Визначення обсягу робіт та потреб в охороні:
Оцінка площі об'єкта, кількості постів, необхідності цілодобової охорони або охорони в певні години. Оцінка ризиків та загроз для об'єкта.
Враховуючи те, що мають об’єкти охорони мають бути забезпечені одним постом охорони, за спостереженням системою відеоспостереження, то слід враховувати визначення необхідності використання додаткового обладнання (відеоспостереження, сигналізація, тощо) та матеріалів.
2. Розрахунок вартості робочої сили:
Визначення необхідної кількості охоронців (залежить від обсягу робіт, специфіки об'єкта та графіка роботи).
Розрахунок заробітної плати охоронців (враховуючи їх кваліфікацію, досвід, складність робіт, та норми законодавства).
Розрахунок податків та внесків, пов'язаних із заробітною платою.
3. Розрахунок вартості обладнання та матеріалів:
Визначення вартості обладнання (камери відеоспостереження, сигналізація, засоби зв'язку, тощо), його монтажу та обслуговування.
Визначення вартості матеріалів (ліхтарі, радіостанції, засоби індивідуального захисту, тощо).
4. Розрахунок транспортних витрат:
Визначення витрат на пересування охоронців до об'єкта та назад.
Визначення витрат на перевезення обладнання та матеріалів.
5. Розрахунок інших витрат:
Витрати на навчання охоронців, їхню форму, інструктажі з техніки безпеки.
Витрати на страхування охоронної компанії та охоронців.
Витрати на інші супутні послуги, наприклад, юридичний супровід, тощо.
6. Включення прибутку та ПДВ:
Додавання прибутку охоронної компанії до загальної вартості послуг.
Розрахунок ПДВ.
7. Складання кошторису:
Оформлення кошторису з урахуванням усіх вищезазначених витрат.
З огляду на зазначене вище та відповідно до умов тендерної документації Учасник мав надати розрахунок вартості послуг.
Крім цього, позаяк форма «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» (додаток 3 до тендерної документації) містить колонку «Ціна** за од, грн., без ПДВ», отже учасник мав вказати ціну на одиницю, тобто вартість 1 години послуги із розрахунку того, що послуга надається цілодобово.
При цьому, а ні вартість 1 години, а ні вартість послуги розрахунком не визначена, що у свою чергу не надає калькуляційного підтвердження вартості послуги по кожному об’єкту окремо.
При цьому слід врахувати той факт, що учасник знаходиться територіально у м. Київ. Працівники, які будуть залучені для надання послуг, прийняті за сумісництвом на неповний робочий день (неповний робочий тиждень), а отже працівники мають бути відряджені до м. Шахтарське. Чи включаються у вартість послуги витрати на відрядження? Тобто фактичний розрахунок до кошторису не наданий.
Слід зауважити про наступне.
Відповідно до умов тендерної документації (розділ 5 пункт 2):
«Вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Учасник самостійно несе всі витрати, пов’язані з підготовкою та поданням його тендерної пропозиції. Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та за витрати учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів.
До розрахунку ціни пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі проведення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю.
Зазначені витрати сплачуються учасником за рахунок його прибутку. Понесені витрати не відшкодовуються (в тому числі у разі відміни торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися).
Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.»
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Позаяк, Учасник не визначив вартість ціни за одиницю, то у Замовника відсутня можливість визначити обсяг послуг, які можуть бути надані на суму загальної вартості за предметом закупівлі. При цьому Замовником не передбачено у тендерній документації застосування норм п.18 Особливостей згідно із якими умови договору про закупівлю за результатами електронного аукціону можуть бути змінені з підстави перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі.
Замовник не виявив невідповідності та відповідно до Протоколу №49 визнав пропозицію учасника такою, що відповідає умовам тендерної документації.
Однак, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, підлягає відхиленню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 025ef90de99740f9907c270266b8d903
Заголовок пункту скарги: Відповідно до умов пункту 3 Додатку 1 та додатку 5 до тендерної документації Замовником вимагалось наступне
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до умов пункту 3 (Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) Додатку №1 до тендерної документації та Додатку 5 до тендерної документації, Учасник надає, за підписом керівника учасника та завірену печаткою суб’єкта охоронної діяльності (у разі наявності) довідку про наявність у штаті суб’єкта охоронної діяльності охоронників (не менше 12 осіб), які будуть безпосередньо задіяні в охороні об’єкту замовника, їх кваліфікацію та досвід роботи.
Проте, на порушення умов тендерної документації Довідка про наявність у штаті працівників (файл Довідка про працівників.pdf) за підсумками доданих документів та інформації не містить інформації стосовно того, що працівники, яких включено у перелік осіб у вказаній довідці, входять до штатної чисельності Учасника та не вказано досвід роботи кожного з них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: e8ad36ea14704f76a52875f07dbd77f8
Заголовок пункту скарги: Відповідно до умов Додатку 5 до тендерної документації Замовником вимагалось наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до умов Додатку 5 до тендерної документації Учасник має надати Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість або витяг з реєстру платників ПДВ. У разі якщо учасник закупівлі не є платником ПДВ, він надає у складі тендерної пропозиції інформацію в довільній формі про те, що учасник закупівлі не є платником ПДВ.
У складі тендерної пропозиції Учасник не надав інформацію в довільній формі про те, що учасник закупівлі не є платником ПДВ, проте надав Витяг з реєстру платників єдиного податку (файл Витяг платника ЄП.pdf.).
Умовами тендерної документації не вимагалося надання Витягу з реєстру платників єдиного податку. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд. Долучати до складу своєї тендерної пропозиції додаткові матеріали або ні, учасник вирішує самостійно. Законом України «Про публічні закупівлі» не визначені конкретні обов’язкові документи для участі в процедурі закупівлі. В учасника є єдиний обов’язок — надання всіх документів / довідок / інформації / тощо, яких вимагає замовник. Але якщо учасник вирішив долучити додаткові матеріали, йому потрібно врахувати загальні вимоги замовника до оформлення всіх наданих у складі тендерної пропозиції документів.
На порушення пункту 43 Особливостей Замовник не виявив невідповідності та відповідно до Протоколу №49 визнав пропозицію учасника такою, що відповідає умовам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір