-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам'яне)
Завершена
189 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 945.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 945.00 UAH
Період оскарження:
20.06.2025 13:12 - 27.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Приватне підприємство "МІНІЮМАР-2007"
Номер:
564762c79acc478baad14257c6f2545d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-20-006594-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Приватне підприємство "МІНІЮМАР-2007"
Скарга:
На думку Скаржника, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП "МІНІЮМАР-2007" є таким, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям, оскільки Замовник відхиливши тендерну пропозицію ПП "МІНІЮМАР-2007", порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначеного статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ПП "МІНІЮМАР-2007", у зв’язку з чим таке рішення повинно бути скасоване.
Пов'язані документи:
Учасник
- Обгрунтування аномальнонизької ціниUA-2025-06-20-006594-a.pdf 09.07.2025 19:36
- Скарга.pdf 09.07.2025 19:36
- Скарга.doc 09.07.2025 19:36
- Сертифікат ДГ 25-100 (6).pdf 09.07.2025 19:36
- Протокол _16 від 04.07.25.PDF 09.07.2025 19:36
- sign.p7s 09.07.2025 19:38
- рішення від 11.07.2025 № 10895.pdf 11.07.2025 16:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.07.2025 № 11272.pdf 21.07.2025 16:04
- рішення від 18.07.2025 № 11272.pdf 23.07.2025 15:54
- Сінне.PDF 14.07.2025 09:50
- Відповідь на скаргу Сінне.doc 14.07.2025 09:50
- Протокол 17 від 23.07.25 Про скасування рішення про відхилення учасника на виконання Рішення АМКУ.pdf 23.07.2025 19:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.07.2025 19:45
Дата розгляду скарги:
18.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.07.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.07.2025 15:54
Дата виконання рішення Замовником:
23.07.2025 19:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником усунено порушення, а саме: скасовано рішення від “04” липня 2025 р. № 16 про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП МІНІЮМАР-2007.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d6acf36bea1c4614854ee9d450ef798b
Заголовок пункту скарги:
Щодо ненадання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону абзацом дев'ятим пункту 37 цих особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник у протоколі вказує зокрема таке: «Відповідно до абзацу 1 частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Згідно з абзацом 2 частини 14 статті 29 Закону замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Учасник ПП "МІНІЮМАР-2007" протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції. В своєму обґрунтуванні він зазначив, що таку ціну вдалось запропонувати саме через наявність сприятливих умов, за яких він може поставити вугілля, а саме, за погодженням виробника вугілля, шляхом застосування спеціальної ціни.
…
До свого обгрунтування Учасник додав Гарантійний лист від ТОВ «ІНТЕРКОАЛІНКОМ» про те, що ТОВ «ІНТЕРКОАЛІНКОМ» постачає йому вугілля за ціною 300,00 грн за 1 тонну із доставкою.
Проаналізував всю інформацію, надану Учасником в своєму обгрунтуванні аномально низької ціни, Замовник прийшов до висновку, що така запропонована ціна несе ризик непостачання вугілля чи постачання його неналежної якості. Враховуючи той факт, що вугілля закуповується для опалення закладу освіти в зимовий період, для забезпечення неможливості зриву опалювального сезону та всього освітнього процесу в цей період, Замовник звернувся своїм листом до ТОВ "ІНТЕРКОАЛІНКОМ" з рядом питань.
…
Проте, враховуючи, що ніяка відповідь від ТОВ "ІНТЕРКОАЛІНКОМ" на надійшла, дане обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не може вважатись належним щодо ціни або вартості відповідного товару тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Згідно з підпунктом 1 пункту 45 Особливостей замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт та послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.».
Із цим погодитися не можемо, з огляду на наступне.
01.07.2025 року відбулося розкриття тендерних пропозицій. Нашу тендерну пропозицію було автоматично визначено аномально низькою та система надала нам можливість до 03.07.2025 року 00:00 завантажити обґрунтування.
На виконання вказаного, нами було завантажено лист (обґрунтування щодо аномально низької ціни), у якому вказано наступне: «ПП «МІНІЮМАР-2007», гарантуємо виконання поставки вугілля, що визначені у технічній специфікації замовника, за ціною, вказаною нами за результатами аукціону, та інформуємо, що нам вдалось запропонувати таку ціну саме через наявність сприятливих умов за яких ми можемо поставити Вам вугілля, а саме, за погодженням виробника вугілля, шляхом застосування спеціальної ціни для Вашої організації.
…
Крім того, запропонування низької ціни нами, зумовлюється близькістю нашого складу до місця поставки вугілля, а також мінімальними витратами на перевезення вугілля, його навантаження»
Також у листі було вказано те, що ПП «МІНІЮМАР-2007» запевняє, що запропонована нами ціна жодним чином не вплине на якість, строки постачання вугілля. У разі укладання із нами договору, Замовник отримає вугілля у строки, передбачені умовами договору та тендерної документації до закупівлі.
Також, були детальним чином вказані підстави через що ми пропонуємо таку ціну.
Більш того, було зазначено і те, за якою ціною ми закуповуємо вугілля у постачальника, а саме за ціною 300,00 грн. за тонну. Крім того, на підтвердження цього було надано і лист від постачальника у якого ми закуповуємо вугілля – ТОВ «ІНТЕРКОАЛІНКОМ». У листі постачальник підтвердив те, що він продає нам вугілля за ціною 300,00 грн. за тонну. Лист було адресовано саме Замовнику із посиланням на ідентифікатор закупівлі. Підтвердженням того, що ТОВ «ІНТЕРКОАЛІНКОМ» є постачальником запропонованого товару є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля.
Таким чином, виходячи із наданих нами документів ми підтвердили те, що ціна придбання вугілля в нас 300,00 грн. за тонну, а для замовника ми це вугілля будемо реалізовувати за ціною 500,00 грн. за тонну. Тобто різниці між тим за скільки ми купляємо вугілля, та за скільки ми його реалізовуватимемо Замовнику нам цілком достатньо для того щоб покрити незначні видатки та трохи заробити.
Додаткові розрахунки вартості замовник у своїй тендерній документації не вимагав. Окремих вимог щодо обґрунтування аномально низької ціни, окрім положень за нормами чинного законодавства, тендерна документація також не містила. В тендерній документації було зазначено лише те, що учасник повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції
Крім того, як ми вже вказували раніше, найголовніше нам в цих торгах не заробити багато, а укласти договір, виконати його належним чином, щоб замовник переконався в тому, що якість запропонованого нами вугілля висока, та міг рекомендувати нас іншим Замовникам у даному районі. Щоб замовники хотіли з нами працювати.
Очевидно, що Замовник просто видумав з повітря причину для відхилення нашої (ПП «МІНІЮМАР-2007») пропозиції, що є вкрай неприйнятним. Ми надали всю інформацію, яка передбачена на сьогодні ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостями та тендерною документацією Замовника в частині обґрунтування аномально низької ціни.
Враховуючи вказане вище вважаємо, що нами було належним чином надано обґрунтування аномально низької пропозиції та те, що підстав для нашого відхилення не було.
На думку Скаржника, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП "МІНІЮМАР-2007" є таким, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям, оскільки Замовник відхиливши тендерну пропозицію ПП "МІНІЮМАР-2007", порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначеного статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ПП "МІНІЮМАР-2007", у зв’язку з чим таке рішення повинно бути скасоване.
Беручи до уваги вищезазначене, вважаємо, що Замовник не об’єктивно та упереджено розглянув тендерну пропозицію ПП "МІНІЮМАР-2007", всупереч власних же вимог тендерної документації, порушив право Скаржника на добросовісну конкуренцію, у зв’язку з чим останній реалізовує своє право на оскарження рішень Замовника у порядку, визначеному Особливостями.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку поставки товарів, які є предметом закупівлі. Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ПП "МІНІЮМАР-2007" позбавляє ПП "МІНІЮМАР-2007" права на добросовісну та справедливу конкуренцію, права на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій, а також за таких умов порушує право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Згідно з абзацом 2 частини 14 статті 29 Закону замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Учасник ПП "МІНІЮМАР-2007" протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції. В своєму обґрунтуванні він зазначив, що таку ціну вдалось запропонувати саме через наявність сприятливих умов, за яких він може поставити вугілля, а саме, за погодженням виробника вугілля, шляхом застосування спеціальної ціни.
…
До свого обгрунтування Учасник додав Гарантійний лист від ТОВ «ІНТЕРКОАЛІНКОМ» про те, що ТОВ «ІНТЕРКОАЛІНКОМ» постачає йому вугілля за ціною 300,00 грн за 1 тонну із доставкою.
Проаналізував всю інформацію, надану Учасником в своєму обгрунтуванні аномально низької ціни, Замовник прийшов до висновку, що така запропонована ціна несе ризик непостачання вугілля чи постачання його неналежної якості. Враховуючи той факт, що вугілля закуповується для опалення закладу освіти в зимовий період, для забезпечення неможливості зриву опалювального сезону та всього освітнього процесу в цей період, Замовник звернувся своїм листом до ТОВ "ІНТЕРКОАЛІНКОМ" з рядом питань.
…
Проте, враховуючи, що ніяка відповідь від ТОВ "ІНТЕРКОАЛІНКОМ" на надійшла, дане обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не може вважатись належним щодо ціни або вартості відповідного товару тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Згідно з підпунктом 1 пункту 45 Особливостей замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт та послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.».
Із цим погодитися не можемо, з огляду на наступне.
01.07.2025 року відбулося розкриття тендерних пропозицій. Нашу тендерну пропозицію було автоматично визначено аномально низькою та система надала нам можливість до 03.07.2025 року 00:00 завантажити обґрунтування.
На виконання вказаного, нами було завантажено лист (обґрунтування щодо аномально низької ціни), у якому вказано наступне: «ПП «МІНІЮМАР-2007», гарантуємо виконання поставки вугілля, що визначені у технічній специфікації замовника, за ціною, вказаною нами за результатами аукціону, та інформуємо, що нам вдалось запропонувати таку ціну саме через наявність сприятливих умов за яких ми можемо поставити Вам вугілля, а саме, за погодженням виробника вугілля, шляхом застосування спеціальної ціни для Вашої організації.
…
Крім того, запропонування низької ціни нами, зумовлюється близькістю нашого складу до місця поставки вугілля, а також мінімальними витратами на перевезення вугілля, його навантаження»
Також у листі було вказано те, що ПП «МІНІЮМАР-2007» запевняє, що запропонована нами ціна жодним чином не вплине на якість, строки постачання вугілля. У разі укладання із нами договору, Замовник отримає вугілля у строки, передбачені умовами договору та тендерної документації до закупівлі.
Також, були детальним чином вказані підстави через що ми пропонуємо таку ціну.
Більш того, було зазначено і те, за якою ціною ми закуповуємо вугілля у постачальника, а саме за ціною 300,00 грн. за тонну. Крім того, на підтвердження цього було надано і лист від постачальника у якого ми закуповуємо вугілля – ТОВ «ІНТЕРКОАЛІНКОМ». У листі постачальник підтвердив те, що він продає нам вугілля за ціною 300,00 грн. за тонну. Лист було адресовано саме Замовнику із посиланням на ідентифікатор закупівлі. Підтвердженням того, що ТОВ «ІНТЕРКОАЛІНКОМ» є постачальником запропонованого товару є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля.
Таким чином, виходячи із наданих нами документів ми підтвердили те, що ціна придбання вугілля в нас 300,00 грн. за тонну, а для замовника ми це вугілля будемо реалізовувати за ціною 500,00 грн. за тонну. Тобто різниці між тим за скільки ми купляємо вугілля, та за скільки ми його реалізовуватимемо Замовнику нам цілком достатньо для того щоб покрити незначні видатки та трохи заробити.
Додаткові розрахунки вартості замовник у своїй тендерній документації не вимагав. Окремих вимог щодо обґрунтування аномально низької ціни, окрім положень за нормами чинного законодавства, тендерна документація також не містила. В тендерній документації було зазначено лише те, що учасник повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції
Крім того, як ми вже вказували раніше, найголовніше нам в цих торгах не заробити багато, а укласти договір, виконати його належним чином, щоб замовник переконався в тому, що якість запропонованого нами вугілля висока, та міг рекомендувати нас іншим Замовникам у даному районі. Щоб замовники хотіли з нами працювати.
Очевидно, що Замовник просто видумав з повітря причину для відхилення нашої (ПП «МІНІЮМАР-2007») пропозиції, що є вкрай неприйнятним. Ми надали всю інформацію, яка передбачена на сьогодні ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостями та тендерною документацією Замовника в частині обґрунтування аномально низької ціни.
Враховуючи вказане вище вважаємо, що нами було належним чином надано обґрунтування аномально низької пропозиції та те, що підстав для нашого відхилення не було.
На думку Скаржника, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП "МІНІЮМАР-2007" є таким, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям, оскільки Замовник відхиливши тендерну пропозицію ПП "МІНІЮМАР-2007", порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначеного статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ПП "МІНІЮМАР-2007", у зв’язку з чим таке рішення повинно бути скасоване.
Беручи до уваги вищезазначене, вважаємо, що Замовник не об’єктивно та упереджено розглянув тендерну пропозицію ПП "МІНІЮМАР-2007", всупереч власних же вимог тендерної документації, порушив право Скаржника на добросовісну конкуренцію, у зв’язку з чим останній реалізовує своє право на оскарження рішень Замовника у порядку, визначеному Особливостями.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку поставки товарів, які є предметом закупівлі. Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ПП "МІНІЮМАР-2007" позбавляє ПП "МІНІЮМАР-2007" права на добросовісну та справедливу конкуренцію, права на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій, а також за таких умов порушує право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
2. Зобов’язати СІННЕНСЬКА ГІМНАЗІЯ БАЛТСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП "МІНІЮМАР-2007" на закупівлю по предмету Тверде паливо (Вугілля кам'яне ДГ (25-100)) (ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 09110000-3 - Тверде паливо»), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-20-006594-a.