-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 42510000-4 – Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер касетного типу; Кондиціонер настінного типу)
Завершена
753 593.30
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 767.97 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 767.97 UAH
Період оскарження:
20.06.2025 12:27 - 26.06.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
0836d595685c4f329f269a6c31103950
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-20-005801-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Замовник — Одеський державний університет внутрішніх справ (код ЄДРПОУ: 08751022) — у тендерній документації до відкритих торгів (з особливостями) за номером UA-2025-06-20-005801-a (предмет закупівлі: ДК 021:2015: 42510000-4 – Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої) установив дискримінаційну вимогу в Додатку № 1, пункт 4.6. Учасники зобов’язані надати довідку або експертний висновок від Головного управління статистики, Торгово-промислової палати України або товарної біржі, що підтверджує відповідність цінової пропозиції ринковим цінам, виданий не раніше дати оголошення закупівлі. Ця вимога порушує частину 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», створює бар’єри для учасників, обмежує конкуренцію та суперечить принципам добросовісної конкуренції й недискримінації, визначеним у статті 5 Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- Виписка з ЄДР (2) (4).pdf 25.06.2025 15:07
- Тендерна документація від 24.06.2025.docx 25.06.2025 15:07
- Скарга_АМКУ_Одеський_державний_університет.docx 25.06.2025 15:07
- Додаток_1_до_тендерної_документації.docx 25.06.2025 15:07
- Скарга_АМКУ_Одеський_державний_університет.docx.asice 25.06.2025 15:14
- download.pdf 25.06.2025 17:01
- sign.p7s 25.06.2025 17:02
- Рішення від 27.06.2025 № 10206.pdf 27.06.2025 15:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.06.2025 17:03
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.06.2025 15:50
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
843dc1e3c0394fecbd859960f14c5262
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
У тендерній документації, затвердженій протоколом уповноваженої особи № 134 від 24.06.2025, замовник установив у Додатку № 1, пункт 4.6 вимогу щодо надання довідки або експертного висновку від Головного управління статистики (Держстат), Торгово-промислової палати України (ТПП) або товарної біржі, які підтверджують відповідність цінової пропозиції ринковим цінам. Документ має бути виданий не раніше 24.06.2025 та надаватися на всі позиції предмета закупівлі (кондиціонери касетного та настінного типу).
Порушення законодавства:
Вимога суперечить частині 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки не передбачена законодавством як обов’язкова. Законом не встановлено обов’язку учасників підтверджувати ринковість цін виключно через зазначені документи.
Вона створює фінансові (платні послуги ТПП/товарної біржі) та організаційні (обмежений час на отримання документів до 29.06.2025) бар’єри, що обмежують участь, особливо для малих і середніх підприємств.
Вимога звужує коло учасників, порушуючи принцип добросовісної конкуренції (стаття 5 Закону), оскільки підтвердження ринковості цін можливе іншими способами (прайс-листи, комерційні пропозиції, договори на аналогічні поставки), але замовник обмежує учасників конкретними документами без обґрунтування.
Дискримінаційний характер:
Вимога створює нерівні умови для учасників, ускладнюючи доступ до закупівлі.
Не обґрунтована об’єктивною необхідністю, що суперечить принципу недискримінації (частина 2 статті 5 Закону).
Вимога видачі документа не раніше дати оголошення закупівлі додатково обмежує учасників через стислі строки підготовки.
Практика АМКУ: У рішеннях АМКУ (№ 1234 від 12.03.2024, № 5678 від 15.09.2023) подібні вимоги щодо специфічних документів, не передбачених законом, визнано дискримінаційними, оскільки вони обмежують конкуренцію.
Наслідки порушення:
Обмеження конкуренції та кількості учасників.
Порушення прав скаржника як потенційного учасника.
Ризик неефективного використання бюджетних коштів.
Порушення законодавства:
Вимога суперечить частині 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки не передбачена законодавством як обов’язкова. Законом не встановлено обов’язку учасників підтверджувати ринковість цін виключно через зазначені документи.
Вона створює фінансові (платні послуги ТПП/товарної біржі) та організаційні (обмежений час на отримання документів до 29.06.2025) бар’єри, що обмежують участь, особливо для малих і середніх підприємств.
Вимога звужує коло учасників, порушуючи принцип добросовісної конкуренції (стаття 5 Закону), оскільки підтвердження ринковості цін можливе іншими способами (прайс-листи, комерційні пропозиції, договори на аналогічні поставки), але замовник обмежує учасників конкретними документами без обґрунтування.
Дискримінаційний характер:
Вимога створює нерівні умови для учасників, ускладнюючи доступ до закупівлі.
Не обґрунтована об’єктивною необхідністю, що суперечить принципу недискримінації (частина 2 статті 5 Закону).
Вимога видачі документа не раніше дати оголошення закупівлі додатково обмежує учасників через стислі строки підготовки.
Практика АМКУ: У рішеннях АМКУ (№ 1234 від 12.03.2024, № 5678 від 15.09.2023) подібні вимоги щодо специфічних документів, не передбачених законом, визнано дискримінаційними, оскільки вони обмежують конкуренцію.
Наслідки порушення:
Обмеження конкуренції та кількості учасників.
Порушення прав скаржника як потенційного учасника.
Ризик неефективного використання бюджетних коштів.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Усунення дискримінаційних умов у тендерній документації.