• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

розробка проектно-кошторисної документації на об'єкт: ”Капітальний ремонт приміщень та фасаду пожежного депо (літера А-1) за адресою: Житомирська область, Житомирський район, м. Чуднів, вул. Героїв Пожежних, 8”, код згідно з ДК 021-2015 – 71320000-7 Послуги з інженерного проектування

Торги відмінено

524 333.33 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 243.33 UAH
Період оскарження: 20.06.2025 12:09 - 02.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Незаконне визначення переможцем ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ"

Номер: 0e5cc77ba9f8486189d021e4c55efb6e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-20-005413-a.c1
Назва: Незаконне визначення переможцем ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ"
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.07.2025 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.08.2025 13:02
Дата виконання рішення Замовником: 11.08.2025 15:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: ВИРІШИВ: 1. Скасувати Рішення Замовника від 17.07.2025 №361 про визначення ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" переможцем процедури закупівлі за предметом розробка проектно-кошторисної документації на об'єкт: ”Капітальний ремонт приміщень та фасаду пожежного депо (літера А-1) за адресою: Житомирська область, Житомирський район, м. Чуднів, вул. Героїв Пожежних, 8”, код згідно з ДК 021-2015 – 71320000-7 Послуги з інженерного проектування, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-06-20-005413-a
Автор: ТОВ "ПГС-ПРОЕКТ", Михайло Занузданов +380930925550 pgsproekt5555@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fc8d8701e02549ecb311087db7742d52
Заголовок пункту скарги: коеф. зміни вартості
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.1 Розділу ІІІ: інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 4 до тендерної документації.
Згідно Додатку 4 до тендерної документації (нова редакція від 23.06.2025):
«Вартість визначити за допомогою автоматизованого розрахунку кошторисної вартості проєктних, науково-проєктних та вишукувальних робіт у повній відповідності до чинних нормативних документів».
Згідно вимого Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 №281» Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0281914-21#Text

вартість проектних робіт визначається за допомогою: «НАСТАНОВи з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво».
https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2699601180912256347

1.3. Кошторисна вартість проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт визначається:
1) із застосування відсоткових показників вартості проектних робіт до вартості будівельних робіт, а для об’єктів виробничого призначення, окремих об’єктів невиробничого призначення та об’єктів телекомунікацій з урахуванням вартості устаткування;
2) на підставі збірників цін на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи;
3) за калькуляційним методом.

2.19. Кошторисна вартість проектних робіт за відсотковими показниками визначається за кошторисами, які складаються за формою, наведеною в додатку 4 цієї Настанови.

2.21. Якщо вартість проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт складається за декількома кошторисами, складеними за формами, наведеними в додатках 4, 5 цієї Настанови, загальну кошторисну вартість визначають за зведеним кошторисом, складеним за формою, наведеною в додатку 3 цієї Настанови.

Розрахунок наданий ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" у складі пропозиції : Розрахунок 1 «коефіцієнт зміни вартості проєктних робіт» не відповідає розрахунку зазначеному в п .2.9 КНУ «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, (далі Настанова), а саме:
Розрахунок коефіцієнту виконують за формулою:
І_п=(1+(1+В_відр )×П_зп (З_вд/З_уп -1))/(П_Б×І_Б+П_У×І_У ) (1)
де, Звд – рівень середньомісячної заробітної плати, передбачений у вихідних даних замовника на розробку проектної документації для розряду складності робіт у будівництві 3,8;
Зуп – рівень середньомісячної заробітної плати для розряду складності робіт у будівництві 3,8 врахований при визначенні відсоткових показників (примітка 2 таблиці 1 додатку 1 цієї Настанови);
Пзп – питома вага заробітної плати в структурі проектної організації (за розрахунком проектної організації на дату прийняття цієї Настанови);
Ввідр – відрахування на загальнообов’язкове державне пенсійне та соціальне страхування (відповідно до «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»);
ПБ , ПУ – питома вага вартості будівельних робіт та вартості устаткування в розрахунковій базі (у випадку відсутності даних приймається за об’єктом-аналогом), визначена на дату прийняття цієї Настанови;
ІБ, ІУ – індекси зміни вартості будівельних робіт та вартості устаткування визначені за період з дати затвердження прийняття цієї Настанови по дату визначення вартості будівництва (розрахункової бази), які приймаються на підставі офіційних даних Державної служби статистики України.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9e9f4a79e3f64f17aebf0d9b9649dfa7
Заголовок пункту скарги: розцінка ЗЦПРБ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В наданому Учасником ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" Кошторис № 1- не вірно застосовано розцінку:
ЗЦПРБ -90 Розділ 39 таблиця 39-7 п.1 (сторінка 9) відповідає «Адміністративні будинки та будівлі проєктних організацій до 400 працюючих», що не відповідає предмету закупівлі, а саме: «Капітальний ремонт приміщень та фасаду пожежного депо».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3f2573af1d004873933088cf999acad7
Заголовок пункту скарги: відсутні кошториси на окремі розділи
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно дод. 4 до ТД - завдання на проєктування, передбачено розробка наступних розділів проєкту, що розробляються окремими розрахунками (кошторисами), в складі кошторису згідно вимог Настанови.
18 Вимоги до інженерного захисту території ї об’єктів Згідно з чинним законодавством
19 Вимоги щодо розроблення розділу «Оцінка впливів на навколишнє середовище» Згідно з чинним законодавством
20 Вимоги з енергозбереження та енергоефективності Згідно з чинним законодавством
21 Вимоги до режиму безпеки та охорони праці Згідно з чинним законодавством
22 Вимоги щодо розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) Згідно з чинним законодавством
23 Вимоги до систем протипожежного захисту Згідно з чинним законодавством
24 Вимоги до розроблення спеціальних заходів Згідно з чинним законодавством

Учасником ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" в складі наданого кошторису: (файл: 162_Кошторис Пожежне депо.pdf) не було надано кошторисні розрахунки вартості розробки вищевказаних розділів проєкту, що мають входити до Договірної ціни, та Зведеного кошторисного розрахунку, який також вказаним учасником надано не було.
Таким чином, поданий учасником ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" кошторис до договірної ціни є неналежним документом, що не підтверджує відповідність пропозиції технічним вимогам тендерної документації в частині визначення та структурування вартості робіт.
Згідно п.2 розділу 5 ТД Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей;
Застосування учасником ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" в наданому ним кошторисі розцінок ЗЦПР-90, що не відповідають предмету закупівлі, та ненадання кошторисів на окремі розділи проєкту передбачених Завданням на проектування, призвело до не невідповідних Настанові кошторисного розрахунку, що не відповідає вимогам технічної специфікації (дод.4 - Завдання на проектування).
Отже, пропозиція надана ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник повинен був ОДРАЗУ відхилити тендерну пропозицію ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" на підставі п.п.2 п. 44 Особливостей, але в супереч вище вказаному законодавству, Замовник оприлюднив вимогу про усунення недоліків.
Замовник не мав право оприлюднювати вимогу про усунення недоліків до ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" у випадку наявності порушень щодо невідповідності технічній специфікації !!!.
Аналогічну правову позицію, щодо обов’язкової необхідності надання учасниками кошторисних розрахунків на окремі розділи проекту згідно вимог завдання на проектування, також приймає АМКУ в аналогічних порушеннях допущених іншими замовниками:
№ 9841-р/пк-пз від 19.06.2025 по закупівлі UA-2025-05-09-005070-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-09-005070-a
Рішення АМКУ № 6582-р/пк-пз від 24.04.2025, №4743-р/пк-пз від 26/03/25 закупівлі : UA-2025-01-20-018869-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-01-20-018869-a
Рішення АМКУ № 1731р/пк-пз від 05.02.2025р по закупівлі UA-2024-12-09-005715-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-12-09-005715-a
Підкреслюємо, що пункт 43 Особливостей чітко встановлює, що виправлення невідповідностей протягом 24 годин не застосовується до технічної документації, що є суттєвою для предмета закупівлі. Таким чином, дії замовника щодо надання ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" 24-годинного строку для подачі кошторису та відомості обсягів робіт є незаконними і такими, що порушують як вимоги законодавства, так і принципи добросовісної конкуренції.
Отже, у ситуації, що склалася, замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" без надання 24 годин для усунення зазначених невідповідностей, оскільки такі недоліки не підлягають виправленню у межах цієї процедури та суттєво впливають на предмет закупівлі й можливість виконання договору
У таких випадках, на відміну від процедур усунення формальних помилок, положення пункту 43 Особливостей щодо усунення невідповідностей протягом 24 годин не застосовуються. Саме у пункті 43 Особливостей чітко зазначено, що можливість усунення невідповідностей протягом 24 годин стосується лише тих випадків, коли невідповідності стосуються документів або інформації, що можуть бути виправлені без зміни змісту пропозиції та не пов’язані з достовірністю, або законністю наданої інформації.
Учасник надав кошторис в неповному обсязі, що є суттєвою помилкою і технічної невідповідністю, щодо якої 24 години не надається. Відсутність цих витрат впливає на правильність оцінки пропозиції та на реальність фінансових розрахунків. Такі недоліки в кошторисі не є помилками, які можна виправити без зміни предмета закупівлі або основних характеристик пропозиції. Оскільки кошторис є частиною фінансової пропозиції і визначає вартість виконання контракту, замовник не може дозволити зміни в кошторисі без суттєвих змін умов виконання контракту, що є критичним для оцінки пропозиції.
Оскільки виявлені невідповідності впливають на сам предмет закупівлі та кошторис, які є основою оцінки пропозиції, замовник не міг надавати 24 години для усунення таких порушень. Згідно з вимогами законодавства, такі недоліки є суттєвими і не підлягають виправленню без зміни умов тендерної пропозиції. Замовник, відповідно до пункту 43, мав право не надавати учаснику можливість усунення цих невідповідностей, оскільки вони були невиправними в межах короткого часу та суттєво впливали на правильність оцінки пропозиції.
Враховуючи зазначене, замовник неправомірно визначив переможцем пропозицію учасника ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ", оскільки виявлені порушення не підлягають усуненню у межах встановленого законодавством строку для виправлення помилок. Порушення, що стосуються кошторису та технічних характеристик є невиправними в рамках процедури, яка дозволяє усунення лише незначних помилок, що не змінюють саму суть пропозиції.
Окрім зазначеної вище невідповідності у документі «162_Кошторис Пожежне депо.pdf», слід звернути особливу увагу на вимоги п.6 Розділу 3 тендерної документації, які прямо зобов’язують учасника враховувати технічну специфікацію, визначену у Додатку 4.
Учасник зобов’язаний надати документи та інформацію, що підтверджують відповідність пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, які викладено в Додатку 4 (завдання на проектування). Це означає, що при складанні кошторисної документації, включно з договірною ціною, зведеним кошторисом, та локальними кошторисами, учасник повинен був прямо орієнтуватися на обсяг, вид робіт, об’єкт та інші вимоги, які викладені саме у технічному завданні (додаток 4 до ТД).
Незважаючи на це, учасник-переможець — ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ", у поданому кошторисі не врахував положення технічного завдання, встановленого у Додатку 4, оскільки:
Це є прямим порушенням вимог Додатку 4 до ТД, оскільки учасник не підтвердив відповідність своєї пропозиції технічному завданню, що є суттєвою умовою участі у процедурі закупівлі.
У зв’язку з викладеним, подана ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ" кошторисна документація є неналежною та такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, а отже — підлягає відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178 зі змінами.
Радимо Замовнику більше ретельно перевіряти пропозиції учасників на відповідність вимогам технічної специфікації. та іншим вимогам ТД.
Рішення Замовника, що визначило переможцем тендеру ФОП "РУДЕНКО ВІКТОР СЕРГІЙОВИЧ", є незаконним і дискримінаційним. Воно суперечить законодавству України про публічні закупівлі, зокрема принципам рівного ставлення та недискримінації, які мають застосовуватись до всіх учасників процедури закупівлі.
Таким чином, є підстави для скасування цього рішення та призначення переможцем іншого учасника, чия пропозиція відповідає вимогам тендерної документації. Учасник має право подати скаргу до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Визначивши за наявних невідповідностей – переможцем тендерну пропозицію, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
У зв’язку з вищевикладеним, та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір