• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єктам (Лотова закупівля) (код ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)

Торги не відбулися

248 823.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 182.13 UAH
Період оскарження: 19.06.2025 16:43 - 18.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 488e199554094b319cb9d40816c442d1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-19-012725-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника
Дата розгляду скарги: 09.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.07.2025 16:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.07.2025 11:14
Дата виконання рішення Замовником: 14.07.2025 16:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Доброго дня. Ваше рішення виконано шляхом внесення до тендерної документації змін від 14.07.2025 року.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЖЦЕНТР", Тетяна Подоріна 380567222777 POZCENTR@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c6a1d5917ff84804ace7e9d1d5448b93
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційної вимоги обов’язкового виїзду на об’єкт
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 19 червня 2025 року УПРАВЛІННЯ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ УМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – «Замовник») оприлюднив оголошення за ідентифікатором UA-2025-06-19-012725-a про проведення відкритих торгів з особливостями «Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єктам (Лотова закупівля) (код ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)» (надалі- закупівля), очікувана вартість закупівлі – 248 823,00 грн, кінцевий строк подання пропозицій –04 липня 2025 00:00.




Ознайомившись з вимогами тендерної документації, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЖЦЕНТР» (далі- Скаржник) зазначає, що Замовник допустив порушення чинного законодавства, у тому числі Закону та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними, порушують наші законні права та інтереси, та обмежують наше право на участь у цій закупівлі.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Керуючись пунктом 59 Особливостей, зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
з урахуванням цих Особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Оскільки Приватне підприємство «ПОЖЦЕНТР» має багаторічний досвід у наданні послуг, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України, має намір прийняти участь у зазначених торгах та претендує на перемогу у закупівлі UA-2025-06-19-012725-a, то використовує своє право на оскарження вимог ТД Замовника, а саме:



1. В пункті 8 Розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації зазначено:

До кінцевого строку подання тендерної пропозиції учасник повинен здійснити виїзд на об’єкт для ознайомлення з специфікою та фактичними обсягами робіт та надати у складі тендерної пропозиції лист згоду з наступною інформацією: дата ознайомлення; об’єкт (назва, кількість поверхів); наявність / відсутність існуючої системи пожежної сигналізації; умови доступу до зон монтажу; підпис інженера-проектувальника, який відповідає вимогам пп.1.1.2 п. 1.1 Додатку 1 до тендерної документації; підпис уповноваженої особи учасника.

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Дана вимога ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не завантажать у складі пропозиції лист згоду з наступною інформацією: дата ознайомлення; об’єкт (назва, кількість поверхів); наявність / відсутність існуючої системи пожежної сигналізації; умови доступу до зон монтажу; підпис інженера-проектувальника, який відповідає вимогам пп.1.1.2 п. 1.1 Додатку 1 до тендерної документації; підпис уповноваженої особи учасника.

З підстав, незалежних від учасника, Замовник може не допустити учасників до об’єктів за вказаними в тендерній документації адресами, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників. Також в Замовника є можливість надати доступ до об’єктів лише обраним безпосередньо ним суб’єктам господарювання, що встановлює додаткові бар'єри для участі у закупівлі.

Крім того, факт відсутності ознайомлення з специфікою та фактичними обсягами робіт учасником на об`єкті до аукціону, не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника, згідно ст.31 Закону.

Також звертаємо увагу про те, що Замовник зобов’язаний опублікувати в Тендерній документації у повному обсязі всю інформацію для ознайомлення учасниками.
Надання інформації щодо специфіки та фактичних обсягів робіт є обов’язком Замовника і повинно бути реалізовано в Тендерній документації, а не встановлено кожним учасником окремо шляхом виїзду на об’єкти.
Технічні характеристики предмета закупівлі впливають на конкуренцію серед учасників на етапі торгів, і вони мають бути сформульовані об'єктивно та обґрунтовано.

Аналогічна позиція висвітлена в Рішеннях Колегії, що свідчить про неправомірність встановлення зазначеної вимоги, а саме:
1). Рішення Комісії №9158-р/пк-пз від 06.06.2025 (ідентифікатор закупівлі - UA-2025-05-27-009660-a): «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, Замовник з незалежних від учасника обставин може не допустити учасника до відвідування об'єкта та може не підписати акт огляду об'єкта, що в подальшому стане підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника»;
4). Рішення Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021 (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-08-25-004585-a): «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт за підписом представника Замовника та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. З незалежних від учасника підстав уповноважені особи Замовника можуть не допустити учасника до об’єкту за вказаною адресою в оголошенні та не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників».


Враховуючи все вищенаведене, вважаємо, що дискримінаційні вимоги, які містяться в тендерній документації, порушують права та законні інтереси ПП «ПОЖЦЕНТР» як Учасника даної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому.

Тендерна документація Замовника складена з порушенням принципів здійснення закупівлі, закріплених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, чим порушено наші права та інтереси.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації