-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Регулятори тиску газу)
Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-06-18-015934-a, згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Критерій оцінки – ціна 100%.
Завершена
146 862 564.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 468 625.64 UAH
мін. крок: 1% або 1 468 625.64 UAH
Період оскарження:
19.06.2025 16:10 - 30.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
b52829288c624f92a52fd2c23ed39836
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-19-011834-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Ref# V-29.06.25-TG
Date 2025, June 29
Антимонопольний комітет України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
вул. Митрополита Василя Липківського, 45 03035 м. Київ
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ:
Компанія Vorex LLC
STATE OF PENNSYLVANIA ENTITY NUMBER 6422837
201 German Street, ERIE, PA 16501, EIN 81-4177949, штат Пенсильванія, США
Email: octg@usavorex.com
Tel: 814 580 1890, +38 067 401-45-68
ЗАМОВНИК:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України»,
код ЄДРПОУ: 42795490
Адреса: Україна, 03065, місто Київ, пр. Гузара Любомира, будинок 44.
електронна пошта: filonenko-sl@tsoua.com
телефон: +38 (044) 239-77-59
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ
ID: 3be2e4baa2bb438e954996fd32d610e0 Номер у Prozorro UA-2025-06-19-011834-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника 19.06.25
Плата за подання скарги – 85 000 грн.
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу:
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-19-011834-a
Узагальнена назва закупівлі:
Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Регулятори тиску газу)
Єдиний закупівельний словник ДК021-2015:
42130000-9 — Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої
(далі – Процедура закупівлі)
найменування Органу оскарження Антимонопольний комітет України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035
найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (далі – Замовник)
ЄДРПОУ 42795490
Адреса: Україна, 03065, місто Київ, пр. Гузара Любомира, будинок 44
Електронна пошта: filonenko-sl@tsoua.com
Контактний телефон: (044) 239-77-59
ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження Компанія Vorex LLC
STATE OF PENNSYLVANIA ENTITY NUMBER 6422837
201 German Street, ERIE, PA 16501, EIN 81-4177949, штат Пенсильванія, США
Email: octg@usavorex.com
Tel: 814 580 1890, +38 067 401-45-68
підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-19-011834-a.
Компанія Vorex LLC (далі Скаржник) розглядає можливість прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи протокол № 25-1354 від "19" червня 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Відповідно до пункту 2. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовник встановлює, що:
- Інформацію щодо забезпечення тендерної пропозиції, зазначено в п. 4.10 Розділу І Загальні положення;
- Забезпечення тендерної пропозиції повинно враховувати зміни, що внесені Особливостями;
Відповідно до п. 4.10 Розділу І Загальні положення, Замовник встановлює, що:
- Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) - 3 %, що становить 4 405 876,92 грн.;
- Вид забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) - Повинно відповідати вимогам, що викладені в Додатку 6.1 тендерної документації.
Таким чином, вимоги до форми тендерного забезпечення перенесено Замовником до Додатку 6.1 тендерної документації.
Відповідно до п.1.1 Розділу 1 Додатку 6.1 тендерної документації:
1.1. Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії або стендбай акредитиву1 у розмірі не менше ніж зазначено в п. 4.10 Розділу І Загальні положення Тендерної документації.
1- надання стендбай акредитиву допускається тільки учасником-нерезидентом.
Учасники-нерезиденти можуть надавати забезпечення тендерної пропозиції у валюті тендерної пропозиції в сумі не меншій еквівалента суми, зазначеної в п. 4.10 Розділу І Загальні положення Тендерної документації, перерахованої за офіційним курсом НБУ (4 (чотири) знаків після коми) на дату оформлення банківської гарантії / стендбай акредитиву забезпечення тендерної пропозиції.
Надання забезпечення тендерної пропозиції у період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Далі в розділі 2 Додатку 6.1 тендерної документації Замовник описує вимоги до оформлення банківської гарантії та вимоги до банків гарантів;
Тобто, в розділі 1 Додатку 6.1. тендерної документації Замовником була встановлена вимога надання забезпечення пропозиції лише у формі банківської гарантії або стендбай акредитиву для учасника нерезидента, що на думку Скаржника є дискримінаційним та суперечить нормам чинного законодавства у зв’язку із наступним.
Згідно до п. 1 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628, ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант).
Тобто, вимоги до забезпечення передбачають три види гарантій: БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ, ГАРАНТІЯ ФІНАНСОВОЇ УСТАНОВИ ТА СТРАХОВА ГАРАНТІЯ.
Разом з тим, Замовник встановивши можливість надати учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії або стендбай акредитиву для нерезидента обмежує потенційних учасників у виборі установи, яка може видати таку гарантію згідно Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Звертаємо увагу, що Закон не визначає форму забезпечення пропозицій.
Слід зазначити, що Замовник повинен встановити розмір, строк та застереження щодо неповернення, проте він не може вимагати надання саме банківської гарантії.
Ще раз акцентуємо увагу, що наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, передбачено три види забезпечення тендерних пропозицій: банківська гарантія, гарантія фінансової установи та страхова гарантія.
Таким чином, встановлення лиш одного конкретного порушують законні права та інтереси суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника, щодо самостійного обрання виду гарантії.
Враховуючи наведене, на думку Скаржника, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати саме банківську гарантію (стендбай акредитив для нерезидентів), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Зважаючи на викладене, Скаржник просить Орган оскарження зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема до Додатку 6.1 тендерної документації та передбачити можливість надання в якості тендерного забезпечення не лише банківської гарантії, а й страхової та гарантії фінансової установи, як це й передбачено чинним законодавством.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в Скарзі надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи протокол № 25-1354 від "19" червня 2025 року (файл «25-1354_ТД»);
2. ВИМОГИ ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) у формі додатку 6.1. до тедерної документації (файл «25-1354_Додаток_6.1_Вимоги до банківської гарантії тендерного забезпечення»
3. Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0275-21#Text);
Додатково зазначаємо, що аналогічна до цієї, скарга вже розглядалась в Комісії АМКУ в рамках розгляду п.2 скарги UA-2024-04-17-011762-a.b1 по процедурі закупівлі UA-2024-04-17-011762-a.
В рамках розгляду тієї скарги Комісія Антимонопольний комітет України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення від 30.04.2024 №7655-р/пк-пз, відповідно до якого скаргу було задоволено, в звязку з наступним:
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Документації Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.
Відповідно до Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628:
1. Ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант).
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати забезпечення тендерної пропозиції саме у формі банківської гарантії, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться також у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи протокол № 25-1354 від "19" червня 2025 року (файл «25-1354_ТД»);
2. ВИМОГИ ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) у формі додатку 6.1. до тедерної документації (файл «25-1354_Додаток_6.1_Вимоги до банківської гарантії тендерного забезпечення»
3. Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0275-21#Text);
Документи зазначені для виконання вимог частини 5 статті 18 Закону та пункту 59 Особливостей, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з частиною 2 статті 18 Закону та пункту 56 Особливостей.
вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування VOREX LLC просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Регулятори тиску газу), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-19-011834-a;
3) Зобов’язати Замовника – Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Managing member,
F.Zakusilo
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції:пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628.pdf 29.06.2025 14:26
- СКАРГА РЕГУЛЯТОРИ на ТД 29.06.25.pdf 29.06.2025 14:26
- СКАРГА РЕГУЛЯТОРИ на ТД 29.06.25.docx 29.06.2025 14:26
- 25-1354_Додаток_6.1_Вимоги до банківської гарантії тендерного забезпечення.docx 29.06.2025 14:26
- 25-1354_ТД.docx 29.06.2025 14:26
- Додаткові аргументи та пояснення Скаржника.pdf 05.07.2025 22:22
- Додаткові аргументи та пояснення Скаржника.docx 05.07.2025 22:22
- рішення від 01.07.2025 №10326.pdf 01.07.2025 17:41
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.07.2025 №10716.pdf 09.07.2025 15:17
- рішення від 08.07.2025 №10716.pdf 10.07.2025 17:31
- Відповідь на скаргу ТОВВИХ-25-10382 від 03.07.2025.pdf 03.07.2025 16:02
- Пояснення на скаргу_ UA-2025-06-19-011834-a.c1.docx 03.07.2025 16:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.06.2025 14:28
Дата розгляду скарги:
08.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.07.2025 17:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.07.2025 17:32
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
02c7c700c18b42b4a295c3e065331ca8
Заголовок пункту скарги:
Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
Ref# V-29.06.25-TG
Date 2025, June 29
Антимонопольний комітет України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
вул. Митрополита Василя Липківського, 45 03035 м. Київ
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ:
Компанія Vorex LLC
STATE OF PENNSYLVANIA ENTITY NUMBER 6422837
201 German Street, ERIE, PA 16501, EIN 81-4177949, штат Пенсильванія, США
Email: octg@usavorex.com
Tel: 814 580 1890, +38 067 401-45-68
ЗАМОВНИК:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України»,
код ЄДРПОУ: 42795490
Адреса: Україна, 03065, місто Київ, пр. Гузара Любомира, будинок 44.
електронна пошта: filonenko-sl@tsoua.com
телефон: +38 (044) 239-77-59
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ
ID: 3be2e4baa2bb438e954996fd32d610e0 Номер у Prozorro UA-2025-06-19-011834-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника 19.06.25
Плата за подання скарги – 85 000 грн.
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу:
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-19-011834-a
Узагальнена назва закупівлі:
Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Регулятори тиску газу)
Єдиний закупівельний словник ДК021-2015:
42130000-9 — Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої
(далі – Процедура закупівлі)
найменування Органу оскарження Антимонопольний комітет України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035
найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (далі – Замовник)
ЄДРПОУ 42795490
Адреса: Україна, 03065, місто Київ, пр. Гузара Любомира, будинок 44
Електронна пошта: filonenko-sl@tsoua.com
Контактний телефон: (044) 239-77-59
ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження Компанія Vorex LLC
STATE OF PENNSYLVANIA ENTITY NUMBER 6422837
201 German Street, ERIE, PA 16501, EIN 81-4177949, штат Пенсильванія, США
Email: octg@usavorex.com
Tel: 814 580 1890, +38 067 401-45-68
підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-19-011834-a.
Компанія Vorex LLC (далі Скаржник) розглядає можливість прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи протокол № 25-1354 від "19" червня 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Відповідно до пункту 2. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовник встановлює, що:
- Інформацію щодо забезпечення тендерної пропозиції, зазначено в п. 4.10 Розділу І Загальні положення;
- Забезпечення тендерної пропозиції повинно враховувати зміни, що внесені Особливостями;
Відповідно до п. 4.10 Розділу І Загальні положення, Замовник встановлює, що:
- Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) - 3 %, що становить 4 405 876,92 грн.;
- Вид забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) - Повинно відповідати вимогам, що викладені в Додатку 6.1 тендерної документації.
Таким чином, вимоги до форми тендерного забезпечення перенесено Замовником до Додатку 6.1 тендерної документації.
Відповідно до п.1.1 Розділу 1 Додатку 6.1 тендерної документації:
1.1. Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії або стендбай акредитиву1 у розмірі не менше ніж зазначено в п. 4.10 Розділу І Загальні положення Тендерної документації.
1- надання стендбай акредитиву допускається тільки учасником-нерезидентом.
Учасники-нерезиденти можуть надавати забезпечення тендерної пропозиції у валюті тендерної пропозиції в сумі не меншій еквівалента суми, зазначеної в п. 4.10 Розділу І Загальні положення Тендерної документації, перерахованої за офіційним курсом НБУ (4 (чотири) знаків після коми) на дату оформлення банківської гарантії / стендбай акредитиву забезпечення тендерної пропозиції.
Надання забезпечення тендерної пропозиції у період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Далі в розділі 2 Додатку 6.1 тендерної документації Замовник описує вимоги до оформлення банківської гарантії та вимоги до банків гарантів;
Тобто, в розділі 1 Додатку 6.1. тендерної документації Замовником була встановлена вимога надання забезпечення пропозиції лише у формі банківської гарантії або стендбай акредитиву для учасника нерезидента, що на думку Скаржника є дискримінаційним та суперечить нормам чинного законодавства у зв’язку із наступним.
Згідно до п. 1 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628, ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант).
Тобто, вимоги до забезпечення передбачають три види гарантій: БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ, ГАРАНТІЯ ФІНАНСОВОЇ УСТАНОВИ ТА СТРАХОВА ГАРАНТІЯ.
Разом з тим, Замовник встановивши можливість надати учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії або стендбай акредитиву для нерезидента обмежує потенційних учасників у виборі установи, яка може видати таку гарантію згідно Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Звертаємо увагу, що Закон не визначає форму забезпечення пропозицій.
Слід зазначити, що Замовник повинен встановити розмір, строк та застереження щодо неповернення, проте він не може вимагати надання саме банківської гарантії.
Ще раз акцентуємо увагу, що наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, передбачено три види забезпечення тендерних пропозицій: банківська гарантія, гарантія фінансової установи та страхова гарантія.
Таким чином, встановлення лиш одного конкретного порушують законні права та інтереси суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника, щодо самостійного обрання виду гарантії.
Враховуючи наведене, на думку Скаржника, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати саме банківську гарантію (стендбай акредитив для нерезидентів), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Зважаючи на викладене, Скаржник просить Орган оскарження зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема до Додатку 6.1 тендерної документації та передбачити можливість надання в якості тендерного забезпечення не лише банківської гарантії, а й страхової та гарантії фінансової установи, як це й передбачено чинним законодавством.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в Скарзі надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи протокол № 25-1354 від "19" червня 2025 року (файл «25-1354_ТД»);
2. ВИМОГИ ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) у формі додатку 6.1. до тедерної документації (файл «25-1354_Додаток_6.1_Вимоги до банківської гарантії тендерного забезпечення»
3. Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0275-21#Text);
Додатково зазначаємо, що аналогічна до цієї, скарга вже розглядалась в Комісії АМКУ в рамках розгляду п.2 скарги UA-2024-04-17-011762-a.b1 по процедурі закупівлі UA-2024-04-17-011762-a.
В рамках розгляду тієї скарги Комісія Антимонопольний комітет України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення від 30.04.2024 №7655-р/пк-пз, відповідно до якого скаргу було задоволено, в звязку з наступним:
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Документації Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.
Відповідно до Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628:
1. Ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант).
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати забезпечення тендерної пропозиції саме у формі банківської гарантії, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться також у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи протокол № 25-1354 від "19" червня 2025 року (файл «25-1354_ТД»);
2. ВИМОГИ ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) у формі додатку 6.1. до тедерної документації (файл «25-1354_Додаток_6.1_Вимоги до банківської гарантії тендерного забезпечення»
3. Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0275-21#Text);
Документи зазначені для виконання вимог частини 5 статті 18 Закону та пункту 59 Особливостей, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з частиною 2 статті 18 Закону та пункту 56 Особливостей.
вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування VOREX LLC просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Регулятори тиску газу), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-19-011834-a;
3) Зобов’язати Замовника – Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Managing member,
F.Zakusilo
Date 2025, June 29
Антимонопольний комітет України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
вул. Митрополита Василя Липківського, 45 03035 м. Київ
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ:
Компанія Vorex LLC
STATE OF PENNSYLVANIA ENTITY NUMBER 6422837
201 German Street, ERIE, PA 16501, EIN 81-4177949, штат Пенсильванія, США
Email: octg@usavorex.com
Tel: 814 580 1890, +38 067 401-45-68
ЗАМОВНИК:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України»,
код ЄДРПОУ: 42795490
Адреса: Україна, 03065, місто Київ, пр. Гузара Любомира, будинок 44.
електронна пошта: filonenko-sl@tsoua.com
телефон: +38 (044) 239-77-59
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ
ID: 3be2e4baa2bb438e954996fd32d610e0 Номер у Prozorro UA-2025-06-19-011834-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника 19.06.25
Плата за подання скарги – 85 000 грн.
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу:
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-19-011834-a
Узагальнена назва закупівлі:
Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Регулятори тиску газу)
Єдиний закупівельний словник ДК021-2015:
42130000-9 — Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої
(далі – Процедура закупівлі)
найменування Органу оскарження Антимонопольний комітет України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035
найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (далі – Замовник)
ЄДРПОУ 42795490
Адреса: Україна, 03065, місто Київ, пр. Гузара Любомира, будинок 44
Електронна пошта: filonenko-sl@tsoua.com
Контактний телефон: (044) 239-77-59
ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження Компанія Vorex LLC
STATE OF PENNSYLVANIA ENTITY NUMBER 6422837
201 German Street, ERIE, PA 16501, EIN 81-4177949, штат Пенсильванія, США
Email: octg@usavorex.com
Tel: 814 580 1890, +38 067 401-45-68
підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-19-011834-a.
Компанія Vorex LLC (далі Скаржник) розглядає можливість прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи протокол № 25-1354 від "19" червня 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Відповідно до пункту 2. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовник встановлює, що:
- Інформацію щодо забезпечення тендерної пропозиції, зазначено в п. 4.10 Розділу І Загальні положення;
- Забезпечення тендерної пропозиції повинно враховувати зміни, що внесені Особливостями;
Відповідно до п. 4.10 Розділу І Загальні положення, Замовник встановлює, що:
- Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) - 3 %, що становить 4 405 876,92 грн.;
- Вид забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) - Повинно відповідати вимогам, що викладені в Додатку 6.1 тендерної документації.
Таким чином, вимоги до форми тендерного забезпечення перенесено Замовником до Додатку 6.1 тендерної документації.
Відповідно до п.1.1 Розділу 1 Додатку 6.1 тендерної документації:
1.1. Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії або стендбай акредитиву1 у розмірі не менше ніж зазначено в п. 4.10 Розділу І Загальні положення Тендерної документації.
1- надання стендбай акредитиву допускається тільки учасником-нерезидентом.
Учасники-нерезиденти можуть надавати забезпечення тендерної пропозиції у валюті тендерної пропозиції в сумі не меншій еквівалента суми, зазначеної в п. 4.10 Розділу І Загальні положення Тендерної документації, перерахованої за офіційним курсом НБУ (4 (чотири) знаків після коми) на дату оформлення банківської гарантії / стендбай акредитиву забезпечення тендерної пропозиції.
Надання забезпечення тендерної пропозиції у період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Далі в розділі 2 Додатку 6.1 тендерної документації Замовник описує вимоги до оформлення банківської гарантії та вимоги до банків гарантів;
Тобто, в розділі 1 Додатку 6.1. тендерної документації Замовником була встановлена вимога надання забезпечення пропозиції лише у формі банківської гарантії або стендбай акредитиву для учасника нерезидента, що на думку Скаржника є дискримінаційним та суперечить нормам чинного законодавства у зв’язку із наступним.
Згідно до п. 1 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628, ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант).
Тобто, вимоги до забезпечення передбачають три види гарантій: БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ, ГАРАНТІЯ ФІНАНСОВОЇ УСТАНОВИ ТА СТРАХОВА ГАРАНТІЯ.
Разом з тим, Замовник встановивши можливість надати учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії або стендбай акредитиву для нерезидента обмежує потенційних учасників у виборі установи, яка може видати таку гарантію згідно Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Звертаємо увагу, що Закон не визначає форму забезпечення пропозицій.
Слід зазначити, що Замовник повинен встановити розмір, строк та застереження щодо неповернення, проте він не може вимагати надання саме банківської гарантії.
Ще раз акцентуємо увагу, що наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, передбачено три види забезпечення тендерних пропозицій: банківська гарантія, гарантія фінансової установи та страхова гарантія.
Таким чином, встановлення лиш одного конкретного порушують законні права та інтереси суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника, щодо самостійного обрання виду гарантії.
Враховуючи наведене, на думку Скаржника, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати саме банківську гарантію (стендбай акредитив для нерезидентів), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Зважаючи на викладене, Скаржник просить Орган оскарження зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема до Додатку 6.1 тендерної документації та передбачити можливість надання в якості тендерного забезпечення не лише банківської гарантії, а й страхової та гарантії фінансової установи, як це й передбачено чинним законодавством.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в Скарзі надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи протокол № 25-1354 від "19" червня 2025 року (файл «25-1354_ТД»);
2. ВИМОГИ ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) у формі додатку 6.1. до тедерної документації (файл «25-1354_Додаток_6.1_Вимоги до банківської гарантії тендерного забезпечення»
3. Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0275-21#Text);
Додатково зазначаємо, що аналогічна до цієї, скарга вже розглядалась в Комісії АМКУ в рамках розгляду п.2 скарги UA-2024-04-17-011762-a.b1 по процедурі закупівлі UA-2024-04-17-011762-a.
В рамках розгляду тієї скарги Комісія Антимонопольний комітет України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення від 30.04.2024 №7655-р/пк-пз, відповідно до якого скаргу було задоволено, в звязку з наступним:
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Документації Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.
Відповідно до Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628:
1. Ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант).
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати забезпечення тендерної пропозиції саме у формі банківської гарантії, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться також у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи протокол № 25-1354 від "19" червня 2025 року (файл «25-1354_ТД»);
2. ВИМОГИ ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) у формі додатку 6.1. до тедерної документації (файл «25-1354_Додаток_6.1_Вимоги до банківської гарантії тендерного забезпечення»
3. Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0275-21#Text);
Документи зазначені для виконання вимог частини 5 статті 18 Закону та пункту 59 Особливостей, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з частиною 2 статті 18 Закону та пункту 56 Особливостей.
вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування VOREX LLC просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Регулятори тиску газу), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-19-011834-a;
3) Зобов’язати Замовника – Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Managing member,
F.Zakusilo
×
-
Назва доказу:
Доказ 4
-
Повʼязаний документ:
25-1354_ТД.docx
-
-
Назва доказу:
Доказ 3
-
Повʼязаний документ:
25-1354_Додаток_6.1_Вимоги до банківської гарантії тендерного забезпечення.docx
-
-
Назва доказу:
Доказ 2
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА РЕГУЛЯТОРИ на ТД 29.06.25.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 1
-
Повʼязаний документ:
Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції:пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 № 2628.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить Орган оскарження зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема до Додатку 6.1 тендерної документації та передбачити можливість надання в якості тендерного забезпечення не лише банківської гарантії, а й страхової та гарантії фінансової установи, як це й передбачено чинним законодавством.