• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція електричних мереж зі встановлення альтернативного джерела живлення (сонячної електростанції) на покрівлі будівлі за адресою: вул. Байди Вишневецького, 36 м. Черкаси (коригування) (ДК 021:2015 – 45310000-3-Електромонтажні роботи)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 16 днів назад

4 529 139.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 645.70 UAH
Період оскарження: 19.06.2025 16:17 - 25.07.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (дискримінаційні вимоги ТД)

Номер: 359cfac18ba844f8b3221bf09eb926dc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-19-011906-a.c2
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (дискримінаційні вимоги ТД)
Скарга:
04210 м. Київ, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518 проспект В. Івасюка, 12 Г, оф. 1 п/р UA263052990000026004016700478 в ПАТ КБ «ПриватБанк» тел/факс: +38 044 537 28 38 ІПН 348925126546 св-во №100040919 вих. №190 від 27.06.2025 р. Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35 ,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518 04210, місто Київ, проспект Івасюка Володимира, 12 Г, оф. 1, +380679837889, тел/факс: +38 066 286 43 65/ 044 537 28 38 е-мейл: saf-inmed@ukr.net Замовник торгів: Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради, код ЄДРПОУ 33457208 місцезнаходження: 18000, Україна , Черкаська обл., місто Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36; тел.: +380472544761 е-mail: tender.ckrada@ukr.net Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-19-011906-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 19 червня 2025 року замовником Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради в електронній системі закупівель «prozorro.gov.ua» було розміщено оголошення про проведення закупівлі: ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-19-011906-a, предмет закупівлі: Реконструкція електричних мереж зі встановлення альтернативного джерела живлення (сонячної електростанції) на покрівлі будівлі за адресою: вул. Байди Вишневецького, 36 м. Черкаси (коригування) (ДК 021:2015 – 45310000-3-Електромонтажні роботи)». Тендерна документація зазначеної закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси скаржника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» (далі-Скаржник), а відтак потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених замовником у тендерній документації. Окремі умови тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Згідно ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Аналогічно, відповідно до положень ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно. І. ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ 1) п.п. 1.2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» пункту 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» замовником встановлено вимогу про надання на підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаній довідці, документів щодо керівника учасника, а саме: - керівник Учасника та інші працівники, повинні в межах їхніх повноважень на підприємстві Учасника, мати посвідчення/протоколи або інші документи, які підтверджують знання «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» (ПБЕЕС-НПАОП 40.1-1.21-98), «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів» (ПТЕЕС), «Правил пожежної безпеки в Україні» (ППБУ), «Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» (ПОПРІП-НПАОП 0.00-1.71-13), «Правил експлуатації електрозахисних засобів» (ПЕЕЗ- НПАОП 40.1-1.07-01), «Правил улаштування електроустановок» (ПУЕ). … Надати відповідні документи в складі тендерної пропозиції». Зазначену вимогу про надання документів щодо керівника учасника скаржник вважає дискримінаційною та такою, що штучно обмежує коло потенційних учасників тими, що мають зазначені документи щодо саме керівника учасника, у той час як, згідно з діючим законодавством України, такі документи можуть бути оформлені на уповноважену особу з питань безпеки праці, наприклад, інженера (фахівця) з охорони праці, а також головного інженера, відповідального виконавця робіт, безпосередньо виконавців робіт, таке інше, а відтак зазначена вимога підлягає виключенню з тендерної документації. Замовником не доведено та не обґрунтовано наявність законодавчих засад для встановлення такої вимоги, а відтак скаржник вважає, що зазначена вимога про надання документів щодо керівника учасника повинна бути виключена з тендерної документації. 2) п.п. 1.3. «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» пункту 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» замовником встановлено вимогу про надання на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, а саме: «Аналогічним вважається договір з реконструкції електричних або інженерних мереж за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи. Аналогічним вважається договір підряду (договора субпідряду не приймаються до розгляду), що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/». Зазначену вимогу про надання документів щодо керівника учасника скаржник вважає дискримінаційною та такою, що штучно обмежує коло потенційних учасників з наступних підстав: - предмет закупівлі визначений замовником як «Реконструкція електричних мереж зі встановлення альтернативного джерела живлення (сонячної електростанції) на покрівлі будівлі». - в якості аналогічного з предметом закупівлі замовником вимагається договір з реконструкції електричних або інженерних мереж за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи, при цьому замовником штучно ще більше обмежується коло учасників вимогою надання в складі тендерної пропозиції вимогою про надання аналогічного договору тільки договорів підряду (без можливості надання договорів субпідряду) та вимогою про надання аналогічного договору тільки договорів, укладених з застосуванням процедур публічних закупівель; У той же час, як вбачається з відомостей системи публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ іншими замовниками публічних закупівель предмет аналогічних за змістом закупівель визначається як «ДК 021:2015: 45250000-4 Будівництво заводів / установок, гірничодобувних і переробних об'єктів та об'єктів нафтогазової інфраструктури (код уточнення 45251100-2 Будівництво електростанцій)», «виконання робіт, пусконалагоджувальні роботи та нагляд) по об’єкту: «Забезпечення альтернативним джерелом живлення шляхом реконструкції електричних мереж шляхом встановлення сонячної електростанції…», «Будівництво мережевої сонячної електростанції для компенсації власного споживання…», «Реконструкція електричних мереж , в частині встановлення гібридної сонячної фотоелектричної станції (СЕС)…», «Реконструкція електричних мереж в частині монтажу обладнання для СЕ…», «Дахова гібридна сонячна електростанція з встановленням та пусконалагодженням…», «Реконструкція електричних мереж шляхом влаштування наземної гібридної сонячної електростанції…», Нове будівництво сонячної електростанції…», Нове будівництво споруди гібридної сонячної електростанції з системою накопичення….», Реконструкція електричних мереж шляхом влаштування дахової сонячної електростанції…», «Встановлення та підключення генеруючої сонячної електростанції до системи електропостачання будівлі за адресою: вул. …, у Дніпровському районі м. Києва (Код ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція)», таке інше. Замовником не доведено та не обґрунтовано наявність законодавчих засад для встановлення такої вимоги, а відтак скаржник вважає, що зазначена вимога про надання аналогічного з предметом закупівлі саме договору з реконструкції електричних або інженерних мереж за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи повинна бути виключена з тендерної документації. Документи, що підтверджують вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з участю у закупівлі, тощо. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію. . Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень. У зв’язку з вищевикладеним, просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2.Встановити наявність порушення законодавства з боку Замовника: Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради, процедура закупівлі - UA-2025-06-19-011906-a, предмет закупівлі: Реконструкція електричних мереж зі встановлення альтернативного джерела живлення (сонячної електростанції) на покрівлі будівлі за адресою: вул. Байди Вишневецького, 36 м. Черкаси (коригування) (ДК 021:2015 – 45310000-3-Електромонтажні роботи)»». 3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути незаконні дискримінаційні вимоги. Додаток: Витяг з ЄДР ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ". Директор Евген СКОБЧЕНКО
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 02.07.2025 15:23
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ", Скобченко Є.В. 380445372838 SAF-INMED@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4658c9f9a9734725b97470e109de0741
Заголовок пункту скарги: щодо наявності в тендерній документації замовника дискримінаційних умов
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: наявність в тендерній документації замовника дискримінаційних умов
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови що містяться в тендерній документації

Номер: f07d5fa13b4d4c7e86f909d6122bd315
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-19-011906-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови що містяться в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2025 17:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.07.2025 17:35
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2025 18:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 03184b179ec34a2f8800cbd564f84040
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 1.3.1 Додатку 1 Тендерної документації замовник встановив «Аналогічним вважається договір з реконструкції електричних або інженерних мереж за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи»
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги, участь в закупівлі зможуть прийняти виключно той суб’єкт господарювання, який має аналогічний договір на:
- реконструкції електричних або інженерних мереж
- і даний Договір повинен мати за код ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи»
ТОВ «ТОП ФАЄР» має досвід виконання аналогічних робіт щодо встановлення сонячних електростанцій. Проте не має аналогічного договору саме з реконструкції електричних або інженерних мереж за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи.
ТОВ «ТОП ФАЄР» має такі аналогічні договори:
- Договір №3-3-1 від 03.03.2025 р. Реконструкція системи електричних мереж Центру колективного користування науковим обладнанням з новітніх агротехнологій «Лабораторія екологічного землеробства та природокористування» Сумського національного аграрного університету (встановлення джерела резервного живлення (сонячні панелі) загальною потужністю від 22 до 25 кВт)» за адресою: вулиця Герасима Кондратьєва, 160, м. Суми, Сумська область; 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
- Договір №151ВТ25 від 07.05.2025 р. Капітальний ремонт системи електропостачання з встановленням гібридної сонячної станції на даху АЗПСМ № 1, що знаходиться за адресою вул.Ярослава Мудрого, буд.48, м.Мукачево, Закарпатська область за кодом ДК 021:2015 45261215-4 Встановлення на дахах сонячних панелей
Проте ми не можемо прийняти участь в даній закупівлі, так як Замовник встановив вимогу, що аналогічний договір повинен бути саме з реконструкції електричних або інженерних мереж за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи.
Ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає такий кваліфікаційний критерій як підтвердження виконання аналогічного договору.
Відповідно до Великого тлумачного словника сучасної української мови:
- АНАЛОГІЧНИЙ - Який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий
ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає, додаткових умов, що Замовники мають право на власний вибір, передбачати конкретне формулювання назви аналогічного договору, та встановлювати конкретний код ДК, аналогічного договору
Роботи що виконував ТОВ «ТОП ФАЄР» згідно вище зазначених договорів, є подібними та схожими, тобто аналогічними, до робіт передбачених умовами даної закупівлі.
Проте ТОВ «ТОП ФАЄР» не може прийняти участь в закупівлі, так як замовник встановив дискримінаційну вимогу.
За таких умов участь в закупівлю зможе прийняти лише той суб’єкт господарювання що зможуть надати аналогічний саме з:
- реконструкції електричних або інженерних мереж
- і даний Договір буде мати за код ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи»
Що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ТОП ФАЄР» та інших суб’єктів господарювання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 572dfe7741fe441c9058f3e9a234158d
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо дозволу на роботи підвищеної небезпеки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 4.1 Додатку 1 Тендерної документації замовник встановив вимогу надати в складі пропозиції» «Чинний дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та інші дозволи, передбачені чинним законодавством, необхідні для виконання робіт, зазначених в тендерній документації, що мають містити в переліку роботи:
-роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В;
-монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки., а саме: устатковання напругою понад 1000 В.»
Дозволи на експлуатацію машин та механізмів підвищеної небезпеки видаються відповідно до Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» та Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»
В березні 2022 року буда прийнята Постанова КМУ від 24 березня 2022 р. № 357 «Деякі питання виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на період дії воєнного стану»
В даній Постанові вказано «на період дії воєнного стану машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 2-9 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 13, ст. 543), експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці»

Що стосується Дозволу на роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В
ТОВ «ТОП ФАЄР» куруючись Постанова КМУ від 24 березня 2022 р. № 357, зареєстрував Декларацію на Роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В. Дана декларація зареєстрована в у територіальному органі Держпраці 13.10.2022р. № 32-22-3270. (Копія надається).
Тому ТОВ «ТОП ФАЄР» не може виконати умову документації та надати Дозвіл на роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В так як має Декларацію на дані роботи, відповідно до чинного законодавства.

До стосується Дозволу монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки., а саме: устатковання напругою понад 1000 В.
ТОВ «ТОП ФАЄР» куруючись Постанова КМУ від 24 березня 2022 р. № 357, зареєстрував Декларацію на такі роботи як монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Під час реєстрації Декларації на такі роботи як монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, Через портал «ДІЯ», можна вибрати лише тип робіт, додатково до даного тиму робіт не можливо вибирати додаткове устаткування, а саме: устатковання напругою понад 1000 В як вимагає Замовник в тендерній документації. Надаємо скриншот з веб порталу ДІЯ, під час реєстрації Декларації .


Як вбачається з даного скриншоту, під час реєстрації Декларації, на такі роботи як монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, відсутня можливість вибирати якийсь тип оьладнання в тому числі не можливо вибрати будь яке устаткування, в тому числі устатковання напругою понад 1000 В як вимагає Замовник в тендерній документації.
Також в Постанові КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107, не передбачено що під час реєстації Декларації на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки Суб’єкт господарювання може обарати певний тип утаткування, дана декларація пощирюється на усі машини, механізми та устаткування підвищеної небезпеки.
Тому ТОВ «ТОП ФАЄР» не може виконати дану умову документації, так як такий документ що вимагає Замовник не передбачений чинним законодавство.
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти виключно той субєкт господарювання що надасть в складі пропозиції саме Дозвл на:
роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В;
-монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки., а саме: устатковання напругою понад 1000 В.»
Що є дискримінаційним до ТОВ «ТОП ФАЄР» та інших суб’єктів господарювання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b1acd7cbf2d74118875b2034c871bea9
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо Дозволу на машини підвищеної небезпеки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 8.1 Додатку 1 Тендерної документації, замовник встановив вимогу надати в складі пропозиції «копія діючого Дозволу на експлуатацію (технологічного) електрообладнання / устатковання напругою понад 1000 В;
дозвіл на виконання випробування електричного устатковання електричних станцій та мереж, технологічного електрообладнання напругою понад 1000 В;»

Згідно даної вимоги Замовник вимагає надати, два окремі документи:
- Дозвіл на експлуатацію обладнання напругою понад 1000 В
- Дозвіл на виконання випробувань обладнання напругою понад 1000 В.
Дана вимога є дискримінаційною, значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, та такою що суперечить чинному законодавству.
Перелік машин та механізмів підвищеної небезпеки, на які видається дозвіл затверджено Постановою від 3 лютого 2021 р. № 77.
В преамбулі даної Постанови вказано «Установити, що на період дії воєнного стану машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 2-9 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування»
Таке устатковання як «Устатковання напругою понад 1000 В.» зазначено в пункті 7 групи А переліку машин …. Тобто на даний час дане устатковання експлуатується на підставі Декларації.
ТОВ «ТОП ФАЄР» керуючись чинним законодавством, отримав Декларацію відповідності матеріально технічної бази, на таке устатковання як «Устатковання напругою понад 1000 В.»
Згідно вище зазначено постанови видається лише одна декларація на «Устатковання напругою понад 1000 В.»
Надаємо скриншот декларації.

Законодавством не передбачено, шо в Декларації може зазначатися такі слова як «експлуатація обладнання» «Виконання випробувань».
Тому ТОВ «ТОП ФАЄР» маючи зареєстровану відповідно до чинного законодавства Декларацію відповідності матеріально технічної бази, на таке устатковання як «Устатковання напругою понад 1000 В.», не може прийняти участь в закупівлі, так як Замовник встанов дискримінаційні вимоги а саме:
- надати виключно дозвіл, не передбачивши можливості надання Декларації
- Встановив що в документах повинна бути слова «експлуатація обладнання» «Виконання випробувань», хоче таке не передбачено чинним законодавством при реєстрації декларації
За таких умов участь в закупівлю зможе прийняти виключно той суб’єкт господарювання, який надасть виключно Дозвіл і саме на Експлуатацію та випробовування, устатковання напругою понад 1000 В. Що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ТОП ФАЄ» та інших суб’єктів господарювання.

Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ТОВ «ТОП ФАЄР» як учасника відповідної процедури закупівлі. ТОВ «ТОП ФАЄР» є реальним учасником на ринку протипожежних послуг. Проте, через порушенням замовником статті 5 та частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», ТОВ «ТОП ФАЄР» не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації