• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

Індивідуальне обмундирування (бронежилети 4 класу захисту) (2 лоти).

Строк поставки: Лоти 1 та 2 – до 24 жовтня 2025 року включно. Умови оплати: - по факту поставки товару протягом поточного бюджетного періоду

Завершена

250 575 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250 000.00 UAH
Період оскарження: 19.06.2025 14:50 - 28.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: e6184548b3c643a095ca09b60eb5c539
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-19-005882-a.a2
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.07.2025 15:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.08.2025 14:03
Автор: ТОВ "УКРТАК.ЮА", Ольга Смиковська +380979119710 olga.smykovskaya@ukrtac.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c7a79d5afe664b7a95076c371bd9efe9
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРТАК.ЮА» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 57/2 від 10.07.2025 р.)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Згідно протоколу уповноваженої особи № 57/2 від 10.07.2025 р. тендерну пропозицію Скаржника відхилено згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Скаржник не погоджується з даним рішенням та вважає його таким, що порушує законодавство з публічних закупівель з огляду на наступне.

Першою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зазначеної у протоколі уповноваженої особи № 57/2 від 10.07.2025 р., є:

«Учасником надано протокол випробування № 341/2025 від 02.06.2025, у якому згідно додатку № 1 зазначено фото зразків №№ 293/1 - 293/5: Бронежилети модульні «UT-Defence», хоча випробуванням піддавались бронежилети полегшені «UT-NP4».»

Пунктом 2 розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати завірену копію протоколу випробувань на зразок Товару, виданого не раніше 2024 року Учаснику незалежною випробувальною лабораторією, яка акредитована національним органом України з акредитації на проведення зазначених випробувань, щодо відповідності Товару вимогам Військового стандарту Міністерства оборони України 01.301.010-2021(02) (ВСТ 01.301.010-2021 (02). Протокол має підтверджувати відповідність Товару вимогам розділу 3 «Вимоги до предмету» Технічної специфікації Міністерства оборони ТС А01XJ.29423-531:2024 (01), окрім вимог абзаців 5, 6 пункту 3.1.1. розділу 3 «Вимоги до предмета».

На виконання наведеної вище вимоги Скаржником надано Протокол випробування № 341/2025 від 02.06.2025 р. (далі - Протокол). Випробування проводилися бронежилетів полегшених «UT-NP4», що підтверджується Актом ідентифікації зразків від 02.06.2025 року, який є Додатком № 2 до Протоколу, та пунктами 2, 3, 6, 7 Протоколу.

Водночас у Додатку № 1 до Протоколу, підготовленому Науково-дослідним центром випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі – Центр), допущено технічну помилку (опечатку) в назві бронежилета, де вказано «бронежилети модульні «UT-Defence» замість «бронежилети полегшені «UT-NP4».
Факт випробування саме бронежилетів «UT-NP4» підтверджується пунктами 2.1.1–2.1.5 Протоколу, де зазначено:

 пункту 2.1.1 Протоколу Зразок № 293/1 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» …;
 пункту 2.1.2 Протоколу Зразок № 293/2 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» …;
 пункту 2.1.3 Протоколу Зразок № 293/3 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» …;
 пункту 2.1.4 Протоколу Зразок № 293/4 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» …;
 пункту 2.1.5 Протоколу Зразок № 293/5 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» ….

Таким чином, зразки, подані на випробування, є бронежилетами полегшеними «UT-NP4», а помилка в Додатку № 1 є технічною (опечаткою).

Окрім цього, після ознайомлення з протоколом уповноваженої особи № 57/2 від 10.07.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, ми звернулися до Центру листом № 1407/2025 від 14.07.2025 р., який додається, з проханням роз’яснити виявлену помилку (опечатку) та надати виправлений протокол випробування.

У відповідь Центр надав лист № 182/140/2/9 від 14.07.2025, що додається, в якому зазначив:
«У науково-дослідному центрі випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі - Центр) опрацьовано Ваш лист від 14.07.2025 вих. № 1407/2025 щодо помилок виявлених в Протоколі випробування від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025.
По суті порушених у листі питань, в межах компетенції, повідомляємо наступне.
1. Засвідчуємо, що випробуванням піддавались бронежилети полегшені "UT-NP4";
2. До складу комплекту бронежилету(тів), що піддавались випробуванням входив "чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом";
3. Показник балістичного ліміту V50 в проекції мʼякого балістичного елементу захисту спини, під час випробувань, складав 639 м/с.
Зазначені помилки було здійснено випадково у звʼязку з великим навантаженням на Центр, великою кількістю проведення випробувань та обмеженням в часі на оформлення протоколів випробувань, що в свою чергу вплинуло на якість відпрацювання протоколу. Виявлені недоліки являються технічними помилками.
З метою усунення невідповідностей Центром на заміну Протоколу випробувань від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025 опрацьовано Протокол випробування від 14.07.2025 реєстраційний № 437/2025.
Приносимо свої вибачення за допущені недоліки, що у подальшому будуть враховані в роботі.»

Водночас пунктом 1 розділу V тендерної документації визначено, що якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк,

який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Допущення наведеної вище помилки (опечатки) під час оформлення Протоколу не стосується технічних та якісних характеристик запропонованого Скаржником товару, не впливає на суть тендерної пропозиції Скаржника та жодним чином не змінює запропонований товар, його найменування, марку, модель тощо.
Враховуючи викладене вище Скаржником виконано вимоги тендерної документації, а Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника, не надавши можливості усунути невідповідність відповідно до законодавства та тендерної документації.

Другою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зазначеної у протоколі уповноваженої особи № 57/2 від 10.07.2025 р., є:

«Згідно з пунктом 3.1.3.1. Технічної специфікації Міністерства оборони ТС A01XJ.29423-531:2024 (01) елементом 5 бронежилету полегшеного є чохол захисту кишківника у вигляді сумки з м’яким балістичним елементом, водночас у протоколі випробувань (пункт 3.4) відсутня інформація про такий елемент.»


Пунктом 2 розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати завірену копію протоколу випробувань на зразок Товару, виданого не раніше 2024 року Учаснику незалежною випробувальною лабораторією, яка акредитована національним органом України з акредитації на проведення зазначених випробувань, щодо відповідності Товару вимогам Військового стандарту Міністерства оборони України 01.301.010-2021(02) (ВСТ 01.301.010-2021 (02). Протокол має підтверджувати відповідність Товару вимогам розділу 3 «Вимоги до предмету» Технічної специфікації Міністерства оборони ТС А01XJ.29423-531:2024 (01), окрім вимог абзаців 5, 6 пункту 3.1.1. розділу 3 «Вимоги до предмета».

На виконання наведеної вище вимоги Скаржником надано Протокол випробування № 341/2025 від 02.06.2025 р. (далі - Протокол). На випробування надано наступні зразки для проведення випробування:
 згідно пункту 2.1.1 Протоколу - Зразок № 293/1 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА», Тип 2, Рівень Б, Вид 3, ЗШ розмірозріст L, партія виробу № 001, виріб № 0060678115, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 10,96 кг (маса БП 1-5 - 10,64 кг), що складається:
- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678115/1, масою 3,04 кг, розмір 263х340 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом т а жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678115/2, масою 3,04 кг, розмір 263×340 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ);
 згідно пункту 2.1.2 Протоколу - Зразок № 293/2 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш ), виробництва ТОВ «УКРТАК.ЮА», Тип 2, Рівень Б, Вид 3, ЗШ розмірозріст М, партія виробу № 0060678113, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 9,76 кг (маса БП 1-5 - 9,44 кг), що складається:
- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678113/1, масою 2,56 кг, розмір 244х321 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678113/2, масою 2,56 кг, розмір 244х321 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ).
 згідно пункту 2.1.3 Протоколу - Зразок № 293/3 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш ), виробництва ТОВ «УКРТАК.ЮА», Тип 2, Рівень Б, Вид 3, ЗШ розмірозріст L, партія виробу № 001, виріб № 0060678114, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 10,98 кг (маса БП 1-5 - 10,66 кг), що складається:

- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньованийелемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678114/1, масою 3,04 кг, розмір 263 × 340 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678114/2, масою 3,04 кг, розмір 263х340 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ).
 згідно пункту 2.1.4 Протоколу - Зразок Nº 293/4 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +ЗШ ), виробництва ТОВ «УКРТАК.ЮА », Тип 2, Рівень Б, Вид 3, ЗШ розмірозріст S, партія виробу № 001, виріб № 0060678112, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 8,48 кг (маса БП 1-5 - 8,16 кг), що складається:
- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678112/1, масою 2,16 кг, розмір 225х 301 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678112/2, масою 2,16 кг, розмір 225х301 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ).
 згідно пункту 2.1.5 Протоколу - Зразок Nº 293/5 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш ), виробництва ТОВ «УКРТАК.ЮА», Тип 2 , Рівень Б, Вид 3, 3Ш розмірозріст XL, партія виробу № 001, виріб № 0060678116, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 11,52 кг (маса БП 1-5 - 11,20 кг), що складається:
- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678116/1, масою 3,32 кг, розмір 283×359 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678116/2, масою 3,32 кг, розмір 283х359 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ).

Ідентична інформація зазначена в Акті ідентифікації зразків, який є Додатком № 2 до Протоколу.

Також у пунктах 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 6.5, 6.5.1, 6.5.1.5, Протоколу зазначено інформацію та показники проведених випробувань, а в підпункті 4 пункту 7.5 Протоколу підтверджено відповідність м'якого захисного елементу захисту кишківника V50 - 624,6м/с.

Тобто, у Протоколі чітко визначено, що запропонований товар (бронежилети полегшені "UT-NP4") містять елемент 5 - чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом, а проведені випробування підтверджують його відповідність встановленим вимогам.

Окрім цього, після ознайомлення з протоколом уповноваженої особи № 57/2 від 10.07.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, ми звернулися до Центру листом № 1407/2025 від 14.07.2025 р., який додається, з проханням роз’яснити виявлену помилку (опечатку) та надати виправлений протокол випробування.

У відповідь Центр надав лист № 182/140/2/9 від 14.07.2025, що додається, в якому зазначив:
«У науково-дослідному центрі випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі - Центр) опрацьовано Ваш лист від 14.07.2025 вих. № 1407/2025 щодо помилок виявлених в Протоколі випробування від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025.
По суті порушених у листі питань, в межах компетенції, повідомляємо наступне.
1. Засвідчуємо, що випробуванням піддавались бронежилети полегшені "UT-NP4";
2. До складу комплекту бронежилету(тів), що піддавались випробуванням входив "чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом";
3. Показник балістичного ліміту V50 в проекції мʼякого балістичного елементу захисту спини, під час випробувань, складав 639 м/с.
Зазначені помилки було здійснено випадково у звʼязку з великим навантаженням на Центр, великою кількістю проведення випробувань та обмеженням в часі на оформлення протоколів випробувань, що в свою чергу вплинуло на якість відпрацювання протоколу. Виявлені недоліки являються технічними помилками.
З метою усунення невідповідностей Центром на заміну Протоколу випробувань від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025 опрацьовано Протокол випробування від 14.07.2025 реєстраційний № 437/2025.
Приносимо свої вибачення за допущені недоліки, що у подальшому будуть враховані в роботі.»

Водночас пунктом 1 розділу V тендерної документації визначено, що якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі

на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Враховуючи викладене вище Скаржником виконано вимоги тендерної документації, а Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Третьою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зазначеної у протоколі уповноваженої особи № 57/2 від 10.07.2025 р., є:

«У підпункті 6.5.3. протоколу випробувань неправильно визначена максимальна швидкість проникнення: зазначено 637 м/с, а потрібно 639 м/с»

Пунктом 2 розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати завірену копію протоколу випробувань на зразок Товару, виданого не раніше 2024 року Учаснику незалежною випробувальною лабораторією, яка акредитована національним органом України з акредитації на проведення зазначених випробувань, щодо відповідності Товару вимогам Військового стандарту Міністерства оборони України 01.301.010-2021(02) (ВСТ 01.301.010-2021 (02). Протокол має підтверджувати відповідність Товару вимогам розділу 3 «Вимоги до предмету» Технічної специфікації Міністерства оборони ТС А01XJ.29423-531:2024 (01), окрім вимог абзаців 5, 6 пункту 3.1.1. розділу 3 «Вимоги до предмета».

На виконання наведеної вище вимоги Скаржником надано Протокол випробування № 341/2025 від 02.06.2025 р. (далі - Протокол).

У підпункті 6.5.3 Протоколу зазначено, що визначення V50 М'якого захисного елементу захисту спини (елемент № 2): в розрахунок враховано 6 (шість) пострілів. Отримана швидкість проникнень та непроникнень складає: min V2,5 - 605 м/с, а max V2,5 - 637 м/с, тому отримана різниця швидкості складає: Δ = 639 м/с - 605 м/с = 34 м/с. Таким чином отримана швидкість знаходиться в дозволеному діапазоні який повинен складати не більше 40 м/с.

Швидкість кулі V2,5 наведена у Таблиці 10 Протоколу. Відповідно до Таблиці 10 Протоколу максимальна швидкість кулі V2,5, яка була отримана під час випробування М'якого захисного елементу захисту спини (елемент № 2) становить 639 м/с.

Тобто, у пункті 6.5.3 Протоколу, підготовленому Центром, допущено технічну помилку (опечатку) в максимальній швидкості випробування, де вказано «637 м/с» замість «639 м/с». Проте під час розрахунку результату випробування застосовано вірне значення максимальна швидкість кулі V2,5 - 639 м/с.

Окрім цього, після ознайомлення з протоколом уповноваженої особи № 57/2 від 10.07.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, ми звернулися до Центру листом № 1407/2025 від 14.07.2025 р., який додається, з проханням роз’яснити виявлену помилку (опечатку) та надати виправлений протокол випробування.


У відповідь Центр надав лист № 182/140/2/9 від 14.07.2025, що додається, в якому зазначив:
«У науково-дослідному центрі випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі - Центр) опрацьовано Ваш лист від 14.07.2025 вих. № 1407/2025 щодо помилок виявлених в Протоколі випробування від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025.
По суті порушених у листі питань, в межах компетенції, повідомляємо наступне.
1. Засвідчуємо, що випробуванням піддавались бронежилети полегшені "UT-NP4";
2. До складу комплекту бронежилету(тів), що піддавались випробуванням входив "чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом";
3. Показник балістичного ліміту V50 в проекції мʼякого балістичного елементу захисту спини, під час випробувань, складав 639 м/с.
Зазначені помилки було здійснено випадково у звʼязку з великим навантаженням на Центр, великою кількістю проведення випробувань та обмеженням в часі на оформлення протоколів випробувань, що в свою чергу вплинуло на якість відпрацювання протоколу. Виявлені недоліки являються технічними помилками.
З метою усунення невідповідностей Центром на заміну Протоколу випробувань від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025 опрацьовано Протокол випробування від 14.07.2025 реєстраційний № 437/2025.
Приносимо свої вибачення за допущені недоліки, що у подальшому будуть враховані в роботі.»

Водночас пунктом 1 розділу V тендерної документації визначено, що якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності

забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Допущення наведеної вище помилки (опечатки) під час оформлення Протоколу не стосується технічних та якісних характеристик запропонованого Скаржником товару, не впливає на суть тендерної пропозиції Скаржника та жодним чином не змінює запропонований товар, його найменування, марку, модель тощо.
Враховуючи викладене вище Скаржником виконано вимоги тендерної документації, а Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника, не надавши можливості усунути невідповідність відповідно до законодавства та тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: a37ddbd2d4ce4a3a843a32a2a6eed40f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-19-005882-a.b1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.07.2025 14:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.08.2025 12:47
Автор: ТОВ "УКРТАК.ЮА", Ольга Смиковська +380979119710 olga.smykovskaya@ukrtac.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2283cd23f7904aa1ab8e0387c49479b5
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРТАК.ЮА» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 57/1 від 10.07.2025 р.)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Згідно протоколу уповноваженої особи № 57/1 від 10.07.2025 р. тендерну пропозицію Скаржника відхилено згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Скаржник не погоджується з даним рішенням та вважає його таким, що порушує законодавство з публічних закупівель з огляду на наступне.

Першою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зазначеної у протоколі уповноваженої особи № 57/1 від 10.07.2025 р., є:

«Учасником надано протокол випробування № 341/2025 від 02.06.2025, у якому згідно додатку №1 зазначено фото зразків №№ 293/1 - 293/5: Бронежилети модульні «UT-Defence», хоча випробуванням піддавались бронежилети полегшені «UT-NP4».»

Пунктом 2 розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати завірену копію протоколу випробувань на зразок Товару, виданого не раніше 2024 року Учаснику незалежною випробувальною лабораторією, яка акредитована національним органом України з акредитації на проведення зазначених випробувань, щодо відповідності Товару вимогам Військового стандарту Міністерства оборони України 01.301.010-2021(02) (ВСТ 01.301.010-2021 (02). Протокол має підтверджувати відповідність Товару вимогам розділу 3 «Вимоги до предмету» Технічної специфікації Міністерства оборони ТС А01XJ.29423-531:2024 (01), окрім вимог абзаців 5, 6 пункту 3.1.1. розділу 3 «Вимоги до предмета».

На виконання наведеної вище вимоги Скаржником надано Протокол випробування № 341/2025 від 02.06.2025 р. (далі - Протокол). Випробування проводилися бронежилетів полегшених «UT-NP4», що підтверджується Актом ідентифікації зразків від 02.06.2025 року, який є Додатком № 2 до Протоколу, та пунктами 2, 3, 6, 7 Протоколу.

Водночас у Додатку № 1 до Протоколу, підготовленому Науково-дослідним центром випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі – Центр), допущено технічну помилку (опечатку) в назві бронежилета, де вказано «бронежилети модульні «UT-Defence» замість «бронежилети полегшені «UT-NP4».

Факт випробування саме бронежилетів «UT-NP4» підтверджується пунктами 2.1.1–2.1.5 Протоколу, де зазначено:
 пункту 2.1.1 Протоколу Зразок № 293/1 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» …;
 пункту 2.1.2 Протоколу Зразок № 293/2 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» …;
 пункту 2.1.3 Протоколу Зразок № 293/3 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» …;
 пункту 2.1.4 Протоколу Зразок № 293/4 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» …;
 пункту 2.1.5 Протоколу Зразок № 293/5 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА» ….

Таким чином, зразки, подані на випробування, є бронежилетами полегшеними «UT-NP4», а помилка в Додатку № 1 є технічною (опечаткою).

Окрім цього, після ознайомлення з протоколом уповноваженої особи № 57/1 від 10.07.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, ми звернулися до Центру листом № 1407/2025 від 14.07.2025 р., який додається, з проханням роз’яснити виявлену помилку (опечатку) та надати виправлений протокол випробування.

У відповідь Центр надав лист № 182/140/2/9 від 14.07.2025, що додається, в якому зазначив:
«У науково-дослідному центрі випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі - Центр) опрацьовано Ваш лист від 14.07.2025 вих. № 1407/2025 щодо помилок виявлених в Протоколі випробування від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025.
По суті порушених у листі питань, в межах компетенції, повідомляємо наступне.
1. Засвідчуємо, що випробуванням піддавались бронежилети полегшені "UT-NP4";
2. До складу комплекту бронежилету(тів), що піддавались випробуванням входив "чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом";
3. Показник балістичного ліміту V50 в проекції мʼякого балістичного елементу захисту спини, під час випробувань, складав 639 м/с.
Зазначені помилки було здійснено випадково у звʼязку з великим навантаженням на Центр, великою кількістю проведення випробувань та обмеженням в часі на оформлення протоколів випробувань, що в свою чергу вплинуло на якість відпрацювання протоколу. Виявлені недоліки являються технічними помилками.
З метою усунення невідповідностей Центром на заміну Протоколу випробувань від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025 опрацьовано Протокол випробування від 14.07.2025 реєстраційний № 437/2025.
Приносимо свої вибачення за допущені недоліки, що у подальшому будуть враховані в роботі.»

Водночас пунктом 1 розділу V тендерної документації визначено, що якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Допущення наведеної вище помилки (опечатки) під час оформлення Протоколу не стосується технічних та якісних характеристик запропонованого Скаржником товару, не впливає на суть тендерної пропозиції Скаржника та жодним чином не змінює запропонований товар, його найменування, марку, модель тощо.

Враховуючи викладене вище Скаржником виконано вимоги тендерної документації, а Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника, не надавши можливості усунути невідповідність відповідно до законодавства та тендерної документації.

Другою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зазначеної у протоколі уповноваженої особи № 57/1 від 10.07.2025 р., є:

«Згідно з пунктом 3.1.3.1. Технічної специфікації Міністерства оборони ТС A01XJ.29423-531:2024 (01) елементом 5 бронежилету полегшеного є чохол захисту кишківника у вигляді сумки з м’яким балістичним елементом, водночас у протоколі випробувань (пункт 3.4) відсутня інформація про такий елемент.»

Пунктом 2 розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати завірену копію протоколу випробувань на зразок Товару, виданого не раніше 2024 року Учаснику незалежною випробувальною лабораторією, яка акредитована національним органом України з акредитації на проведення зазначених випробувань, щодо відповідності Товару вимогам Військового стандарту Міністерства оборони України 01.301.010-2021(02) (ВСТ 01.301.010-2021 (02). Протокол має підтверджувати відповідність Товару вимогам розділу 3 «Вимоги до предмету» Технічної специфікації Міністерства оборони ТС А01XJ.29423-531:2024 (01), окрім вимог абзаців 5, 6 пункту 3.1.1. розділу 3 «Вимоги до предмета».

На виконання наведеної вище вимоги Скаржником надано Протокол випробування № 341/2025 від 02.06.2025 р. (далі - Протокол). На випробування надано наступні зразки для проведення випробування:
 згідно пункту 2.1.1 Протоколу - Зразок № 293/1 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш), виробництва ТОВ «УКРТАК. ЮА», Тип 2, Рівень Б, Вид 3, ЗШ розмірозріст L, партія виробу № 001, виріб № 0060678115, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 10,96 кг (маса БП 1-5 - 10,64 кг), що складається:
- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678115/1, масою 3,04 кг, розмір 263х340 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом т а жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678115/2, масою 3,04 кг, розмір 263×340 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ);
 згідно пункту 2.1.2 Протоколу - Зразок № 293/2 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш ), виробництва ТОВ «УКРТАК.ЮА», Тип 2, Рівень Б, Вид 3, ЗШ розмірозріст М, партія виробу № 0060678113, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 9,76 кг (маса БП 1-5 - 9,44 кг), що складається:
- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678113/1, масою 2,56 кг, розмір 244х321 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678113/2, масою 2,56 кг, розмір 244х321 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ).
 згідно пункту 2.1.3 Протоколу - Зразок № 293/3 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш ), виробництва ТОВ «УКРТАК.ЮА», Тип 2, Рівень Б, Вид 3, ЗШ розмірозріст L, партія виробу № 001, виріб № 0060678114, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 10,98 кг (маса БП 1-5 - 10,66 кг), що складається:
- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньованийелемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678114/1, масою 3,04 кг, розмір 263 × 340 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678114/2, масою 3,04 кг, розмір 263х340 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ).
 згідно пункту 2.1.4 Протоколу - Зразок Nº 293/4 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +ЗШ ), виробництва ТОВ «УКРТАК.ЮА », Тип 2, Рівень Б, Вид 3, ЗШ розмірозріст S, партія виробу № 001, виріб № 0060678112, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 8,48 кг (маса БП 1-5 - 8,16 кг), що складається:
- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678112/1, масою 2,16 кг, розмір 225х 301 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678112/2, масою 2,16 кг, розмір 225х301 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ).
 згідно пункту 2.1.5 Протоколу - Зразок Nº 293/5 - бронежилет полегшений "UT-NP4" (комплектність 1-5 +3Ш ), виробництва ТОВ «УКРТАК.ЮА», Тип 2 , Рівень Б, Вид 3, 3Ш розмірозріст XL, партія виробу № 001, виріб № 0060678116, дата виготовлення 05.2025 р., загальна вага комплекту 11,52 кг (маса БП 1-5 - 11,20 кг), що складається:
- чохол фронтальний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «груди», партія виробу 001, виріб № 312678116/1, масою 3,32 кг, розмір 283×359 мм, товщина 25 мм;
- чохол тильний з мʼяким балістичним елементом та жорстким бронеелементом (жорсткий броньований елемент «спина», партія виробу 001, виріб № 312678116/2, масою 3,32 кг, розмір 283х359 мм, товщина 25 мм;
- камербанд (виконаний по аналогії з системою «sceleton»);
- бокові чохли з мʼякими балістичними елементами;
- чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом;
- захист шиї (ЗШ).

Ідентична інформація зазначена в Акті ідентифікації зразків, який є Додатком № 2 до Протоколу.

Також у пунктах 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 6.5, 6.5.1, 6.5.1.5, Протоколу зазначено інформацію та показники проведених випробувань, а в підпункті 4 пункту 7.5 Протоколу підтверджено відповідність м'якого захисного елементу захисту кишківника V50 - 624,6м/с.

Тобто, у Протоколі чітко визначено, що запропонований товар (бронежилети полегшені "UT-NP4") містять елемент 5 - чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом, а проведені випробування підтверджують його відповідність встановленим вимогам.

Окрім цього, після ознайомлення з протоколом уповноваженої особи № 57/1 від 10.07.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, ми звернулися до Центру листом № 1407/2025 від 14.07.2025 р., який додається, з проханням роз’яснити виявлену помилку (опечатку) та надати виправлений протокол випробування.

У відповідь Центр надав лист № 182/140/2/9 від 14.07.2025, що додається, в якому зазначив:
«У науково-дослідному центрі випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі - Центр) опрацьовано Ваш лист від 14.07.2025 вих. № 1407/2025 щодо помилок виявлених в Протоколі випробування від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025.
По суті порушених у листі питань, в межах компетенції, повідомляємо наступне.
1. Засвідчуємо, що випробуванням піддавались бронежилети полегшені "UT-NP4";
2. До складу комплекту бронежилету(тів), що піддавались випробуванням входив "чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом";
3. Показник балістичного ліміту V50 в проекції мʼякого балістичного елементу захисту спини, під час випробувань, складав 639 м/с.
Зазначені помилки було здійснено випадково у звʼязку з великим навантаженням на Центр, великою кількістю проведення випробувань та обмеженням в часі на оформлення протоколів випробувань, що в свою чергу вплинуло на якість відпрацювання протоколу. Виявлені недоліки являються технічними помилками.
З метою усунення невідповідностей Центром на заміну Протоколу випробувань від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025 опрацьовано Протокол випробування від 14.07.2025 реєстраційний № 437/2025.
Приносимо свої вибачення за допущені недоліки, що у подальшому будуть враховані в роботі.»

Водночас пунктом 1 розділу V тендерної документації визначено, що якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Враховуючи викладене вище Скаржником виконано вимоги тендерної документації, а Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника.

Третьою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зазначеної у протоколі уповноваженої особи № 57/1 від 10.07.2025 р., є:

«У підпункті 6.5.3. протоколу випробувань неправильно визначена максимальна швидкість проникнення: зазначено 637 м/с, а потрібно 639 м/с»

Пунктом 2 розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати завірену копію протоколу випробувань на зразок Товару, виданого не раніше 2024 року Учаснику незалежною випробувальною лабораторією, яка акредитована національним органом України з акредитації на проведення зазначених випробувань, щодо відповідності Товару вимогам Військового стандарту Міністерства оборони України 01.301.010-2021(02) (ВСТ 01.301.010-2021 (02). Протокол має підтверджувати відповідність Товару вимогам розділу 3 «Вимоги до предмету» Технічної специфікації Міністерства оборони ТС А01XJ.29423-531:2024 (01), окрім вимог абзаців 5, 6 пункту 3.1.1. розділу 3 «Вимоги до предмета».

На виконання наведеної вище вимоги Скаржником надано Протокол випробування № 341/2025 від 02.06.2025 р. (далі - Протокол).

У підпункті 6.5.3 Протоколу зазначено, що визначення V50 М'якого захисного елементу захисту спини (елемент № 2): в розрахунок враховано 6 (шість) пострілів. Отримана швидкість проникнень та непроникнень складає: min V2,5 - 605 м/с, а max V2,5 - 637 м/с, тому отримана різниця швидкості складає: Δ = 639 м/с - 605 м/с = 34 м/с. Таким чином отримана швидкість знаходиться в дозволеному діапазоні який повинен складати не більше 40 м/с.

Швидкість кулі V2,5 наведена у Таблиці 10 Протоколу. Відповідно до Таблиці 10 Протоколу максимальна швидкість кулі V2,5, яка була отримана під час випробування М'якого захисного елементу захисту спини (елемент № 2) становить 639 м/с.

Тобто, у пункті 6.5.3 Протоколу, підготовленому Цетром, допущено технічну помилку (опечатку) в максимальній швидкості випробування, де вказано «637 м/с» замість «639 м/с». Проте під час розрахунку результату випробування застосовано вірне значення максимальна швидкість кулі V2,5 - 639 м/с.

Окрім цього, після ознайомлення з протоколом уповноваженої особи № 57/1 від 10.07.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, ми звернулися до Центру листом № 1407/2025 від 14.07.2025 р., який додається, з проханням роз’яснити виявлену помилку (опечатку) та надати виправлений протокол випробування.

У відповідь Центр надав лист № 182/140/2/9 від 14.07.2025, що додається, в якому зазначив:
«У науково-дослідному центрі випробувань, експертизи та сертифікації персональних броньованих засобів захисту Національного університету оборони України (далі - Центр) опрацьовано Ваш лист від 14.07.2025 вих. № 1407/2025 щодо помилок виявлених в Протоколі випробування від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025.
По суті порушених у листі питань, в межах компетенції, повідомляємо наступне.
1. Засвідчуємо, що випробуванням піддавались бронежилети полегшені "UT-NP4";
2. До складу комплекту бронежилету(тів), що піддавались випробуванням входив "чохол захисту кишківника у вигляді сумки з мʼяким балістичним елементом";
3. Показник балістичного ліміту V50 в проекції мʼякого балістичного елементу захисту спини, під час випробувань, складав 639 м/с.
Зазначені помилки було здійснено випадково у звʼязку з великим навантаженням на Центр, великою кількістю проведення випробувань та обмеженням в часі на оформлення протоколів випробувань, що в свою чергу вплинуло на якість відпрацювання протоколу. Виявлені недоліки являються технічними помилками.
З метою усунення невідповідностей Центром на заміну Протоколу випробувань від 02.06.2025 реєстраційний № 341/2025 опрацьовано Протокол випробування від 14.07.2025 реєстраційний № 437/2025.
Приносимо свої вибачення за допущені недоліки, що у подальшому будуть враховані в роботі.»

Водночас пунктом 1 розділу V тендерної документації визначено, що якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Допущення наведеної вище помилки (опечатки) під час оформлення Протоколу не стосується технічних та якісних характеристик запропонованого Скаржником товару, не впливає на суть тендерної пропозиції Скаржника та жодним чином не змінює запропонований товар, його найменування, марку, модель тощо.

Враховуючи викладене вище Скаржником виконано вимоги тендерної документації, а Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника, не надавши можливості усунути невідповідність відповідно до законодавства та тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника