• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Одяг медичного персоналу для радіаційного захисту (Захист щитовидної залози та грудини (код НК 024:2023 -38358 - Комір для захисту від випромінювання); Фартух захисний односторонній (код НК 024:2023 38355 - Фартух для захисту від випромінювання); Фартух для захисту гонад (код НК 024:2023 38355 - Фартух для захисту від випромінювання); Розсіювальна сітка (код НК 024:2023 38369 - Засіб захисту від випромінювання, від іонізуючого випромінювання

Завершена

355 940.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 779.70 UAH
Період оскарження: 19.06.2025 11:15 - 24.06.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Порушення статті 5 Закону України про публічні закупівлі

Номер: bbf00c2150fa4da8a776e2e6ce191980
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-19-003840-a.a1
Назва: Порушення статті 5 Закону України про публічні закупівлі
Вимога:
Шановні представники тендерного комітету! ТОВ «Західно-Український центр «Медсервіс» висловлює занепокоєння щодо процедури закупівлі рентгенозахисного одягу відповідно до тендеру на очікувану вартість 355 940,00 грн, результати якої визнано такими, що ігнорують ключові принципи відкритості, економічності та обґрунтованості, закріплені в Законі України «Про публічні закупівлі». Перед поданням тендерних пропозицій нами було надіслано обґрунтоване звернення з детальним аналізом технічної частини тендерної документації, в якому було висвітлено низку суттєвих зауважень. Зокрема: Закупівля була сформована як один лот, незважаючи на те, що предмет включав дві принципово різні категорії товарів: рентгенозахисний одяг (ЗІЗ), та розсіювальну сітку, яка є елементом діагностичного обладнання і не має відношення до засобів індивідуального захисту. Ми аргументовано доводили, що розсіювальна сітка: вже вбудована в більшість сучасних рентгенапаратів, її додаткове використання є неприпустимим без технічного обґрунтування та погодження з виробником, створює ризики порушення технічних норм і радіологічної безпеки. Ми звертали увагу, що вимоги до матеріалів (вага, склад, покриття) сформульовані під конкретного імпортера, і не враховують сучасні розробки, зокрема безсвинцеві захисні матеріали. Ми просили розділити закупівлю на окремі лоти, що забезпечило б конкуренцію, усунути дискримінаційні вимоги до матеріалів і продукції; вимагати не зразки, а протоколи випробувань, як це передбачено міжнародними нормами (IEC 61331-1:2014). Однак жодне з наших зауважень не було враховане. Тендерна документація залишилася незмінною, попри обґрунтованість наших вимог. Переможцем визнано ФОП Тис Марія Стефанівна, чия тендерна пропозиція була лише на 2,3% нижчою від очікуваної вартості (347 638,00 грн), у той час як наша пропозиція — 145 853,13 грн — була в 2,4 рази дешевшою. Загальна економія могла б скласти понад 200 000 грн, але її було свідомо втрачено. Ціна, вказана переможцем на розсіювальну сітку, — 24 670 грн — викликає додаткові питання щодо доцільності, оскільки така сітка не узгоджена з апаратами лікарні, не має обґрунтованої потреби, і в реальності, найімовірніше, не буде використовуватися. На нашу думку дії тендерного комітету створюють враження упередженості, Замовник не діяв в інтересах пацієнтів, бюджету та закону, в такий тяжкий для країни час. Якщо подібний підхід до закупівель є нормою для вашої установи, то виникає логічне питання: як проводилися інші закупівлі? Чи так само завищувалися ціни, чи так само "прописувались" умови під конкретних учасників? Чи так само бюджетні кошти витрачалися неефективно? Ми звертаємось до громадськості, органів місцевого самоврядування, контролюючих і правоохоронних органів, журналістів — з проханням вивчити ситуацію, в якій обґрунтовані запити українського виробника було проігноровано, а закупівлю здійснено з мінімальною формальною економією, але з суттєвим перевищенням реальної ринкової вартості. Майже у кожному тендері, де ми беремо участь без кінця відбувається свавілля, ми повинні доводити чому у нас така "аномально низька ціна". Але чому ніхто з тих посередників немає пояснювати чому у них такі аномально ВИСОКІ ціни? Вимагаємо: 1. Скасувати результати закупівлі. 2. Здійснити перевірку відповідності вимог тендерної документації чинному законодавству України. 3. Внести зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог та забезпечення рівноправного доступу всіх виробників рентгенозахисного одягу та провести закупівлю заново згідно чинного законодавства. В подальшому прописуйте вимоги які необхідні при реєстрації рентгензахисного одягу в Україні 4. Повідомити: на підставі яких документів і рішень було включено розсіювальну сітку до складу лота. 5. Пояснити: яким чином забезпечується реальна експлуатація цієї сітки, з яким обладнанням вона сумісна, і хто нестиме відповідальність за радіаційні ризики, у разі її встановлення без узгодження з виробником апарата. 6. Передати матеріали щодо даної закупівлі на розгляд компетентних органів, у разі наявності ознак корупційної складової. Ми залишаємо за собою право на звернення до Державної аудиторської служби України, контролюючих і правоохоронних органів, а також ініціювати журналістське розслідування щодо цієї закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за ваше звернення та повідомляємо наступне: усі технічні та кваліфікаційні вимоги, викладені в тендерній документації, сформульовані виключно з метою забезпечення належного рівня радіаційного захисту персоналу, а також відповідності медичної продукції чинним українським та міжнародним стандартам, враховуючи потребу Замовника. Закупівля була сформована як один лот, оскільки всі позиції, що входять до його складу, стосуються забезпечення радіологічної безпеки при роботі з рентгенодіагностичним обладнанням. Незважаючи на функціональні відмінності між рентгенозахисним одягом та розсіювальною сіткою, обидва типи виробів є складовими комплексного підходу до захисту пацієнтів і персоналу від впливу іонізуючого випромінювання. Зокрема, розсіювальна сітка використовується з тією ж метою — підвищити якість діагностичного зображення шляхом зменшення впливу розсіяного випромінювання. До того ж, що засоби індивідуального захисту та суміжні елементи рентгенодіагностичного забезпечення мають спільний код ДК 021:2015: 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок №708 встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно здійснення закупівлі послуг та робіт з одним і тим самим кодом ДК не може вважатися порушенням закупівельного законодавства, адже це один предмет закупівлі відповідно до законодавства. Поділ лоту чи зміна коду наразі порушить логіку експлуатаційної сумісності обладнання та погіршить якість поставки. Ураховуючи викладене, визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись вимогами Закону та є правом, а не обов’язком замовника. Замовник має право ділити предмет закупівлі на лоти, але не зобов'язаний, Поділ на лоти є правом, а не обов'язком замовника. Замовник не має права ділити предмет закупівлі з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів. Такий підхід не суперечить чинному законодавству про публічні закупівлі, оскільки лот сформовано за ознакою спільного функціонального призначення та технологічної сумісності продукції. Також відповідно до п. 59 Особливостей кожен учасник може подати скаргу у разі припущень щодо дискримінаційних вимог, які містяться в тендерній документації. Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Повідомляємо, що такі скарги не подавались, а тому твердження про те, що «Ми звертали увагу, що вимоги до матеріалів (вага, склад, покриття) сформульовані під конкретного імпортера, і не враховують сучасні розробки, зокрема безсвинцеві захисні матеріали.» не відповідають дійсності та грунтуються лише на припущення, та самі вимоги тендерної документації не оскаржувались. Щодо вибору переможця, наголошуємо, що оцінка пропозицій здійснювалася відповідно до встановлених у тендерній документації критеріїв. Крім того дана Закупівля замовником оголошена повторно (UA-2025-06-04-010644-a торги не відбулись через відхилення всіх пропозиції Учасників). Це свідчить про неупередженість тендерного комітету та дотримання ним законодавчо встановлених процедур. У зв’язку з цим твердження про наявність "корупційної складової" або упередженого ставлення до конкретного учасника є необґрунтованими, такими, що не підтверджені жодними фактичними або документальними доказами. Поширення подібних заяв без належної доказової бази є неприпустимим і може бути розцінене як спроба тиску на роботу тендерного комітету. Запевняємо, що всі рішення в межах даної процедури приймалися відповідно до чинного законодавства, з дотриманням принципів відкритості, добросовісної конкуренції, прозорості та ефективного використання бюджетних коштів. Також наголошуємо на тому, що відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Західно-Український центр «Медсервіс» було здійснене виходячи з підстав невідповідності умовам технічної специфікації, а тому твердження про те, що « Переможцем визнано ФОП Тис Марія Стефанівна, чия тендерна пропозиція була лише на 2,3% нижчою від очікуваної вартості (347 638,00 грн), у той час як наша пропозиція — 145 853,13 грн — була в 2,4 рази дешевшою.» не може вважати достатнім аргументом, оскільки Замовник у першу чергу враховує відповідність тендерної пропозиції встановленим технічним, якісним та кваліфікаційним вимогам, а не лише рівень цінової пропозиції. Надання аномально низької ціни не може розглядатися як беззаперечна перевага, особливо у випадках, коли така пропозиція не підтверджена належними документами. Таким чином, усі учасники мали рівні можливості для участі у закупівлі. Встановлені вимоги тендерної документації були об’єктивними, обґрунтованими, сформульованими виключно виходячи з реальних потреб Замовника та не містили ознак дискримінації або спрямованості на конкретного учасника. Вибір переможця здійснено відповідно до критеріїв, визначених у тендерній документації, з урахуванням належного підтвердження технічної відповідності товарів. Зважаючи на викладене, звинувачення у корупційній складовій або порушенні законодавства є безпідставними і такими, що не підкріплені жодними належними доказами. Замовник завжди відкритий до конструктивного діалогу та співпраці в межах правового поля й у межах процедур, передбачених чинним законодавством. Просимо прийняти надані пояснення до уваги, З повагою !
Статус вимоги: Відхилено