• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з проведення вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій горищних приміщень на об’єктах Управління освіти, культури, молоді та спорту Шабівської сільської ради Білгород-Дністровського району, код за ДК 021:2015 77220000-8 – Послуги з просочування деревини

Місце надання Послуг: - Будівля літ. «А» КЗ ЦКД Шабівської сільської ради, за адресою: вулиця Шабська, 20Б, село Салгани, Білгород-Дністровського району, Одеської області; - Будівля літ. «А»ЗДО «Колосок», за адресою: вулиця Вільна, 2, село Біленьке, Білгород-Дністровського району, Одеської області; - Будівля літ. «А» ОЗ «Бритівський ліцей», за адресою: вулиця Артільна, 29, село Бритівка, Білгород-Дністровського району, Одеської області; - Будівлі літ. «А» Шабівської гімназії, за адресою: вулиця Центральна, 15, село Шабо, Білгород-Дністровського району, Одеської області; - Будівля літ. «А» ФІЛІЇ «ВИГІНСЬКА ГІМНАЗІЯ» З ДОШКІЛЬНИМ ПІДРОЗДІЛОМ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ «БРИТІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» ШАБІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ, за адресою: вулиця Шкільна, 35а, село Вигон, Білгород-Дністровського району, Одеської області; - Будівля літ. «А» Адамівська гімназія з дошкільним підрозділом, за адресою: вулиця Шевченка, 49, село Адамівка, Білгород-Дністровського району, Одеської області; - Будівля літ. «А» Софіївська початкова школа з дошкільним підрозділом, за адресою: вулиця 28 Червня, 66, село Софіївка, Білгород-Дністровського району, Одеської області; - Будівля літ. «А» ЗДО (ясла-садок) «Журавка», за адресою: вулиця Миру, 8А, село Бритівка, Білгород-Дністровського району, Одеської області.

Завершена

920 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 200.00 UAH
Період оскарження: 18.06.2025 13:28 - 09.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на переможця

Номер: f101d664b75449698bce28e1839b5a97
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-18-006661-a.c2
Назва: Скарга на переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.07.2025 16:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.08.2025 13:44
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1030b615ffb24bfa8db8c607550f216d
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 6 розділу 3 до тендерної документації: Ціна тендерної пропозиції Учасника визначає суму, за яку Учасник пропонує надати послуги відповідно до Додатку 2.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 6 розділу 3 до тендерної документації: Ціна тендерної пропозиції Учасника визначає суму, за яку Учасник пропонує надати послуги відповідно до Додатку 2.
Ціна пропозиції Учасника повинна враховувати усі податки, збори та інші витрати, пов’язані з виконанням робіт (надання послуг), передбачених тендерною документацією.
Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника на виконання робіт (надання послуг), повинна бути розрахована відповідно до кошторисних норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Ціна тендерної пропозиції, за яку Учасник згоден виконати зазначені роботи (послуги), розраховується виходячи з обсягів робіт (послуг) на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення робіт (послуг) по об’єкту та поточних цін на них.
Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 додатку 1 до тендерної документації: Учасник визначає ціну на послуги, які він пропонує виконувати за Договором, у вигляді розрахунку заповненої договірної ціни із посиланням на цей додаток, та із заповненою пояснювальною запискою з урахуванням податків, що сплачуються або мають бути сплачені.
Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
"Замовник________назва організації)
Підрядник__________
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з _______
Складена в поточних цінах станом на " " 20 р".

В складі пропозиції ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" міститься договірна ціна (файл: 58. кошторис.pdf, сторінки 24-25).
Відповідно до договірної ціни вказано: «визначена згідно з Додатком 1,2 до тендерної документації, закупівля UA-2025-06-18-006661-a.».
Варто зазначити, що поле «визначено згідно з» не містить посилання на Настанову з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації,

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокольне рішення №3 від 22.07.2025 року.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови

Номер: babc2954169342398443e0322463b88d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-18-006661-a.b1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.06.2025 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.07.2025 16:34
Дата виконання рішення Замовником: 07.07.2025 14:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення комісії АМКУ виконано
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9bd39206907d408b984c0a3d337e3ef2
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 1.1. додатку 1 до тендерної документації: 1.1.1. Довідка у довільній формі про технічні можливості учасника, наявність ресурсної та матеріально-технічної бази для виконання умов договору про закупівлю
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 1.1. додатку 1 до тендерної документації: 1.1.1. Довідка у довільній формі про технічні можливості учасника, наявність ресурсної та матеріально-технічної бази для виконання умов договору про закупівлю, склад та кількість обладнання/ матеріально-технічної бази визначається учасником самостійно, але обов’язково учасником має бути забезпечено та підтверджено наявність:
• ваг для зважування;
• приладів для визначення вологості деревини (електронний вологомір), показників концентрації водневих іонів (pH-метр), густини (ареометр), температури (термометр/пірометр);
• приладів для визначення товщини покриву (електронний товщиномір, мікрометр, штангенциркуль);
• обладнання, устатковання та приладів відповідно до регламентів робіт з вогнезахисту для вогнезахисних засобів у частині їх застосування (фарбувальний агрегат розпилення тощо)
1.1.2. Учасники повинні надати документи, що підтверджують право власності на офіс та/або склад за своїм функціональним призначенням (де учасник зберігатиме матеріали, інструмент та обладнання, що буде залучене для надання послуг за даною закупівлею) або договір(ори) оренди на приміщення. Щодо зазначеного учасником приміщення надається оригінал/копія зареєстрованої Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (з урахуванням Постанови КМУ № 440 від 05.06.2013 із змінами та доповненнями).
1.1.3. На підтвердження дотримання технологічних вимог щодо наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження заявленого виду господарської діяльності Учасником надаються діючі свідоцтва про калібрування та/або свідоцтва про повірку(перевірку) на: ваги, ареометр, вологомір, термометр (або пірометр), pH-метр, штангенциркуль. Надані документи повинні підтверджувати перевірку та/або повірку та/або калібрування вимірювального обладнання та засобів вимірювальної техніки згідно з вимогами таблиці пункту 2 додатку 2 Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852. Зазначені документи мають бути видані компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності в суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення зареєстрованої декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (з урахуванням Постанови КМУ № 440 від 05.06.2013 із змінами та доповненнями) на приміщення та свідоцтв про калібрування та/або свідоцтв про повірку(перевірку) на: ваги, ареометр, вологомір, термометр (або пірометр), pH-метр, штангенциркуль, що підтверджують перевірку та/або повірку та/або калібрування вимірювального обладнання та засобів вимірювальної техніки згідно з вимогами таблиці пункту 2 додатку 2 Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852, що видані компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства. На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Зазначена вимога суперечить Ліцензійним умовам.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 21086fa54b07499086b87c1c7b290705
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 1.2. до тендерної документації: 1.2.3. Склад та кількість працівників визначається учасником самостійно, але разом з тим, учасники обов’язково мають підтвердити наявність в Учасника наступних фахівців
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 1.2. до тендерної документації: 1.2.3. Склад та кількість працівників визначається учасником самостійно, але разом з тим, учасники обов’язково мають підтвердити наявність в Учасника наступних фахівців:
- Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), на підтвердження чого у складі пропозиції надається диплом про освіту з додатком; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років (надати скан-копію трудової книжки або послужного списку у відповідності до ліцензійних вимог Постанови КМУ 852 від 23.11.2016).
- Виконавці робіт з вогнезахисту: для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення), – маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб. На кожного з виконавців робіт надати диплом/посвідчення/свідоцтво про присвоєння (підвищення) кваліфікації тощо, яке підтверджує кваліфікацію та розряд).
Зазначені учасником працівники повинні володіти достатнім рівнем знань, умінь та навичок для виконання робіт, які є предметом закупівлі, зокрема учасники повинні підтвердити знання даних працівників з охорони праці, а саме надати:
- посвідчення та протокол про перевірку знань Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання першої медичної допомоги, електробезпеки, пожежної безпеки, «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», «Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків», «Типового положення про службу охорони праці» та інших нормативних актів з охорони праці згідно з п. 5.1. НПАОП 0.00-4.12-05;
- посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07;
- посвідчення та протокол про проходження навчання/перевірки знань з пожежно-технічного мінімуму;
- скан-копію медичної довідки (Додаток 8 Наказу МОЗ № 246 від 21.05.2007) про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників задля підтвердження спроможності учасника якісно та вчасно виконати роботи (документ має бути чинним);
- з огляду на те, що роботи згідно технічного завдання будуть виконуватися на висоті (в розумінні законодавства про охорону праці), Учасник має надати висновок психофізіологічної експертизи (відповідно до Наказу МОЗ №263/121 від 23.09.94 р. «Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі») щодо відповідності працівників професійним вимогам до виконання робіт на висоті, робіт, пов’язаних з підйомом на висоту.
На виконавців робіт з вогнезахисту надати також посвідчення та протокол про перевірку знань Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском НПАОП 0.00-1.81-18.
Примітки: Зазначені вище документи щодо проходження працівниками навчання мають бути видані відповідними учбовими центрами, які повноважні проводити такі навчання. Протоколи (витяги з протоколів) та посвідчення працівників можуть бути видані на підставі перевірки знань працівників з питань охорони праці на підприємстві Учасника, проте, члени комісії (не менше 3 осіб) з перевірки знань з питань охорони праці Учасника повинні підтвердити проходження навчання з питань охорони праці у навчальних центрах або галузевих навчальних центрах у відповідності до п. 3.10 НПАОП 0.00-4.12-05 згідно таких напрямків навчань: загального курсу охорони праці, загального курсу охорони праці, НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.71-13 та мати відповідні посвідчення. У разі надання документів про навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки на підприємстві Учасника, Учасник повинен надати лист ДСНС про розгляд та погодження розроблених учасником програм навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій та програми проведення спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою з терміном дії кожної не менше ніж до кінця строку надання послуг по закупівлі.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності в суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення на працівників:
- посвідчення та протокол про перевірку знань Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання першої медичної допомоги, електробезпеки, пожежної безпеки, «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», «Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків», «Типового положення про службу охорони праці» та інших нормативних актів з охорони праці згідно з п. 5.1. НПАОП 0.00-4.12-05;
- посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07;
- посвідчення та протокол про проходження навчання/перевірки знань з пожежно-технічного мінімуму;
- скан-копію медичної довідки (Додаток 8 Наказу МОЗ № 246 від 21.05.2007) про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників задля підтвердження спроможності учасника якісно та вчасно виконати роботи (чинний документ);
- висновок психофізіологічної експертизи (відповідно до Наказу МОЗ №263/121 від 23.09.94 р. «Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі») щодо відповідності працівників професійним вимогам до виконання робіт на висоті, робіт, пов’язаних з підйомом на висоту.
- На виконавців робіт з вогнезахисту посвідчення та протокол про перевірку знань Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском НПАОП 0.00-1.81-18.
Крім того, Ліцензійними умовами не передбачено, що зазначені вище документи щодо проходження працівниками навчання мають бути видані відповідними учбовими центрами, які повноважні проводити такі навчання.
В тому числі, не передбачено, що протоколи (витяги з протоколів) та посвідчення працівників можуть бути видані на підставі перевірки знань працівників з питань охорони праці на підприємстві Учасника, проте, члени комісії (не менше 3 осіб) з перевірки знань з питань охорони праці Учасника повинні підтвердити проходження навчання з питань охорони праці у навчальних центрах або галузевих навчальних центрах у відповідності до п. 3.10 НПАОП 0.00-4.12-05 згідно таких напрямків навчань: загального курсу охорони праці, загального курсу охорони праці, НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.71-13 та мати відповідні посвідчення.
Ліцензійними умовами також не передбачають, що у разі надання документів про навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки на підприємстві Учасника, Учасник повинен надати лист ДСНС про розгляд та погодження розроблених учасником програм навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій та програми проведення спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою з терміном дії кожної не менше ніж до кінця строку надання послуг по закупівлі. На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Зазначена вимога суперечить Ліцензійним умовам.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: aa24a7a1577f4625b6888c9280a15a03
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 5.2. додатку 1 до тендерної документації: Для уникнення поставки неофіційної продукції, Учасник у складі пропозиції надає відповідний гарантійний документ(-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника(-ів), або представника(-ів) виробника(-ів), або імпортера(-ів), або дилера(-ів)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 5.2. додатку 1 до тендерної документації: Для уникнення поставки неофіційної продукції, Учасник у складі пропозиції надає відповідний гарантійний документ(-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника(-ів), або представника(-ів) виробника(-ів), або імпортера(-ів), або дилера(-ів), або дистриб’ютора(-ів), або постачальника(-ів), в якому виробник(-и), або представник(-и) виробника(-ів), або імпортер(-и), або дилер(-и), або дистриб’ютор(-и), або постачальник(-и) просочувальної вогнебіозахисної речовини (яка буде використовуватися для надання послуг) або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)), в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер, гарантуватимуть учаснику поставку якісної вогнебіозахисної просочувальної речовини в строк та в обсягах, необхідних для надання послуг, передбачених цією закупівлею. Якщо гарантійний лист надається не від виробника, у складі пропозиції учасником додатково надаються чинні документи, видані виробником просочувальної вогнебіозахисної речовини (яка буде використовуватися для надання послуг), які підтверджують статус представника(-ів) виробника(-ів), або імпортера(-ів), або дилера(-ів), або дистриб’ютора(-ів), або постачальника(-ів) чи філії виробника (-ів) просочувальної вогнебіозахисної речовини (яка буде використовуватися для надання послуг).

Скаржник не має документів, які наведені у вимозі. У звʼязку з цим ми звернулися до всіх зазначених у вимозі субʼєктів із листом запитом із проханням надати документи, які вимагаються. Лист-запит додається до скарги. Документів та відповіді, на момент подання скарги, не було отримано.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Також наявність вказаних документів не визначено Ліцензійними умовами обов’язковою. Надаємо копію.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 6b4b07a816874ceba6225b178b62eb37
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 5.3. додатку 1 до тендерної документації: У зв’язку з наявністю шкідливих та небезпечних умов праці на об’єкті та керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документ (акт, або довідку, або інший документ)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до пункту 5.3. додатку 1 до тендерної документації: У зв’язку з наявністю шкідливих та небезпечних умов праці на об’єкті та керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документ (акт, або довідку, або інший документ) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць Учасника за умовами праці, виданий територіальним органом управління Держпраці або проектною та науково-дослідною організацією або технічною інспекцією праці профспілок або картку умов праці заповнену за формою згідно Додатку 2 Методичних рекомендацій для проведення атестації робочих місць за умовами праці, затверджені постановою Мінпраці від 01.09.1992 № 41 щодо маляра. Такий документ повинен містити рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях. Підтвердити факт проведення контролю (перевірки) Держпраці за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці, правильністю застосування списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах (461-2016-п), Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці (1290-97-п), Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня (163-2001-п), Переліків робіт із особливо шкідливими і особливо важкими та шкідливими і важкими умовами праці, на яких встановлюється підвищена оплата праці, та інших нормативно-правових актів, відповідно до яких надаються пільги та компенсації працівникам за роботу із шкідливими умовами праці (шляхом листа від Держпраці, або іншого документального засвідчення проведення такого контролю (перевірки). У разі надання картки умов праці, Учасник повинен надати в складі пропозиції підтвердження атестації лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії або підтвердженням наявності лабораторії серед Інформаційного переліку лабораторій, атестованих на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що оприлюднені на веб – порталі Держпраці.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності в суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
- документу (акт, або довідку, або інший документ) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць Учасника за умовами праці, виданий територіальним органом управління Держпраці або проектною та науково-дослідною організацією або технічною інспекцією праці профспілок або картку умов праці заповнену за формою згідно Додатку 2 Методичних рекомендацій для проведення атестації робочих місць за умовами праці, затверджені постановою Мінпраці від 01.09.1992 № 41 щодо маляра.
- підтвердження факт проведення контролю (перевірки) Держпраці за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці, правильністю застосування списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах (461-2016-п), Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці (1290-97-п), Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня (163-2001-п), Переліків робіт із особливо шкідливими і особливо важкими та шкідливими і важкими умовами праці, на яких встановлюється підвищена оплата праці, та інших нормативно-правових актів, відповідно до яких надаються пільги та компенсації працівникам за роботу із шкідливими умовами праці (шляхом листа від Держпраці, або іншого документального засвідчення проведення такого контролю (перевірки).
- підтвердження атестації лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії або підтвердженням наявності лабораторії серед Інформаційного переліку лабораторій, атестованих на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що оприлюднені на веб – порталі Держпраці. На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Зазначена вимога суперечить Ліцензійним умовам.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: a629a325a2ba42a09c0d1a00ad59d840
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 5.4. додатку 1 до тендерної документації: Учасник на виконання вимог з охорони праці та у зв’язку із виконанням робіт з проведення вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій горищних приміщень, що знаходиться на висоті більше 8 м., надає чинний Дозвіл Держпраці та/або Декларацію про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до пункту 5.4. додатку 1 до тендерної документації: Учасник на виконання вимог з охорони праці та у зв’язку із виконанням робіт з проведення вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій горищних приміщень, що знаходиться на висоті більше 8 м., надає чинний Дозвіл Держпраці та/або Декларацію про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці з відміткою про реєстрацію в територіальному органі Держпраці (має міститись номер та дата реєстрації(видачі) на наступні роботи: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; верхолазні роботи та промисловий альпінізм; нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо).

Технічна специфікація предмету закупівлі не передбачає верхолазні роботи та промисловий альпінізм. На підтвердження додаємо додаток 2 до тендерної документації.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 4d10fe8d9e3d4d1084b00ae389821332
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 6.1. додатку 1 до тендерної документації: Технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
6. Відповідно до пункту 6.1. додатку 1 до тендерної документації: Технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічним менеджментом, забезпечення охорони праці, управління ланцюгом постачання повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи у формі:
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого аналогічного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001, виданого органом сертифікації, акредитованим НААУ (Сертифікат повинен містити печатку органу сертифікації, а також відповідний національний знак акредитації у поєднанні з знаком всесвітньої мережі органів з акредитації та інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності) щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015, виданого органом сертифікації, акредитованим НААУ (Сертифікат повинен містити печатку органу сертифікації, а також відповідний національний знак акредитації у поєднанні з знаком всесвітньої мережі органів з акредитації та інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності) щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019, виданого органом сертифікації, акредитованим НААУ (Сертифікат повинен містити печатку органу сертифікації, а також відповідний національний знак акредитації у поєднанні з знаком всесвітньої мережі органів з акредитації та інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності) щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 37001:2018, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи;
- Сертифікату про відповідність вимогам стандарту ДСТУ CEN/TS 54-14:2021, виданого органом сертифікації щодо виконання робіт з вогнезахисту та/або малярні роботи.
На підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам для виконання усіх вимог до предмету закупівлі, учасник має надати відповідні документи, що підтверджують дійсність наданих сертифікатів (звіт про (сертифікаційний/періодичний) аудит тощо). У разі, якщо учасником не надано документів на підтвердження вищезазначених вимог до предмета закупівлі або надано документи, що не відповідають вищезазначеним вимогам, пропозиція такого учасника відхиляється на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності в суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення всіх вищенаведених сертифікатів, звіті про сертифікаційний/періодичний аудит тощо. На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Зазначена вимога суперечить Ліцензійним умовам.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 402c9ae75a9a418a9ff6f877c5b917fb
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 7.4. додатку 1 до тендерної документації: 2.5. Учасник має підтвердити відповідність своєї пропозиції технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до наступного:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 7. Відповідно до пункту 7.4. додатку 1 до тендерної документації: 2.5. Учасник має підтвердити відповідність своєї пропозиції технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до наступного:
Вимоги до Вогнезахисного засобу На підтвердження відповідності учасник має надати:
Речовина має відповідати вимогам діючого санітарного законодавства України Скан-копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вогнебіозахисну просочувальну речовину, яку планує використовувати учасник (виданий державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або іншим аналогічним органом)
Відповідно до пункту 2.5. додатку 2 до тендерної документації: Учасник має підтвердити відповідність своєї пропозиції технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до наступного:
Вимоги до Вогнезахисного засобу На підтвердження відповідності учасник має надати:
Речовина має відповідати вимогам діючого санітарного законодавства України Скан-копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вогнебіозахисну просочувальну речовину, яку планує використовувати учасник (виданий державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або іншим аналогічним органом)

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності в суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вогнебіозахисну просочувальну речовину (виданий державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або іншим аналогічним органом). На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Видання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи не передбачено чинним законодавством.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Зазначена вимога суперечить Ліцензійним умовам.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 873bdd32deef45e29c51db3a19130b20
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 7.4. додатку 1 до тендерної документації: Якщо Учасником пропонується еквівалент вогнезахисної речовини до того, що вимагається Замовником (зокрема в частині норм витрат та ін.), додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, ..
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: пропонується еквівалент вогнезахисної речовини до того, що вимагається Замовником (зокрема в частині норм витрат та ін.), додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик вогнебіозахисного матеріалу, що вимагається Замовником в тендерній документації до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного вогнебіозахисного матеріалу, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента вогнебіозахисного матеріалу має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника, та підтверджена документами згідно цього Додатку. Таблиця повинна містити точну назву вогнебіозахисного матеріалу, який пропонується учасником, та назву виробника. У разі запропонування Учасником заміни матеріалу (вогнезахисного засобу) на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями, Учасник у складі пропозиції повинен надати письмове погодження розробника проектної документації.
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Якщо Учасником пропонується еквівалент вогнезахисної речовини до того, що вимагається Замовником (зокрема в частині норм витрат та ін.), додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик вогнебіозахисного матеріалу, що вимагається Замовником в тендерній документації до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного вогнебіозахисного матеріалу, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента вогнебіозахисного матеріалу має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника, та підтверджена документами згідно цього Додатку. Таблиця повинна містити точну назву вогнебіозахисного матеріалу, який пропонується учасником, та назву виробника. У разі запропонування Учасником заміни матеріалу (вогнезахисного засобу) на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями, Учасник у складі пропозиції повинен надати письмове погодження розробника проектної документації.

До учасників, які пропонують аналогічне устаткування встановлено дискримінаційні вимоги у вигляді здійснення додаткових дій та надання необґрунтовано надлишкових документів (письмове погодження розробника проектної документації). На підтвердження надаємо копію додатку 2 до тендерної документації.
Дана вимога ставить учасників, що мають змогу запропонувати аналогічний матеріал (вогнезахисний засіб) у невигідне становище, у порівнянні із учасниками торгів, які мають зможу поставити устаткування, що було вказано в умовах тендерної документації.
Окрім цього, можливість взяти участь у закупівлі учасника, який буде пропонувати аналогічний матеріал (вогнезахисний засіб) перебуває в залежності від отримання згоди третіх осіб, контролю на якими Скаржник немає.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації