-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам'яне марки Д (25-200)
Торги не відбулися
2 012 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 120.00 UAH
мін. крок: 1% або 20 120.00 UAH
Період оскарження:
25.07.2018 22:00 - 02.09.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення тендерного комітету відповідно до ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі”
Номер:
a8fe98570c2f4d828131cf4e211885ce
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-25-002262-b.c2
Назва:
Скарга на рішення тендерного комітету відповідно до ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі”
Скарга:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником ВІДДІЛ ОСВІТИ ТАТАРБУНАРСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ було проведено відкриті торги ID c45e72995a2e41669e2f0fa33e368338, ідентифікатор закупівлі: UA-2018-07-25-002262-b на закупівлю ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля марки Д (25-200)).
Аукціон відбувся 07.09.2018 року.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій участь в закупівлі прийняли участь два учасники:
1. ТОВ "ТПП "МАКВІН"
2. ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО"
За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" (протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.09.2018 року).
Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій підставою для відхилення зазначено наступне:
1. «Згідно умов п. 9 Розділу 1 Додатку 2 Тендерної документації замовник вимагає від учасників подання ним документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та відповідно до п. 9.2 даного розділу, встановлено вимогу про надання у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі копії договору оренди автонавантажувача та до нього копію акту приймання-передачі об’єкту оренди, які мають бути завірені печаткою та підписом орендодавця, причому договір має бути чинним не менш ніж до 31 грудня 2018 року, оскільки згідно умов тендерної документації це є кінцевим строком поставки товару. ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" не надано у складі тендерної пропозиції копії договору оренди автонавантажувача та до нього копії акту приймання-передачі об’єкту оренди.»
ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» тому, що відповідно до п. 9.2 Розділу 1 Додатку 2 учасником надано довідку про наявність власного або орендованого відповідного обладнання та матеріально-технічної бази. ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" у вказаній довідці вказав про наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази де зазначена інформація про автонавантажувача найменування: Навантажувач UN -053, що знаходиться за адресою: Одеська область, Кілійський район, смт. Дзинілор, вул. Привокзальна 1а . Таким чином, підтвердив наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а також спроможність поставити товар Замовнику у встановлені в тендерній документації строки. Також, в складі пропозиції надано лист-пояснення де зазначено, що ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" має автонавантажувач, який належить йому на праві власності та не потребує укладання договору оренди.
2. «Відповідно до вимог пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації, зазначено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати оригінал платіжного доручення з відміткою банку про сплату суми коштів, що підтверджує внесення Учасником суми забезпечення тендерної пропозиції, у призначенні платежу якого обов'язково повинно бути зазначено «Забезпечення тендерної пропозиції (назва учасника торгів, код за ЄДРПОУ)». Натомість учасником процедури закупівлі незважаючи на вищезазначені вимоги не надано оригінал платіжного доручення у призначенні платежу якого повинно було зазначено «Забезпечення тендерної пропозиції (назва учасника торгів, код за ЄДРПОУ)», а надано копію платіжного доручення №10974 від 04.09.2018, яке роздруковане з https://p24/privatbank.ua/p24/c2b_pp (Інтернет-банк «Приват24») та у призначенні платежу в оригіналі якого містить лише зазначення “Покриття за гарантією № G0918/2466, Без ПДВ” та учасником самостійно (від руки) здійснено допис “Забезпечення тендерної пропозиції ПРАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО", код за ЄДРПОУ 30514975”.»
ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" не може погодитися з такими рішеннями з наступних підстав: Відповідно до п. 2.10. Інструкції клієнт, виходячи з технічних можливостей своїх та обслуговуючого банку, може подавати до банку розрахункові документи як на паперових носіях, так і у вигляді електронних розрахункових документів, використовуючи системи дистанційного обслуговування. Спосіб подання клієнтом документів до банку передбачається в договорі банківського рахунку.
ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" у складі надано оригінал платіжного доручення роздрукованого з електронного носія оформленого відповідно до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті затвердженої Постановою Правління НБУ від 21.01.2014 року № 22, вимог Законів України "Про публічні закупівлі" , "Про банки і банківську діяльність" , ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг».
Відповідно до п. 3.8. Інструкції реквізит "Призначення платежу" платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України. Платник відповідає за дані, що зазначені в реквізиті платіжного доручення "Призначення платежу". Банк перевіряє заповнення цього реквізиту на відповідність вимогам, викладеним у цій главі, лише за зовнішніми ознаками.
Відповідно до п. 2.6. Інструкції дозволяється заповнення розрахункового документа власноручно.
На відповідність вимогам тендерної документації ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" надано в складі пропозиції оригінал платіжного доручення №10974 від 04.09.2018 року роздрукованого з електронного носія з відміткою банку про сплату суми коштів, що підтверджує внесення ним забезпечення тендерної пропозиції. В призначенні платежу на вимогу тендерної документації зазначено напис «Забезпечення тендерної пропозиції ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» код ЄДРПОУ 30514975»», що підтверджено підписом та печаткою банківської установи. Оригінальність та правильність заповнення платіжного доручення підтверджено листом з банківської установи, який було надано на запит ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО". Даним листом АТ КБ «ПРИВАТБАНК» підтверджує внесення ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» суми коштів забезпечення тендерної пропозиції у розмірі 35500,00 грн., а також зазначає, що інформація зазначена в призначенні платежу: «Покриття за банківською гарантією №G0918/2466, Без ПДВ. Забезпечення тендерної пропозиції ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» код ЄДРПОУ 30514975» є достовірною, що підтверджується підписом уповноваженої особи АТ КБ «ПРИВАТБАНК» на роздрукованому з електронного носія оригіналі платіжного доручення.
Отже, ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» виконав вимоги тендерної документації та надав в складі пропозиції оригінал платіжного доручення, чим виконав вимоги тендерної документації.
3. «Відповідно до ч. 7 ст. 28 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію у разі виявлення факту зазначення у ній учасником процедури закупівлі будь-якої недостовірної інформації. Такі факти були виявлені у документі, що наданий у складі тендерної пропозиції ПРАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО", а саме у наданому учасником процедури закупівлі копії документа “Платіжне доручення №10974 від 04.09.2018” (детальніше слід дивитися сканкопію документа, що додається), яке учасником роздруковано з https://p24/privatbank.ua/p24/c2b_pp (Інтернет-банк «Приват24») у якому учасником самостійно (від руки) здійснено допис у призначенні платежу - “Забезпечення тендерної пропозиції ПРАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО", код за ЄДРПОУ 30514975”, що не відповідає оригіналу платіжного доручення №10974 від 04.09.2018, в якому у призначенні платежу зазначено лише “Покриття за гарантією № G0918/2466, Без ПДВ”.»
ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" не може погодитися з такими рішеннями з наступних підстав:
Відповідно до вимог пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації, зазначено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати оригінал платіжного доручення з відміткою банку про сплату суми коштів, що підтверджує внесення Учасником суми забезпечення тендерної пропозиції, у призначенні платежу якого обов'язково повинно бути зазначено «Забезпечення тендерної пропозиції (назва учасника торгів, код за ЄДРПОУ)».
Відповідно до п. 2.6. Інструкції дозволяється заповнення розрахункового документа власноручно.
На відповідність вимогам тендерної документації ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" надано в складі тендерної пропозиції оригінал платіжного доручення №10974 від 04.09.2018 року роздрукованого з електронного носія з відміткою банку про сплату суми коштів, що підтверджує внесення ним забезпечення тендерної пропозиції. На в призначенні платежу на вимогу тендерної документації зазначено напис «Забезпечення тендерної пропозиції ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» код ЄДРПОУ 30514975»», що підтверджено підписом та печаткою банківської установи. Оригінальність та правильність заповнення платіжного доручення підтверджено листом з банківської установи, який було надано на запит ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО". Даним листом АТ КБ «ПРИВАТБАНК» підтверджує внесення ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» суми коштів забезпечення тендерної пропозиції у розмірі 35500,00 грн., а також, інформація зазначена в призначенні платежу: «Покриття за банківською гарантією №G0918/2466, Без ПДВ. Забезпечення тендерної пропозиції ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» код ЄДРПОУ 30514975» є достовірною , що підтверджується підписом уповноваженої особи АТ КБ «ПРИВАТБАНК» на оригіналі платіжного доручення роздрукованого з електронного носія.
Крім того, відповідно до п. 7 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Але, Замовник не скористався наданим йому правом та не звертався до банківської установи для встановлення факту зазначення в тендерній пропозиції неправдивої інформації, а на власний розсуд дійшов хибних висновків, що призвели до прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО».
4. «У складі тендерної пропозиції ПРАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" не надано договору про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом, договору про надання послуг пов'язаних з використанням автотранспортних засобів.»
ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" не погоджується з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» тому, що відповідно до п. 9.2 Розділу 1 Додатку 2 надано довідку про наявність власного або орендованого відповідного обладнання та обладнання та матеріально-технічної бази у вказаній довідці вказав про наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази де зазначена інформація про наявність у власності ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" автотранспорту. Також, в складі пропозиції надано лист-пояснення де зазначено, що ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" має на праві власності автотранспорт для поставки товару та не потребує укладання договору оренди.
Отже, ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" підтвердив наявність матеріально технічної бази для виконання договору, а саме автотранспорту для поставки товару Замовнику.
5. «Відповідно до вимог ч. 3 статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” та згідно умов п. Розділу ІІ Додатку №2 до ТД, Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17 цього Закону, про що Замовником було зазначено, а також встановлено умову, що така інформація не подається учасниками у складі їх тендерної пропозиції
Натомість учасником процедури закупівлі не зважаючи на вищезазначені вимоги надано у складі його тендерної пропозиції документ за вих. №314/35 від “04” вересня 2018 р., що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” (детальніше див. файл - 43. інф щодо відовідності ст. 17.pdf від 06 вересня 2018 15:10)».
ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" не погоджується з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» тому, що відповідно ч. 1 ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 3 Розділу V тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо:
1) учасник:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Тому, відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» та на виконання вимог тендерної документації ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" надав інформацію в довільній формі про відповідність учасника вимогам визначених в ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Отже, ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" не порушив вимоги тендерної документації, а навпаки підтвердив відсутність підстав визначених у ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО", адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає Вимогам тендерної документації. Крім того, незаконне відхилення нашої пропозиції призвело до незаконного визначення переможцем ТОВ «ТПП «МАКВІН», пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації затвердженої рішенням тендерного комітету від 30 серпня 2018 року (протокол № б/н від 30.08.2018)(Далі - Документація), з наступних підстав:
1. Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ Інструкції підготовки тендерної пропозиції (Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції) повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується наданням усіх нижчезазначених документів:
Для юридичних осіб – учасників процедури закупівлі:
1. Виписка з протоколу загальних зборів учасників юридичної особи про призначення директора/керівника або уповноваженої особи;
2. Копія наказу про призначення директора/керівника або уповноваженої особи;
3. Копію паспорту та копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру на директора/керівника або уповноваженої особи;
4. Статутом (в останній діючій редакції), завіреного нотаріально або довіреності чи доручення, які дають право відповідній посадовій/уповноваженій особі учасника процедури закупівлі на підписання документів;
5. Довідкою (в довільній формі за підписом і печаткою) від учасника процедури закупівлі про підтвердження повноважень щодо підпису документів його тендерної пропозиції та яка підтверджує, що керівник (директор, генеральний директор та ін.) має право підписувати договір про закупівлю за результатами процедури закупівлі.
ТОВ "ТПП "МАКВІН" в складі тендерної пропозиції надав копію паспорта не в повному обсязі, а лише в частині заповнених копій сторінок(1-3, 10-11), що є прямим порушенням вимог Документації та є підставою для відхилення. Адже, Документацією встановлена чітка вимога надання копії паспорту, а не окремих його сторінок. Таким чином ТОВ "ТПП "МАКВІН" не виконав вимоги Документації та не підтвердив повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, оскільки не надав в повному обсязі усіх документів, що вимагались Замовником.
Відповідно до п. 2 Розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) учасник у складі тендерної пропозиції має надати документальне підтвердження внесення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії (безвідклична, безумовна банківська гарантія, засвідчена електронним цифровим підписом та оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.204 №639) у розмірі 35500,00 грн. із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 Розділу ІІІ тендерної документації, відшкодувати на рахунок замовника кошти у вищезазначеній сумі забезпечення тендерної пропозиції. Тендерна пропозиція, що не супроводжується забезпеченням або надане учасником забезпечення, яке не відповідає вимогам тендерної документації, відхиляється Замовником.
Тендерна пропозиція ТОВ "ТПП "МАКВІН" не відповідає вищезазначеним умова тендерної документації , оскільки в складі тендерної пропозиції відсутнє документальне підтвердження внесення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії. В складі пропозиції ТОВ "ТПП "МАКВІН" прикріпив зміни до банківського гарантії, але сам документ «Банківська гарантія» надано не було, чим порушив вимоги тендерної документації.
Таким чином, ТОВ "ТПП "МАКВІН" порушив суттєві вимоги тендерної документації, що є підставою для дискваліфікації вказаного учасника відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Дії Замовника щодо акцептування учасника без необхідних документів прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитую систему електронних закупівель в цілому.
У зв’язку з викладеним, Замовник своїми рішеннями про відхилення ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» та визнання переможцем ТОВ "ТПП "МАКВІН" грубо порушує норми діючого законодавства та існуючи принципи здійснення закупівлі за державні кошти.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі»: максимальна економія та ефективність; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення Договору з Замовником у майбутньому, крім того, Скаржник є реальним учасником вугільного ринку. Також, такими рішеннями Замовника було порушено право та охоронювані законом інтереси ПрАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО», яке понесло затрати на підготовку пропозиції, стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність направлену на отримання прибутку.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 18 вересня 2018 року та всі наступні рішення, включаючи рішення про визначення переможцем ТОВ "ТПП "МАКВІН" зазначене у протоколі від 18 вересня 2018 року.
Додатки:
1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету.
2. Лист з банківської установи
З повагою,
Голова Правління
ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» О.С. Лук’янов
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга ВО Татарбунарської РДА.pdf 27.09.2018 13:33
- платіжне доручення.pdf 27.09.2018 13:33
- лист від Приватбанка.pdf 27.09.2018 13:33
- Рішення від 01.10.2018 № 10042 (+лист Замовнику).pdf 02.10.2018 15:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.10.2018 № 10574.pdf 17.10.2018 16:51
- Рішення від 16.10.2018 № 10574.pdf 19.10.2018 19:18
- Пояснення по суті скарги UA-2018-07-25-002262-b.c2.pdf 08.10.2018 18:12
- Протокол_про_відхилення_пропозиції_та відміну_закупівлі.pdf 30.10.2018 15:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.09.2018 13:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.10.2018 19:18
Дата виконання рішення Замовником:
30.10.2018 15:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Орган оскарження зазначає про те, що наведені у Рішенні обставини свідчать про наявність підстав для часткового задоволення Скарги, але тендерний комітет висловив свою думку щодо даного Рішення..., та прийшов до колегіального висновку, що не погоджується з Рішенням органу оскарження, та вважає, що Скарга не підлягала задоволенню взагалі та орган оскарження необ'єктивно розглянув вимоги тендерної документації, проігнорував надані тендерним комітетом пояснення по суті Скарги та ч. 3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, у зв'язку з чим необґрунтовано та помилково прийшов до висновків щодо відсутності у складі тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ "ТПП "МАКВІН" копії паспорту, оскільки усі необхідні документи, що вимагалися замовником для надання у складі тендерних пропозицій від учасників процедури закупівлі у ТОВ "ТПП "МАКВІН" в наявності, а саме:
“Скаржник стверджує, що “...ТОВ "ТПП "МАКВІН" у складі тендерної пропозиції надав копію паспорта не в повному обсязі, а лише в частині заповнених копій сторінок(1-3, 10-11), що є прямим порушенням вимог Документації та є підставою для відхилення....” та приходить до хибного тлумачення умов тендерної документації та висновку: “... не виконав вимоги Документації та не підтвердив повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, оскільки не надав в повному обсязі усіх документів...”.
З даними висновками та тлумаченнями Скаржника та помилковими висновками органу оскарження, що містяться у Рішенні, тендерний комітет не погоджується, оскільки згідно умов п. 1 Розділу ІІІ тендерної документації, зазначено, що для юридичних осіб — учасників процедури закупівлі, повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується наданням документів, зокрема наданням копії паспорту та копії довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру на директора / керівника або уповноваженої особи та будь-яких обмежень, вказівок чи додаткових вимог щодо надання усіх сторінок паспорту у т. ч. і пустих які не містять ніякої інформації — не встановлено. У складі тендерної пропозиції ТОВ "ТПП "МАКВІН" міститься документ / файл - 4_Право_підпису_ТП_(зг-п-1-Р-ІІІ-ТД).pdf від 09 серпня 2018 17:01, у якому на сторінках 22 та 23 міститься копія паспорту та копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру на директора ТОВ "ТПП "МАКВІН" Максименко В.В. По-перше, слід зауважити, що документ в наявності та по-друге, даний документ надавався згідно вимог тендерної документації саме на підтвердження права підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, і пусті сторінки паспорту, які відсутні не містять інформації, яка б підтверджувала право підпису, а тому є цілком достатнім та інформативними, саме ті сторінки паспорту, які містять відповідну інформацію, а саме є важлива сторінка зі зразком підпису та інформація про особу, якій належить даний паспорт, що дає змогу ідентифікувати її. Причому, слід зауважити, що замовником в умовах тендерної документації не зазначена вимога щодо надання саме всіх сторінок паспорту чи надання паспортної книжечки, що зшита внакидку нитками, обрізну книжечку розміром 88х125 мм, що складається з обкладинки та 16 сторінок, а тому висновок органу оскарження є необґрунтований та помилковий. Також, органом оскарження не враховано ч. 3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, де зазначено, що допущення формальних (несуттєвих), технічних помилок учасниками не призводить до відхилення їх пропозицій, а не надання ТОВ "ТПП "МАКВІН" копії пустих сторінок паспорту та його обкладинки є саме такою формальною (несуттєвою) / технічною помилкою.
А отже, копія паспорту присутня у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТПП "МАКВІН" та відповідно, - вимога тендерної документації виконана. Враховуючи вищевикладене, у замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТПП "МАКВІН" саме з цих причин.
Враховуючи вищевикладене, можемо з упевненістю стверджувати, що орган оскарження прийшов до передчасного (дещо хибного) висновку у Рішенні та у Замовника насправді відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТПП "МАКВІН", так як усі необхідні документи, що вимагалися замовником для надання у складі тендерних пропозицій від учасників процедури закупівлі у ТОВ "ТПП "МАКВІН" в наявності.
Підсумовуючи усе вищезазначене та оскільки, відповідно до ч. 12 ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі”, рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються, тендерний комітет вирішив:
1). Скасувати рішення тендерного комітету від «18» вересня 2018 року (протокол №б/н від 18.09.2018) про визначення ТОВ "ТПП "МАКВІН" переможцем процедури закупівлі ““ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки Д (25-200))” [оголошення на prozorro.gov.ua: UA-2018-07-25-002262-b ● c45e72995a2e41669e2f0fa33e368338];
2). Відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ТПП "МАКВІН", як таку що не відповідає умовам тендерної документації (п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України “Про публічні закупівлі”) на підставі рішення органу оскарження №10574-р/пк-пз від 16.10.2018 (оскільки на думку органу оскарження копія паспорту у складі тендерної пропозиції учасника не надана, так як відсутні копії пустих сторінок паспорту та його обкладинка, а без них (на думку органу оскарження) не можливо скласти зшиту внакидку нитками обрізну книжечку розміром 88х125 мм, що складається з обкладинки та 16 сторінок);
3). Відміни процедури закупівлі – відкриті торги “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки Д (25-200))” [оголошення на prozorro.gov.ua: UA-2018-07-25-002262-b ● c45e72995a2e41669e2f0fa33e368338], відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України “Про публічні закупівлі”, у зв'язку з відхиленням всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги
Номер:
af4b8ff59e5c48c791157856325a1cc0
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-25-002262-b.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
Відповідно до оголошення, яке розміщено в системі електронних закупівель Прозоро UA-2018-07-25-002262-b, інформація про закупівлю UA-2018-07-25-002262-b, 25 липня 2018 року (https://www.dzo.com.ua/tenders/2654094) Замовником відділом освіти Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю твердого палива. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 10 серпня 2018 року.
Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку, з наступних причин:
Пунктом 9.1 Додатку 2 тендерної документації вимагається надання учасником в складі пропозиції довідку про досвід виконання аналогічного договору щодо постачання вугілля кам’яного марок аналогічних до предмету закупівлі що має містити інформацію про виконання такого договору. Товар, що закуповується по даній процедурі є вугілля марки Д (25-200). Отже, як вбачається з тендерної документації, учасник в складі пропозиції для наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору повинен надати довідку про досвід виконання договору щодо постачання вугілля марки Д (25-200), чим звужується коло учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів інших марок вугілля таких, як: АМ, АС, АКО, АО, ДГ, ГМ, ДГР та ін.
Ми вважаємо наведені вище умови незаконними та дискримінаційними, оскільки Замовник, таким чином, значно звужує коло учасників, обмежуючи його фактично лише тими підприємствами, які мають досвід поставки вугілля марки Д (25-200) та усуває від участі тих, у кого є досвід постачання вугілля інших марок.
Згідно з пунктом 4.1 Тендерної документації назва предмету закупівлі є «ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо» До цієї категорії не підпадає поділ вугілля по маркам.
Отже, Замовник повинен внести зміни до документації та виключити вимогу про подання довідки про досвід виконання аналогічного договору щодо постачання вугілля кам’яного марок аналогічних до предмету закупівлі, оскільки така є незаконною, дискримінаційною та необґрунтованою. Тому, Замовник повинен виключити її з тендерної документації шляхом внесення змін.
Також в п. 3 додатку 1 Документації встановлено вимогу, що товар має бути у наявності в учасника процедури закупівлі та зберігатись на його складі. Вважаємо наведені вище умови незаконними та дискримінаційними, оскільки Замовник, таким чином, значно звужує коло учасників, обмежуючи його фактично лише тими підприємствами, які мають товар на складі та усуває від участі тих, хто в майбутньому планує закупити вугілля марки Д (25-200). Отже Замовник повинен внести зміни до Документації виключити вимогу про наявність в учасника товару на складі.
ТОВ "ПРЕМІУМІНВЕСТ" є діючим постачальником вугілля, основним видом діяльності якого є торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом, планує в майбутньому поставку товару марки Д (25-200) та укладення договору з Замовником, для цього має достатній технічний потенціал та досвід поставки інших марок, але через дискримінаційні умови в тендерній документації не має можливості взяти участь в закупівлі.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ "ПРЕМІУМІНВЕСТ" бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того підприємство є реальним учасником відповідного ринку вугілля. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника у тендерній документації, ТОВ "ПРЕМІУМІНВЕСТ" не може прийняти участь у закупівлі
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Тому, дані дії Замовника в частині встановлених вище умов Документації є такими, що порушують основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище, та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Додатки:
Оригінал платіжного доручення про внесення плати за подання скарги
Директор О.Ф.Бадюл
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 05.08.2018 18:08
- Скан-копія платіжного доручення 05.08.2018 18:08
- Рішення від 08.08.2018 № 8014.pdf 08.08.2018 18:36
- інформація про резолютивну частину рішення від .22.08.2018 № 8611pdf.pdf 23.08.2018 10:47
- Рішення від 22.08.2018 № 8611.pdf 28.08.2018 21:22
- Пояснення по суті скарги.pdf 17.08.2018 15:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.08.2018 18:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.08.2018 21:22
Дата виконання рішення Замовником:
30.08.2018 20:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни у Додаток №1 до тендерної документації та викладено у новій редакції