-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Моторна олива, гідравлічна олива, трансмісійна олива, гальмівні рідини (ДК 021:2015:09210000-4 - Мастильні засоби) (ДК 021:2015:09211000-1 - Мастильні оливи та мастильні матеріали)
Завершена
1 033 414.52
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 334.15 UAH
мін. крок: 1% або 10 334.15 UAH
Період оскарження:
16.06.2025 17:39 - 22.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на неправомірне відхилення учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» у процедурі закупівлі UA-2025-06-16-012701-a (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – «Закон»), з урахуванням положень розділу «Порядок оскарження відритих торгів» Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – «Особливості»)
Номер:
f817d1fc642744ba81a9721a7f26d160
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-16-012701-a.b1
Назва:
СКАРГА на неправомірне відхилення учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» у процедурі закупівлі UA-2025-06-16-012701-a (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – «Закон»), з урахуванням положень розділу «Порядок оскарження відритих торгів» Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – «Особливості»)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ UA-2025-06-16-012701-a.docx 02.07.2025 16:09
- Скарга в АМКУ UA-2025-06-16-012701-a.pdf 02.07.2025 16:09
- 2. Додаток 3 до тендерної документації Нова.pdf 02.07.2025 16:10
- 3. Додаток 4 до тендерної документації Нова.pdf 02.07.2025 16:10
- 1. Тендерна документація (нова редакція).pdf 02.07.2025 16:10
- 5.Порівняльна Таблиця.pdf 02.07.2025 16:10
- 4. Протокол розгяду 1- Уч.pdf 02.07.2025 16:10
- sign.p7s 03.07.2025 10:26
- рішення від 07.07.2025 № 10612.pdf 07.07.2025 16:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.07.2025 № 11006.pdf 15.07.2025 12:46
- рішення від 14.07.2025 № 11006.pdf 16.07.2025 16:17
- UA-2025-06-16-012701-a.doc 08.07.2025 15:42
- UA-2025-06-16-012701-a.pdf 08.07.2025 15:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.07.2025 10:40
Дата розгляду скарги:
14.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.07.2025 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
16.07.2025 16:20
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
76331b49dbcd4ed4ad11ca40bae8ad3b
Заголовок пункту скарги:
30.06.2025, Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 35, тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» було неправомірно відхилено на підставі ч.2 п. 44 Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» не погоджується із прийнятим у Протоколі рішенням Замовника, вважає його таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, а також таким, що прийняте із порушенням основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»): добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням, зважаючи на наступне. По-перше:
У Додатку № 3 до тендерної документації «Вимоги до учасників та переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах», вимагалося самостійне декларування учасником відсутності підстав для відмови в участі у закупівлі відповідно до пп. 8 п. 47 Особливостей: «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстави шляхом самостійного декларування відсутності такої підстави в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції - учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура (підпункт 8 пункту 47 Особливостей)».
ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» надав таке декларування через електронну систему, що підтверджується наявними даними в системі закупівель.
Інших форм підтвердження (довідок, виписок, скан-копій тощо) документацією не вимагалось.
Замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника через неможливість самостійно перевірити інформацію через технічні несправності (не функціонування) в державних реєстрах, оскільки чинне законодавство (ст. 16, 17 ЗУ «Про публічні закупівлі») та самі умови тендерної документації не передбачають додаткового обов’язку учасника надавати підтвердження, окрім декларування.
Отже, відхилення на цій підставі є формальним, дискримінаційним і не відповідає вимогам документації, вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
По-друге:
У Додатку № 4 до тендерної документації Замовник передбачив, що у разі надання еквіваленту учасник має надати порівняльну таблицю, що підтверджує відповідність товару технічним вимогам або кращим характеристикам:
«Усі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»». Характеристики повинні відповідати або бути кращими за показники, наведені у даній таблиці.
У разі надання еквіваленту учасник у складі пропозиції має надати порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
…».
ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» на виконання зазначеної вище вимоги надав порівняльну таблицю (вих. № 23/06/25 від 23.06.2025 р.) – файл «23.Порівняльна Таблиця.pdf», де порівнюються технічні характеристики товару, зокрема, товару, що закуповує Замовник під № 10 - гальмівної рідини DOT4 (Відповідність ГОСТ 17479.3-85 Допуск: FMVSS 116 DOT-4 ISO 4925 SAE J 1704/1703) та товару, що пропонує ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» під № 10 - Рідина гальмівна YUKO DOT4 (Виготовлено за ТУ У 20.5 31852954-123:2023 Допуск: FMVSS 116 DOT-4 ISO 4925 SAE J 1704).
Замовником вимагались технічні характеристики (технічні параметри) та інші вимоги до товару (опис усіх необхідних характеристик товарів) Гальмівні рідини DOT4, зокрема, але не виключно з посиланням на стандарт ГОСТ 17479.3-85, однак у тендерній документації чітко зазначено: усі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент». Характеристики повинні відповідати або бути кращими за показники, наведені у даній таблиці.
У той же час, запропонований товар ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» - «Рідина гальмівна YUKO DOT4», має наступні технічні параметри: Виготовлено за ТУ У 20.5 31852954-123:2023 Допуск: FMVSS 116 DOT-4 ISO 4925 SAE J 1704.
Замовник у своєму Протоколі посилається на відсутність у Скаржника стосовно пропонованого товару – «Рідина гальмівна YUKO DOT4», згадки про ГОСТ 17479.3-85, незважаючи на те, що цей стандарт був офіційно скасований в Україні ще у 2022 році та не підлягає застосуванню як чинний нормативний документ. Більше того, зазначений ГОСТ 17479.3-85 жодним чином не є профільним стандартом до гальмівних рідин DOT4, оскільки стосується зовсім іншої групи речовин — гідравлічних масел.
У свою чергу, оскільки Замовником прямо в тендерній документації визначено, що усі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент». Характеристики повинні відповідати або бути кращими за показники, наведені у даній таблиці, ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» у складі своєї тендерної пропозиції чітко та повністю виконав усі вимоги тендерної документації, що стосуються еквівалентності товару.
Скаржник обґрунтовано продемонстрував повну відповідність своєї продукції (пропонованого товару) — гальмівної рідини YUKO DOT4, вимогам Замовника. Зокрема, товар «гальмівна рідина YUKO DOT4» пропонований ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» має усі передбачені допуски: FMVSS 116 DOT-4, ISO 4925, SAE J 1704, які прямо вказані у тендерній документації як технічна вимога до продукції.
Єдиною підставою для відхилення, зазначеною Замовником, стало невказання ГОСТ 17479.3-85 у тендерній пропозиції ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД». Водночас, цей ГОСТ 17479.3-85 не є обов’язковою вимогою згідно з умовами тендеру, оскільки вказаний лише як орієнтовний приклад стандарту, а не виключна вимога, оскільки дозволяється надання «еквіваленту».
Таким чином, ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» надав інформацію про характеристики пропонованого товару, який не лише відповідає передбаченим технічним вимогам, а й має чинну нормативну базу відповідності — ТУ У 20.5-31852954-123:2023, що затверджена у встановленому порядку, і фактично забезпечує вищу відповідність та якість продукції у порівнянні з застарілим стандартом ГОСТ 17479.3-85, на який безпідставно посилається Замовник.
Відтак, підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника не існує ні з формальної, ні з технічної, ні з правової точки зору.
Враховуючи викладене вище, Замовник повинен скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 35 від 30.06.2025, яким тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» було відхилено на підставі ч.2 п. 44 Особливостей.
У Додатку № 3 до тендерної документації «Вимоги до учасників та переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах», вимагалося самостійне декларування учасником відсутності підстав для відмови в участі у закупівлі відповідно до пп. 8 п. 47 Особливостей: «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстави шляхом самостійного декларування відсутності такої підстави в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції - учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура (підпункт 8 пункту 47 Особливостей)».
ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» надав таке декларування через електронну систему, що підтверджується наявними даними в системі закупівель.
Інших форм підтвердження (довідок, виписок, скан-копій тощо) документацією не вимагалось.
Замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника через неможливість самостійно перевірити інформацію через технічні несправності (не функціонування) в державних реєстрах, оскільки чинне законодавство (ст. 16, 17 ЗУ «Про публічні закупівлі») та самі умови тендерної документації не передбачають додаткового обов’язку учасника надавати підтвердження, окрім декларування.
Отже, відхилення на цій підставі є формальним, дискримінаційним і не відповідає вимогам документації, вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
По-друге:
У Додатку № 4 до тендерної документації Замовник передбачив, що у разі надання еквіваленту учасник має надати порівняльну таблицю, що підтверджує відповідність товару технічним вимогам або кращим характеристикам:
«Усі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»». Характеристики повинні відповідати або бути кращими за показники, наведені у даній таблиці.
У разі надання еквіваленту учасник у складі пропозиції має надати порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
…».
ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» на виконання зазначеної вище вимоги надав порівняльну таблицю (вих. № 23/06/25 від 23.06.2025 р.) – файл «23.Порівняльна Таблиця.pdf», де порівнюються технічні характеристики товару, зокрема, товару, що закуповує Замовник під № 10 - гальмівної рідини DOT4 (Відповідність ГОСТ 17479.3-85 Допуск: FMVSS 116 DOT-4 ISO 4925 SAE J 1704/1703) та товару, що пропонує ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» під № 10 - Рідина гальмівна YUKO DOT4 (Виготовлено за ТУ У 20.5 31852954-123:2023 Допуск: FMVSS 116 DOT-4 ISO 4925 SAE J 1704).
Замовником вимагались технічні характеристики (технічні параметри) та інші вимоги до товару (опис усіх необхідних характеристик товарів) Гальмівні рідини DOT4, зокрема, але не виключно з посиланням на стандарт ГОСТ 17479.3-85, однак у тендерній документації чітко зазначено: усі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент». Характеристики повинні відповідати або бути кращими за показники, наведені у даній таблиці.
У той же час, запропонований товар ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» - «Рідина гальмівна YUKO DOT4», має наступні технічні параметри: Виготовлено за ТУ У 20.5 31852954-123:2023 Допуск: FMVSS 116 DOT-4 ISO 4925 SAE J 1704.
Замовник у своєму Протоколі посилається на відсутність у Скаржника стосовно пропонованого товару – «Рідина гальмівна YUKO DOT4», згадки про ГОСТ 17479.3-85, незважаючи на те, що цей стандарт був офіційно скасований в Україні ще у 2022 році та не підлягає застосуванню як чинний нормативний документ. Більше того, зазначений ГОСТ 17479.3-85 жодним чином не є профільним стандартом до гальмівних рідин DOT4, оскільки стосується зовсім іншої групи речовин — гідравлічних масел.
У свою чергу, оскільки Замовником прямо в тендерній документації визначено, що усі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент». Характеристики повинні відповідати або бути кращими за показники, наведені у даній таблиці, ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» у складі своєї тендерної пропозиції чітко та повністю виконав усі вимоги тендерної документації, що стосуються еквівалентності товару.
Скаржник обґрунтовано продемонстрував повну відповідність своєї продукції (пропонованого товару) — гальмівної рідини YUKO DOT4, вимогам Замовника. Зокрема, товар «гальмівна рідина YUKO DOT4» пропонований ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» має усі передбачені допуски: FMVSS 116 DOT-4, ISO 4925, SAE J 1704, які прямо вказані у тендерній документації як технічна вимога до продукції.
Єдиною підставою для відхилення, зазначеною Замовником, стало невказання ГОСТ 17479.3-85 у тендерній пропозиції ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД». Водночас, цей ГОСТ 17479.3-85 не є обов’язковою вимогою згідно з умовами тендеру, оскільки вказаний лише як орієнтовний приклад стандарту, а не виключна вимога, оскільки дозволяється надання «еквіваленту».
Таким чином, ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» надав інформацію про характеристики пропонованого товару, який не лише відповідає передбаченим технічним вимогам, а й має чинну нормативну базу відповідності — ТУ У 20.5-31852954-123:2023, що затверджена у встановленому порядку, і фактично забезпечує вищу відповідність та якість продукції у порівнянні з застарілим стандартом ГОСТ 17479.3-85, на який безпідставно посилається Замовник.
Відтак, підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника не існує ні з формальної, ні з технічної, ні з правової точки зору.
Враховуючи викладене вище, Замовник повинен скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 35 від 30.06.2025, яким тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» було відхилено на підставі ч.2 п. 44 Особливостей.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти дану Скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» неправомірним. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення прийняте Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 35 від 30.06.2025, яким тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» було відхилено на підставі ч.2 п. 44 Особливостей.