• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Створення топографічного плану масштабу 1:2000 населених пунктів Калуської міської територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області: с. Студінка, с.Ріп’янка, с.Мислів, с.Яворівка

Завершена

730 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 650.00 UAH
Період оскарження: 16.06.2025 14:23 - 06.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022

Номер: ef38dab7a70a42529cc7733e8af93b9f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-16-007714-a.b1
Назва: Скарга в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2025 15:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.07.2025 17:33
Дата виконання рішення Замовником: 04.07.2025 12:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання вимог рішення №10397-р/пк-пз від 01.07.2025 УПРАВЛІННЯ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ: 43440410) розмістили на внесли зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Створення топографічного плану масштабу 1:2000 населених пунктів Калуської міської територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області: с. Студінка, с. Ріп’янка, с. Мислів, с. Яворівка", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-06-16-007714-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Аліна Зінюк +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9f9dbd1395546a299b3abfee767e8c7
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) передбачено, що Учасником надається довідка у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (в разі наявності) про наявність в учасника власного та/або залученого** обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для надання послуг, що є предметом закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Підпунктом 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) передбачено, що Учасником надається довідка у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (в разі наявності) про наявність в учасника власного та/або залученого** обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для надання послуг, що є предметом закупівлі.
У довідці учасник має підтвердити наявність у нього такого обладнання та матеріально-технічної бази:
- комп’ютерна техніка у кількості, необхідній для надання послуг, що є предметом закупівлі;
- широкоформатний принтер (плоттер) для кольорового друку матеріалів відповідної документації не менше 1-єї одиниці;
- GPS –приймач не менше 1-єї одиниці;
- електронний тахеометр - не менше 1-єї одиниці;
- прилад для повітряного картографування - не менше 1-єї одиниці.
- відповідне ліцензійне програмне забезпечення, що дозволяє створити топографічну/картографічну основу у цифровій формі.
- відповідне ліцензійне програмне забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах баз геоданих (ArcGIS або еквівалент), та яке придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі .mxd;

Предметом закупівлі є послуги з створення топографічного плану масштабу 1:2000 населених пунктів.
Частиною 4 статті 171 ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» передбачено, що вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.02.2014 № 65 затверджені Вимогам до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт
Пунктом 2.1 розділу ІІ Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, що затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.02.2014 № 65, передбачено:
Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.

Пунктом 2.1 розділу ІІ Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, що затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.02.2014 № 65 встановлено ВИЧЕРПНИЙ перелік засобів обчислювальної та інформаційної техніки, технічних засобів, які необхідні для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів.
У такому переліку відсутнє таке обладнання як «прилад для повітряного картографування».
Натомість у такому переліку наявне таке обладнання як «цифрові аерокамери» та «аерофотоапарати»
Скаржником має наступне обладнання для здійснення аерофототопографічних робіт:
- безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus з автоматичною системою керування (парашутна система LuckyBeat; наземна станція керування з каналом звязку; LiPO акумулятори; двоканальний зарядний пристрій; транспортна сумка; катапульта LuckyLaunch 3s);
- камера SONY A7RM2 42MP FullFrame, E-mount з двоступеневим підвісом;
- Lens Zeiss Sonnar FE 35mm;
- бортовий приймач GNSS L1/L2 5 Hz GPS/GLONASS, PPP, PPK з антеною;
Таке обладнання належить на праві власності учаснику (засновнику) об’єднання учасників – ТОВ «Архізем», що підтверджується видатковою накладною 8 від 01.03.2018 року (Додаток 1 до Скарги) та відповідним договором купівлі продажу.
Тобто, для здійснення аерофототопографічних робіт Скаржник, на виконання Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, що затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.02.2014 № 65, буде використовувати цифрову аерокамеру «SONY A7RM2 42MP FullFrame, E-mount», яка у свою чергу змонтована на безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus з автоматичною системою керування.
Залучення такого обладнання, а саме цифрову аерокамеру «SONY A7RM2 42MP FullFrame, E-mount» та безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus із його комплектуючими, дозволять виконати послуги з аерофототопографічних робіт.
Однак Скаржник не має приладу для повітряного картографування, як готового виробу чи обладнання, оскільки таке обладнання не залучається згідно чинного законодавства до надання послуг із топографо-геодезичних і картографічних робіт.
У свою чергу, як те вказувалося, Скаржник має цифрову аерокамеру «SONY A7RM2 42MP FullFrame, E-mount», наявність якої передбачено Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, що затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.02.2014 № 65, а також має безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus на який буде змонтовано цифрову аерокамеру для здійснення аерофототопографічних робіт.
Вимога ТД щодо підтвердження Учасниками наявності «прилад для повітряного картографування» не узгоджується із вимогам наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, а саме в частині вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт.

Враховуючи вищенаведене вимога замовника є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України.
Скаржник не має можливості взяти участь у закупівлі через відсутність у нього «прилад для повітряного картографування» за умови наявності у нього обладнання «цифрова аерокамера», як те передбачено Наказом від 11.02.2014 № 65.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 752963101ba4400599cde3c81888dbe9
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 7 пункту 5.2.1 розділу 5 ТД передбачено, що керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Підпунктом 7 пункту 5.2.1 розділу 5 ТД передбачено, що керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити.
Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 7 000.00 грн. (сім тисяч гривень 00 копійок).
*пункт має інформативний характер та не потребує підтвердження учасником торгів будь-яким документом у складі пропозиції. Вартість юридично-консультаційних послуг не включається у вартість цінової пропозиції учасника.

Підпунктом 12 пункту 9 розділу 5 Додатку № 1 до ТД передбачено, аналогічну вимогу:
«Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити.
Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 7 000.00 грн. (сім тисяч гривень 00 копійок).
*пункт має інформативний характер та не потребує підтвердження учасником торгів будь-яким документом у складі пропозиції. Вартість юридично-консультаційних послуг не включається у вартість цінової пропозиції учасника.»

Скаржник не погоджується із такою вимогою, вважає її незаконною та такою, що суперечить законодавству сфері публічних закупівель.
Скаржник є виконавцем послуг у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльность. Предметом закупівлі є - Створення топографічного плану масштабу 1:2000 населених пунктів Калуської міської територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області: с. Студінка, с.Ріп’янка, с.Мислів, с.Яворівка (код ДК 021:2015: 71350000-6 «Науково-технічні послуги в галузі інженерії»)»
Аналогічна інформація вказана в Оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2025-06-16-007714-a та умовах тендерної документації.
Скаржник не розуміє, яке відношення договір про надання юридично-консультаційних послуг, що укладено між УПРАВЛІННЯ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ з Виконавцем має відношення до процедури закупівлі.
Пунктом 31 частини 1 статті ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено поняття «тендерна документація» - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Яким чином інформація про укладений договір про надання юридично-консультаційних послуг, що укладено між УПРАВЛІННЯ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ з Виконавцем, та інформація про можливість оплата таких послуг учасником-переможцем торгів у розмірі 7 000.00 грн. (сім тисяч гривень 00 копійок), має відношення до умов проведення тендеру.
Окрім того не є зрозумілим, якими нормами законодавства передбачена така вимога, що Замовником на виконання положень частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» вирішив її включити.
Скаржник категорично незгідний здійснювати будь які оплати послуг, що надаються Замовнику торгів Виконавцем за договором про надання юридично-консультаційних послуг

Окремо слід вказати, що у відповідності до статті 528 Цивільного кодексу України, на яку міститься посилання в умовах ТД, виконання обов'язку може бути покладено боржником на іншу особу, якщо з умов договору, вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства або суті зобов'язання не випливає обов'язок боржника виконати зобов'язання особисто. У цьому разі кредитор зобов'язаний прийняти виконання, запропоноване за боржника іншою особою. Інші статті Цивільного кодексу України, а саме 6, 511, 512, 528, 627, 636, НЕ МАЮТЬ жодного відношення до ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вимога про оплату консультаційних послуг переможцем торгів не належить до предмета закупівлі, а положення щодо відшкодування таких витрат не можуть вноситись до тендерної документації.
Частиною 1 статті 54 ЗУ «Про запобігання корупції» визначено, що державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування забороняється одержувати від фізичних, юридичних осіб безоплатно грошові кошти або інше майно, нематеріальні активи, майнові переваги, пільги чи послуги, крім випадків, передбачених законами або чинними міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України.
Частиною 2 тієї ж статті визначено, що незаконне одержання від фізичних, юридичних осіб безоплатно грошових коштів або іншого майна, нематеріальних активів, майнових переваг, пільг чи послуг за наявності підстав тягне за собою відповідальність відповідних посадових осіб державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести умови тендерної документації, у відповідність до Закону та Особливостей, а саме виключити умови підпункту 7 пункту 5.2.1 розділу 5 ТД та підпункту 12 пункту 9 розділу 5 Додатку № 1 до ТД.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- Закон України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі»;
- Постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації