• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Послуги із благоустрою в с. Купище (видалення сухостійних, аварійних та фаутних дерев на території кладовища) з поверненням зворотних матеріалів для заготівлі дров по Ушомирській сільській раді Коростенського району Житомирської області» за кодом ДК 021:2015: 7721 0000-5 - Лісозаготівельні послуги

Закупівля здійснюється з урахуванням вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 за № 1178.

Торги не відбулися

547 700.11 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 738.50 UAH
Період оскарження: 13.06.2025 15:30 - 18.06.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга

Номер: 6013dc19e55849b7a903b6aefcecd0fd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-13-009884-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 06.07.2025 00:00
Автор: ФОП "Паліш Дмитро Володимирович", Дмитро Паліш +380978730599 palish.dima@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f24ad72eab8449e9a8e001473c97bf52
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України з розгляду
скарг про порушення законодавства у сфері
публічних закупівель
-------------------------------------------------------------------
03035, вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ

СКАРЖНИК: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Паліш Дмитро Володимирович
-------------------------------------------------------------------
12403, Житомирська обл., Житомирський р-н, с. Глибочиця, Коцюбинського, 5
ІПН: 3574308135
IBAN UA809358710000067324000054120 Платіжна установа: ТОВ НоваПей
тел: +38(097)-873-50-99
Електронна пошта: palish.dima@gmail.com

ЗАМОВНИК: Ушомирська сільська рада
---------------------------------------------------------------------
11571, Житомирська обл., Коростенський р-н., с. Ушомир,
вул. Березюка, 15, код ЄДРПОУ 04348131

Інформація про закупівлю: «Послуги із благоустрою в с. Купище (видалення сухостійних, аварійних та фаутних дерев на території кладовища) з поверненням зворотних матеріалів для заготівлі дров по Ушомирській сільській раді Коростенського району Житомирської області»
за кодом ДК 021:2015: 7721 0000-5 - Лісозаготівельні послуги
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-13-009884-a
ID 5c04d15c39694add8fa2e07b836e8e7f

СКАРГА
на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, замовником Ушомирською сільською радою було проведено відкриті торги на закупівлю «Послуги із благоустрою в с. Купище (видалення сухостійних, аварійних та фаутних дерев на території кладовища) з поверненням зворотних матеріалів для заготівлі дров по Ушомирській сільській раді Коростенського району Житомирської області» за кодом ДК 021:2015: 7721 0000-5 - Лісозаготівельні послуги, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-13-009884-a, публічне посилання на закупівлю: https://zakupivli.pro/gov/tenders/ua-2025-06-13-009884-a/lot-e777e382a4a64d83a55e2734c165debe.
Відповідно до протоколу розкриття у закупівлі взяли участь 3 учасники:
1. ФОП "Паліш Дмитро Володимирович" - 399 999 грн з ПДВ;
2. ФОП "Шевченко Кирило Сергійович" - 400 000 грн з ПДВ;
3. ПОЛІСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОБРОБУТ" – 540 200,33 грн з ПДВ.
За результатами розгляду моєї тендерної пропозиції, 30 червня 2025 року Замовник протокольним рішенням № 8-4/06/25 відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП "Паліш Дмитро Володимирович" на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Скаржник не може погодитись з таким рішенням та вважає такі дії Замовника такими, порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України “Про публічні закупівлі”, Постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та умови Тендерної документації.. Зокрема такі дії Замовника порушили відповідне право Скаржника на недискримінаційний підхід при розгляді тендерних пропозицій усіх Учасників процедури закупівлі, забезпечення добросовісної конкуренції серед Учасників, а головне на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій
Як вбачається з протокольного рішення (протокол) уповноваженої особи № 8-4/06/25 від 30.06.2025 року, підставою для відхилення моєї тендерної пропозиції було те, що нібито я не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Так, в протокольному рішенні Замовник як підставу відхилення тендерної пропозиції ФОП Паліш Дмитра Володимировича зазначає, що:
«Відповідно до пункту 35 Особливостей для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону.
«23» червня 2025 року відбувся аукціон щодо процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі відповідно до коду Національного класифікатору «ДК 021:2015: 7721 0000-5 - Лісозаготівельні послуги (иА-2025-06-13-009884-а).
Відповідно до пункту 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
За результатами аукціону найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронною системою закупівель було визначено тендерну пропозицію, подану учасником ФОП "Паліш Дмитро Володимирович".
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "Паліш Дмитро Володимирович" встановлено, що пропозиція учасника містить невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до пункту 43 Особливостей замовником 26.06.2025 р. було розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ФОП "Паліш Дмитро Володимирович" невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Згідно з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією учасник мав надати:
- посвідчення про проходження навчання за освітньою програмою «вальник лісу» у кількості не менше одного (згідно вимог замовника),
- посвідчення про проходження повного курсу навчання з безпечних методів та прийомів виконання робіт з робочої платформи самопідіймальної колиски відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» та НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» у кількості не менше трьох (згідно вимог замовника),
- декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (для робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра). вимога про усунення невідповідностей до 27.06.2025 р.
Учасником ФОП "Паліш Дмитро Володимирович" НЕ були надані належні інформація / документи згідно з вимогою про усунення невідповідностей, а саме:
- посвідчення про проходження навчання за освітньою програмою «вальник лісу» у кількості не менше одного (згідно вимог замовника),
- посвідчення про проходження повного курсу навчання з безпечних методів та прийомів виконання робіт з робочої платформи самопідіймальної колиски відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» та НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» у кількості не менше трьох (згідно вимог замовника),
- декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (для робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра).
Відповідно до абзацу другого частини дев’ятої статті 26 Закону замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей. Враховуючи зазначене, тендерну пропозицію учасника ФОП "Паліш Дмитро Володимирович" розглянуто та встановлено, що пропозиція учасника НЕ відповідає умовам тендерної документації та вимогам до предмета закупівлі.
Однак дані твердження Замовника є надуманими і безпідставними та такими, що не відповідають та спростовуються документами поданими в складі моєї тендерної пропозиції.
Так в складі тендерної пропозиції надано:
- посвідчення № 002266 видане Палішу Дмитру Володимировичу про те, що він при Малинському лісотехнічному коледжі, пройшов курс професійно-технічного навчання та мені присвоєнно кваліфікацію – Лісоруб 6 (шостого) розряду (файл - 2_1_Посвідчення Паліш Д.В..pdf та файл - 2_Пояснення лісоруб вальник лісу.pdf) (надано для підтвердження вимоги - не менше одного працівника, який має Посвідчення про проходження навчання за освітньою програмою «вальник лісу» ((надати у складі тендерної пропозиції оригінал/копію вказаного посвідчення)):
- посвідчення № 149522 видане Палішу Дмитру Володимировичу про те він пройшов навчання з охорони праці (згідно вимог НПАОП 0.00-1.80-18) під час виконання робіт з робочої платформи підйомників (файл - 2_2_Посвідчення працівники.pdf, файл - 5_посвідчення 149522 Паліш підйомники.pdf); посвідчення № 149524 видане Дорошенко Івану Вікторовичу про те він пройшов навчання з охорони праці (згідно вимог НПАОП 0.00-1.80-18) під час виконання робіт з робочої платформи підйомників (файл - 2_2_Посвідчення працівники.pdf, файл - 7_посвідчення 149524 Дорошенко підйомники.pdf); посвідчення № 149526 видане Марценюку Івану Вікторовичу про те він пройшов навчання з охорони праці (згідно вимог НПАОП 0.00-1.80-18) під час виконання робіт з робочої платформи підйомників (файл - 2_2_Посвідчення працівники.pdf, файл - 9_посвідчення 149526 Марцинюк підйомники.pdf); посвідчення № 149521 видане Палішу Дмитру Володимировичу про те він пройшов навчання з охорони праці (згідно вимог НПАОП 0.00-1.15-07) під час виконання робіт на висоті (файл - 2_2_Посвідчення працівники.pdf, файл - 4_посвідчення 149521 Паліш роботи на висоті.pdf); посвідчення № 149523 видане Дорошенко Івану Вікторовичу про те він пройшов навчання з охорони праці (згідно вимог НПАОП 0.00-1.15-07) під час виконання робіт на висоті (файл - 2_2_Посвідчення працівники.pdf, файл - 6_посвідчення 149523 Дорошенко на висоті.pdf); посвідчення № 149525 видане Марценюку Івану Вікторовичу про те він пройшов навчання з охорони праці (згідно вимог НПАОП 0.00-1.15-07) під час виконання робіт на висоті(файл - 2_2_Посвідчення працівники.pdf, файл - 8_посвідчення 149525 Марцинюк на висоті.pdf) (надано для підтвердження вимоги - не менше трьох працівників, які мають Посвідчення про проходження повного курсу навчання з безпечних методів та прийомів виконання робіт з робочої платформи самопідіймальної колиски відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» та НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» (надати у складі тендерної пропозиції оригінал/копії вказаних посвідчень)):
- Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл - 10_декларація.pdf, файл - 11_declaration.pdf) (надано для підтвердження вимоги - Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (для робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра)).
Так Замовником в тендерній документації було встановлено слідуючу кваліфікаційну вимогу - не менше одного працівника, який має Посвідчення про проходження навчання за освітньою програмою «вальник лісу» (надати у складі тендерної пропозиції оригінал/копію вказаного посвідчення.
На виконання вище наведеної вимоги, мною в складі тендерної пропозиції було надано посвідчення № 002266 видане Палішу Дмитру Володимировичу про те, що я при Малинському лісотехнічному коледжі, пройшов курс професійно-технічного навчання та мені присвоєнно кваліфікацію – Лісоруб 6 (шостого) розряду.
Так термін «Лісоруб» та термін «Вальник лісу» мають тотожне значення. Обидва терміни, лісоруб та вальник лісу, використовуються для позначення особи, що займається вирубкою лісу.
Відповідно до Класифікатора професій ДК 003:2010, який затвердженого
та надано чинності Наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327 професії «Лісоруб» та «Вальник лісу» мають спільний код професій – 6141, а отже вони є ідентичними.
Згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 3 «Лісове господарство, пов’язані з ним послуги», розділ «Робітники. Лісозаготівельні роботи» встановлена слідуюча кваліфікаційна характеристика професії «Лісоруб», код професії – 6141:
6-й розряд
Завдання та обов'язки. Звалює дерева, в тому числі сухостійні та інші небезпечні дерева, бензино- і електромоторними пилками відповідно до встановлених правил. Спилює дерева і пеньки урівень із землею під час виконання підготовчих робіт на прокладанні трелювальних волоків, лісовозних вусів до лісосік, улаштуванні лісонавантажувальних пунктів і верхніх лісопромислових складів. Виконує за допомогою бензиномоторних пилок комплекс лісосічних робіт: одиночне звалювання дерев, обрізування гілля, розмічування, розкряжування хлистів та складання сортиментів у штабелі. Утримує пилку, ланцюги пилки, звалювальний гідравлічний клин та інший допоміжний інструмент у технічно справному стані. Виконує поточний ремонт і техобслуговування пилки та звалювального гідроклина, замінює ланцюги пилки, очищує, змащує і заправляє пилку. Готує робоче місце біля дерева, що спилюється, у разі одиночного звалювання.
Повинен знати: конструкцію, правила експлуатації моторної пилки, двигуна і звалювального гідравлічного клина; схеми організації механізованої розробки лісосік; правила розробки лісосік; раціональні прийоми під час виконання комплексу робіт на звалюванні дерев, обрізуванні гілля, розмічуванні й розкряжуванні хлистів, складанні в купи сортиментів; стандарти і технічні умови на лісоматеріали; правила заточування ланцюгів пилки.
Кваліфікаційні вимоги. Професійно-технічна освіта. Підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією лісоруба 5 розряду не менше 1 року.
Наведені вище документи в повній мірі підтверджують відповідність моєї тендерної пропозиції умовам тендерної документації Замовника.
Замовником Ушомирською сільською радою під час кваліфікації моєї пропозиції 26.06.25 о 19 год 13 хв було надано вимогу про усунення порушення.
З метою виконання даної вимоги, мною в межах 24 годин з моменту розміщення Замовником вимоги, було подано документи, що повній мірі підтверджують відповідність моєї тендерної пропозиції умовам тендерної документації, а зокрема:
- Лист-пояснення № 2 від 27.06.2025;
- Лист-пояснення № 1 від 27.06.2025 р.
- Посвідчення № 002266;
- Посвідчення № 149522;
- Посвідчення № 149524;
- Посвідчення № 149526;
- Посвідчення № 149521;
- Посвідчення № 149523;
- Посвідчення № 149525;
- Декларація.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до фактично неправомірного відхилення пропозиції Учасника ФОП Паліш Дмитра Володимировича, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найбільш економічно вигідною.
Виходячи з викладеного вважаю дії Замовника щодо відхилення моєї пропозиції такими, що прямо суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, а зокрема
– добросовісної конкуренції серед учасників;
- максимальної економії, ефективності та пропорційності;
- об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі;
- недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Враховуючи вищевикладене, вважаю протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 8-4/06/25 від 30.06.2025 року таким, що не відповідає Закону України “Про публічні закупівлі”, Постанові КМУ від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та умовам Тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного,
ПРОСИМО
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Паліш Дмитра Володимировича, оформлене протокольним рішенням (протокол) уповноваженої особи № 8-4/06/25 від 30.06.2025 року.


Додаток:
1. Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 8-4/06/25 від 30.06.2025 року
2. Лист-пояснення № 2 від 27.06.2025;
3. Лист-пояснення № 1 від 27.06.2025 р.
4. Посвідчення № 002266;
5. Посвідчення № 149522;
6. Посвідчення № 149524;
7. Посвідчення № 149526;
8. Посвідчення № 149521;
9. Посвідчення № 149523;
10. Посвідчення № 149525;
11. Декларація.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника