• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95, дизельне паливо

Завершена

976 320.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 763.20 UAH
Період оскарження: 12.06.2025 11:16 - 11.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: ca0f848de98d4aadb71b27c6ba390739
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-12-003766-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-06-12-003766-a, затвердженій Рішенням Уповноваженої особи замовника (Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області) від 12.06.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2025 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.07.2025 09:23
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2025 16:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни відповідно до Рішення АМКУ від 03.07.2025 №10532-р/пк-пз. Додається тендерна документація зі змінами, перелік змін та Додаток 1 до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a55d767006514c9297c9a5c4db91d318
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-06-12-003766-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-06-12-003766-a, оголошеній Службою відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-06-12-003766-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено безпідставні вимоги щодо мережі АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог щодо мережі АЗС.
Відповідно до умов підпункту 1.1.1. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації, учасниками має бути надана « Довідка, яка містить інформацію про наявність АЗC, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника - перелік АЗС, з зазначенням назви АЗС або бренду, та адреси їх розташування, з зазначенням АЗС по всій території України, (крім тимчасово окупованих територій), а також у наступних адміністративно-територіальних одиницях (область, район, місто, район у місті, селище, село): СМТ. КРИВЕ ОЗЕРО (МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛ.) та м. Ізмаїл. Графік роботи всіх АЗС – цілодобово».
З цього приводу слід зауважити, що зазначені умови обмежують можливість участі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у закупівлі UA-2025-06-12-003766-a, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати, в тому числі, АЗС у смт. Криве Озеро (Миколаївська обл.).
Слід також звернути увагу на те, що Технічна специфікація, Інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики та інші вимоги до предмета закупівлі, які наведені у Додатку 3 до Тендерної документації, не містять умов щодо обов’язкової наявності в учасників АЗС у смт. Криве Озеро (Миколаївська обл.).
Відповідно до статті 173 Земельного кодексу України, межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій. Межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць, які розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.
Отже, встановлені замовником межі, у яких мають бути наявні АЗС, є абстрактним та умовним поняттям, жодним чином не пов’язаним з об’єктивними характеристиками предмета закупівлі та умовами його постачання.
При цьому вбачається, що діяльність Замовника охоплює лише територію Одеської області.
Так, відповідно до інформації, наведеної на веб-сторінці Замовника в мережі Інтернет за адресою: https://od.restoration.gov.ua/pro_sluzhbu/pro_nas.html, метою діяльності Замовника є «забезпечення розвитку та функціонування автомобільних доріг загального користування державного значення В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі - автомобільні дороги) шляхом їх нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту, ремонтів та утримання в інтересах держави і користувачів автомобільних доріг».
Таким чином, відповідно до інформації, наведеної на веб-сторінці Замовника в мережі Інтернет, виконання Замовником покладених на нього завдань поза межами Одеської області, НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО. В тому числі, не передбачено виконання Замовником завдань на території смт. Криве Озеро (Миколаївська обл.).
Отже, умова Тендерної документації щодо обов’язкової наявності АЗС в смт. Криве Озеро (Миколаївська обл.), є надмірною та необґрунтованою.
Під час участі у закупівлі UA-2025-06-12-003766-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати низку партнерських АЗС, залучених, зокрема, понад 450 АЗС, залучених відповідно до договору від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25, укладеного з ПАТ «УКРНАФТА», які розташовані, зокрема, у Одеській та Миколаївській областях.
Однак, жодна з партнерських АЗС, які має можливість запропонувати ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не розташована безпосередньо у межах смт. Криве Озеро (Миколаївська обл.).
Таким чином, зазначена вимога тендерної документації не лише є надмірною та необґрунтованою, а і здатна обмежити участь у закупівлі для учасників, які пропонують паливо, відповідно до вимог чинного законодавства, однак, не мають АЗС, розташованих безпосередньо у смт. Криве Озеро (Миколаївська обл.).
Отже, зазначені вимоги тендерної документації суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє замовнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Такі вимоги є безпідставними та протиправними.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-06-12-003766-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Додаток 3 до Тендерної документації.
4. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
5. Роздруківка з веб-сторінки Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації