• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електроконвектори. ДК 021:2015 -39710000-2 Електричні побутові прилади

Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)

Завершена

139 435.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 697.18 UAH
Період оскарження: 12.06.2025 10:54 - 20.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: ba576f83ad144c3584fc79316b0b37b1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-12-003157-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.07.2025 17:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.08.2025 11:55
Автор: ТОВ "АЗВ-КИЇВ", Сірануш Заргарян +380679368390 azvkiev2015@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8edeb3ad5bbd4a6197b3cbc764cb17d7
Заголовок пункту скарги: Переможцем закупівлі не виконано вимоги Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції (додаток 4 тендерної документації) в частині зазначення інформації у колонці 7 Цінової пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АЗВ-КИЇВ» взяло участь у процедурі закупівлі відкриті торги, що оголошені регіональною філією «Одеська Залізниця» АТ «Укрзалізниця» (далі – Замовник) за предметом закупівлі «Електроконвектори. ДК 021:2015 -39710000-2 Електричні побутові прилади», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-12-003157-a.

Протоколом Уповноваженої особи від 14.07.2025 № 40/4/Ш переможцем закупівлі з ідентифікатором UA-2025-06-12-003157-a визнано учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛСТОР» (ідентифікаційний код юридичної особи 45904876) (далі – ТОВ «ЕЛСТОР», Переможець), як такого, чия тендерна пропозиція відповідає умовам, визначеним в тендерній документації з ціною тендерної пропозиції 128 400,00 грн без ПДВ.
Такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог статті 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Скаржник не може погодитися з прийнятим уповноваженою особою Замовника рішенням щодо визнання учасника ТОВ «ЕЛСТОР», як такого, чия тендерна пропозиція відповідає умовам, визначеним у тендерній документації закупівлі UA-2025-06-12-003157-a, та вважає такі дії такими, що порушують його права та інтереси, а також норми закріплені Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) виходячи з того, що Замовником не виявлено невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛСТОР» технічним та якісним характеристикам власної тендерної документації Закупівлі.
1. Відповідно до Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції (додаток 4 тендерної документації): «У колонці 7 вказуються технічні, якісні характеристики товару та/або позначення (номери та індекси) нормативно-технічної документації (стандартів, технічних умов, креслень тощо) за якими виготовляється товар».
Тобто відповідно до вищенаведеної вимоги, учасники процедури Закупівлі у колонці 7 цінової пропозиції повинні зазначити виключно наступну інформацію:
- технічні, якісні характеристики товару;
або
- позначення (номери та індекси) нормативно-технічної документації (стандартів, технічних умов, креслень тощо) за якими виготовляється товар.

У складі тендерної пропозиції Переможця надано цінову пропозицію (файл «Додаток 4_Цінова пропозиція.docx»), у колонці 7 якої визначено, зокрема, наступне:

Технічні, якісні характеристики товару та/або посилання на нормативно-технічну документацію (креслення, марка, ГОСТ, ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо)*3
7
Керівництво з експлуатації, Декларація про відповідність
Керівництво з експлуатації, Декларація про відповідність
Керівництво з експлуатації, Декларація про відповідність

З огляду на вищенаведену інформацію, у ціновій пропозиції Переможця не вказано технічні та/або якісні характеристики товару, оскільки Керівництво з експлуатації або Декларація про відповідність не є характеристикою запропонованого до постачання товару.

Водночас інструкцією щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції передбачено можливість зазначити позначення нормативно-технічної документації за якими виготовляється товар.
За таких умов, враховуючи інформацію, зазначену у ціновій пропозиції Переможця, запропонована ним до постачання продукція виготовляються за Керівництвом з експлуатації та Декларацією про відповідність.

Керівництво з експлуатації не може бути документом, згідно якого здійснюється виготовлення товару, оскільки такий експлуатаційний документ містить правила поводження покупцем з вже виготовленим виробом під час його експлуатації, зберігання, транспортування, технічного обслуговування та підтримання його в постійній готовності до використання.
У складі тендерної пропозиції Переможця надано керівництво з експлуатації (файл «Електроконвектори ОПТІМА плюс-Економ_Класік-23.10.2024.pdf»), відповідно до розділу 1 «ЗАГАЛЬНІ ВКАЗІВКИ» якого встановлено, що ця інструкція поширюється на електроконвектори серії «ОПТІМА+» ряд «Класик» і ряд «Економ» ТУ У 29.7-14307771-009:2006 (далі – конвектори).
Слід зауважити, що саме згідно Технічних умов ТУ У 29.7-14307771-009:2006 виготовляється запропонована Переможцем до постачання продукція.

Іншим документом, вказаним у ціновій пропозиції Переможця є Декларація про відповідність.
Виготовлення товару за цим документом також не є можливим, відповідно до вимог законодавств. Відтак Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено:
об’єкт оцінки відповідності - конкретний матеріал, продукція, установка, процес, послуга, система, особа чи орган, до яких застосовується оцінка відповідності;
оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані;
Частиною другою статті 24 цього закону визначено, що добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Надана у складі тендерної пропозиції Переможця декларація про відповідність (файли «2024.11.06-Декл.-Укр.-на-ел.конв.-без-ТМ-весь-ряд-1.png» та «2024.11.06-Декл.-Укр.-на-ел.конв.-без-ТМ-весь-ряд-2.png») свідчить про те, що об’єкт декларації – електроконвектори – відповідає вимогам відповідних технічних регламентів, перелічених у пункті 5 цієї декларації.

Отже виробник не може здійснювати виготовлення продукції за декларацією про відповідність, оскільки процес виробництва в будь-якому випадку передує процесу оцінки відповідності (декларуванню) такої продукції певним стандартам.

Окремо зауважуємо, що у наданій Переможцем закупівлі оновленій ціновій пропозиції (файл «Цінова пропозиція_14.07_оновлена.docx»), що надається на вимогу пункту 2.1 пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації, документи у колонці 7 було змінено на «ТУ У 29.7-14307771-009:2006, ДСТУ EN 60335-2-30:2015; ДСТУ EN 60335-1:2017; ДСТУ EN 62311:2014; ДСТУ EN 55014-1:2019; ДСТУ EN 55014-2:2015; ДСТУ EN IEC 61000-3-2:2019; ДСТУ EN 61000-3-3:2017; ДСТУ EN IEC 63000:2020. Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання (Постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 р. № 1077), Технічний регламент безпеки низьковольтного електричного обладнання (Постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 р. № 1067), Технічний регламент обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні (Постанова Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 р. № 139), Технічний регламент щодо вимог до екодизайну для місцевих обігрівачів (Постановоа Кабінету Міністрів України від 10.11.2021 р. № 1177).».
Інформацію про те, що документами, за якими виготовляється товар, є Керівництво з експлуатації та Декларація про відповідність, було видалено. Це може свідчити про те, що Переможець та/або Замовник усвідомлюють факт помилки, допущеної під час подання тендерної пропозиції, але в будь-якому випадку таку помилку не було виявлено та їй не надано належної оцінки.

Враховуючи вищенаведене, Переможцем закупівлі порушено вимоги щодо заповнення колонки 7 цінової пропозиції та не зазначено технічні, якісні характеристики товару та/або позначення (номери та індекси) нормативно-технічної документації (стандартів, технічних умов, креслень тощо) за якими виготовляється товар.
Таким чином, у замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛСТОР», відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки такі документи безпосередньо стосуються предмета закупівлі (його технічних, якісних, кількісних характеристик).
Натомість, в порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та умов тендерної документації Закупівлі, Замовник не виявив невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛСТОР» в частині технічних та якісних характеристик власній тендерній документації.
Скаржник, будучи учасником процедури публічних закупівель, внаслідок протиправного рішення Замовника, позбавлений права бути визначеним переможцем таких закупівель, а також як результат – отримання прибутку. Водночас, з іншого боку – Замовник всупереч принципам, нормам законодавства України, які регламентують порядок проведення публічних закупівель, вчинив порушення, що є недопустимим.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одними із принципів здійснення публічних закупівель є принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням, встановлені у пунктах 5 та 6 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Дотримання вказаних принципів є обов’язковим для Замовника при визначенні переможця.
Статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченою цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати своє рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі тi, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення, відмінити процедуру закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, Замовник неправомірно визначив ТОВ «ЕЛСТОР» переможцем закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір