• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666

Завершена

4 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 000.00 UAH
Період оскарження: 11.06.2025 16:50 - 02.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

щодо дискримінаційних вимог

Номер: 1d000c86f2484079818bbc577ab3b4f9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-11-012273-a.a1
Назва: щодо дискримінаційних вимог
Скарга:
СУБ`ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВК ПРОМБУД» Код ЄДРПОУ юридичної особи: 42817435 Адреса для листування: 65013, Одеська обл., місто Одеса, МИКОЛАЇВСЬКА ДОРОГА, будинок 253 Контактний номер телефону: +380 93 068 41 45 ЗАМОВНИК: Військова частина А0666 Код ЄДРПОУ: 07805221 Місцезнаходження: 67570, Одеська область, Одеський район, селище Чорноморське Контактна особа: Олександр Васильович Бондаренко +380 93 147 53 76 v_ch_a0666_1@post.mil.gov.ua ПРОЦЕДУРА ЗАКУПІВЛІ: Відкриті торги (з особливостями) ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЛІ: Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666 ДК 021-2015 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи НОМЕР ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯП ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ/ ПОСИЛАННЯ: UA-2025-06-11-012273-a, (https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-06-11-012273-a) ОЧІКУВАНА ВАРТІСТЬ: 4 000 000 (чотири мільйони) гривень 00 копійок з ПДВ СКАРГА щодо порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель (наявність дискримінаційних умов в тендерній документації) Ця скарга подається щодо порушення Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» в частині внесення дискримінаційних умов в тендерну документацію на закупівлю «Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666» (ДК 021-2015 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи»), посилання на веб-сайт оголошення: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-06-11-012273-a. І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель «Prozorro», Замовником (Військова частина А0666; Код ЄДРПОУ юридичної особи: 07805221; місцезнаходження: 67570, Одеська область, Одеський район, селище Чорноморське) оголошено закупівлю за номером (згідно офіційного веб-порталу) UA-2025-06-11-012273-a : «Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666» (ДК 021-2015 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи»), посилання на веб-сайт оголошення: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-06-11-012273-a. В складі розміщеної Замовником Тендерної документації на закупівлю послуг «Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666» (ДК 021-2015 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) (далі – Тендерна документація) зазначено, що учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження об'єкту, погодити його з Замовником та надати скановану копію з оригіналу такого акту у складі тендерної пропозиції (пункт 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації). Наведена вимога конкретизована в Додатку № 3 «Інформація про технічні, функціональні та якісні характеристики предмета закупівлі», який визначав загальні вимоги щодо надання послуг, в тому числі: вимога про надання учасником в складі тендерної пропозиції Акту обстеження об’єкту за встановленою формою з метою підтвердження та погодження об’єму послуг. При дослідженні форми зазначеного Акту обстеження, подання учасником якого вимагається Замовником, встановлено, що учасник повинен завчасно, в ході підготовки тендерної пропозиції, відвідати об’єкт та укласти й підписати даний акт спільно із Замовником. При чому зауважимо, що форма такого акту не передбачає внесення жодної інформації про об’єкт та специфіку виконання робіт. Натомість в акті, окрім реквізитів сторін, зазначається виключно наступна інформація: «…сьогодні нами проведено обстеження об'єкту і визначення технічного стану даху та несучих конструкцій будівлі №А військової частини А0666 (Одеська обл., селище Чорноморське, територія військової частини А0666), а також відповідність робіт (послуг) передбачених технічним завданням до предмету закупівлі, що міститься в Додатку 3 до тендерної документації. Під час обстеження об’єкту предмету закупівлі «Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №А військової частини А0666» нами було встановлено, що будівля №А військової частини А0666 потребує поточного ремонту даху та несучих конструкцій. Склад та обсяги робіт (послуг), які потрібно виконати по поточному ремонту відповідають складу та обсягам робіт (послуг), які визначені в технічному завданні, що міститься в Додатку 3 до тендерної документації…». Отже, наведена форма акту, запропонована Замовником, на думку ТОВ «ВК ПРОМБУД», має формальний характер та не впливає на якість чи сутність послуг, що закуповуються. Таким чином, всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», та, зокрема, принципам недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них, дана вимога Замовника про обов’язкове попереднє обстеження учасниками цієї закупівлі об’єкту - є дискримінаційною та такою, що порушує права та законні інтереси учасників, передбачені даним законом. Відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі», який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. Відповідно до приписів ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ураховуючи викладене, замовники самостійно встановлюють вимоги в тендерній документації не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола потенційних учасників, дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель. Згідно п. 31 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Дискримінаційність вимоги проведення попереднього відвідування та обстеження об’єкту для огляду та укладення й підписання разом із Замовником відповідного акту полягає в наступному: 1. Замовник жодним чином не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги в наведеній редакції Тендерній документації. 2. Така вимога ніяк не впливає на якість надання послуг за предметом закупівлі; 3. Замовник, з незалежних від учасника підстав, на власний розсуд, може не допустити учасника до об’єкту для його обстеження, або взагалі не підписати відповідний акт обстеження за результатами ознайомлення учасника з об’єктом – наведене може бути підставою для відхилення пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, адже ненадання в складі тендерної пропозиції сканованої копії оригіналу Акту обстеження об’єкту може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників. За таких умов, взяти участь у цій процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати підписаний Замовником акт обстеження об'єкту. Разом з цим, одним з головних завдань ЗУ «Про публічні закупівлі» є збереження конфіденційності учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій та забезпечення рівних умов для всіх учасників, їх недискримінація тощо. Замовники в електронній системі закупівель не бачать потенційних учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій. Встановлюючи вимогу до учасника процедури закупівлі щодо попереднього обстеження об’єкту, за яким пропонується здійснення робіт/надання послуг, до етапу розкриття тендерних пропозицій, Замовник порушує не тільки принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також й інші принципи, передбачені ч. 1 ст. 5 даного закону, адже розкриває інформацію про учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій згідно встановленої законом процедури. Отже така вимога вочевидь порушує право учасника на конфіденційність інформації та потенційно ставить такого учасника в невигідне становище з огляду на можливі маніпуляції з боку як замовника так й інших учасників, яким тим чи іншим чином може стати відома інформація про такого учасника. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Технічній документації вимог, що є предметом оскарження, порушують вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачено суворе дотримання принципів проведення публічних закупівель, в тому числі, недопущення дискримінації учасників й дотримання їх законних прав та інтересів. Оскаржувана вимога залежить саме від Замовника, а не від учасників закупівлі, а, отже, грубо обмежує право останніх прийняти участь у Процедурі закупівлі. До подібних висновків дійшла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення від 13.07.2023 № 10602, UA-2023-06-23-011910-a; рішення від 03.07.2023 № 9743, UA-2023-06-14-013980-a; рішення від 10.01.2024 № 574, UA-2023-12-27-007582-a; рішення № 592-р/пк-пз від 10.01.2024 в закупівлі UA-2023-12-25-002726-a; рішення № 3865-р/пк-пз від 29.02.2024 в закупівлі UA-2024-02-13-014189-a. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині. ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: Оскаржувана вимога Замовника, викладена в Тендерній документації, грубо порушує права та законні інтереси ТОВ «ВК ПРОМБУД», як потенційного учасника цієї процедурі закупівлі, зокрема, права на дотримання конфіденційності, на недискримінацію й рівне ставлення, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», оскільки виконання такої вимоги залежить саме від Замовника, а не від учасника, що грубо обмежує право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законів України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних чи колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам. Відповідно до ч.1 ст. 79 Господарського кодексу України, господарськими товариствами визнаються підприємства або інші суб'єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об'єднання їх майна і участі в підприємницькій діяльності товариства з метою одержання прибутку. Основним видом діяльності нашого підприємства є будівництво житлових і нежитлових будівель. Наше підприємство здійснює будівельні роботи та надає послуги в сфері будівництва та ремонту, у тому числі шляхом участі у процедурах закупівлі, що проводяться за допомогою електронної системи публічних закупівель «Prozorro». Участь нашого підприємства у публічних закупівлях носить систематичний характер, інформація про що міститься в публічному просторі, в тому числі, на веб-сайті електронної системи публічних закупівель «Prozorro». Інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій gроцедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлі та одержанні прибутку від надання визначених Замовником послуг. Цей інтерес за своїми ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже може вважатися законним інтересом у контексті ч.1 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі». ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Встановити факт порушення замовником закупівлі (Військова частина А0666; Код ЄДРПОУ юридичної особи: 07805221; місцезнаходження: 67570, Одеська область, Одеський район, селище Чорноморське) процедури закупівлі («Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666»), номер оголошення, оприлюдненого на офіційному веб-порталі: UA-2025-06-11-012273-a). 2. Зобов’язати замовника закупівлі усунути зазначені в цій скарзі дискримінаційні умови та привести у відповідність із вимогами законодавства тендерну документацію в межах процедури закупівлі - «Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666», номер оголошення, оприлюдненого на офіційному веб-порталі: UA-2025-06-11-012273-a). 3. Задовольнити заяву та забезпечити участь учасника закупівлі/суб’єкта оскарження, ТОВ «ВК ПРОМБУД», у розгляді цієї скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ (ДОКАЗІВ): 1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю послуг за предметом закупівлі: "Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666"; ДК 021-2015 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи – на 32 арк.; 2. ДОДАТОК 3 до Тендерної документації - «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ» - на 8 арк. 3.Скарга1 - на 6 арк. з Повагою, директор ТОВ «ВК ПРОМБУД» М.П. Шапочкін
Дата розгляду скарги: 25.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2025 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.06.2025 17:05
Дата виконання рішення Замовником: 30.06.2025 15:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконаyj рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10100-р/пк-пз від 25.06.2025 шляхом внесення змін до Тендерної документації та розміщення її в електронній системі закупівель у новій редакції
Автор: ТОВ ВК ПРОМБУД, Шапочкін Микола Пилипович +380994809021 prombudvk@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 119f4796394745b6a45a03c2b2674496
Заголовок пункту скарги: наявність дискримінаційних умов в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Ця скарга подається щодо порушення Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» в частині внесення дискримінаційних умов в тендерну документацію на закупівлю «Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666» (ДК 021-2015 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи»), посилання на веб-сайт оголошення: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-06-11-012273-a.

І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:

Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель «Prozorro», Замовником (Військова частина А0666; Код ЄДРПОУ юридичної особи: 07805221; місцезнаходження: 67570, Одеська область, Одеський район, селище Чорноморське) оголошено закупівлю за номером (згідно офіційного веб-порталу) UA-2025-06-11-012273-a : «Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666» (ДК 021-2015 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи»), посилання на веб-сайт оголошення: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-06-11-012273-a.
В складі розміщеної Замовником Тендерної документації на закупівлю послуг «Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №1 військової частини А0666» (ДК 021-2015 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) (далі – Тендерна документація) зазначено, що учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження об'єкту, погодити його з Замовником та надати скановану копію з оригіналу такого акту у складі тендерної пропозиції (пункт 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації).
Наведена вимога конкретизована в Додатку № 3 «Інформація про технічні, функціональні та якісні характеристики предмета закупівлі», який визначав загальні вимоги щодо надання послуг, в тому числі: вимога про надання учасником в складі тендерної пропозиції Акту обстеження об’єкту за встановленою формою з метою підтвердження та погодження об’єму послуг.
При дослідженні форми зазначеного Акту обстеження, подання учасником якого вимагається Замовником, встановлено, що учасник повинен завчасно, в ході підготовки тендерної пропозиції, відвідати об’єкт та укласти й підписати даний акт спільно із Замовником.
При чому зауважимо, що форма такого акту не передбачає внесення жодної інформації про об’єкт та специфіку виконання робіт. Натомість в акті, окрім реквізитів сторін, зазначається виключно наступна інформація: «…сьогодні нами проведено обстеження об'єкту і визначення технічного стану даху та несучих конструкцій будівлі №А військової частини А0666 (Одеська обл., селище Чорноморське, територія військової частини А0666), а також відповідність робіт (послуг) передбачених технічним завданням до предмету закупівлі, що міститься в Додатку 3 до тендерної документації. Під час обстеження об’єкту предмету закупівлі «Поточний ремонт даху та несучих конструкцій будівлі №А військової частини А0666» нами було встановлено, що будівля №А військової частини А0666 потребує поточного ремонту даху та несучих конструкцій. Склад та обсяги робіт (послуг), які потрібно виконати по поточному ремонту відповідають складу та обсягам робіт (послуг), які визначені в технічному завданні, що міститься в Додатку 3 до тендерної документації…». Отже, наведена форма акту, запропонована Замовником, на думку ТОВ «ВК ПРОМБУД», має формальний характер та не впливає на якість чи сутність послуг, що закуповуються.

Таким чином, всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», та, зокрема, принципам недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них, дана вимога Замовника про обов’язкове попереднє обстеження учасниками цієї закупівлі об’єкту - є дискримінаційною та такою, що порушує права та законні інтереси учасників, передбачені даним законом.

Відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі», який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Відповідно до приписів ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ураховуючи викладене, замовники самостійно встановлюють вимоги в тендерній документації не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола потенційних учасників, дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель.
Згідно п. 31 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»).

Дискримінаційність вимоги проведення попереднього відвідування та обстеження об’єкту для огляду та укладення й підписання разом із Замовником відповідного акту полягає в наступному:
1. Замовник жодним чином не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги в наведеній редакції Тендерній документації.
2. Така вимога ніяк не впливає на якість надання послуг за предметом закупівлі;
3. Замовник, з незалежних від учасника підстав, на власний розсуд, може не допустити учасника до об’єкту для його обстеження, або взагалі не підписати відповідний акт обстеження за результатами ознайомлення учасника з об’єктом – наведене може бути підставою для відхилення пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, адже ненадання в складі тендерної пропозиції сканованої копії оригіналу Акту обстеження об’єкту може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників. За таких умов, взяти участь у цій процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати підписаний Замовником акт обстеження об'єкту.

Разом з цим, одним з головних завдань ЗУ «Про публічні закупівлі» є збереження конфіденційності учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій та забезпечення рівних умов для всіх учасників, їх недискримінація тощо. Замовники в електронній системі закупівель не бачать потенційних учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій. Встановлюючи вимогу до учасника процедури закупівлі щодо попереднього обстеження об’єкту, за яким пропонується здійснення робіт/надання послуг, до етапу розкриття тендерних пропозицій, Замовник порушує не тільки принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також й інші принципи, передбачені ч. 1 ст. 5 даного закону, адже розкриває інформацію про учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій згідно встановленої законом процедури. Отже така вимога вочевидь порушує право учасника на конфіденційність інформації та потенційно ставить такого учасника в невигідне становище з огляду на можливі маніпуляції з боку як замовника так й інших учасників, яким тим чи іншим чином може стати відома інформація про такого учасника.

Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Технічній документації вимог, що є предметом оскарження, порушують вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачено суворе дотримання принципів проведення публічних закупівель, в тому числі, недопущення дискримінації учасників й дотримання їх законних прав та інтересів. Оскаржувана вимога залежить саме від Замовника, а не від учасників закупівлі, а, отже, грубо обмежує право останніх прийняти участь у Процедурі закупівлі.

До подібних висновків дійшла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення від 13.07.2023 № 10602, UA-2023-06-23-011910-a; рішення від 03.07.2023 № 9743, UA-2023-06-14-013980-a; рішення від 10.01.2024 № 574, UA-2023-12-27-007582-a; рішення № 592-р/пк-пз від 10.01.2024 в закупівлі UA-2023-12-25-002726-a; рішення № 3865-р/пк-пз від 29.02.2024 в закупівлі UA-2024-02-13-014189-a.

Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині.

ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:

Оскаржувана вимога Замовника, викладена в Тендерній документації, грубо порушує права та законні інтереси ТОВ «ВК ПРОМБУД», як потенційного учасника цієї процедурі закупівлі, зокрема, права на дотримання конфіденційності, на недискримінацію й рівне ставлення, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», оскільки виконання такої вимоги залежить саме від Замовника, а не від учасника, що грубо обмежує право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі
З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законів України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних чи колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Відповідно до ч.1 ст. 79 Господарського кодексу України, господарськими товариствами визнаються підприємства або інші суб'єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об'єднання їх майна і участі в підприємницькій діяльності товариства з метою одержання прибутку.
Основним видом діяльності нашого підприємства є будівництво житлових і нежитлових будівель. Наше підприємство здійснює будівельні роботи та надає послуги в сфері будівництва та ремонту, у тому числі шляхом участі у процедурах закупівлі, що проводяться за допомогою електронної системи публічних закупівель «Prozorro». Участь нашого підприємства у публічних закупівлях носить систематичний характер, інформація про що міститься в публічному просторі, в тому числі, на веб-сайті електронної системи публічних закупівель «Prozorro».
Інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій gроцедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлі та одержанні прибутку від надання визначених Замовником послуг. Цей інтерес за своїми ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже може вважатися законним інтересом у контексті ч.1 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації