-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)
Торги не відбулися
336 960.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 685.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 685.00 UAH
Період оскарження:
11.06.2025 17:04 - 02.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови ТД
Номер:
c9644c4203a74b6293351d9a6630dec9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-11-012381-a.b1
Назва:
СКАРГА на умови ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір БРСМ Девон.pdf 14.06.2025 16:01
- Талони АЗС БРСМ.pdf 14.06.2025 16:01
- Перелік АЗС БРСМ.pdf 14.06.2025 16:01
- 14.06.2025.2 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 14.06.2025 16:01
- 14.06.2025.2 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації ДОК.docx 14.06.2025 16:01
- sign.p7s 14.06.2025 16:11
- рішення від 17.06.2025 №9597.pdf 17.06.2025 16:36
- інформація про резолютивн частину рішення від 24.06.2025 №10023.pdf 25.06.2025 14:15
- рішення від 24.06.2025 №10023.pdf 26.06.2025 16:10
- Пояснення 19.06.2025 15:23
- Розпорядження 239 19.06.2025 15:23
- Пояснення 1 19.06.2025 15:23
- Додаток 2 19.06.2025 15:23
- Додаток 3 19.06.2025 15:23
- Статут 19.06.2025 15:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.06.2025 16:29
Дата розгляду скарги:
24.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.06.2025 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.06.2025 16:11
Дата виконання рішення Замовником:
30.06.2025 16:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник погоджується з рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4fc4f9f32d1d41eaa584c2911d2de556
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: АЗС, що розташовані і в м. Чернігів, і в кожному з районів Чернігівської області, і по всій території України (наявність в Учасника мережі АЗС у кожному районі Чернігівської області та по всій території України).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 Тендерної документації 12.5. Довідка в довільній формі про наявність в Учасника мережі АЗС у м. Чернігові, у кожному районі Чернігівської області та по всій території України, на яких буде здійснюватись продаж паливно-мастильних матеріалів у роздріб за талонами, із зазначенням адрес АЗС (тобто, відпуск паливно-мастильних матеріалів має здійснюватися на АЗС, що розташовані і в м. Чернігів, і в кожному з районів Чернігівської області, і по всій території України).
Додаток 7 Тендерної документації 4. Учасник повинен мати (на праві власності, володіння, користування, на умовах партнерського договору) мережу АЗС у м. Чернігові, у кожному районі Чернігівської області та по всій території України, на яких буде здійснюватися продаж паливно-мастильних матеріалів у роздріб за талонами. Тобто, відпуск паливно-мастильних матеріалів має здійснюватися на АЗС, що розташовані і в м. Чернігів, і в кожному з районів Чернігівської області, і по всій території України.
Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови щодо кількості та місцерозташуванню АЗС учасника: у кожному районі Чернігівської області..
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 5 Тендерної документації), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ: Учасник повинен мати (на праві власності, володіння, користування, на умовах партнерського договору) мережу АЗС у кожному районі Чернігівської області:
Адміністративний устрій Чернігівської області передбачає поділ на 5 (п’ять) районів:
1) Корюківський район;
2) Ніжинський,район;
3) Новгород-Сіверський район;
4) Прилуцький район;
5) Чернігівський район.
ПРИ ЦЬОМУ, мереж АЗС БРСМ-Нафта НЕ МАЄ АЗС у чотирьох районах Чернігівської області з п’яти, а саме – АЗС відсутні у:
- Корюківський район;
- Ніжинський,район;
- Новгород-Сіверський район;
- Прилуцький район;.
А отже, вимога щодо наявності САМЕ мережу АЗС у кожному районі Чернігівської області – є дискримінаціна та така, що обмежує суб'єкта оскарження у можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
При цьому, Суб’єкт оскарження може запропонувати мережу АЗС БРСМ-нафта, яка має АЗС з наступним місцерозташуванням:
Чернігівський район:
АДРЕСА: Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д
АДРЕСА: Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. 77 Гвардійскої дивізії, 1
АДРЕСА: Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Леоніда Пашина, 1
В інших зрайонах Чернігівської області АЗС, які б Суб’єкт оскарження міг запропонувати – відсутні.
Тобто, вимога щодо наявності Учасник повинен мати (на праві власності, володіння, користування, на умовах партнерського договору) мережу АЗС у кожному районі Чернігівської області – є дискримінаційна для Суб’єкта оскарження, оскільки останній не може запропонувати АЗС з місцезнаходженням в чотирьох районах із п’яти у Чернігівській області.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Також, постає питання обґрунтованості вимоги в частині ОБГРУНТУВАННЯ ОБОВ’ЯЗКОВОСТІ НАЯВНОСТІ АЗС у кожному районі Чернігівської області, оскільки місцезнаходження Замовника: 14000, м. Чернігів, вул. Єлецька, 11.
Згідно Додатку 5 Тендерної документації (Проєкт договору):
3.2. Місце поставки Товару (Талонів (скретч-карток)): м. Чернігів, вул. Єлецька, 11.
Згідно інформації, опублікованої на сайті компетентного органу Замовника за посиланням Чернігівська ОДА , Замовник ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» здійснює виконання своїх повноважень (Державне управління загального характеру) в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць, а отже в межах території Чернігівської області.
ОТЖЕ, оскільки Замовни здійснює фізично свої повноваження ВИКЛЮЧНО в межах територіальної одиниці Чернігівської області, - відсутнє обгрунтування визначення настільки розгалуженої сітки розташування АЗС, а саме - про наявність в Учасника мережі АЗС у м. Чернігові, у кожному районі Чернігівської області та по всій території України.
Тобто, у випадку виключення дискримінаційної умови в частині наявності АЗС саме у кожному районі Чернігівської області та по всій території України, (оскільки Суб’єкт оскарження НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ АЗС у кожному районі області) – Суб’єкт оскарження може скористатись своїм правом взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, але вимога ЩОДО наявності саме у кожному районі Чернігівської області та по всій території України – створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявність АЗС, що розташовані і в м. Чернігів, і в кожному з районів Чернігівської області, і по всій території України.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 Тендерної документації 12.5. Довідка в довільній формі про наявність в Учасника мережі АЗС у м. Чернігові, у кожному районі Чернігівської області та по всій території України, на яких буде здійснюватись продаж паливно-мастильних матеріалів у роздріб за талонами, із зазначенням адрес АЗС (тобто, відпуск паливно-мастильних матеріалів має здійснюватися на АЗС, що розташовані і в м. Чернігів, і в кожному з районів Чернігівської області, і по всій території України).
Додаток 7 Тендерної документації 4. Учасник повинен мати (на праві власності, володіння, користування, на умовах партнерського договору) мережу АЗС у м. Чернігові, у кожному районі Чернігівської області та по всій території України, на яких буде здійснюватися продаж паливно-мастильних матеріалів у роздріб за талонами. Тобто, відпуск паливно-мастильних матеріалів має здійснюватися на АЗС, що розташовані і в м. Чернігів, і в кожному з районів Чернігівської області, і по всій території України.
Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови щодо кількості та місцерозташуванню АЗС учасника: у кожному районі Чернігівської області..
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 5 Тендерної документації), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ: Учасник повинен мати (на праві власності, володіння, користування, на умовах партнерського договору) мережу АЗС у кожному районі Чернігівської області:
Адміністративний устрій Чернігівської області передбачає поділ на 5 (п’ять) районів:
1) Корюківський район;
2) Ніжинський,район;
3) Новгород-Сіверський район;
4) Прилуцький район;
5) Чернігівський район.
ПРИ ЦЬОМУ, мереж АЗС БРСМ-Нафта НЕ МАЄ АЗС у чотирьох районах Чернігівської області з п’яти, а саме – АЗС відсутні у:
- Корюківський район;
- Ніжинський,район;
- Новгород-Сіверський район;
- Прилуцький район;.
А отже, вимога щодо наявності САМЕ мережу АЗС у кожному районі Чернігівської області – є дискримінаціна та така, що обмежує суб'єкта оскарження у можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
При цьому, Суб’єкт оскарження може запропонувати мережу АЗС БРСМ-нафта, яка має АЗС з наступним місцерозташуванням:
Чернігівський район:
АДРЕСА: Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д
АДРЕСА: Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. 77 Гвардійскої дивізії, 1
АДРЕСА: Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Леоніда Пашина, 1
В інших зрайонах Чернігівської області АЗС, які б Суб’єкт оскарження міг запропонувати – відсутні.
Тобто, вимога щодо наявності Учасник повинен мати (на праві власності, володіння, користування, на умовах партнерського договору) мережу АЗС у кожному районі Чернігівської області – є дискримінаційна для Суб’єкта оскарження, оскільки останній не може запропонувати АЗС з місцезнаходженням в чотирьох районах із п’яти у Чернігівській області.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Також, постає питання обґрунтованості вимоги в частині ОБГРУНТУВАННЯ ОБОВ’ЯЗКОВОСТІ НАЯВНОСТІ АЗС у кожному районі Чернігівської області, оскільки місцезнаходження Замовника: 14000, м. Чернігів, вул. Єлецька, 11.
Згідно Додатку 5 Тендерної документації (Проєкт договору):
3.2. Місце поставки Товару (Талонів (скретч-карток)): м. Чернігів, вул. Єлецька, 11.
Згідно інформації, опублікованої на сайті компетентного органу Замовника за посиланням Чернігівська ОДА , Замовник ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» здійснює виконання своїх повноважень (Державне управління загального характеру) в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць, а отже в межах території Чернігівської області.
ОТЖЕ, оскільки Замовни здійснює фізично свої повноваження ВИКЛЮЧНО в межах територіальної одиниці Чернігівської області, - відсутнє обгрунтування визначення настільки розгалуженої сітки розташування АЗС, а саме - про наявність в Учасника мережі АЗС у м. Чернігові, у кожному районі Чернігівської області та по всій території України.
Тобто, у випадку виключення дискримінаційної умови в частині наявності АЗС саме у кожному районі Чернігівської області та по всій території України, (оскільки Суб’єкт оскарження НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ АЗС у кожному районі області) – Суб’єкт оскарження може скористатись своїм правом взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, але вимога ЩОДО наявності саме у кожному районі Чернігівської області та по всій території України – створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявність АЗС, що розташовані і в м. Чернігів, і в кожному з районів Чернігівської області, і по всій території України.
×
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік АЗС БРСМ-Нафта.
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
14.06.2025.2 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: АЗС, що розташовані і в м. Чернігів, і в кожному з районів Чернігівської області, і по всій території України (наявність в Учасника мережі АЗС у кожному районі Чернігівської області та по всій території України).