• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт найпростішого укриття (в тому числі інженерних мереж) в школі І-ІІІ ступенів №270 Деснянського району міста Києва, просп. Червоної Калини, 21-В

Завершена

1 923 302.29 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 616.51 UAH
Період оскарження: 11.06.2025 16:58 - 18.06.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

скарга на умови тендерної документації

Номер: b07088dfb14c433e84f78011bd9a74d0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-11-012427-a.c1
Назва: скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Школа І-ІІІ ступенів № 270 Деснянського району міста Києва (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-11-012427-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт найпростішого укриття (в тому числі інженерних мереж) в школі І-ІІІ ступенів №270 Деснянського району міста Києва, просп. Червоної Калини, 21-В. Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2025 18:01
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.06.2025 15:55
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.06.2025 15:55
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ», Володимир Лихіцький 380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 56c4ad93f10249c7ba52d8e5d0312245
Заголовок пункту скарги: 1. Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності: Умови Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Заперечення на умови Тендерної документації в частині фінансової звітності:
Умови Тендерної документації
Додатком 2 до Тендерної документації «КВАЛІФІКАЦІЙНІ (КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ) КРИТЕРІЇ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ВІДПОВІДНО ДО СТАТТІ 16 ЗАКОНУ, ПІДСТАВИ, ВИЗНАЧЕНІ ПУНКТОМ 47 ОСОБЛИВОСТЕЙ , ТА ІНФОРМАЦІЯ ПРО СПОСІБ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ УСТАНОВЛЕНИМ КРИТЕРІЯМ І ВИМОГАМ ЗГІДНО ІЗ ЗАКОНОДАВСТВОМ» визначено:
П. 3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) .
Копії виконаних протягом 2023-2025 рр. аналогічних договорів (не менше одного договору) та документів, що підтверджують виконання цих договорів, а саме копії первинних документів, що визначені в аналогічних договорах (видаткові накладні/акти виконаних робіт/акти наданих послуг/тощо).
Аналогічний договір повинен бути наданий з усіма додатками або іншими невід’ємними його частинами (специфікаціями, рахунками, додатковими угодами тощо).
Під аналогічними договорами слід розуміти договори: з наданням послуги з поточного / капітального / аварійного ремонту приміщення закладів освіти.
Такі ж вимоги встановлені і у Додатком 6 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»

Дискримінаційність
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Замовником вимагається надання аналогічних договорів з наданням послуги з поточного / капітального / аварійного ремонту приміщення закладів освіти.
Скаржник вважає, що вимога про надання аналогічних договорів в яких буде передбачено надання послуг з поточного / капітального / аварійного ремонту приміщення закладів освіти є дискримінаційною та порушує права потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
На виконання вищенаведених вимог про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Скаржник надає наступні виконані договори:
- Договір підряду № 12-4/25 від 12.04.2025 року укладений з ТОВ «КАРГО ЛОГІСТИК» на здійснення капітального ремонту приміщень за адресою: Харківська область, місто Балаклія, Цемзаводське шосе, 3 на загальну вартість з ПДВ 8 368 758,52 грн.
У тендерній документації зазначено, що під аналогічними договорами слід розуміти договори: з наданням послуги з поточного / капітального / аварійного ремонту приміщення закладів освіти. Водночас така вимога:
• не відповідає статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», де йдеться про досвід виконання аналогічного договору — без уточнення щодо виду приміщення;
• призводить до необґрунтованого обмеження права на участь підприємств, які мають реальний досвід, але не співпрацювали з замовниками закладами освіти (тобто не укладали договорів, які передбачали б виконання робіт у приміщеннях освіти).
Скаржник має досвід виконання договорів на здійснення капітального ремонту, однак такі договори були виконані на замовлення юридичних осіб приватного права на виконання робіт приміщень, які не відносяться до закладів освіти.
Наявність даних дискримінаційних вимоги у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи досвід виконання аналогічного роду робіт, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам щодо надання підтверджуючих документів, а саме аналогічного договору з наданням послуги з поточного / капітального / аварійного ремонту приміщення закладів освіти, що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити Пропозицію.
Замовник не обґрунтовує необхідність встановлення у Документації наведених вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають аналогічні договори на виконання робіт з поточного / капітального / аварійного ремонту саме приміщення закладів освіти, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Аналогічної думки Орган оскарження дотримувався і при розгляді скарги в процедурі закупівлі UA-2021-09-30-002524-c.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 99133251014c4e68bca339bfcc4cb3fc
Заголовок пункту скарги: 2. Заперечення на умови Тендерної документації в частині надання Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ або витягу з реєстру платників ПДВ (якщо учасник є платником ПДВ) або платника єдиного податку (якщо учасник є платником єдиного податку) (оригінал або копія).:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Заперечення на умови Тендерної документації в частині надання Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ або витягу з реєстру платників ПДВ (якщо учасник є платником ПДВ) або платника єдиного податку (якщо учасник є платником єдиного податку) (оригінал або копія).:

Умови Тендерної документації
Додаток 6 перелік для Учасника Пункт 9 Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ або витягу з реєстру платників ПДВ (якщо учасник є платником ПДВ) або платника єдиного податку (якщо учасник є платником єдиного податку) (оригінал або копія).

Інформація, яка визначається наведеними документами міститься в відритих державних реєстрах, а саме реєстрі платників податку на додану вартість та реєстрі платників єдиного податку за наступними посиланнями:
https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod
https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv
Таким чином наведені вимоги неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема суперечать частині 4 статті 22 Закону 922.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення з Додатку 2 до Тендерної документації абзаців:
«- оригінал або копія свідоцтва платника ПДВ, або витяг з реєстру платників податку на додану вартість (якщо Учасник є платником ПДВ) (за наявності);
- оригінал або копія свідоцтва платника єдиного податку суб’єктом малого підприємництва, або витяг з реєстру платників єдиного податку (для учасників – суб'єктів малого підприємництва платників єдиного податку, учасників-резидентів) (за наявності).».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 30.07.2025 № 13000-р/пк-пз (далі – Рішення 13000).

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідає предмету закупівлі, має на меті взяти участь в Процедурі закупівлі. Оскаржувані умови Тендерної документації обмежують можливість участі, як Скаржника, так і інших учасників, в Процедурі закупівлі, а також обмежують право Скаржника в участі в прозорих та чесних торгах, які здійснюються з дотриманням принципів здійснення закупівель, оскільки умови Процедури закупівлі викладені в Тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону 922, Особливостям та іншим нормативно-правовим актам, зазначеним вище, що унеможливлює належну підготовку тендерної пропозиції Скаржника, та в свою чергу є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення закупівель, як описано вище. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що пов’язані з його участю в Процедурі закупівлі, які відповідно є додатками до цієї скарги:
- Витяг з ЄДР;
- Виписка з ЄДР;
- Рішення 13000
- Договір підряду № 12-4/25 від 12.04.2025.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону 2939, у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Тим самим інші документи, а саме Тендерна документація і додатки до неї, на які робить посилання Скаржник, наявні у відкритому доступі в електронній системі закупівель.

Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації