• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Встановлення системи пожежної сигналізації, системи централізованого пожежного спостерігання та системи керування евакуювання людей на об'єкті: приміщення Ліцею №24 м.Житомира за адресою: Житомирська область, м.Житомир, вул. Шевченка, 105-Б (ДК 021:2015: 45310000-3-Електромонтажні роботи)

Завершена

166 325.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 663.25 UAH
Період оскарження: 11.06.2025 15:12 - 16.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника по процедурі закупівлі: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи централізованого пожежного спостерігання та системи керування евакуювання людей на об'єкті: приміщення Ліцею №24 м. Житомира за адресою: Житомирська область, м. Житомир, вул. Шевченка, 105-Б (ДК 021:2015: 45310000-3-Електромонтажні роботи)»

Номер: 41d43783a2bc4dca8cd96dd7d0f6e786
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-11-009083-a.b1
Назва: на неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника по процедурі закупівлі: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи централізованого пожежного спостерігання та системи керування евакуювання людей на об'єкті: приміщення Ліцею №24 м. Житомира за адресою: Житомирська область, м. Житомир, вул. Шевченка, 105-Б (ДК 021:2015: 45310000-3-Електромонтажні роботи)»
Скарга:
на неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника по процедурі закупівлі: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи централізованого пожежного спостерігання та системи керування евакуювання людей на об'єкті: приміщення Ліцею №24 м. Житомира за адресою: Житомирська область, м. Житомир, вул. Шевченка, 105-Б (ДК 021:2015: 45310000-3-Електромонтажні роботи)»
Дата розгляду скарги: 07.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.06.2025 16:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.07.2025 17:56
Дата виконання рішення Замовником: 14.07.2025 13:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10642-р/пк-пз від 07.07.2025, Замовником скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ" (код ЄДРПОУ: 43193268) та рішення про визначення ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СТРАЖ-В" (код ЄДРПОУ: 2470708326) переможцем за процедурою закупівлі — "Встановлення системи пожежної сигналізації, системи централізованого пожежного спостерігання та системи керування евакуювання людей на об'єкті: приміщення Ліцею №24 м.Житомира за адресою: Житомирська область, м.Житомир, вул. Шевченка, 105-Б (ДК 021:2015: 45310000-3-Електромонтажні роботи)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-06-11-009083-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ", Тетяна ГОЛОВАЧОВА 380507221209 systemybezpeky@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 85cc6e2d9a86475e91549a995b096803
Заголовок пункту скарги: Неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника по процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: «11» червня 2025 року Ліцеєм № 24 міста Житомира (далі — Замовник) на Веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднено Оголошення: Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-11-009083-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи централізованого пожежного спостерігання та системи керування евакуювання людей на об'єкті: приміщення Ліцею №24 м. Житомира за адресою: Житомирська область, м. Житомир, вул. Шевченка, 105-Б (ДК 021:2015: 45310000-3-Електромонтажні роботи)»

Очікувана вартість: 166 325 грн з ПДВ

Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій: 19.06.2025 00:00
Відповідно до протоколу розкриття у закупівлі взяли участь наступні учасники:
1. ТОВ "ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ" 144 000 грн з ПДВ;
2. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СТРАЖ-В" 166 325 грн з ПДВ;

За результатами розгляду тендерних пропозицій, згідно ПРОТОКОЛУ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 46 від 23.06.2025 р., Замовником було оприлюднене рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, поданої на участь у процедурі відкритих торгів за предметом «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи централізованого пожежного спостерігання та системи керування евакуювання людей на об'єкті: приміщення Ліцею №24 м .Житомира за адресою: Житомирська область, м. Житомир, вул. Шевченка, 105-Б (ДК 021:2015: 45310000-3-Електромонтажні роботи)» з наступних підстав, передбачених підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, а саме:
«Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»

Детально ознайомившись з рішеннями про відхилення нашої пропозиції, ми вважаємо, що пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником.

Підставою для відхилення нашої пропозиції стало наступне:
«Відповідно Додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагав: « Учасник процедури закупівлі повинен надати видані органом сертифікації сертифікати*, зокрема: Сертифікат* на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014. »

Учасник ТОВ "ОХОРОНА-СИСТЕМА БЕЗПЕКИ" на момент подачі не надав в складі своєї тендерної пропозиції « Сертифікат* на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014», як того вимагав Замовник у Додатку 2.
Скаржник не погоджується з відхиленням своєї пропозиції з наступних підстав:

1. По-перше:
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 5 липня 2024 р. № 782
«Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зазначено : «Внести до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834, № 88, ст. 5146, № 100, ст. 5974; 2024 р., № 35, ст. 2206)» , зміни, що додаються.»
« Пунктом 28 «Змін, що вносяться до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено наступне :
“Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.”.
Окрім Додатку 2, на який посилається Замовник, відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, в тендерній документації Замовника наявний Додаток 4, який містить «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», пунктом 15 якого учаснику також передбачено надати: «…видані органом сертифікації сертифікати*, зокрема: Сертифікат* на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014». Тобто, вимога щодо надання вищезазначених сертифікатів міститься у двох додатках до документації одночасно.

Відповідно до п. 43 Особливостей та пп.3.3. п.3 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, визначено:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.» … «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.

Документ «Сертифікат* на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014» не є документом, що містить інформацію стосовно забезпечення тендерної пропозиції, не є документом, який містить інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та жодним чином не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

До того ж, не зрозуміло, чому Замовник вважає відсутність цього документу на момент подачі пропозиції Учасником невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі і є підставою для відхилення, передбаченою підпунктом 2 пункту 44 Особливостей (Додаток 2 до тендерної документації), але не є підставою для надання Учаснику можливості виправлення невідповідностей протягом 24 годин, згідно до п. 43 Особливостей та пп.3.3. п.3 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції». (Додаток 4 до тендерної документації)



2. По-друге:

Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» незважаючи на те, що вимога щодо надання «Сертифікату* на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014» міститься також в «Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (Додаток 4 до тендерної документації Замовника) та підпадає під надання Учаснику 24 годин на усунення невідповідностей.
Тобто, Замовник мав надати Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей, шляхом завантаження вищезазначеного документа: «Сертифікат* на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014» на майданчик Веб-порталу Уповноваженого органу, замість того, щоб відхиляти пропозицію в цілому.
Якщо розглядати відсутність «Сертифікату* на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014» як порушення і невідповідність вимогам тендерної документації, то Замовник порушив норми чинного законодавства, не виставивши ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» вимогу про усунення невідповідності.
З огляду на зазначене вище, Скаржник вважає, що Замовником неправомірно відхилив пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Охорона-Системи Безпеки».
Дії Замовника щодо неправомірного відхилення нашої пропозиції прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
В результаті дій замовника було порушено ЗУ «Про публічні закупівлі», «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника