• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

33160000-9 Устаткування для операційних блоків, 33167000-8 Хірургічні світильники, Операційний світильник двокупольний (12282 Операційний світильник)

Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою

Торги відмінено

2 300 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 500.00 UAH
Період оскарження: 11.06.2025 14:20 - 16.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на прийняте рішення Замовника

Номер: 1a193885ae5643f4b5eaecba760d71f3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-11-003259-a.c1
Назва: Скарга на прийняте рішення Замовника
Скарга:
Відповідно до протоколу №172 від 18 липня 2025 року, Замовником прийнято рішення відміни процедури закупівлі відкритих торгів за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 (НК 024:2023) - 33160000-9 Устаткування для операційних блоків, 33167000-8 Хірургічні світильники, Операційний світильник двокупольний (12282 Операційний світильник) відповідно до частини 1 пункту 50 Особливостей: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Слід звернути увагу на те, що рішення Уповноваженої особи Замовника прийнято на 20 робочий день після проведення аукціону (аукціон відбувся 20.06.2025; відміна 18.07.2025р.), що може свідчити виключно про факт штучної причини відміни даних відкритих торгів. 1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), - Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). ТОВ "НЕЙРОТЕК" (далі – Скаржник) звертається до Постійно діючій адміністративній колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з приводу безпідставної відміни процедури відкритих торгів на закупівлю двокупольних операційних світильників (2 штуки), оголошеної ще 11 червня 2025 року Військово-медичним клінічним центром Південного регіону (далі – Замовник), про що свідчить протокол №172 від 18 липня 2025 року. Скаржник, чия тендерна пропозиція (1 285 000,00 UAH) перебуває на в статусу «Очікує рішення» з 20 червня 2025 року, вважає відміну закупівлі такою, що порушує його права та суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). І. З боку Замовника вбачаються порушення принципів публічних закупівель: Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції, відкритості, прозорості, недискримінації та максимальної економії. Безпідставна відміна закупівлі на етапі оцінки пропозицій порушує принципи добросовісної конкуренції та прозорості, оскільки Скаржник, який запропонував найнижчу ціну (1 285 000,00 UAH), мав обґрунтовані очікування щодо завершення процедури та укладення договору. ІІ. Недостатнє обґрунтування відміни закупівлі: Згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей, рішення про відміну закупівлі має бути обґрунтованим та оприлюдненим в електронній системі закупівель Prozorro із зазначенням конкретних причин. У протоколі №172 від 18.07.2025 зазначено, що відміна зумовлена «відсутністю подальшої потреби в закупівлі» через благодійну допомогу (передача 2 операційних світильників меценатом). Однак Замовник не надав доказів того, що отримане обладнання повністю відповідає технічним вимогам тендерної документації (Додаток 3 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Медико - технічні вимоги) код за ДК 021:2015 (НК 024:2023) - 33160000-9 Устаткування для операційних блоків, 33167000-8 Хірургічні світильники, Операційний світильник двокупольний (12282 Операційний світильник)) або що потреба в закупівлі повністю відсутня. Відсутність таких доказів робить відміну необґрунтованою. ІІІ. Порушення прав Скаржника на етапі оцінки його тендерної пропозиції: Скаржник перебуває на етапі оцінки тендерних пропозицій, що підтверджує відповідність його пропозиції вимогам тендерної документації на попередніх етапах. Відміна закупівлі без належного обґрунтування завдає Скаржнику матеріальної та репутаційної шкоди, оскільки він витратив значні ресурси на підготовку пропозиції (1 285 000,00 UAH, найнижча ціна серед учасників) та брав участь у процедурі добросовісно. IV. Потенційна економія бюджетних коштів: Тендерна пропозиція Скаржника (1 285 000,00 UAH) значно нижча за очікувану вартість закупівлі (2 300 000,00 UAH), що забезпечує економію бюджетних коштів. Відміна закупівлі без належного обґрунтування може свідчити про неефективне використання бюджетних ресурсів та суперечить основним принципам закупівлі визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Скаржник наголошує, що Замовник порушив права та інтереси ТОВ «НЕЙРОТЕК» щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (ст 5 Закону України «Про Публічні Закупівлі»), оскільки пропозиція ТОВ «НЕЙРОТЕК» в повному обсязі відповідає вимогам тендерної документації та документально підтверджена. Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та описом таких порушень. Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. Тому, Скаржник вважає, що Замовником порушено вимоги процедури закупівлі з огляду на наступні підстави: Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника. Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 18.07.2025 року. Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 29.07.2025 року, 00:00. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №172 від «18» липня 2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню. Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-06-11-003259-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-06-11-003259-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №172 від «18» липня 2025 про відміну закупівлі.
Дата розгляду скарги: 04.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.07.2025 15:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.08.2025 14:16
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Кондратович Ірина Миколаївна 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d3082b4a095a47f08908e9d43cd7738a
Заголовок пункту скарги: 1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу №172 від 18 липня 2025 року, Замовником прийнято рішення відміни процедури закупівлі відкритих торгів за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 (НК 024:2023) - 33160000-9 Устаткування для операційних блоків, 33167000-8 Хірургічні світильники, Операційний світильник двокупольний (12282 Операційний світильник) відповідно до частини 1 пункту 50 Особливостей: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Слід звернути увагу на те, що рішення Уповноваженої особи Замовника прийнято на 20 робочий день після проведення аукціону (аукціон відбувся 20.06.2025; відміна 18.07.2025р.), що може свідчити виключно про факт штучної причини відміни даних відкритих торгів.

1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
ТОВ "НЕЙРОТЕК" (далі – Скаржник) звертається до Постійно діючій адміністративній колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з приводу безпідставної відміни процедури відкритих торгів на закупівлю двокупольних операційних світильників (2 штуки), оголошеної ще 11 червня 2025 року Військово-медичним клінічним центром Південного регіону (далі – Замовник), про що свідчить протокол №172 від 18 липня 2025 року. Скаржник, чия тендерна пропозиція (1 285 000,00 UAH) перебуває на в статусу «Очікує рішення» з 20 червня 2025 року, вважає відміну закупівлі такою, що порушує його права та суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).

І. З боку Замовника вбачаються порушення принципів публічних закупівель: Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції, відкритості, прозорості, недискримінації та максимальної економії. Безпідставна відміна закупівлі на етапі оцінки пропозицій порушує принципи добросовісної конкуренції та прозорості, оскільки Скаржник, який запропонував найнижчу ціну (1 285 000,00 UAH), мав обґрунтовані очікування щодо завершення процедури та укладення договору.
ІІ. Недостатнє обґрунтування відміни закупівлі: Згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей, рішення про відміну закупівлі має бути обґрунтованим та оприлюдненим в електронній системі закупівель Prozorro із зазначенням конкретних причин. У протоколі №172 від 18.07.2025 зазначено, що відміна зумовлена «відсутністю подальшої потреби в закупівлі» через благодійну допомогу (передача 2 операційних світильників меценатом). Однак Замовник не надав доказів того, що отримане обладнання повністю відповідає технічним вимогам тендерної документації (Додаток 3 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Медико - технічні вимоги) код за ДК 021:2015 (НК 024:2023) - 33160000-9 Устаткування для операційних блоків, 33167000-8 Хірургічні світильники, Операційний світильник двокупольний (12282 Операційний світильник)) або що потреба в закупівлі повністю відсутня. Відсутність таких доказів робить відміну необґрунтованою.
ІІІ. Порушення прав Скаржника на етапі оцінки його тендерної пропозиції: Скаржник перебуває на етапі оцінки тендерних пропозицій, що підтверджує відповідність його пропозиції вимогам тендерної документації на попередніх етапах. Відміна закупівлі без належного обґрунтування завдає Скаржнику матеріальної та репутаційної шкоди, оскільки він витратив значні ресурси на підготовку пропозиції (1 285 000,00 UAH, найнижча ціна серед учасників) та брав участь у процедурі добросовісно.
IV. Потенційна економія бюджетних коштів: Тендерна пропозиція Скаржника (1 285 000,00 UAH) значно нижча за очікувану вартість закупівлі (2 300 000,00 UAH), що забезпечує економію бюджетних коштів. Відміна закупівлі без належного обґрунтування може свідчити про неефективне використання бюджетних ресурсів та суперечить основним принципам закупівлі визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Скаржник наголошує, що Замовник порушив права та інтереси ТОВ «НЕЙРОТЕК» щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (ст 5 Закону України «Про Публічні Закупівлі»), оскільки пропозиція ТОВ «НЕЙРОТЕК» в повному обсязі відповідає вимогам тендерної документації та документально підтверджена.
Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та описом таких порушень.

Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.

Тому, Скаржник вважає, що Замовником порушено вимоги процедури закупівлі з огляду на наступні підстави:
Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 18.07.2025 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 29.07.2025 року, 00:00.

Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №172 від «18» липня 2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-06-11-003259-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-06-11-003259-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №172 від «18» липня 2025 про відміну закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)