-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Монітори
Завершена
2 650 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 79 500.00 UAH
мін. крок: 3% або 79 500.00 UAH
Період оскарження:
09.10.2018 14:18 - 12.10.2018 14:20
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога Замовника
Номер:
748fde9e44ec476f91f47c634f4ef79d
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-10-09-000841-a.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога Замовника
Вимога:
Шановний Замовник, у п.17 Додатку 3 до тендерної документації вимагається: "Копія авторизаційного листа від виробника або офіційного представника виробника запропонованого товару або копія сертифікату партнерства, чим підтверджується те, що учасник має право продажу на території України товару, що є предметом закупівлі." Ця вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників , що не є виробниками, або офіційними представниками в Україні, і не мають змогу надати авторизаційний лист оскільки товар придбано не напряму у виробника чи його представника, а наприклад у трейдерської компанії, що не має статусу представника, але яка в свою чергу придбала товар у виробника. Відповідно такі учасники мають змогу запропонувати оригінальний товар відповідної якості, кількості та технічних характеристик за найбільш економічно вигідною ціною, а їх право на участь в торгах порушено. Також в додатку 4 в графі виробник зазначено:"Один із: Asus, Acer, Dell, LG, Samsung, Philips, НР".Постає логічне питання чому не Lenovo, TOSHIBA , або будь яка інша фірма виробник, еквівалент? Тим самим порушено Норми та принципи ЗУ "Про публічні закупівлі", а саме: Стаття 22, ч.2 "Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку, чи фірму, патент, конструкцію, або тип предмета закупівлі, ДЖЕРЕЛО ЙОГО ПОХОДЖЕННЯ, або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обгрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент"". Стаття 22, ч.4 "Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників" Стаття 5, ч.3 "Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників" Стаття 3, ч.1 "Закупівлі здійснюються за такими принципами: Добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям та зловживанням." Прошу внести відповідні зміни до тендерної документації, прибрати дискримінаційні вимоги, та привести документацію у відповідність да закону України "Про публічні закупівлі"
Пов'язані документи:
Замовник
- ВИПИСКА.pdf 12.10.2018 16:28
- Вкладення.pdf 12.10.2018 16:28
Дата подачі:
10.10.2018 13:34
Вирішення:
Звертаємо увагу, що АТ «Укрексімбанк» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», тому норми цього Закону на банк не розповсюджуються.
Відповідно до п. 1.9. Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 № 35 (далі – Порядок), суб’єкти, які не є замовниками у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуг (послуги) та виконання робіт незалежно від суми закупівлі.
1) Що стосується зазначення у Тендерній документації, що затверджена рішенням Тендерного комітету АТ «Укрексімбанк» від 09.10.2018 (протокол № 02-63) (далі – Тендерна документація) конкретного виробника моніторів:
Відповідно до п. 6.4. зазначеного Порядку у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях учасників.
Тобто, зазначення аналогу та/або еквіваленту у вимогах до предмету закупівлі є правом, а не обов’язком замовника.
У будь-якому випадку, вимоги технічного завдання Тендерної документації не є безальтернативними. У даному випадку, згідно з Тендерною документацією, виробником товару може бути один із: Asus, Acer, Dell, LG, Samsung, Philips, НР, що відповідає вимогам Порядку.
2) Щодо наявності у Тендерній документації дискримінаційної вимоги до учасників закупівель, у частині надання учасниками копії авторизаційного листа від виробника або офіційного представника виробника запропонованого товару або копії сертифікату партнерства (далі - Документ).
Вищевказаний Документ є складовою інформації про технічні та якісні характеристики товару, що надається у довільній формі від виробника товару (або його офіційного представництва на території України) та підтверджує, що учасник є офіційним партнером виробника і має право продажу товару, що є предметом закупівлі, на території України та можливість виконати умови поставки товару в частині обсягів, строків поставки оригінального обладнання, гарантійного обслуговування товару тощо.
АТ «Укрексімбанк», керуючись, зокрема, принципом максимальної економії та ефективності, який є одним із ключових принципів закупівель, під час закупівлі здійснює зважений підхід до формування технічних вимог до товару, що має призвести до закупівлі більш якісного товару та, в результаті надати більш високу ефективність закупівлі, а в тривалішому періоді часу й не зумовить надмірне витрачання АТ «Укрексімбанк» коштів внаслідок високих витрат під час експлуатації чи використання придбаного товару за нібито низькою ціною.
Наявність Документу надає гарантії поставки товару на умовах високого рівня інфляції та подальшого його сервісного обслуговування на території України. Окрім цього, це є підтвердженням легального ввозу товару на митну територію України та оригіналу товару.
Таким чином, з метою захисту інтересів АТ «Укрексімбанк» та отримання документального підтвердження, що товар є офіційним, легітимним у продажу і придбаний у належного постачальника з подальшою належною гарантією, АТ «Укрексімбанк» і вимагає Документ, який ніяким чином не встановлює дискримінацію до учасників.
Позиція АТ «Укрексімбанк» підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель від 24.09.2014 №1167-р/пк-ск.
3) Стосовно звинувачень у недотриманні АТ «Укрексімбанк» принципів здійснення закупівель.
Пропонуємо учаснику ознайомитися з Коментарями до законодавства України про публічні закупівлі проекту «Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС» (далі – Коментар), розміщених 06.02.2017 року у електронній системі закупівель ProZorro за посиланням: ... повний текст див. у Вкладенні.
Статус вимоги:
Відхилено